Posted by: pinkturtle2 | Jun 26, 2009

Bersedia Untuk Ke Penjara…

Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim smiles during an interview at his office in Parliament building in Kuala Lumpur, Malaysia, June 25, 2009. Anwar said he is prepared to be jailed for sodomy in a trial next month, but warned his conviction would unleash a groundswell of public support that would rout the government in the next elections.

Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim smiles during an interview at his office in Parliament building in Kuala Lumpur, Malaysia, June 25, 2009. Anwar said he is prepared to be jailed for sodomy in a trial next month, but warned his conviction would unleash a groundswell of public support that would rout the government in the next elections. Gambar-gambar dari AP Photo

Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim gestures during an interview at his office in Parliament building in Kuala Lumpur, Malaysia, June 25, 2009. Anwar said he is prepared to be jailed for sodomy in a trial next month, but warned his conviction would unleash a groundswell of public support that would rout the government in the next elections.

Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim gestures during an interview at his office in Parliament building in Kuala Lumpur, Malaysia, June 25, 2009. Anwar said he is prepared to be jailed for sodomy in a trial next month, but warned his conviction would unleash a groundswell of public support that would rout the government in the next elections.

Pemuda Pakatan serah memorandum tuduhan liwat Anwar

PUTRAJAYA: Pemuda Pakatan Rakyat pagi ini menyerahkan memorandum kepada Jabatan Peguam Negara supaya pertuduhan jenayah liwat kedua terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim digugurkan.

Memorandum itu diserahkan oleh Ketua Angkatan Muda Keadilan Malaysia, Shamsul Iskandar Akin kepada wakil Pejabat Peguam Negara di sini, jam 11.45 pagi.BH


Responses

  1. ENTRI INI MESTI KAPIAG ARA PUKI TU AKAN POSTING DENGAN IDEA KAPIAG JAMBANTAIK DIA TU.

    POYOK TEMAGE, GREAT CHIEF, JON …HANG JAGA2 …. BILA KAPIAG ARA PUKI TU MASUK HANG MAKI CUKUP2. BIAG KAPIAG TU TENSEN SIKIT.

  2. TOKSAH NAK ‘SAIKO’ LA GAYBOY TUA OII… TENGOK MUKA ANG PON TAU DAH SPESIS PENJUBUR TEGAR!!!

    BIAQ PI LA KAT MAHKAMAH TU BICARA DULU… YANG PI ANTAQ ISKANDAR BABI MONTEL DOK KACAU TU WAT PAA…

    AWAT ‘MUTTEE YILLEEKK’ KAA…???

    he he he

    • memeng aku nak masuk pun. kenapa takut ke. aku tak pernah maki korang. orang nak sokong BAO jadi perdana menteri pun aku peduliu apa. yang akau maki cuma si BABI yang cakap tak serupa bikin tu jer. cakap berdegaor-degor di ceramah2 tapi pergi mahkanmah lawan saiful pun takut. kamu nak maki aku pun aku peduli apa.

      • AKU KATA DA KAPIAG NI TENTU MAI PUNYA.

        KAPIAG…… KAPIAG…….
        AKU DOK MAKI HAIH….
        AKU NASIHAT…….
        ADDINUNNASIIHAH.

        KAPIAG….KAPIAG….

        NASIHAT ADA BANYAK CAGHA TAAUUUUUUUU.
        KALU ORANG YANG GHETI BASA…
        KITA CAKAP LEMBUT2…sepoi2 bahasa
        KALU KURANG AJAG……
        KEGHAIH SIKIT…………
        KALU DAH JADI KAPIAG……
        eerrrrk…errrrk…errrk MAKI LER
        KALU MENGANCAM ISLAM……..
        PERANGLAH.

        KAPIAG….KAPIAAAAAAAAG….

        OLEH KANA KAPIAG NI BETINA GAGHIK…
        TAPI TAHAP KAPIAG JANTAN.
        MAKI AKU MACAM MAKI KAT JANTANLAH

        he he he

  3. woi pemuda PARTI KELENTONG RAKYAT. apa ke hel ni. kata cakap LAWAN MESTI LAWAN. tapi apahal nak suruh gugur kes pulak. kalau si BABI tu tak bersalah dan punya ramai alibi kenapa takut sangat nak menjawap segala pertuduhan di mahkamah . ingat pada kes 1998. hakim kata mereka tak kata anuwar tak meliwat tetapi menolak kes kerana masalah teknikal. so macam2 cara si peguam2 handalan anuwar bole memanipulasi segala pertuduhan tersebut. tetapi sebelum lawan dah nak menyerah . sebab it kamu hanya sesuai jadi ahli parti kelentong rakyat jer. kelentong, tipu, tebar fgitnah adalah kerja korang. sama lah dengan bapak anuwar bin ibrahim aka BABI tu.

    • LAGI HANG MAKI LAGI TU
      DIA SENYUM.HENSEM PLAK TU.

      “LAWAN TETAP LAWAN”

  4. segala makian korang tu sebenarnya dituju kepada korang juga terutama budak tadika yang atas ni. kau maki hamun aku pun aku tak heran. tak tension langsung pun.

    • SAMA LAH JUGAK…KAMI
      PON TAK RASA APA PON.
      HANG MENYALAK LAH KUAT2.
      BUKIT DOK MACAM TU JUGAK..
      TAK RUNTUH PON….

      ” U FLY KITE”

      • put your head in the sand..

      • OOOH MY DEAR
        ME NO FUCK DEER
        ASS HOLE DAM HIGH
        RUN TOO FAST

        “u really fly kite”

  5. Dengan pendakwaan yang dirancang tanpa bukti yang diperakui oleh profesional perubatan, dan kalau kes ini diadili oleh hakim disekongkolkan dengan kehendak pehak pemerintah.

    Maka BN dalam era kepimpinan Najib akan melakar satu ulangan sejarah dalam episod, thema dan pelakun mangsa yang sama, seperti drama pembunuhan kareir politik seorang manusia yang dilebelkan sebagai penghalang kelancaran kuasa kerajaan BN. Maka tercapailah niat dan hasrat BN untuk memenjarakan seorang ikon pejuang rakyat.

    Selepas PRU ke12 kebangkitan rakyat yang mendiamkan diri hampir 10 tahun telah memeranjatkan kerajaan BN, apabila negeri2 yang tidak terfikir akan dikuasai oleh pembangkang, telah menjadi kenyataan dan menjadi mimpi ngeri kepada BN.

    BN tidak bermuhasabah kepada kerajaannya, yang BN buat, ialah post mortem dan kajian politik sebab2 kekalahan itu. Diantara konkulusi dari kajian dan post mortem itu, ialah penglibatan DSAI secara langsung menerajui parti KeAdilan dan membentuk pakatan rakyat bersama Pas dan DAP. DSAIlah “Mastermind” kepada kehilangan negeri2 ini.

    Setelah DAP keluar dari Barisan Rakyat, kontek politik Pas dan DAP terputus kerana dasar perjuangan parti yang bukan seperti aur dengan tebing.
    Walaupun DAP dilihat boleh berkerjasama dengan KeAdilan, kesiluan DSAI yang takut kepada tanggapan, sanggup bermukah dengan DAP yang dilebelkan seabagai sebuah parti
    ” Chauvenis” yang sentiasa diwar warkan oleh Umno BN. Wirid ini sedikit sebanyak telah berjaya menanamkan kebencian orang melayu terutama pendokong Umno.

    DSAI perlu memecahkan tembok ciptaan Umno ini, dan satu dari caranya mengatur semula perbincangan dengan pimpinan Pas, KeAdilan dan DAP dengan merujuk semula dasar ketiga tiga parti itu. Kesimpulannya mereka mengambil ketetapan mengutamakan keadilan, kebajikan dan hak hak rakyat kerana ianya memang lebih tersenarai dan termaktub dalam ketiga2 parti. Dan mereka sepakat menyetujui dan memetrai satu perjanjian memperjuangkan hak hak rakyat didhulukan.
    Kejayaan DSAI menyatukan ketiga parti ini memang mengancam kesetabilan kuasa BN hari ini dan hari2 yang mendatang.

    PR mesti dimusnahkan, dengan meniup api perkauman tanpa memperdulikan akta hasutan atau apa2 saja undang2 walaupun BN pembuat dasar dan pehak yang sewajarnya mematuhi undang2, maka tiupan ini tidak akan dihentikan

    DSAI mesti dinyahkan dari arena politik Malaysia jikalau Umno masih lagi mahu bernafas di hidung ahli dan pendokong Umno. Itulah yang ternukil dikepala kepimpinan Umno yang semakin jauh dari kelibar dan berkeriteria.

    Salah guna kuasa, Rasuah dan rasuah politiklah membunuh masa depan Umno dan pemimpinnya.

    • Conpius skit, ni En Kogoro ke conan yg bercakap ni….
      Inspektor Maori ada skali tak?

  6. he he……..
    ara anjing betina ubn jamban taik dahh marahhhhhh

    he he…..
    kalau dekat2 bleh tengok muka puki barai niee….

    rasa nak temuntah ler plakk…….

    he he marahh lagi anjing betina nieeeee

    macam gampang….

  7. haha aku nak tergelak tgk komen hangpa berdua spisis beruk siflis komen…awat yang hangpa marah dia tutuh lubang juboq hangpa ka. takpun lubang puki hang tu barai mcm lubang juboq hang ara? Aku andaikan anwar disabitkan kes tu dan dia kena penjara kurang2 dia dah kena seksa dunia…yang geng al-jis sekeluarga umno jahanam tu menjawab la kat neraka nanti…time tu baru la yang bibiaq merah tu jd hitam rentung

  8. ara apa sangat kamu ni umno tu baik sangat ke yg berkuasa sekarang ros najid tu peliharaan

  9. ara macamana nak tension duit banyak laknat betul ara aperosak bangsa mati campak dalam jamban jea

  10. ara sila jawab parti mana yg kelentong jawab bodoh betul pencacai umno

  11. Woooi jangan la berbalah sampai macam tuuuuu. Pening la. Hampa cakap macam nak hidup seribu tahun. Bepada-pada la. Malu la kat geng 20-an nih.
    Biar la depa urus dlm unsur tawar menawar. Anwar ada bukti 1 pusrawa + 3 pakar HKL kata tak ada tanda.(penting nih laporan doktor untuk tuduhan kes jenayah). Saiful pula ada rakaman CCTV, mungkin DNA. (Tunggu la)
    Tak payah ribut-ribut….kes macam ni turut mengingatkan kita pada arwah yang dah tak ada macam Mokhtar Abdullah, Khalid Jaffri, Dr. Ristina, Arwah christopher dll.

    Biar mahkamah dan masa yg menentukan. Tak payah bermaki-makian laaaaaaa. Karang kena stroke apa pun tak dpt…………………..

  12. Dengan ini mahkamah memutuskan bahawa tertuduh didapati bersalah dan memutuskan HUKUMAN GANTUNG KOTE SAMPAI MATI…..

  13. woii budak2 mencaruk.berapa org bayar hampa

  14. Matjun.. huh sungguh berat hukuman itu.. hahaha

    kalau lah betul sebenarnya anwar mmg meliwat ape lah dosa budak tadika.. kalau betul lah anwar tak meliwat ape lah dosa ara…

    settle akhirat je ler senang..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: