Posted by: pinkturtle2 | Mei 29, 2009

Pengerusi SPR Makan Gaji Buta

Pengerusi SPR Makan Gaji Buta

Setelah Barisan kalah di kesemua empat pilihan kecil di Semenanjung Malaysia membabitkan tiga kawasan Parlimen dan satu kawasan Dewan Undangan Negeri, terbit daripada mulut Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya, Abdul Aziz Yusof harapan beliau agar tidak ada lagi wakil rakyat yang meninggal dunia selepas ini.

Kenyataan yang agak mengejutkan, lucu dan cetek ini besar kemungkinan lahir daripada perasaan ikhlas beliau yang tidak mahu melihat bosnya iaitu Umno dan BN terus dirundung malang demi malang di peti undi rakyat.

Ramai pihak yang mengutuk kenyataan bodoh bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri itu yang dilihat tidak secucuk dengan tahap ilmu pengetahuan beliau yang tinggi dalam selok belok pentadbiran negera dan pengalaman lama sebagai bekas pegawai tinggi kerajaan berstatus gaji JUSA.

Namun Abdul Aziz dilantik ke jawatan pengerusi SPR oleh kerajaan BN dan kesetiaan beliau  sudah tentunya kepada tangan yang menyuap rezeki kepada beliau walaupun sebagai badan yang ditubuhkan di bawah akta lulusan Parlimen ia sepatutnya bebas dan mengamalkan prinsip adil dan telus dalam setiap aspek pengurusan pilihan raya di negera ini, termasuklah pengerusinya sendiri.

Bagi orang yang berpegang kepada nilai-nilai beragama sudah tentu apa yang dicakap oleh Abdul Aziz semalam ketika memgumumkan tarikh penamaan calon dan hari pembuangan undi bagi DUN Manek Urai adalah bercanggah dengan konsep ketentuan qada dan qadar.

Bagi orang politik pula kenyataan beliau itu berbaur politiklah dan mencerminkan ketakutan yang menyelubungi BN yang takut kalah untuk sekian kalinya pada pilihan raya yang mendatang di Penanti dan yang menunggu di Manek Urai.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata sepatutnya pengerusi SPR itu harus menakutkan sikap ceria dan bersedia menghadapi sebarang kemungkinan pilihan raya dan bukannya makan gaji buta.

“Orang kata tugas pengerusi SPR makan gaji buta selama lima tahun kerana pilihan raya umum diadakan lima tahun sekali. Jadi alam tempoh itu beliau bleh dikatakan tidak buat apa-apa.

“Bila sudah tidak ada banyak kerja dan bila ada sahaja pilihan raya kecilh-olah dia hendak lari dari tugas,” kata Khalid semasa rakaman rancangan Kanta Media oleh Tv Antara di Shah Alam semalam.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat, Badrul Hisham Shahrin pada rancangan yang sama juga berkata BN kini amat takut berhadapan dengan pilihan raya kecil Manek Urai JUlai nanti atau mana-mana pilihan raya kerana mereka sedar rakyat sudah bulat menolak BN.

“Itu sebabnya kita mendengar kenyataan-kenyataan tidak cerdik daripada pengerusi SPR kerana itulah realiti. SPR sudah tidak sanggup menguruskan pilihan raya yang mereka tahu Umno dan BN akan kalah teruk walau apa pun kekangan dan peraturan tidak munasabah yang diada-adakan setiap kali diadakan pilihan raya.

“Nasihat saya untuk SPR ialah apa pun taktik yang digunakan untuk menghalang kemaraan rakyat untuk menumbang pemerintahan zalim BN ia tetap akan berlaku dan SPR tidak mampu menghalang kuasa rakyat,” kata Badrul Hisham atau Chegu Bard lagi.

http://www.tvantara.com


Responses

  1. Kenapa lah Pengerusi SPR ni boleh cakap macam tu.Saya tak tengok dan dengar apa yang dia cakap sebab da malas nak tengok tv ni.Berita nya banyak tak sama dengan apa yang berlaku diluar.Beritanya payah nak percaya la ni.kalu tengok pun banyak cerita sukan.Kalu betul la apa yang dia cakap nampaknya cakap macam orang yang tidak beriman. Jodoh , hidup dan maut, semuanya tu kan ditangan tuhan. Kita boleh tahu ker kita hidup sampai bila,mati bila ! tak tahu ler pulak kalau pengerusi SPR boleh tahan nyawa manusia yang da nak diambil tuhan. Especially orang politik. Ya allah berikanlah kami semua kekuatan untuk melakukan kebaikan didunia ini.Wallaualam

  2. kah kah kah pengerusi spr ni adalah anjing ameno.org ameno mana ade otak.semua bodoh dan bangang kah kah kah.go to hell spr sial

  3. PERBEZAAN SAMBUTAN ANTARA NIZAR DAN ZAMBRI

    DAN LIHATLAH SENDIRI SIAPA YANG HARAM

    Saya tertarik dengan berita dr zambry sebagai MB Perak datang melawat ke Batu Gajah, secara kebetulan beliau ketempat Arena Square diamana tempat yg sama didatangi oleh nizar selepas kemenagan PR di perak semasa PRU 12, tuan-tuan lihatlah keadaan sebenar dalam sewaktu nizar datang begitu banyak ruang yang kosong semasa nizar sedang memulakan ucapan, teman masih ingat lagi masa tu majlis juga dihadiri oleh sivakumar, dato D.O dan adun pakatan rakyat,bermakna banyak kerusi dari orangnya

    Yang menjengkelkan, sepanjang ucapannya BN dibidas teruk seolah malapetaka buat perak dengan rasuah, kroni dan kelemahan pentabiran kerajaan, selepas tu dia terus kebeberapa tempat lain dengan diiringi unit peronda polis, pehhh dalam blog alhusyenn pembohong ini mejelaskan kononya nizar ke 7 temapat berasingan tanpa escort polis dan mendapat sambutan puluhan ribu rakyat Teman tak kesah sangat kerana paham benor perangai dema, tengoklah sendiri gambo diatas yg teman sendiri tangkap, banyak benorlah yg hadir samapai pekerja MDKB merungut ‘apalah ini orang kerusi mau banyak, orang takda, teruklah ini macam mau angkat turun ini kerusi.

    MB Perak, dr zambry datang kelmarin dengan exco-exconya sekali termasuk YB zainol, YB Dato’Hamidah, YB Dato’ dr Mah, Dato’ ramly Zahari, Dato’ Saarani dan hampir semua exco turut hadir termasuk SU kerajaan negeri serta dato’ D.O Razali

    Selepas ucapan Dr zambry tak habis disitu sahaja, beliau tunggu dan menerima semua soalan dan permasaalahan rakyat, exco-exco pun masih di pentas secara terus akan di beri jawab kepada puluhan soalan yg dikemukakan oleh rakyat yg berbilang bangsa tanpa bertanya adakah mereka ini menyokong atau tidak dengan BN, berbeza sekali denga apa yg nizar telah lakukan, mengutuk, menghina dan cukup riak berucap seolah perak telah ditawan dan tanpa dia sedari serta lupa PAS yang cuma ada 6 kerusi dari 59 yg sedia ada!

    Dr Zambry menjadi sasaran selepas menjawab terus semua soalan yg diterima, bukan hentam sebaliknya bila turun ke pentas di diterpa rakyat yg hadir berpelukan dan bersalaman berbagai kaum termasuk salah seorang yg semua mengenali Sdr Tajul Aripin yg baru kehilangan isteri dan anak akibat kes samun tempohari. bersabarlah dengan takdir dan dugaan Allah SWT. saya juga simpati, terima, mungkin ada hikmahnya, jgn seperti nizar yg tak boleh terima takdir bila dia hilang kuasa!

    Dr Zambry memang patut dipuji berbeza dengan PAS yg tak habis-habis mengutuk dan menghina beliau dgn bermacam-macam andaian, ‘Memang buta hati betui dema’ kata salah seorang pengunjung yg teman terdengor. sepekara lagi saya dapati setiap majlis Dr zambry jika ada jamuan beliaulah orang yg terakhir akan duduk tak kira dengan siapa dan menyuruh dan mengajak semua orang makan dan melayan hadirin, tak percaya perhatikan, sememangnya saya sudah mula mengesan kelebihan dan beberapa keistimewaan icon rakyat beliau teman nampak mempunyai beberapa lagi keistimewaan berjiwa dan berhati rakyat! semakin lama semakin kita boleh lihat keperihatinannya kepada rakyat!

    kita tunggu dengarnya beliau nak kesetiap masjid di perak sebulan sekali tentunya berjemaah sholat magrib,isyak dan subuh. dengarnya akan bermalam dimasjid bersama orang kampung untuk mendegar permasaalahanya dikampung tersebut, insyaalah! TAKBIR

    Lihat terperinci di sini

    http://sekupangduas.blogspot.com/2009/05/pendedahan-lawatan-nizar-dan-dr-zambry.html

    • IBLIS DSAI JAMBANTAIK…….

      hang tak layak citer, merintih pasai islam.
      otak IBLIS DSAI JAMBANTAIK bertahap lubang puki mak hang tu
      tak dapat nak menikmati kemanisan islam sebab otak IBLIS DSAI bukan dapat
      menangkap kesucian islam itu sendiri.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK…….

      barangkali sudah 100 kali aku bilang kat iblis dsai yang jalan
      yang terbina oleh tangan jambantaik memang meniru jalan2
      yang dibina oleh orang kapiag. maknanya jalan itu bukan saja
      berliku2 tapi menyesatkan sapa2 yang mendokonginya termasuk
      IBLIS DSAI JAMBANTAIK.

      maknanya kalau jalan yang berliku2 dan menyesatkan itu, tentunya
      jalan menuju kehancuran. sebaik2 jalan jambantaik ini.adalah jalan
      kefasikan, dan sejahat jalan jamban ini adalah jalan kekafiran
      yang membawa pendokong2nya ke neraka. na’uzubillah.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK….

      kalu jalan itu sendiri adalah jalan jahanam, pilihlah pemandu2 atau
      ustaz atau ulama sekali pun menjadi pemandu ….tentu menuju jahanam.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK….

      cuba IBLIS JAMBANTAIK BERI TAHU AKU tang mana kuran dan hadis , kias dan ijma’ yang menjadi pegangan pas dulu hingga sekarang yang salah dan tidak menepati hukum. Yang IBLIS DSAI JAMBANTAIK dok heboh2 tu hanya cara
      pimpinan dan pengikut pas saja kadang2 tidak menepati kehendak islam.

      maknanya asas perjuangan atau jalan yang dipegang oleh pas sekurang2nya
      betul. tinggal lagi cara manusia dalam pas saja boleh diperbetul. kalau drebar
      tak betulpun kita boleh ganti ngan drebar lain.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK………

      kalu parti jamban punyai drebar yang baik dan tidak salah guna kuasa dan rasuahpun …kalau dia lalui jalan jambantaik tentunya menuju ke naraka.
      so….. kita serulah IBLIS DSAI JAMBANTAIK dan puak2 jamban yang lain mari berjuang bersama kita dan kita sama2 perbetulkan cara pimpinan dan pengikut pas kearah cara yang sepatutnya.

      IBLIDSAI JAMBANTAIK BUKANNYA NAK CARI KEBENARAN NAMPAKNYA…
      DATANG KE SINI SEBAGAI ANJING PROVOK. TAK PERNAH MENJAWAB SOALAN.
      PROVOK HUSAM TAKUT EZAM …BILA ORANG JAWAB…DIALIH TAJUK LAIN…. KAK MIN PUKILAH, NIZAR DAN DAP LAH.

      ORANG DOK MAKI IBLIS KA ANJING KA JAMBANTAIK KA BELAKI NGAN MAK KA….. TAK ADA APA2 BAGINYA. TADAK MARUAH

    • Ape la pembangkang ni. Lain kali letak calon yang umurnya panjang. Membazir duit rakyat kena buat prk sokmo. Hidup pengerusi SPR!!!!!!

  4. DSAI, jangan lah nak cari publisiti murahan disini
    forumer da masak sangat dengan propaganda murahan algojo algojo ubn

    sapa tak kenak ubn..? buat program SEMARAK olh TKT sekitar 1989 dulu jelajah sluroh msia…
    yang untong dan kenyang adalah pengusaha pengusaha bas..

    pendudok kampung atau bandar diangkut dengan bas PERCUMA semata mata untok memenuhkan setiap ruang yang ada untok mendengar SELOKA TKT.. Bas dan makanan disediakan…bayangkan.

    Dalam PAKATAN kami tak pernah menyediakan sebarang kemudahan pengangukutan kepada sesiapa pun. Mreka yang datang,datang dengan KERELAAN diri. Ditambah lagi dengan kesukaan MENGINFAQ harta benda,duit hatta diri untok prrjuangan jemaah menentang kemungkaran,kejijikan sosial,kezaliman dan rasuah..

    Sepuloh tahun mendatang pun umno bn tak kan mampu untok MENDIDEK masyarakat supaya menghulurkan pertolongan dan kederat untok mereka bekerja secara PERCUMA UNTOK UBN..

    JANGAN HARAP..JADI DSAI PENYAMUN TARBUS..
    TAK PAYAH LAH KAMU BUANG MASA UNTOK MARTABATKAN PARTI TAIK UBN DALAM FORUM KAT SINI..YOU ARE NOT WELCOMED…1

    PERGI MAINN JAUH JAUH SIKIT..KALAU TAKDAK PUN KAMI FORUMER KAT SINI BOLEH LEMPAQ SESEN DUA UNTOK MODAL KAMU MENYALAK DALAM BLOG UBN…

    THERE IS NO ROOM FOR YOUR FOOLISHNESS..
    TRY YOUR LCUK ELSEWHERE..!

    • APAA DIAA????

      DATANG KEMPEN ATAS KERELAAN SENDIRI???

      PPTTUUUUIIIIIII!!!

      KALO AMPA TAK MENIPU…MEMANG SAH AMPA KENA TIPU DEK KETUA2 BARUA CAWANGAN!!!

      PI TANYA KAT KONTRAKTOR2 KUTIP SAMPAH KAT SELANGOR YANG DEPA BAYAQ SATU CAWANGAN 3 RIBU UNTUK BELANJA PI TOLONG KEMPEN BKT GANTANG PASTU 3 RIBU LAGI UNTUK BELANJA PI TOLONG KEMPEN BKT SELAMBAU TU SAPA YANG SURUH BAYAQ…???

      JUMPA HASSAN ALI CUBA CHECK…KALU AMPA TAK DAPAT DUIT TU SAPA DOK KAPOQ???

      he he he

  5. pENGERUSI SPR DAH CUBA UNTOK AMIK ALIH TUGAS MALKAT MAUT PULAK DAH… KAMU TAK FAHAM UGAMA KE..? SOAL HIDUP,MATI,REZEKI,JODOH BUKAN DITANGAN DAN PENGETAHUAN KITA…TAK KECUALI KEMATIAN ALTANTUYA.. NAMUN PENYEBAB KEMATIAN NYA SELUROH DUNIA TAHU…!

    KALAU TAK PERCAYA BOLEH TANYA KAT SHAFIE ABDULLAH,CIF INSPEKTOR AZILAH,SIRUL,RAZAK
    BAGINDA,ROSMAH DAN NAJIB TUN RAZAK…!

    TAK PAYAH LA NAK MELALUT MACAM ORANG TERKENA PELESIT….! KOJE KOME HANYALAH MENYELARAS PERJALANAN PENAMAAN CALON DAN TARIKH SERTA TEMPAT PENGUNDIAN.. THATS ABOUT IT

    LAGIPUN KENAPA PERLU SPR MENGAMBIL MASA YANG TERLALU LAMA UNTOK DIJALANKAN PROSES PENAMAAN CALON DAN HARI MENGUNDI..?

    ADA APA APA RANCANGAN UNTOK MANIPULASI DENGAN DAFTAR PEMILEH KE..? TERLALU LEMBAB, TAK TELUS DAN DAN MENIMBULKAN PELBAGAI PERSOALAN…?

    JANGAN LAH HENDAK BERPIHAK DENGAN UBN..
    JALANKAN LAH AMANAH DENGAN TELUS DAN PENUH TANGGUNG JAWAB.. SELEBIH ITU ADALAH
    TANGGUNG JAWAB PEMILEH…!

  6. Agaknya pakcik pencen macam beliau seharusnya mengamalkan cara sunnah untuk membersihkan hati..

    http://nmjnh.wordpress.com/2009/05/29/cara-eleak-dan-sembuh-penyakit-ikut-sunnah-rasulullah-saw/

  7. setakat ni yang aku tau, Osman jailu ADUN Changkat Jering dan Ahmad Pakeh Adam ADUN Lintang sedang sakit. Sama2lah kita mendoakan samada sembuh atau mati! (suka ati – demokrasi)

    • jangan le zul hang sebut pasai mati tu….
      terkencing pulak puak jamban

  8. lepas ni giliaq ADUN ngan MP BNatang pulak habih umuq kut..??
    siapa tau..?? kuasa Allah..

  9. Saya membaca post DSAI dengan berhati-hati dan cuba memahami tapi bila jawapan dari budak tadika, tak lalu nak membacanya kerana bahasanya yang tidak mencerminkan parti yang disokongnya.

    Gunalah bahasa yang baik-baik kawan…

  10. Usah dilayan DSAI tu..kaki provokasi no 1 amno. Dia layak menjilat najis …. jer. Lagi org marah, lg la dia suka…macam la si setan.

  11. Pasai rancangan TV di Malaysia nee tok sak dok habaq lah saya dah lama tinggalkan kerana langsung tak ilmiah dan pratikal untuk ditonton

  12. ala…iblis DSAI ni bukan makan saman pun kalau korang kutukhinaludahmaki die pun…

    setakat di”taik” tu dia happy je..maklumlah iblis kan suka benda2 kotor

    korang azan je…kot2 hilang “shield” die sekejap…

  13. AKU bukan ahli PAS. AKU juga bukan ahli DAP. Sudah pasti AKU tidak jadi ahli UMNO, MCA, MIC, ….
    AKU hanya menyokong sesiapa yang berjuang berasaskan Islam dan Keadilan yang dianjurkan Islam. Halatuju perkauman jauh sekali.
    Nasihat AKU ialah semasa melayan puak pencacai UMNO-BN, tak usahlah kita rendahkan martabat kita dengan mengguna bahasa kasar lagi jijik. Sudah tentu saudara termasuk perangkap depa.
    Depa yang menyokong UMNO-BN, dari dulu AKU dah habaq yang puak ni ialah puak munafiq. Depa ni tak pernah dan tak teringin menegakkan Islam yang sejati. Hukum-hakam Islam pun dipermainkan depa. Jadi tak usahlah kita hairan dengan sikap DSAI, Budak Tadika Hijau, …. dan yang terbaru Tengku Rak yang akidahnya boleh dipertikaikan. Adakah suruh kita panjangkan umur kita sedangkan kita tahun bahawa umur kita ditentukan Allah swt. Kesian tengok cara depa berhujah.
    Sekali lagi AKU minta rakyat Malaysia yang masih cintakan keadilan sejagat, beramai-ramailah kita menolak BN yang kini sudah parah dan bernanah. Tunggu hari saja. AKU berdoa agar Allah swt makbulkan doa-doa orang yang mukmin, yang cintakan keadilan dan yang dizalimi dek puak UMNO-BN.
    Saudara DSAI, Budak Tadika Logo Hijau, Tengku Rak, … Manusia yang cintakan keadilan tidak akan menyokong ISA. Hanya manusia yang bercabang lidahnya saja yang menyokong akta rimba ini.

  14. osai, lalat ijau ngan tengkorak tu cuba nak bersihkan jambantaik dia… biasa la penyokong tegar jambantaik, pada dia yg kotor dan busuk tu la makanan dan talihayat dia…

    psl tu masuk forum sini pun bau taik tu tetap tak ilang2, pastu cuba pulak nak memalit tahi dan mengotorkan forum ni.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: