Posted by: pinkturtle2 | Jun 4, 2009

Gambar-Gambar Terbaru Manohara Odelia Pinot Bersama Ibunya

Teenage US-Indonesian model Manohara Odelia Pino waves to journalists as she arrives at home in Jakarta on May 31, 2009, after fleeing her husband, a Malaysian prince, who she has accused of being abusive. Pino, 17, returned to her family in Indonesia with tales of abuse, rape and torture at the hands of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry, the prince of Malaysia's Kelantan state, who she told reporters treated her like a sex slave. Pino escaped with the the help of Singapore police.

JAKARTA, INDONESIA - JUNE 02 : US-Indonesian model Manohara Odelia Pinot (L), the now-estranged wife of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry; the Prince of Malaysia's Kelantan state,  meets with the media after being interviewed on local television on June 2, 2009 in Jakarta, Indonesia. Manohara Odelia Pinot, the 17-year old model and well-known Jakarta socialite, married the Malaysian Prince ten months ago in 2008 but has returned to her family claiming she was held captive and treated as a sex slave during their union. She claimed that she saw her chance to escape last weekend, upon travelling with her husband to Singapore, where his father, was receiving medical treatment. Her mother, Dasiy Fararina, intends to press charges against the Prince, and criticised the Malaysian and Indonesian governments for covering up the alleged abuse.

JAKARTA, INDONESIA - JUNE 02 : US-Indonesian model Manohara Odelia Pinot (L), the now-estranged wife of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry; the Prince of Malaysia's Kelantan state,  arrives to be interviewed on local television on June 2, 2009 in Jakarta, Indonesia. Manohara Odelia Pinot, the 17-year old model and well-known Jakarta socialite, married the Malaysian Prince ten months ago in 2008 but has returned to her family claiming she was held captive and treated as a sex slave during their union. She claimed that she saw her chance to escape last weekend, upon travelling with her husband to Singapore, where his father, was receiving medical treatment. Her mother, Dasiy Fararina, intends to press charges against the Prince, and criticised the Malaysian and Indonesian governments for covering up the alleged abuse.

JAKARTA, INDONESIA - JUNE 02 : US-Indonesian model Manohara Odelia Pinot (L), the now-estranged wife of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry; the Prince of Malaysia's Kelantan state, and her mother Dasiy Fararina (R) meet with the media after being interviewed on local television on June 2, 2009 in Jakarta, Indonesia. Manohara Odelia Pinot, the 17-year old model and well-known Jakarta socialite, married the Malaysian Prince ten months ago in 2008 but has returned to her family claiming she was held captive and treated as a sex slave during their union. She claimed that she saw her chance to escape last weekend, upon travelling with her husband to Singapore, where his father, was receiving medical treatment. Her mother, Dasiy Fararina, intends to press charges against the Prince, and criticised the Malaysian and Indonesian governments for covering up the alleged abuse.

JAKARTA, INDONESIA - JUNE 02 : US-Indonesian model Manohara Odelia Pinot (L), the now-estranged wife of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry; the Prince of Malaysia's Kelantan state, and her mother Dasiy Fararina (R) meet with the media after being interviewed on local television on June 2, 2009 in Jakarta, Indonesia. Manohara Odelia Pinot, the 17-year old model and well-known Jakarta socialite, married the Malaysian Prince ten months ago in 2008 but has returned to her family claiming she was held captive and treated as a sex slave during their union. She claimed that she saw her chance to escape last weekend, upon travelling with her husband to Singapore, where his father, was receiving medical treatment. Her mother, Dasiy Fararina, intends to press charges against the Prince, and criticised the Malaysian and Indonesian governments for covering up the alleged abuse.

JAKARTA, INDONESIA - JUNE 02 : US-Indonesian model Manohara Odelia Pinot (L), the now-estranged wife of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry; the Prince of Malaysia's Kelantan state,  meets with the media after being interviewed on local television on June 2, 2009 in Jakarta, Indonesia. Manohara Odelia Pinot, the 17-year old model and well-known Jakarta socialite, married the Malaysian Prince ten months ago in 2008 but has returned to her family claiming she was held captive and treated as a sex slave during their union. She claimed that she saw her chance to escape last weekend, upon travelling with her husband to Singapore, where his father, was receiving medical treatment. Her mother, Dasiy Fararina, intends to press charges against the Prince, and criticised the Malaysian and Indonesian governments for covering up the alleged abuse.

JAKARTA, INDONESIA - JUNE 02 : US-Indonesian model Manohara Odelia Pinot (L), the now-estranged wife of Tengku Temenggong Mohammad Fakhry; the Prince of Malaysia's Kelantan state,  meets with the media after being interviewed on local television on June 2, 2009 in Jakarta, Indonesia. Manohara Odelia Pinot, the 17-year old model and well-known Jakarta socialite, married the Malaysian Prince ten months ago in 2008 but has returned to her family claiming she was held captive and treated as a sex slave during their union. She claimed that she saw her chance to escape last weekend, upon travelling with her husband to Singapore, where his father, was receiving medical treatment. Her mother, Dasiy Fararina, intends to press charges against the Prince, and criticised the Malaysian and Indonesian governments for covering up the alleged abuse.

Gambar-Gambar Terbaru Manohara Odelia Pinot Dari Indonesia

Masa kat KB baru ini,pakai juga tudung… Tapi bila tak pakai tudung tu, tak nampak pulak kesan iron kat dahi atau mukanya…

gambar-gambar adalah sumbangan Reuters Pictures Dan Getty Images

About these ads

Respon

  1. Kat sini pulak ada rakaman video pengakuan manohara odelia pinot

    http://nmjnh.wordpress.com/2009/06/03/pengakuan-manohara-odelia-pinot/

  2. Tengku TT, cerai je dia.. aku tak nampak kat mana yang dikatakan cantiknya dia….

    Luar dan Dalam sama2 tak cantik. Ramai cek mek kelate yang lebih cantik, berbudi bahasa

  3. kena touch up with photoshop kot? model2 ni biasa la, gambar dia orang banyak di touch up with photoshop bagi nampak flawless.

    so kita tunggu saja siapa yang kenaaaaa!!!! kalau sudah menipu, akan jatuh bedebuk ke tanah juga.

    insyaallah.

  4. tak yah puja lah pompuan gini..poyo..

  5. Tang mana kena dera pempuan nih? Kompiushhh…

  6. depa kata teteknya diselet silet

  7. cantik ape kebendanya mukanya disuntik botok cap tempe khir toyo……

  8. watch that and go figure.

    let’s see the forensic exam results. we want proof, action talks, bullshits walk.

  9. Selamat untuk ibu dessy dan untuk Manohara.Tapi ingat jangan menjelekkan nama Indonesia tercinta yang telah bersusah payah kita bangun bersama.Walaupun Indonesia tidak sehebat negara yang sudah maju.Tapi saya sebagai salah seorang yang hidup di Indonesia sangat mencintai Indonesia ini.Hati-hati saya benar2 tidak rela kalau Indonesia dapat masalah.

  10. Kat dahi dia ada bekas kena seterika kah?

  11. Sultan Kelantan Gilooo Benar yo…
    Dah jelek pilih wanita jelek pula

    sama sma org malay jelek hatinya ya…

  12. Jadikanlah kerukunan antar umat beragama dan begara dengan menghargai hak asasi manusia….?

  13. entah-entah kita dah kena jual oleh minah Indon ni kah..kah..kah?

  14. Burit dah pecah…tak nak lah….tukar lain

  15. Tuduhan Manohara adalah keterlaluan. Beliau tidak kelihatan seperti telah didera apalagi langsung tidak ada tanda-tanda bahawa beliau kini dalam keadaan trauma, malah beliau kelihatan amat riang kerana selamat kembali ke Indonesia. Tentu ada sesuatu yang tersirat disebalik cerita-cerita rekaan beliau ini.Walau bagaimana pun kalau beliau serius dengan tuduhannya hendaklah disertai dengan bukti dari siasatan forensik dan diadili di mahkamah. Kalau dalam keadaan membuta sahaja membuat tuduhan amatlah memalukan dan adalah satu penghinaan terhadap keluarga di raja Kelantan.

  16. jantan tu lu ingat baik keeeeeeeeeeee.

  17. perempuan yang baik jodoh nya lelaki yang baik.
    LELAKI JAHAT JODOH NYA PEREMPUAN YANG JAHAT.
    TAK CAYA TANYA TOK GURU

  18. Saya rasa ini adalah hal yang menarik….rakyat biasa bisa menggugat seorang putra mahkota yang konon tidak bisa disentuh secara hukum, kita belum tahu siap yang benar dan siapa yang salah. tapi saya sangat yakin yang kasus ini akan hilang begitu saja dari publik karena yang akan dihadapi keluarga mano adalah sebuah kerajaan yang dindingnya sangatlah tinggi dan saya sangat sesali adalah negara yang bertetangga ini harus terus berselisih, baik itu mano atau ambalat. sekarang cobalah koreksi diri masing2 jangan kita mengambil keputusan sebelah pihak.

  19. Salam.

    Jangan dok buang masa.

    Ada yang lebih penting lagi untuk dibincang.

    Ada orang kampong yang susah. Ada yang kais pagi kais petang mencari rezeki.

    Yang di kampong/desa perlu pembelaan.

    Dia orang dok syok, yang kita kelamkelibut buat apa?

  20. setuju dengan budak tadika. tapi orang kampong mana yang perlu pembelaan dan perlu dibincangkan disini ye?????

  21. Tak mungkinlah cik Mano berbohong sebegitu beraninya jika itu kabar bohong, tapi mana pula kejujuran TT ?

  22. mono mono…cepat2 lah ko pg jumpa doktor tunjuk bukti betul ker engko 2 kene dera.aku tgk segar bugar jer rupa engko.engko ckp ada kesan dera kat leher kesan sterika..huh tipu xde pun. ada kesan rokok kat dahi…huh mcm panau adalah…hehehe

  23. heyyy malingsiaaa….
    kalo emang punya sultan bejat ga usah dibelainn…
    salah ya ngaku…
    ga usah di tutup tutupin…
    kalian sudah banyak hutang budi ma indonesia…ingat dulu tahun 1960 an kalian hampir di ganyang sama presiden kami sukarno??kalian seperti di beri air susu tapi di balas air tuba!!!!semoga tuhan melaknat kalian semuaaa malingsiaaa…..

    • salam…..buat orang indonesia yang baca komen2 dan blog ni..diharapkan korang RASIONAL LAH SIKIT…..kita sama2 doa atas nama allah azza wajalla semoga yang hak itu tegak dan yang batil itu tumbang…..
      komen tentang perihal orang INDON….1 DISANA NIKAH SIRI ATAU KONTRAK ITU HALAL….PELIK..DALAM AGAMA YANG DIBAWA NABI JUNJUNGAN BESAR UMAT ISLAM TU TAK WUJUD….SEMOGA ALLAH MELAKNAT MERKA2 YANG MENGHALALKAN YANG HARAM….

      KEDUA……ORANG INDO TU KALO YANG ISLAM BOLEH KAWIN YANG KAFIR….DAN DGN TAK DA MALU PUBLISH KAT MEDIA MASA…..ADA TAU SELEB INDO YANG WAT…..SEMOGA ALLAH MELAKNAT ORANG2 YANG MEMBENARKAN NIKAH HARAM TU……

      KETIGA…KITA LIHAT RAMAI RAKYAT INDO YANG CARI MAKAN DI MALAYSIA….FIKIR2KANLAH TAK DA 1 ORANG PUN RAKYAT MALAYSIA YANG CARI REZEKI KAT SANA…..

      YANG KATA SUHARTO TU…..KAMI RAKYAT MALAYSIA TAK TAKUT PUN KENE GANYANG PASAL PEMIMPIN INDO GILER KUASA..SETAHU AKU SUHARTO TU DAH BUTA KAN?SAKIT NAK NAZAK……

      AKU BERANI SUMPAH ATAS NAMA ALLAH DAN JUNJUNG KITAB AL QURAN KALO MANO DAN IBUNYA PENIPU…..

      SEMOGA ALLAH TURUNKAN BALAK UTUK MEREKA….

      KAWAN2 1 MALAYSIA….BUKTI YANG MANO TUNJUK TU SUPERIMPOSE JE…..

      DIE TAK LAYAK DIBERI GELAR KANJENG DARI KERAJAAN KERATON…SEMOGA TITLE TU AKAN DIAMBIL ALLAH SWT.

      ORANG INDONESIA RATA2 EMOSIONAL KERANA MERAKA BANYAK YANG BODOH TAK BERPENDIDIKAN.

  24. tenku…sila cari lain….banyak perempuan cantik lagi…muka sembab je indon tu nampaknya..dia ingat nak korek harta raja…sorryyy le…

  25. Too many speculations on this issue! Yet no further OFFICIAL REPORT made by Manohara or her family against the Kelantanese Prince. If I were her, I will expedite the process of charges against him and not talking to the Press where they will manipulate the issue nicely. Kalau setakat bercakap pakai muntah jek, semua org boleh buat babe. But where’s the prove? Again, no confirmation on who is the big liar here. We just wait & see the outcomes. If she’s on the right path.. The Truth Is Out There!! ahahahah X-Files.. lol :P BUT, if she’s wrong, then she’s going to potray as the most stupid girl/woman on earth! lalala

  26. Deeha, i kinda agree with u…and the Indonesians public will be portrayed as the most gullible public of the whole earth for believing a fugitive from the interpol wanted list. (http://www.hotklix.com/link/news/world/Daisy-Fajarina-DPO-Interpol-Perancis)

    Come on, stop yakkityyakking will she, and just do the forensic exam on her body. We are sick of bullshit talks and no proof presented. We wanna see proof, then we slam on the wrong ones.

  27. cinta indonesia,thn 1960 memang indon cuba ganyang malaysia tapi kalah,kalian tak pernah bagi susu tapi berapa puluh ribu rakyat msia yang masuk secara haram mencari kerja di Indon? Ibunya Simanohara adalah ratu putar alam yg dikehendaki Kerajaan Perancis atas kesalahan mendera Amah sebangsa.Malaysia setakat ini belum berhutang budi sama kamu.

  28. Aku ingat kes pembantu rumah je yang lari dari majikan….rupa-rupanya bini indon pun pandai lari dari laki…..hehehehehehe

  29. Soon, malaysia population will be “no more”. sudah lah tak lawa (gak cantik), kulit hitam legam macam orang tamil, banyak perawan tua (tak laku), sombong, tak pandai layan suami, then tak kan ade yang nak kawin dengan pempoan malay, no more malay generation, hahahhahahhahah…..jajah malaysial.

    • NIA….KAU KUTUK PEREMPUAN MALAYSIA…YANG PEREMPUAN INDON MACAM PELACUR KAU TAK TAU…..PERAMPAS SUAMI ORANG..PAKAI BAJU MACAM ORANG KAFIR….HUKUM AGAMA KORANG TAMBAH….PEREMPUAN INDO MURAHAN LHO…..KAT SANA JOGET DANGDUT DAH MACAM PELACUR JOGET..TUNJUK BONTOT…MACAM PMPN INDO CANTIK SANGAT….

  30. serahkan aja sama yang diatas….kebenaran akan terliat juga…apapun yang terjadi, ini adalah cobaan…..
    ciaooooo….
    gbu….

  31. Wahai cinta indonesia! Sedarlah diri…siapa yang beri susu pada siapa???????Tidak sedar diri betul Indon bangsat ni!Beratus ribu indon di sini yang mencari rezeki,malah ada yang jahat dan penjenayah! Sama seperti ibunya manohara tu…sedarlah dan cerminlah diri kamu tu wahai indon…….

  32. budak masih mentak….

  33. Perhatikan betul-betul gambor dia. TAK CANTIK MANA PUN! Macam mana Tengku TT boleh tergila pompuan macam ni, lepas tu perangai dia masih bebudak lagi… sikit-sikit nak cari ibu.

    Dari celeriti hingga ke pembantu rumah… mereka ni hanya cari kesempatan kat Malaysia.. dapat tibai Dato ke, Tan Sri ke.. anak Raja ke atau kuli ke mereka tetap tibai…

    Kes Tengku TT ni kena tipu bukan kes pertama, mungkin kes yang ke ratus ribu..

    Maid indon datang Malaysia mengaku bujang atau janda… lepas tu kahwin dengan org Malaysia…lepas 2-3 bulan kahwin tup-tup hilang dengan harta & duit suami.

    Bila siasat punya siasat rupanya mereka bukan bujang atau janda tapi masih ada suami yang sah di indon … SIAL & CELAKA punya manusia indon.

    Pandai kata orang Maling tapi mereka lagi tahap Yahudi, bukan shj tipu orang tapi cuba tipu Allah.

    Sah PENGOR tahap gaban

  34. Salam.

    Apa2 pun pemerintahan PAS Kelantan kena ambil iktibar dari permasalahan ini.

    Istana Kelantan dipengaruhi suasana Islam yang diterajui oleh PAS buat sekian lama.

    Apa?
    Tidakkah ada hasil dakwah yang dibawa?
    Atau?
    Telah gagalkah pendahwahan yang dibawa?
    Atau?
    Kegagalan pemimpin2 PAS sendiri?

    Tepuklah dada dan tanyalah selera.

    Sekadar melahirkan kehairanan.

  35. kepada tengku,
    saya hrp byk2 la wt sbyg istikharah..sbyg hajat.. fitnah mfitnah ni dosa bsr..kte x tau mana btul mana salah…
    cuma…
    tgk muke bini tenguku tu..cm hepi j ..xde lak ciri2 org trauma..menderita…air muka tengku..air muka..pepn..berbalik pada Allah
    Insyaallah..akan selamat dari fitnah dunia..selamat akhirat

  36. budak tadika, your name signifies your “mentality” which is of that a tadika kid. tak pernah baca kisah para nabi ke? sedangkan nabi nuh pun tak dapat menyedarkan anaknya daripada mangakui Allah yang esa? sedangkan nabi lut pun tak dapat mengubah pendirian isterinya daripada kaumnya.

    jangan tuduh sebarangan, kita orang luar ini tidak tau apa yang berlaku di balik tabir. hanya Allah yang tahu. jadi baik jangan berburuk sangka, islam tak pernah ajar umat dia berburuk sangka. tak perlu nak hairan, tunggu saja bukti forensic exam, kalau ada then ada lah, kalau tiada then tanya pihak belah sana.

    lagipun tak perlu nak pelik, sultan kelantan tengah gering, mana lebih penting? ayahnda atau kes mano? anak yang soleh akan mendahului ibubapanya terlebih dulu. kita yang tak reti apa ini, baik diam. islam pun suruh diam kalau tidak menyumbang apa2 yang positif pada hal ini.

    minta diam. jangan banyak songeh.

    • Salam.

      garden tak payahlah nak bela.
      Tak payahlah nak rujuk2 kisah nabi.
      Kegagalan tetap kegagalan.
      Kalau di istana berlaku, dikampong boleh berlaku.
      Mana contohnya?

      Kalau gitu betullah.
      Islam diturunkan di tempat kelamkabut.
      PAS hanya boleh menang di tempat kelamkabut.

      TGNA patut mengadap Sultan di peringkat awal.
      Ini satu dunia dah tahu.

      My question is.
      What kind of mentality do you inherit?

  37. ini perempuan kasi sama bangla la tahap nya…dan kamu cinta indonesia..kamu tak tau sejarah jgn buat bising2…kamu mari kesini…pasti kamu tak mau pulang ke indon..akan aku kerjain

  38. sudahlah kita semua tidak usah ribut,biarkan saja si manohara mengurus urusannya sendiri,dan dari pihak kerajaanmengurus urusannya sendiri, kenapa kita yang ribut,kalau kita main debat,hati kitapun jadi terpancing panas,inikan bukan urusan kita,biarin saja rumah tangga mereka,mending kita urus keluarga kita sendiri,jangan sampai berita murahan itu terpancing oleh kita dan akhirnya menjelekkan sesama bangsa,malukan kita ditertawakan negara lain.lagipula apa sih untungnya?

  39. cek mek molek kelate yang comel de beriman 1000 kali lebih comel

  40. insyaff lah….
    sepatutnya banyak 2 berigstighfar minta ampun sama allah bukan nge dugem …n wara wiri di depan tv…aya malu ya… walupun skg tdk tahu sapa yg salah n benar ..tpi epatutnya kembalikan semua pada allah..introspeksi diri… minta ampun atas ssegala yg menimpa …. sbb di balik kejadian ada hikmah yg allah berikan…. harta itu dan kecantikan hnya milik allah semata… mau pakai barag mahal sekalipun klu tdk ada air muka yg selalu kena wudhu gak ada gunanya…. bnyk2 minta ampun dan igstigfar ……sesungguhny allah itu maha penyayang

  41. http://mymalaysian.wordpress.com/2009/06/10/peguam-bela-manohara-ini-baru-luka-yang-ringan/

    manohara tunjuk bukti dera

  42. Ingatlah dunia selebriti dan keglamoran tidak kekal lama. Kalau benar, cepat2lah buat pemeriksaan doktor utk pendakwaan bukannya dijaja dan diusung ke sana sini untuk jadi bahan sensasi press.

  43. kenapa tt suka sangat kawin ngan org luar.mek kelantan banyak yang comel comel.berbudi bahasa lagi.menyusahkan rakyat malaysia.peeraaah………….

  44. bodoh punya indon.terhegeh hegeh dtg malaysia.memang patut kena toture.hıdup tak serupa manusia,lebih banyak yg bodoh dari yg pintar sebab tu negara tak pernah maju..banyak sgt kecelakaan dan laknat yg dtg.
    Sedarlah rakyat Indon..

  45. kes ni kes budak budak tadika.Cuma orang yang tak berpelajaran je boleh tertipu dgn cerita ini,skg negara moden,semua kes dtg dgn buktı ,bukan maın bantaı cakap je,orang malaysıa semua bukan bodoh tak tau menılaı mana yang betul atau salah kerana kamı percaya pada buktı bukan omong omong kosong,
    kalau dılıhatkan muka mano nı,tak lah mana cantıknya,banyak lagı perempuan melayu yang cantık cantık,ını sekadar muka sembab banyak lagı kat chow kit,

  46. insaf dan kembali ke pangkal jalan

  47. dont judge people..kita x berhak judge orang ikut yang kita nampak..kalau orang tu betul,thank God..tp kalau orang tu salah,kita serahkan ja in God’s hand…and lebih baik kita berdoa untuk kebahagiaan orang lain..

  48. AKU ANTI BETUL LAH DGN ORANG INDON…TAK RASIONAL..TAU NAK GANYANG MALAYSIA…INGAT KITE TAKUT AGAKNYA….SEDARLAH NEGARA TAK PERNAH MAJU….BALAK DARI GEMPA KE TSUNAMI..TAK MASUK ORANG MISKIN TAHAP PAPE KEDANA….ARTIS2 MACAM PELACUR CONTOH INUL .JOGET TUNJUK BONTOT…MACAM CANTIK…DAH LA MEREMPAT CARI REZEKI KAT MALAYSIA…TAK TERMASUK PENJENAYAH INDON..WOI INDON BOODH…CAKAP AHHH SANA ADA KE ORANG MALAYSIA MEROMPAK KAT NEGARA KAU YANG SINGKIK….
    DAH LAH MAIN2 KAN AGAMA…ADA NIKAH SIRI LAH..KEPALA BAPAK KORANG AHHH….KAFIR DAN ISLAM BOLEH KAWIN….SIAL PUNYA INDO….

  49. TT PUN SATU..NAPE CARI BETINA INDON…TAK LAH CANTIK MANE MANO…..CANTIK AGI MARIA FARIDA…..ARTIS MALAYSIA….PEREMPUAN INDON MEMANG MULUT CELAKA…..WEI BETINA INDON….KAU ORANG AKU TENGOK YANG ISLAM PAKAI BAJU MACAM KAFIR……JOGET TUNJUK BONTOT..KANGKANG2…..NEGARA TAK MAJU…BABI SIAL BETINE INDO…DARI SELEB SAMPAI ORANG KEBANYAKAN..BODOH…


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: