Posted by: pinkturtle2 | Mei 16, 2009

DUN Perak Bubar Isnin Ini…

Desakan rakyat supaya DUN dibubarkan dan pilihan raya negeri diadakan mungkin sudah dipertimbangkan semasak-masaknya oleh pihak istana dan demi kebaikan,kemakmuran dan kestabilan negeri Perak langkah ini sajalah yang terbaik bagi mengatasi krisis tersebut.Kemungkinan pihak istana mengumumkan berhubung pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak adalah besar memandangkan situasi kemelut politki di anatara Pakatan Rakyat dan BN nampaknya tidak ada jalan keluar.

Kemungkinan pihak istana mengumumkan berhubung pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak adalah besar memandangkan situasi kemelut politki di anatara Pakatan Rakyat dan BN nampaknya tidak ada jalan keluardemi kebaikan,kemakmuran dan kestabilan negeri Perak langkah ini sajalah yang terbaik bagi mengatasi krisis tersebut

DUN Perak Bubar Isnin?

Satu pengumuman besar dijangka dibuat pihak istana Perak Isnin depan yang mungkin mampu memecahkan kebuntuan politik yang melanda negeri itu dan seterusnya mengakhiri kemelut politik yang berpanjangan sejak tiga bulan lalu.

Menurut sumber pengumuman itu ada kena mengena dengan desakan rakyat Perak yang mahukan mandat mereka dikembalikan untuk memilih kerajaan pilihan mereka semula setelah Barisan Nasional mendalangi rampasan kuasa terhadap kerajaan sah Pakatan Rakyat 5 Februari lalu.

“Kemungkinan pihak istana mengumumkan berhubung pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak adalah besar memandangkan situasi kemelut politki di anatara Pakatan Rakyat dan BN nampaknya tidak ada jalan keluar.

“Desakan rakyat supaya DUN dibubarkan dan pilihan raya negeri diadakan mungkin sudah dipertimbangkan semasak-masaknya oleh pihak istana dan demi kebaikan, kemakmuran dan kestabilan negeri Perak langkah ini sajalah yang terbaik bagi mengatasi krisis tersebut,” sumber memberitahu TV Antara.

Sekiranya ini berlaku Perak akan menyaksikan pilihan raya negeri pertama setelah pilihan raya umum tahun lalu.

Pada PRU ke 12, Pakatan Rakyat memenangi 31 kerusi sementara BN pula mendapat 28 kerusi.

Perbuatan BN memujuk 3 Ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat keluar daripada gagasan itu dan mengisytiharkan diri mereka sebagai ADUN bebas telah mencetuskan krisis politik yang paling buruk dalam sejarah moden Perak yang turut mengheret institusi raja, badan-badan kehakiman dan legislatif.

Beberapa perkembangan yang berlaku kebelakangani ini juga mungkin mempengaruhi pihak istana untuk memperkenankan pembubaran DUN.

Antara yang paling penting ialah senario persefahaman yang telah wujud di antara Pakatan Rakyat dan BN berkaitan jalan penyelesaian krisis politik Perak.

Beliau juga berkata isu sama ada DUN Perak akan dibubarkan atau tidak kini terletak ditangan Sultan.

Walaupun Perdana Menteri Najib Razak sebelum ini berkeras tidak mahu mengadakan pilihan raya baru negeri melalui pembubaran DUN namun kini beliau dilihat sudah berlembut dan mahu berdialog dengan Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat pula atas dasar mahu melihat penyelesaian kemelut politik tersebut diatasi secara aman bersetuju untuk mengadakan perbincangan dengan BN tetapi prinsip pembubaran DUN tetap dipertahankan.

Ini kerana menurut Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Anwar Ibrahim hak rakyat perlu dikembalikan semula jika amalan demokrasi sihat mahu diwujudkan di negera ini serta menolak budaya kedurjanaan politik.

Walaupun menurut perlembagaan pembubaran DUN adalah di atas nasihat Menteri Besar namum pensyarah undang-undang Universiti Islam Antaranbangsa Malaysia, Profesor Dr Abdul Aziz Bari berkata Sultan mempunyai kuasa khas yang jarang digunakan yang membolehkan baginda membubarkan DUN selaku kedudukan sebagai Sultan.

“Dalam keadaan di mana sesuatu keadaan itu tidak lagi boleh diselesaikan melalui kompromi politik dan juga proses perundangan baginda Sultan boleh menggunakan “reserve power” baginda untuk membubarkan Dewan tanpa merujuk kepada Menteri Besar apatah lagi dalam keadaan di Perak sekarang yang mempunyai dua penyandang jawatan,” Prof Aziz berkata.
http://www.tvantara.com

Advertisements

Responses

  1. Bubar DUN, Yes! Bincang dengan Najib, No! kalau ada pemimpin Pakatan Rakyat pergi berbincang dengan Najib! Lalu tempat aku, aku lastik!

  2. bubarla cepat cepat dah naik menyampah ngan situasi di perak ni…..
    nak tengok sapa yang menjadi pilihan sebenar rakyat perak

  3. Ada puak gerombolan tak boleh tidur lena malam ni..
    Puak ni cukup fobia dengan by-election … harap Tuanku perkenan membubarkan Dun….kehadiran mengejut Tuanku di majlis kemangkatan kekanda beliau…menampakkan DUN akan dibubarkan.

  4. Salam.

    Kalau sudah tidak ada cara untuk menyelesaikan kemelut, maka eloklah dibubarkan sahaja.

    Undi semula. Berpestalah pula Perak.

    Sekadar nak ingatkan. Jangan gadoh2. Jaga tertib.

    • betui kata hang tu logo hijau……..
      barangkali kita bersependapat dalam hal ini.

      i respect u… baru gentle tu

      • Salam.

        Terima kasih.
        Sekurang2nya kita ada perkara hendak ditunggu dan dinanti2kan.

        Hidup tanpa aktiviti pun tak seronok.
        Cuma kita harap semuanya berjalan dengan aman dan hormat menghormati antara satu sama lain.

        Tolong pesan kepada suku sakat supaya menghormati orang. Musuh politik pun kena hormat.

        Sekadar nak melihat politik yang bersih.

    • Baru sekarang aku ada rasa hormat kat kau budak tadika logo hijau. Pikiran kau ne kekadang rasional jugak yek…tapi jangan jadi macam lalang sudah.

      Aku berdoa semoga RAKYAT PERAK diberikan hak yang seluas-luasnya untuk memilih kerajaan mereka sendiri.

      Aku amat menyokong kewujudan amalan demikrasi secara sehat dan subur di MALAYSIA. Amalan yang subur dapat mencungkil bakat-bakat pemimpin yang berpotensi demi kemajuan Agama,Bangsa dan Negara.

      Pemerintah hendaklah sentiasa menghormati kehendak rakyat.
      Dalam sejarah tamadun manusia dulu dan kini, tiada pemerintah yang akan berjaya apabila berhadapan dengan penentangan rakyat.

      Terimalah hakikat sebenar bahawa rakyat berhak untuk mencorakkan masa depan negara.

      Pemimpin disanjung apabila berjiwa rakyat,
      Pemimpin dihina bila sudah melupakan rakyat.

  5. kasi bubar laaaaa kawannnnn

  6. Kalaulah benar seperti apa yang dikata syukurlah…janganlah biarkan rakyat negeri perak yang tercinta ni terus dihimpit dengan krisis politik yang tak sudah. Biarlah rakyat yang menentukan siapa yang lebih berhak mentadbir negeri perak. Saya sebagai anak jati negeri perak terasa tenang, aman dan sangat berbangga semasa pakatan rakyat mentadbir…semoga ketenangan dan kemakmuran itu dikembalikan…HIDUP PAKATAN RAKYAT!!

  7. yes yes ini berita yang aku tunggu. Bukan apa aku sangat gembira kerana orang-orang perak dapatlah duit lebih untuk belanja dizaman ekonomi dunia merudum ini. Gunakan hak mengundi anda dengan bijak.

  8. ALHAMDULILLAH!
    – Naspazi

  9. Salam..

    Inilah berita yang dinanti-nantikan oleh seluruh rakyat negeri perak…biarlah rakyat yang menentukan siapa yang lebih berhak..

  10. Kecil hati pulaklah si Mahathir yang tak mahukan PRK Negeri Perak – Si Najib dah tentu suruk diri bawah katil! Zamry mungkin menyelam laut Pulau Pangkor cari batu karang! Zaid Hamidi tentulah tak balik-balik dari Pulau Pinang!

    Osman dan Jamaluddin pula melepaslah pencen!

  11. harap-harap jadi kenyataan bukan impian

  12. Aku nak cakap macam zul jugalah,BUBAR dun YES nak jumpa NAJIB jangan!kalau ada pemimpin pakatan rakyat nak jumpa najib.Jika kalau depa lalu depan rumah aku,tayar kereta depa aku cucuk dengan paku 5 inci.

  13. katak mana ada pencen

  14. Katak 2 ekor tu tak ada pencen pun tak apa depa dah kaya,duit yang depa dapat dari najib kalau di buat joli pun 7 keturunan tak habis.

  15. Mungkin Isnin ni juga Tuanku nak istihar persidangan DUN dan minta Krisis Perak diselesaikan di DUN….tak kan Najib begitu berani menyatakan .sekarang segalanya bergantung kepada Tuanku…ni bermakna Najib mengawal keadaan…DUN Perak tidak akan dibubarkan.

  16. Salam.

    Tak mungkin.
    Memang tak mungkin.

    Bermimpilah.
    Di cekerawala mana pun.
    Di alam maya pun.
    Semacam bermimpikan tarikh keramat.

    Kerana.
    Majoriti sekarang berpihak pada BN.
    Suara ramai diwakili BN.
    PR bukan majoriti.
    28 bukan majoriti.
    Amalan demokrasi kena ikut majoriti.
    Bukankah kita amal demokrasi.

    Kalau nak marah,
    Marahlah.
    Marahlah pada 3 ADUN yang lari.

    Takkan nak bubar DUN kerana 3 ADUN.
    Takkan nak susahkan rakyat pergi mengundi.
    Takkan nak membazirkan masa dan wang ringgit.

    Istana tahu.
    Majoriti rakyat Perak tidak mahu DUN dibubarkan.

    Jadi janganlah bermimpi lagi.

    Sekadar nak berpijak di bumi nyata dan tidak bermimpi di alam maya.

  17. BERENTI LA MENJAJA CERITA BOHONG TUU…

    AMPA PUAK2 AL JUBURI MULUT CILANAT NI MEMANG SUKA SYOK SENDIRI MENIPU ORANG DENGAN BIDA’AH2 YANG TAK TENTU PUNCA…

    BILA TAK JADI???

    MAKI HAMUN SUMPAH SERANAH CARUT MARUT SEGALA CUKUP BAGI KAT SULTAN TU MACAM LA TAK BIASA KAN…

    BILA ORANG NASIHAT ELOK2 BUAT2 LA BEBAL TAK NAK PULAK DENGAR…SEBAB TU LA OTAK BAHALOL MACAM PUAK2 AMPA NI LAYAK DI MAKI SAJA!!!

    BUKAN PUAK2 AMPA SUMA DAH LUDAH KAT SULTAN KAA…AWAT YANG JILAT KAHAK TU BALIK???

    KAHAK CINA2 KOMENEH DGN KELING2 PARIA PUN JILAT JUGAK…MEMANG CONFIRM BARUA!!!

    he he he

    • Lu bikin gua punya laptop panassss….. Gua dengar dulu semasa Anwar Ibrahim jadi Ketua Pemuda Umno dan Najib kesayangan lu jadi naib ketua aaa… Anwar selalu liwat Najib…. Lua tak percaya tanya Nazri Bodoh…..

      • mat kalau,kalau betul hal yg lu citer tu salah najib gak ker???
        lagi pun gua pun pikir,memng btl pun si ati panasss..lu org semua dah ludah lg nak jilat???lu org buat tuanku mcm member2 jer dan mcm musuh utama skang pandaiu pulak nak tuanku memandang pada permintaan lu org semua.sekarang nampak pulak kuasa tuanku????sebelum ni mcm buta jer….

  18. Gua sikit pun takat terlintas dalam hati, yang DUN perak akan dibubarkan kecuali PRU 13 nanti. Itu serupa menanti berok jadi orang.

    Tapi kalu oarang jadi berok banyak. Contoh Ati Panass.

  19. HAHAHA…ALHAMDULILLAH..HARAP HARAP MAKLUMAT ITU TEPAT DAN BENAR….

    MACAM NI BARU CERITA ADA ENDING DIA,TAK PAYAH DOK BERTNGKAQ DENGA ATI PANAIH YANG MEMANG MANGKAQ..

    DALAM KAMUS DIA CUMA ADA PERKATAAN YANG
    JALANG DAN PELACUR SUKA SEBUT… ERM APA ATI PANAIH NI JENIS MACAM TU JUGAK KA?

    MALAM PAKAI BEDAK TAROH GINCU,EYESHADOW
    PAKAI WANGIAN MAHAL PASTU LEPAK KAT JALAN TUPAI….! BETUI TAK ATI PANAIH OI…?

    • tak payah lah nak kata ati penaih tuuu
      apsengkong yg patut pikir….korang memeang suka pada pemburan tu semua kerana kentungan akan datang pada korang di sana tapi penah ker pikir tiapa kali pilihanraya perbelanjaan negara tu jadi besar….alah kalau nak dikira memang la dlm jangkaan rakyat di perak akan pilih pkr…sebab korang semua pikir mb nizar korang tu di khianati lah,tapi korang pikir dulu apa yg dia buat dlm masa singkat akan dtg jadi mb???
      be;lum apaer2 dah ada yg gempak yg macam buta ati pada melayu…
      rakyat di perak belum cukup matang untuk pikir yg terbaik…sebab tu suka pembubaran..lepas ni jgn mengadu bahwa anak2 melayu akan dtg di tindas bangsa lain.

      • Salam,
        Aku rasa yg dok tindas dtg.nya
        dari puak bangkai melayu hang.
        Sebut saja bangkai hangpa marah.
        Cuba hangpa dok diam2 dan go
        deeply tiap2 isu yg kita tak sehaluan.
        Ada jawapannya..logik ada kat situ.
        Kalau mau leak akai di ataih la.
        Kalau nak jadi bangkai terpulang lah

        mak hang oiiii…bau bangkai
        tekup hidung pak hang tu
        depa lalu saja….

      • buat rakyat dewasa…..
        pertama sekali dlm menghadapi prk bn kena belajar dgn pas,dap dan pkr
        …mereka menggunakan wang yang parti tak menyalahgunakan wang kjaan
        hatta TGNA tak pernah pergi mana mana prk dalam kapasiti MB KELANTAN

        TGNA pergi atas dasar mursyidul ‘am pas..berlainan dengan ubn mereka pergi sebagai pak menteri.. lagipun sudah ada peruntokkan diberi kepada spr dan semua agensi terbabit..

        tak perlulah polis menghantar seluroh logistik ke prk. cukup sekadar yang ada.
        apakah rakyat dewasa pernah mendengar berlaku kekecohan yang dicetuskan oleh pktn rakyat..yang ada menahan PENGUNDI HANTU..

        Rakyat dewasa kena faham apa yang nizar beri taklah perlu dimarahi.. Nizar beri kepada mereka yang betul betul telah mengerjakan tanah mereka berpuloh tahun lamanya.. mereka telah menyumbang kepada ekonomi keluarga mereka disampaing ekonomi negeri.. kalaulah keluarga rakyat dewasa telah berhijrah kenegara lain berpuloh tahun lamanya dan dilayan sebagaimana orang orang cina
        diberi hak milik tanah oleh nizar,apakah keluarga rakyat dewasa akan rasa…?
        Marah,memberontak atau berterima kasih kepada yang memberi..?

        Hakikatnya UMNO telah memberi beribu ekar tanah dari TANAH REZEB MELAYU kepada TOWKEI TOWKEI kaya tanpa menggantikan tanag rezeb tersebut..

        BERAPA RATUS EKAR TING PEK KING DAPAT TANAH REZEB MALAYU DI LANGKAWI SAJA?
        BERAPA RIBU EKAR YANG VINCEN TAN DAPAT REZEB MELAYU DARI KJAAN UMNO?
        BERAPA RIBU EKAR BUKIT GENTING YANG DATOK KEPADA NAJIB BAGI PADA
        LIM GOH TONG DAN DIJADIKAN PUSAT JUDI TERBESAR DI ASIA TENGGARA?
        BERAPA BANYAK TANAH YANG KJAAN UMNO BAGI PADA ANANDA KRISHNA? DAN BERAPA BANYAK TANAH YANG PAK LAH BERI KEPADA PATRICK LIM DI TERENGGANU DAN DI PULAU PINANG…?

        APAKAH KJAAN UMNO ADA MEMBERI TANAH KEPADA ORANG MELAYU YANG
        SUSAH TANPA MENGIRA FAHAMAN POLITIK,DAN BERAPA BANYAK TANAH YANG UMNO TELAH BERI UNTOK DIDIRIKAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT..?

        RAKYAT DEWASA SAJALAH YANG JAWAB SEMUA DIATAS TADI…
        BUKAN APA SEKADAR NAK JELASKAN KEPADA YANG TAK FAHAM DAN TAK TAHU
        SUMBANGAN UMNO,ITU SAJA

  20. askm webmaster

    Saya amat berharap supaya integriti web pinkturtle ini tidak di lacurkan.ini kerana setakat ini pinkturtle boleh di katakan web yg masih boleh di percayai. jadi jika sesuatu berita itu belum betul betul confirm tolonglah jangan di paparkan.banyak kali juga saya baca berita ,kononya maklumat dari dalam,maklumat terhampir,maklumat dari istana tetapi ia hanya sekadar pemanis mulut.lepas itu habok pun tarak.

    Ya saya mengaku banyak pembaca melayu sukakan semua yg manis-manis di dengar tetapi tak semua kena ingat.selagi tak ajdi kita jangan buat cerita.sekali orang percaya,kedua orang tutup sebelah mata,ketiga orang terus tak percaya.

    terimakasih
    jamilkucing

  21. elok je tu bubar, sapa yg menang selepas pilihanraya dia yg perintah perak. sapa yg buat kecoh selepas pilihanraya, dia patut dikenakan dipulau. Walaumacamana pun yang tiga orang tu nak bertanding dalam calon bebas ke? atau nak mewakili BN. kita tengok nanti. aku dengar jamaluddin dah nak bernaung di negeri tuan guru nik aziz. dia nak beli rumah kat sana.

  22. jangan cepat terus percaya,selagi DUN tak dibubarkan jangan percaya khabar angin ini.

  23. Nak tambah! Bubar DUN ni selagi tak keluar dari mulut Sultan, aku tak pecaya langsung! Kalau bubar pun mungkin bila SPR dah siap ejas semua!
    Kalau jadi , aku nak warning siap2, UMNO dari luar tak payah nak menyebok kat pekan aku! PEKIDA aku haramkan jijak kaki! sebagai individu, ok!
    Hormat menghormati? Nak suruh aku hormat dengan orang UMNO? kirim salam banyak2! Last warning kepada Pemimpin Pakatan Rakyat, tak payah ngada2 bincang dengan Najib! sembang dengan babi lebih mulia dari sembang dengan najib! Hangpa nak dengar cakap rakyat atau rakyat nak dengar cakap hangpa?
    Untuk Ati Panass, hang jangan nak menyebok! kalu berani bubuh gambar siap alamat sekali! aku cari hang! Pirahh! kat bukit Gantang nak berdebat konon! sebijik macam menteri hang Rais Yatim! ajak Zaid berdebat! sekali Zaid sanggup, terus kecut teloq!

    • wah…sedap nuyer warning org…besar sgt pekida hang kat saner yer…sampai nak cari org lah…hahahhaahaha…bincang dgn babi lagi mulia dari najib ya???memang korang ni selalu pikir babi lg mulia dr manusia dan jika berbaik dengan sesama islam korang boleh kata islam ni kafir..lebih baik korang berkawan dgn yg jelas kafir….tol x??/sebab korang ni otaknya senget….jangan terlalu lancang mulut utk mengata najib tu babi!!!kalau hang tu pikir nak cari org,org pun cari hang!!12jgn pikir hang tu kuat sgt tapi otak singkat!!!setiap masalah sepatutnya ada perbincangan utk sama2 selesaikan masalah,tapi korang ni pikir kalau pkr bincang koranglah rugi!!!hahaha!!! tak mashuk lah duit nanti……lagi pun ko nak halang umno lain pg saner pehal??takut ker???takut rakyat ko beralih ati pulak ker?????hahahaha…

  24. sehingga DUN perak dibubarkan…barulah aku percaya.

    setakat impian & harapan….baik tak yah….aura gamuda still merungsingkan azlan shah….ye lah…periuk nasi company anak dia.

  25. Janganle menakut2kan lagi BN. Biorle dewan bubar dulu. Biorle orang Perak selesaikan masalah Perak. Biorle orang Perak pilih sape yang kami suka. Kot katak nak mati sebab melintas highway, biorle. Itu dah nasib deme tak pikior panjang, salah sangka kat seberang ade makanan lebih enak.

  26. ati panas aljubuuri…sajenis manusia yang dilahirkan olih bangsa umno, yang tak beradab, bicara celupar…, bangsa apakah si ati panas al jubuuri ini.., melihat cara bicaranya bukan jenis manusia….jenis apakah dia?….jenis makhluk perosak umat manusia?….

  27. yang ni yang sekarang UMNO paling tak nak sekali.. hehe..
    takut sungguh puak2 kaldey ni dengan rakyat..
    bukan sebab bazir duit..
    sebab lanie virus pondan banyak dalam UMNO..
    seribu alasan boleh bagi..
    nak ngaku pondan jauh sekali..

    bapok, tak payah kita tanya, jantan ka pompuan ka..
    tengok pun dah tau dah..

  28. Mau tak membazir duit. Polis angkut beramai-ramai, pastu kena blanja tempat duduk depa tambah kos logistik lagi. Pastu pencuri, perompak, peragut pun pesta curi barang, pecah rumah…nak kena keluar duit lagi. p/raya tu bukan tempat pengganas yang nak bawak polis berlebih2 nak buat pe?

  29. salam..
    kebanyakkan pendapat setuju dgn bubar dun..
    dan realitinya esok..kita tunggu dan lihat..
    kemungkinan,
    ada yang ati lebih panas dari ati panass
    mungkin juga ada yang terserdak …dgn berita tu..

    TUNGGU…..

    aku pun rasa tak mungkin berlaku pembubaran dun..walaupun semua rakyat perak p demo depan istana….kenapa ya???

    • Salam.

      Pembetulan.
      Majoriti rakyat Perak sokong BN.
      Sokongan disuarakan melalui 31 kerusi.

      Tak perlu bubar.
      Tunggu keputusan mahkamah.

      • logo hijau ni……..
        semalam setuju bubar….
        sejuk hati aku ….. sebab kita bersempendapat.
        hari ini tak perlu bubar lak…….

        nak tanya sekali lagi…
        hang setuju bubar ke @ hang ni bebal

        tunggu logo hijau keluar restroom

  30. oooiii jamil …. bilo awak nak baliek ke selamo … kempen di kampung medan selamo ….biar orang kampong tukar … dari umno ke pkr atau pas … meh baliek la jamil ooii

  31. bubar je dun!
    kalau xnak membazir jgn angkut polis g perak cam nk g berperang…
    bn ni kalau duit tu masuk poket dorang xkata membazir plak…
    komisen x membazir…
    g disneyland pon x membazir…
    blanja rosmah shopping pon x membazir…

    biar rakyat perak yg menentukan…
    dan aku pasti sebahagian besar akan bijak memilih siapa yg layak menerajui perak…
    hidup pakatan rakyat!

  32. Aku pun sokong DUN Perak dibubarkan. Gaduh lama-lama pun tak dak hasil. Sebenarnya aku pun dah meluat dengan krisis politik Perak ni. aku pun nak tengok keberkesanan DS najib sebagai PM dan sejauhmana propaganda korang kata korang kuat sangat kat Perak. apa pun ketenteraman awam perlu dipelihara, jangan gado-gado . Hidup UMNO Hidup BN.

    • malaun jamban taiiiiiikk…….

      ramai puak2 jamban macam hang……
      termasuk pm hang yng tawadduk tu.
      mulut kata bubar tapi hati kecut.

      kalu sejak pru 12 sampai loni tak pernah menang………
      ape lah sangat kata2 hang tu……..
      buat penyedap hati je.

      DUDUKLAH PUAS2 DALAM JAMBANTAIK TU ….
      JANGAN KELUAR2
      he he he

  33. Mat Romeo, sebab tak mau gadoh2 maka dari dulu lagi DS Nizar secara gentleman ingin mengadap sultan supaya diperkenankan pembubaran..
    tapi puak2 hang ketegag, penakut..

    ternyata pimpinan Pakatan Rakyat lebih ke depan dalam menjaga ketenteraman rakyat..
    Pakatan Rakyat lebih perihatin dengan isu-isu rakyat..

    hidupPAS, hidupPKR, hidupDAP.
    “HIDUP PAKATAN RAKYAT”

  34. Kerusi2 DUN berikut dimenangi Umno/BN dlm PRU yg lalu ketika Umno/BN masih memerintah negeri Perak secara sah:

    N05 Selama
    Datuk Mohd Daud Mohd Yusoff (BN) 5240
    Abu Husin Mohamad (PAS) 4885
    ….Majoriti 355

    N06 Kubu Gajah
    Datuk Seri Raja Ahmad Zainudin (BN) 4114
    Mohd. Nazri Din (PAS) 4048
    Majoriti 66

    N10 Alor Pongsu
    Sham Mat Sahat (BN) 5585
    Md. Nasir Rahim (PKR) 5490
    ….Majoriti 95

    N16 Kamunting
    Mohamed Zahir Khalid (BN) 7975
    Muhamad Apardi Shaari (PAS) 7420
    ….Majoriti 555

    N23 Manjoi
    Datuk Nadzri Ismail (BN) 14804
    Zulkurnain Ibrahim (PAS) 14456
    ….Majoriti 348

    N36 Pengkalan Baru
    Datuk Hamdi Abu Bakar (BN) 5375
    Abu Bakar Hussain (PAS) 5361
    ….Majoriti 14

    N53 Rungkup
    Shaarani Mohamad (BN) 4984
    Mohd Misbahul Munir Masduki (PAS) 4530
    ….Majoriti 454

    Dgn majoriti setipis itu, dgn imej Umno/Bn yg telah merosot berikutan kekalahan demi kekalahan dlm beberapa siri PR Kecil, masih dapatkah Umno/Bn mempertahankan kerusi2 DUN berkenaan sekiranya DUN dibubar & PRU baru diadakan?

    Atau kerusi2 berkenaan akan beralih ke tangan kpd Pas/PKR?

  35. chotchai. apa plak DS Nizar megadap Sultan Perak tu sebab dah tau dia dah hilang majoriti. tu la jadi macam orang kena sawan khinzir. kalau korang gentleman terima saja keputusan Sultan. Ini tak bila dah hilang kuasa dek kerana salah sendiri jadi macam orang hilang akal. sampai kena buat sidang bawah pokok. kena angkut keluar dewan. kalau aku aku buh penerajang aje. sebenarnya dalam kes ni salah korang sendiri. jadi memang pakatan rakyat kedepan. kedepan buat demonstrasi, kedepan bergaduh dengan polis, kedepan baring atas jalan. kedepan jadi melayu bodo bagi cina dan india tepuk tangan. macam sial

    • bodo lah malaun jambantaikkkkk sekor ni…tak paham topik.
      sekolah ke tak….kalau sekolah ampai tingkatan berapa ?

      KALAU DAH JAMBAN TETAP JAMBAN

  36. 18 May 09

    Letter of Demand sent to Anifah Aman

    Your Ref: Please Advise
    Our Ref: SNN/DSAI/Anifah/09

    Date: 18th May 2009

    Y.B. DATUK ANIFAH BIN HJ. AMAN
    By Fax 03-8889 1717
    03-8889 2816

    Menteri Luar Negeri, Certificate of Posting
    Kementerian Luar Negeri,
    Aras 3, Wisma Putra, No. 1, Jalan Wisma Putra,
    Presint 2,
    Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
    62602 PUTRAJAYA.

    YB,

    Re: Libellous Statement

    We act for Datuk Seri Anwar Ibrahim who is the Former Deputy Prime Minister and is presently the Leader of the Opposition in the Malaysian Parliament.

    We are instructed that on or about 16th May 2009, you uttered and or made a statement at the State Department in Washington during a joint press conference with US secretary of State Mrs. Clinton, that was published and/or caused to be published by Associated Press and was consequently carried by The Star Newspaper (and several local print and electronic media), which was captioned as “Anwar offered me the DPM’s post, says Anifah” which is reproduced in full and verbatim hereinbelow:

    “Anwar offered me the DPM’s post, says Anifah

    Washington: Foreign Minister Datuk Anifah Aman has revealed that Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim had offered him the post of Deputy Prime Minister as bait to switch sides after the general election last year.

    “Just for the information of the audience here, Anwar said he would form a government on Sept 16 but he has changed the dates many times. And he was trying to entice Members of Parliament.

    “I was personally offered a very lucrative position, like a deputy prime ministership. These facts are not known to the world at large,” he said during a joint press conference with US Secretary of State Hillary Clinton, which was packed with American and foreign journalists.

    “And he has started trying to buy other legislative members. I think he has not accepted the result of the last elections.

    “We (Barisan Nasional) have lost five states and we willingly accept the people’s verdict.”

    A Reuters journalist had earlier asked Clinton whether she raised the Anwar issue at her meeting with Anifah as the State Department’s annual human rights report had mentioned that charges against Anwar were politically motivated.

    Clinton replied that she had raised the rule of law issues and larger questions concerning institutional reforms that Malaysia had been pursuing.

    Anifah, who was clam throughout, said he had faith in Malaysia’s judicial system, citing the case of Perak where the High Court had reinstated Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin as Perak Menteri Besar although it was a ruling made against the Federal Government.

    Anifah said Anwar was tarnishing the image of Malaysia.

    “It is our wish and hope that he will respect the democratic system in Malaysia.”

    Anifah told another journalist that Malaysia would use the “good office” of the Asean secretariat to find a solution to the case involving Myanmar’s pro-democracy leader Aung San Suu Kyi who faces new charges less than two weeks before her house arrest was due to end after an American man swam across a lake and entered her home.

    On improving US relations with Islamic countries, Clinton said that United States would seek out partners like Malaysia and the Organisation of the Islamic Conference for guidance.” (hereinafter called “the Impugned Article”).

    Inter alia, the Impugned Article contained the following defamatory words uttered and or quoted by you about our client:

    i. “Foreign Minister Datuk Anifah Aman has revealed that Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim had offered him the post of Deputy Prime Minister as bait to switch sides after the general election last year.”

    ii. “Just for the information of the audience here, Anwar said he would form a government on Sept 16 but he has changed the dates many times. And he was trying to entice Members of Parliament.”

    iii. “I was personally offered a very lucrative position, like a deputy prime ministership. These facts are not known to the world at large,” he said during a joint press conference with US Secretary of State Hillary Clinton, which was packed with American and foreign journalists.”

    iv. “And he has started trying to buy other legislative members. I think he has not accepted the result of the last elections.”

    v. “Anifah said Anwar was tarnishing the image of Malaysia.” (collectively hereinafter called “the Impugned Words”)

    The Impugned Article and the Impugned Words were and are defamatory and or libellous of our Client and in their natural and ordinary meaning and or by implication mean, meant and were understood to, inter alia, mean that:

    i) our Client is a dishonest person both in his private and official capacity;

    ii) our Client is a liar;

    iii) our Client is an untrustworthy person as well as an unfit politician;

    iv) our Client is unfit to hold public office;

    v) our Client is unprincipled and corrupt;

    vi) our Client has committed a criminal offence punishable with imprisonment;

    vii) our Client is unethical; and

    viii)our Client wantonly abuses his position in public and private office.

    By innuendo, the Impugned Article and the Impugned Words were and are defamatory and or libellous of our Client and were meant and were understood to, inter alia, mean that:

    i) our Client is a dishonest person both in his private and official capacity;

    ii) our Client is a liar;

    iii) our Client is an untrustworthy person as well as an unfit politician;

    iv) our Client is unfit to hold public office;

    v) our Client is unprincipled and corrupt;

    vi) our Client has committed a criminal offence punishable with imprisonment

    vii) our Client is unethical; and

    viii) our Client wantonly abuses his position in public and private office.

    Inter alia, our client contends the following in that, the Impugned Article and the Impugned Words published by you in respect of our client:-

    a) are bereft of any truth, vexatious, specious, fallacious and wholly uncalled for;

    b) are and were grossly negligent, reckless, irresponsible, deliberate, malicious and aimed to lower our client’s esteem in the eyes of the public, both locally and internationally, and expose our client to public hatred, scorn, odium, opprobrium, contempt and ridicule;

    c) are wholly untrue, motivated by malice, mala fides, distortion of facts suggesting moral and legal impropriety on the part of our client and are principally done in your pursuit of seeking cheap publicity /sensationalism for political and other purposes; and

    d) are pre-mediated and calculated to tarnish, malign, defame and seriously injure the good name and character of our client.

    We are further instructed that you have republished or caused it to be republished the abovementioned Impugned Article and Impugned Words and the libellous comments.

    The Impugned Words uttered and published by you in respect of our client and the comments against our client by you, amounts to a very serious libel on our client and have caused our client considerable distress and embarrassment. These Impugned Words published by you in respect of our client and comments made against our client are false, malicious and your attack on our client is wholly unjustified.

    We are therefore instructed to demand from you, which we hereby do:

    1) An immediate and unequivocal public retraction of the Impugned Article and the Impugned Words and the removal and retraction of all the offending and defamatory comments, forthwith;

    2) An apology in the terms to be approved by us as solicitors to be published in newspapers of our client’s choice.

    3) An undertaking by you not to repeat the above allegations and comments such as the Impugned Words or the likes of the same.

    Our client has also instructed us to demand damages of RM100 million from you for the injury caused to our client’s reputation.

    Our client has also requested us to demand payment of all legal costs that has been incurred with regard to this matter.

    This letter is written in accordance with the pre-action protocol prior to the institution of a libel action. We look forward to hearing from you without delay. If we do not receive a satisfactory reply within seven (7) days of the receipt of this letter, our instructions are to institute legal proceedings against you. In the meantime, our client reserves all our client’s rights in this matter.

    Please acknowledge receipt accordingly.

    Thank you.

    Yours faithfully,

    S N NAIR & PARTNERS

    ——————————————————————————–

    6 Responses to “Letter of Demand sent to Anifah Aman”
    Feed for this Entry Trackback Address View blog reactions

    ——————————————————————————–

    1 jo
    May 18th, 2009 at 2:36 pm
    excellent bro! loud mouth but small mind.hillary must be laughing at bn.jo biden..lets rock!

    [Reply]
    2 jo
    May 18th, 2009 at 2:37 pm
    ..cant wait to call hillary to the witness stand!ho ho ho…

    [Reply]
    3 reformist
    May 18th, 2009 at 3:06 pm
    Aniefahh… oh Aniefahh….

    Tiada pasal cari pasal ….

    Klu masuk mahkamah dan DSAI menang kes … mana nak carik fulus 100 juta ????

    There are BIGGEST differences between Memorandum of Understanding and Award Letter!!!

    UMNO/BN — Bukannya seperti pegangan agama yg dianuti
    PKR/PR — Juga bukan seperti pegangan agama yg dianuti

    Masih ramai rakyat dan pemimpin Sabah yg masih lagi belum sedar bahawa mengundi/menyokong UMNO/BN pada masa sekarang ini adalah seperti “Berenang melawan arus …..”

    [Reply]
    4 pengali kubor
    May 18th, 2009 at 3:11 pm
    Panjang surat tu. YB Anifah tu nak baca ka?
    Sebab tu kata tak nak layan.

    Itu baru jadi Menteri dah pandai memutarbelit.
    Belum lagi TPM konon??

    Hebat letak pada diri sebagai TPM, DSAI konon.

    Ingat jawatan Menteri Luar pun ada ehsan PM pada BN dan UMNO,
    kalau YB Anifah bukan orang sabah, jangan merasalah.

    Cukupkan kuota je. Nak menyedapkan hati orang Sabah.
    Kenapa tak diberi Menteri Luar Bandar???

    Tuntutan Saman hanya proses untuk menuntut keadilan.

    Bukan saman hanya duit tapi maruah diri.

    Kalau YB Anifah tu ada maruah jawablah.

  37. 18 May 09

    Letter of Demand sent to Anifah Aman

    Your Ref: Please Advise
    Our Ref: SNN/DSAI/Anifah/09

    Date: 18th May 2009

    Y.B. DATUK ANIFAH BIN HJ. AMAN
    By Fax 03-8889 1717
    03-8889 2816

    Menteri Luar Negeri, Certificate of Posting
    Kementerian Luar Negeri,
    Aras 3, Wisma Putra, No. 1, Jalan Wisma Putra,
    Presint 2,
    Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
    62602 PUTRAJAYA.

    YB,

    Re: Libellous Statement

    We act for Datuk Seri Anwar Ibrahim who is the Former Deputy Prime Minister and is presently the Leader of the Opposition in the Malaysian Parliament.

    We are instructed that on or about 16th May 2009, you uttered and or made a statement at the State Department in Washington during a joint press conference with US secretary of State Mrs. Clinton, that was published and/or caused to be published by Associated Press and was consequently carried by The Star Newspaper (and several local print and electronic media), which was captioned as “Anwar offered me the DPM’s post, says Anifah” which is reproduced in full and verbatim hereinbelow:

    “Anwar offered me the DPM’s post, says Anifah

    Washington: Foreign Minister Datuk Anifah Aman has revealed that Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim had offered him the post of Deputy Prime Minister as bait to switch sides after the general election last year.

    “Just for the information of the audience here, Anwar said he would form a government on Sept 16 but he has changed the dates many times. And he was trying to entice Members of Parliament.

    “I was personally offered a very lucrative position, like a deputy prime ministership. These facts are not known to the world at large,” he said during a joint press conference with US Secretary of State Hillary Clinton, which was packed with American and foreign journalists.

    “And he has started trying to buy other legislative members. I think he has not accepted the result of the last elections.

    “We (Barisan Nasional) have lost five states and we willingly accept the people’s verdict.”

    A Reuters journalist had earlier asked Clinton whether she raised the Anwar issue at her meeting with Anifah as the State Department’s annual human rights report had mentioned that charges against Anwar were politically motivated.

    Clinton replied that she had raised the rule of law issues and larger questions concerning institutional reforms that Malaysia had been pursuing.

    Anifah, who was clam throughout, said he had faith in Malaysia’s judicial system, citing the case of Perak where the High Court had reinstated Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin as Perak Menteri Besar although it was a ruling made against the Federal Government.

    Anifah said Anwar was tarnishing the image of Malaysia.

    “It is our wish and hope that he will respect the democratic system in Malaysia.”

    Anifah told another journalist that Malaysia would use the “good office” of the Asean secretariat to find a solution to the case involving Myanmar’s pro-democracy leader Aung San Suu Kyi who faces new charges less than two weeks before her house arrest was due to end after an American man swam across a lake and entered her home.

    On improving US relations with Islamic countries, Clinton said that United States would seek out partners like Malaysia and the Organisation of the Islamic Conference for guidance.” (hereinafter called “the Impugned Article”).

    Inter alia, the Impugned Article contained the following defamatory words uttered and or quoted by you about our client:

    i. “Foreign Minister Datuk Anifah Aman has revealed that Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim had offered him the post of Deputy Prime Minister as bait to switch sides after the general election last year.”

    ii. “Just for the information of the audience here, Anwar said he would form a government on Sept 16 but he has changed the dates many times. And he was trying to entice Members of Parliament.”

    iii. “I was personally offered a very lucrative position, like a deputy prime ministership. These facts are not known to the world at large,” he said during a joint press conference with US Secretary of State Hillary Clinton, which was packed with American and foreign journalists.”

    iv. “And he has started trying to buy other legislative members. I think he has not accepted the result of the last elections.”

    v. “Anifah said Anwar was tarnishing the image of Malaysia.” (collectively hereinafter called “the Impugned Words”)

    The Impugned Article and the Impugned Words were and are defamatory and or libellous of our Client and in their natural and ordinary meaning and or by implication mean, meant and were understood to, inter alia, mean that:

    i) our Client is a dishonest person both in his private and official capacity;

    ii) our Client is a liar;

    iii) our Client is an untrustworthy person as well as an unfit politician;

    iv) our Client is unfit to hold public office;

    v) our Client is unprincipled and corrupt;

    vi) our Client has committed a criminal offence punishable with imprisonment;

    vii) our Client is unethical; and

    viii)our Client wantonly abuses his position in public and private office.

    By innuendo, the Impugned Article and the Impugned Words were and are defamatory and or libellous of our Client and were meant and were understood to, inter alia, mean that:

    i) our Client is a dishonest person both in his private and official capacity;

    ii) our Client is a liar;

    iii) our Client is an untrustworthy person as well as an unfit politician;

    iv) our Client is unfit to hold public office;

    v) our Client is unprincipled and corrupt;

    vi) our Client has committed a criminal offence punishable with imprisonment

    vii) our Client is unethical; and

    viii) our Client wantonly abuses his position in public and private office.

    Inter alia, our client contends the following in that, the Impugned Article and the Impugned Words published by you in respect of our client:-

    a) are bereft of any truth, vexatious, specious, fallacious and wholly uncalled for;

    b) are and were grossly negligent, reckless, irresponsible, deliberate, malicious and aimed to lower our client’s esteem in the eyes of the public, both locally and internationally, and expose our client to public hatred, scorn, odium, opprobrium, contempt and ridicule;

    c) are wholly untrue, motivated by malice, mala fides, distortion of facts suggesting moral and legal impropriety on the part of our client and are principally done in your pursuit of seeking cheap publicity /sensationalism for political and other purposes; and

    d) are pre-mediated and calculated to tarnish, malign, defame and seriously injure the good name and character of our client.

    We are further instructed that you have republished or caused it to be republished the abovementioned Impugned Article and Impugned Words and the libellous comments.

    The Impugned Words uttered and published by you in respect of our client and the comments against our client by you, amounts to a very serious libel on our client and have caused our client considerable distress and embarrassment. These Impugned Words published by you in respect of our client and comments made against our client are false, malicious and your attack on our client is wholly unjustified.

    We are therefore instructed to demand from you, which we hereby do:

    1) An immediate and unequivocal public retraction of the Impugned Article and the Impugned Words and the removal and retraction of all the offending and defamatory comments, forthwith;

    2) An apology in the terms to be approved by us as solicitors to be published in newspapers of our client’s choice.

    3) An undertaking by you not to repeat the above allegations and comments such as the Impugned Words or the likes of the same.

    Our client has also instructed us to demand damages of RM100 million from you for the injury caused to our client’s reputation.

    Our client has also requested us to demand payment of all legal costs that has been incurred with regard to this matter.

    This letter is written in accordance with the pre-action protocol prior to the institution of a libel action. We look forward to hearing from you without delay. If we do not receive a satisfactory reply within seven (7) days of the receipt of this letter, our instructions are to institute legal proceedings against you. In the meantime, our client reserves all our client’s rights in this matter.

    Please acknowledge receipt accordingly.

    Thank you.

    Yours faithfully,

    S N NAIR & PARTNERS

    ——————————————————————————–

    6 Responses to “Letter of Demand sent to Anifah Aman”
    Feed for this Entry Trackback Address View blog reactions

    ——————————————————————————–

    1 jo
    May 18th, 2009 at 2:36 pm
    excellent bro! loud mouth but small mind.hillary must be laughing at bn.jo biden..lets rock!

    [Reply]
    2 jo
    May 18th, 2009 at 2:37 pm
    ..cant wait to call hillary to the witness stand!ho ho ho…

    [Reply]
    3 reformist
    May 18th, 2009 at 3:06 pm
    Aniefahh… oh Aniefahh….

    Tiada pasal cari pasal ….

    Klu masuk mahkamah dan DSAI menang kes … mana nak carik fulus 100 juta ????

    There are BIGGEST differences between Memorandum of Understanding and Award Letter!!!

    UMNO/BN — Bukannya seperti pegangan agama yg dianuti
    PKR/PR — Juga bukan seperti pegangan agama yg dianuti

    Masih ramai rakyat dan pemimpin Sabah yg masih lagi belum sedar bahawa mengundi/menyokong UMNO/BN pada masa sekarang ini adalah seperti “Berenang melawan arus …..”

    Panjang surat tu. YB Anifah tu nak baca ka?
    Sebab tu kata tak nak layan.

    Itu baru jadi Menteri dah pandai memutarbelit.
    Belum lagi TPM konon??

    Hebat letak pada diri sebagai TPM, DSAI konon.

    Ingat jawatan Menteri Luar pun ada ehsan PM pada BN dan UMNO,
    kalau YB Anifah bukan orang sabah, jangan merasalah.

    Cukupkan kuota je. Nak menyedapkan hati orang Sabah.
    Kenapa tak diberi Menteri Luar Bandar???

    Tuntutan Saman hanya proses untuk menuntut keadilan.

    Bukan saman hanya duit tapi maruah diri.

    Kalau YB Anifah tu ada maruah jawablah.

  38. Salam.

    Tak apalah.
    Seronok juga.

    Sekurang2nya ramai yg telah bermimpi.

    Ada yang bermimpi di cekerawala.
    Ada yang bermimpi di alam maya.

    Mimpi berbagai mimpi.

    Ada yang bercita2.
    Ada yang memerencana.

    Itulah kita kata.
    Berpijaklah di bumi nyata.

    • Tak apalah.
      Seronok juga.

      Sekurang2nya ramai yg telah bermimpi.

      ada yang bermimpi dan seronok berlama2an @ duduk dalam jamban
      ada yang bermimpi sekejap ke kat jamban untuk melepas.

      kita tunggu logo hijau di luar restroom

      • Salam.

        Hi logo kelabu.
        Presiden Kelab U (kena hormat).

        Kita jamban/rest room jarang pergi.
        Kerana jarang nak terkencit macam great chief dan Presiden.

        Kita tak kata buang air besar.
        Kita kata melabur.

        Kita selalu melabur kat rumah.
        Kita tak panggil jamban.
        Kita panggil tahta (throne).
        Di situ kita sedia banyak buku.
        Sambil melepas kita membaca.
        Sambil melabur kita membaca.
        Lagi banyak melepas lagi banyak melabur.
        Melabur dengan membaca.

        Presiden dan great chief selalu kata busuk.
        Bukan apa, jamban kotorlah tu.
        Jamban Presiden Kelab U kotor.
        Jamban great chief kotor,
        Mana otak2 kome tak kotor.
        Itu yang duduk tulis yang kotor2.

        Banyak jamban2 masjid yang kotor.
        Kalau PAS dapat tolong ubah bersih pun sudah cukup baik.
        Tak payahlah nak bentuk2 kerajaan kat Perak.
        Tolong bersihkan yang kotor2 dulu.
        Macam otak great chief tu contohnya.

        Sekadar nak belajar berceramah.

  39. BERITA TERKINI DARI AMERIKA

    BERITA MENARIK BAGI MELAYU UMNO

    AMERIKA SYARIKAT: 18 MAY 09 – APA NAMA KUNUNNYA, NAMA MALAYSIA BERTAMBAH HARUM DAN WANGI, APABILA BEBERAPA PENGIKTIRAFAN AGUNG DI BAWAH TELAH DIANUGERAHKAN OLEH CENDEKIAWAN ANTARABANGSA DI AMERIKA SYARIKAT ATAS KETOKOHAN DAN INTEGRITI ANIFAH AMAN DI PERSADA DUNIA, SEBAGAI PENCACAI DAN PENJILAT TEGAR BAJINGAN MELAYU UMNO GAMAKNYA!!

    1. TOKOH ASIA BARU
    2. LAMBANG KEBANGKITAN TAMADUN TIMUR
    3. LAMBANG ALAF BARU
    4. GURU ASIA
    5. PEMIMPIN PALING BAIK ASIA
    6. MENTERI KEWANGAN TERBAIK ASIA
    7. ANTARA MANUSIA PALING BERPENGARUH DI DUNIA.

    CORRECT! CORRECT! CORRECT! AUUUW!!
    – Naspazi

  40. What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute & help different users like its helped me. Good job.

  41. Very nice submit. I simply came across your blog page as well as wanted to point out that I have genuinely experienced surfing around the site articles. Regardless I will be signing up in your rss we hope you generate one more time as soon as possible!

  42. It’s the best time to make some plans for the future and
    it’s time to be happy. I’ve learn this post and if
    I may just I wish to recommend you few fascinating issues or tips.

    Maybe you can write subsequent articles relating to this article.
    I wish to read more issues about it!

  43. see here for greatest information on click for more available


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: