Posted by: pinkturtle2 | Jun 27, 2009

Mengapa Najib tak wakil saja pada mufti perak, baru tahu langit tinggi rendah

JOM BERTARUH KALAU NAJIB BERANI BERDEBAT

AKU sikit pun tak percaya bahawa Najib akan berani sahut cabaran Najib untuk berdebat dengan Tuan Guru Nik Aziz. Macamlah citer orang kampong aku si Rais Yatim tu. Dulu bukan main bersungguh-sungguh cabar Zaid Ibrahim debat pasal bagus tak bagusnya Najib jadi PM, tapi bila Zaid sahut cabarannya, si Rais pun sepi dan menyorok kat Bukit Beras kat Jelebu tu.

Inilah standard yang ada pada pemimpin Umno. Mereka berani cakap berdegar-degar kat depan TV dan akhbar saja pasal siapa berani sanggah cakap mereka? Wartawan nak sanggah? Ceh, nak tanya soalan yang panas-panas sikit pun wartawan tu kena pikir 100 kali. Cuba pikirlah, kalau dah menteri yang jaga bahagian penerangan pun takut nak berdebat, PM pun takut nak berdebat, apa lagi lah nak diharapkan dengan Umno ni? Kalau ada yang berani berdebat macam KJ tu, terlibat dengan rasuah politik wang pulak.

Nak tak nak, Umno kena guna juga raja katak yang menumpang teduh di bawah rumah Pas kat Pasir Mas tu. Sebab tu lah aku tengok, seminggu dua ni laku betul raja katak kat TV. Ye lah, cam raja katak selalu sebut, apa nak heran tukar-tukar parti ni kerana parti ni bukan agama. Dia bukan tukar agama, katanya. Gitulah orang kalau dah asingkan politik dengan agama. Nak wat camne, orang jahil. Buat malu orang Serambi Mekah je. Patutnya orang cam raja katak tu tinggal kat Sabah atau Sarawak je baru sesuai.

Kita tunggu je lah, agak-agak Umno ni ada tak lagi tokoh yang betul-betul jantan untuk berdepan dengan Tuan Guru Nik Aziz. Payah-payah sangat suruh je Mufti Perak tu wakili Umno untuk berdebat. Tak pun, suruh la ana-mana pemimpin Wanita Umno atau Puteri Umno untuk wakili jantan-jantan yang ada dalam Umno tu.

http://armormech.blogspot.com


Responses

  1. nak tgok mupeti perak debat dengan wakil pas,,

  2. ***Bismillahirahmanirrahim !
    TUMPUKAN PADA TARAF DAN MUTU PEMIMPIN.

    DALAM KEADAAN YANG MENCABAR SEKARANG INI KELIHATAN BIDANG POLTIK MERUPAKAN TUMPUAN YANG BEGITU TINGGI. (?)

    Media massa memainkan peranan. Muka hadapan dengan huruf bermata besar di akhbar dan tajuk utama di radio dan tv. Berita politik. Perselisihan pendapat dan memujuk damai tidak lekang dicerita dan diberitakan. Masing-masing memberikan sebab musabab.

    RUMUSAN : Mereka yang terlibat itu siapa ?
    Yang ber kelahi itu kerana apa ?
    Yang hendak bersanding siapa-siapa sahaja ?

    MAKA Sudahkah diteliti bakal pasangan itu ?
    Jika yang banyak hutang siapa yang kena bayar /
    Jika yang jenayah mencari perlindungan ?
    SIAPA MENILAI PENILAI ?
    SIAPA MEMIMPIN SIIPA ?
    SIAPA MENGHAKIMKAN SIAPA ?
    . SIAPA YANG MENGHAKIMKAN HAKIM ?

    KESIMPULAN : BELAJARLAH DARI PEDOMAN TARAF DAB MUTU PIMPINAN DAN PIMPINAN YANG DIBERIKAN DALAM AL QURAN, HADITH, IJMA ULAMA, QIAS, [ADAT ADAB DAN URUGH]

    Apapun utamakan pada taraf dan mutu pemimpin dan pimpinan.
    Sekian dahulu.
    ~Maaf. Aq~27 Jun, 2009.

  3. jangan harap najib nak berdebat.

    semuanya mereka akan cari sebab

    supaya tidak jadi berdebat.

    umno nana sessak nafas hidung tersumbat.

  4. salam,

    PUNAI & TELOQ TERSENTOT,KECUT TANGKAP SEJUK MANA ADA BERANI.DEPA BERANI TUTOH
    BLKG SAJA….TU PON TUTOH CURI2.MACAM
    HIT AND RUN…

    DAPAT KAT AKU KATOK MAMPUIH
    PERANGAI CAMNI.

  5. KALAU NAJIB BERANI DEBAT AKU LARI TELANJANG BOGEL 7 PUSINGAN KELILING PUTRA JAYA. KAH…KAH…KAH…

  6. Salam.

    Nak berdebat buat apa?
    Buang masa saja.
    Najib tak perlu layan.

    TGNA kena berdebat sesama PAS dulu.
    Mula2 dengan puak2 TG.
    Mula dengan TGHA.
    Lepas tu dengan TG……?
    TG mana ya?
    Dah tak ada TG lagi rupanya.
    Kalau ada pun tak terkenal.

    Ulama2/Ustaz2 kita kena jujur.
    Tidak dipertikai yang Ulama2/Ustaz2 pakar.
    Pakar mengenai agama.
    Tentang agama mereka memang pakar.

    Tapi dalam pakar2 pun.
    Sesama mereka bercanggah pendapat.
    Sesama mereka tak sebulu.
    Sesama mereka pun ada protokol.
    Protokol tu bunyi sedap sikit dari “kasta”.

    Ulama2/Ustaz2 kenar jujur.
    Mereka kena jujur pada diri dan mesyarakat.
    Mereka tahu, faham dan pakar tentang agama.
    Tetapi.

    Tetapi mereka kena jujur mengaku.
    Mengaku bahawa ilmu2 lain mereka kurang.
    Kurang ariff.

    Mereka kena mengaku yang mereka.
    Tak ariff tentang perakuanan moden.
    Tak ariff tentang ekonomi semasa.
    Tak ariff tentang berbagai bidang lagi.

    Jangan dok buat tahu semua.
    Tahu semua untuk orang banyak membaca.
    Membaca buku yang baik2.
    Membaca buku pelbagai bidang.
    Buku2 baik pelbagai bidang pun kurniaan Allah.

    Dalam dunia ini tidak ada orang tahu semua.
    Berlaku jujur lah.

    Sekadar nak kejujuran.

    • Salam,
      Hang tak baca ka sirah nabi s.a.w.
      Baca la sama..dok baca buku golf saja kot.

      sekadar baca jgn gelong..

      • Salam great chief.

        Kita dah lama nasihat kat great chief.
        Kita kena banyak membaca.
        Baru tulisan kita ada uuuuummmmph.

        Jangan dok pukol bodo saja.
        Perasan tahu banyak sangat.

        Bila tak tahu.
        Mulalah guna bahasa kotor.

        Kena banyak membaca.
        Baru dapat membeza.
        Membeza yang kotor dan baik.

        Kalau tidak.
        Baca pun tak faham.
        Kena cedok sana kena cedok sini.
        Mulalah merapu.
        Merapu tak tentu pasal.

        Sekadar mahu yang baik.

      • Salam ijau,
        Hang tulih berjela pasai
        ustaz & ulamak.tak rheti akaun la
        ekonomi la,,…aku pemati
        dgn satu dua ayat saja…tak melalut
        macam hang..baca buku tapi isi kosong..
        pung pang pung pang macam tong taik
        tak berisi…bunyi kuat la lalat dok hurong
        marah tak dak isi..pssshiu…pssshiu

    • ijau……..ijaaaaaaaau..

      ijau jangan wat tak tau.
      islam terbina ngan akidah.
      menyusul pastu syariah.
      tinggi seket ihsan.

      ketiga2 cabang islam ini…
      umeno amek sikit2 bab syariat.
      ameno kat dia dah betui sangat dah.
      paih kata salah tu.
      kalu dok pi mai modal tu la,
      sampai kiamat pun tak jumpat titik pertemuan.

      instrumen apakah nak pakai kalu dok lagu tu.
      kenalah berhujah, berdebat, muzakarah.
      kita dok mboh debat pasai bohsia ka,
      pasai harga minyak ka, pasai lembu pawah ka,
      pasai lalat hijau ka.

      kita nak debat pasai ketiga2 cabang ilmu tu.
      seingat aku tak pernah ameno bersetuju dengan tajuk tu.
      menggertak adalah…. tapi bila sampai time…..
      helah mengalah prk penanti

      ijau…..ijau……

      sia2 lah hang ni suka baca buku
      buku menatang apa aku tak tau.
      kalu nengok kat ota hang ni…….
      memang ijau penagih tegar majalah gila2

      ijau…..ijau…..

      perakaunan moden penting,
      ekonomi semasa pun penting.
      tapi hang tosah bimbang kalu akidah dok dataih,
      akuan dan ekonomi tu tak menjurus kepada AKADEMI FANTASIA.

      puaih tunggu hijau faham…. asyik nak ota saja.
      kita saaaayang ijau

  7. Tok guru Nik Aziz nak berdebat dengan PM? oh tidak mungkin………berdebat hal politik…….oh tidak…..ataupun berdebat siapa baca doa makan ynag betul dengungnya…………….Tok guru diakui seorang alim ulama yang tinggi ilmunya………tetapi tidak dalam sepak terajang politik………..rasanay tak perlu tok guru menurunkan darjatnya hendak berdebat…hantar sahaja orang kuatnya si Husam berdebat dengan Ketua cawangan Umno Kampung Laloh…….baru buku bertemu ruas…

  8. Salam.

    Payah sunggoh.
    Payah sunggoh dengan suku sakat.
    Suku sakat great chief dan logo kelabu.

    Yang sorang dok perasan great.
    Kalau tak banyak membaca.
    Manalah boleh jadi great.

    Yang sorang lagi manalah tak kelabu.
    Suruh baca tak mahu baca.
    Habis2 logo pun dapat yang kelabu.

    Sekadar tak mahu perasan.

    • SALAM IJAU,
      BACA DOA SAMA.
      JGN. DOK ASYIK BACA BUKU SAJA.

  9. memang payah pada orang yang tak dapat hidayah dari Allah..
    dapat hidayah dari buku …..

    pi la balik baca buku…… kot kot buleh jadi kapiaq tegar…… tahap cipan teratas.

    • Salam.

      Ini memang suku sakat great chief dan kelabu.
      Memang tak suka membaca.
      Memang pakai hentam saja.
      Memang pakai keromong saja.

      Keromong tu bahasa poyok.
      Poyok nama macam dari jawo.
      Dari jawo pun jawolah.

      Kita tak boleh nasihat poyok.
      Kalau tak kena nanti MOYOK pula.

      Itu yang Najib tak mahu berdebat.
      Bila sukusakat poyok kalah debat.
      Sukusakat poyok jadi MONYOK.

      Sekadar tak mahu moyok.

  10. BERITA TERKINI…………DEBAT TERBUKA ANTARA tOK gURU nIK aZIZ DENGAN TOK AYAH PIN AKAN DIADAKAN DI TV 9 MINGGU DEPAN…..

    • TUUUUUUDIA ……….

      SETAN PAKAI TONCENG MAI SINI DOK MENYEMAK
      TADAK SAPA LAYAN.

      DAH ELOK NAMA DULU… SETAN PAKAI TONCENG…
      ORANG DAK LAYAN TUKAG NAMA MATJUN.

      MATJUN BETUI UBAT KUAT KE……..
      MATJUN TIPU …MASUK TAIK KAMBING DALAM SARUNG,
      JUAI MURAH2.

  11. lalat ijau oiiiiiii……..

    hang tok sah dok bawak renga mai sini laa…

    sembang kasi orang bimbang….
    dengaq ke gebang gunung pun runtuh…
    otak bubuh kat kepala butuh…
    pantang teselak semua nak tutuh….

    tu la perangai lalat ijau jamban taik najis mugallazah nieee…

    aku bukan jawa dia kata jawa….
    bahalul……

    lalat ijau ni lebih kurang kapiaq Quraish jugak…..
    bila Rasullullah s.a.w ajak mengenal Allah s.w.t…….

    depa bukan tak tau Rasullullah tu betui… tapi depa tak mau….

    bukan pasai depa bodo…..teknologi…
    nie la orang panggil jahil murakkab…..
    bodo yang berlapis dua….

    bodo akan tuhannya….
    bodo akan dirinya……

    lalat ijau alkafirun ni….termasuk la dalam golongan nie..

    kalau kelabu dengan great chief nak buat kawan dengan mamat sekoq niee……. ikut suka hampa

    pada aku tak payah pun tak apa….
    sama saja perangai dengan puak larak jamban taik alkafirun najis mugallazah……

    ptui…. ptuiii……

    pi balik baca kitab pulak….. dok baca buku saja……

  12. budak tadika tarafnya rendah menyokong parti yg nak kalah apa yang dia hendak kita tak tahu mungkin roskeinginannya

  13. saya tak faham la…
    apsal lah korang ni fanatik sangat..

    suka ehh tgk org bergaduh2, berbalah2,
    kalau berdebat ni boleh meningkatkan ekonomi negara ke???
    boleh kurangkan masalah sosial seluruh negara…especially kelantan???
    jawad sikit….

    sudah2 politik sempit pembangkang yang bongkak dan tak sedar diri.

  14. Tok jib confirm memang takan berani punya.Pembodek 2 Tok jib akan buat komen TGNA jangan dilayan.Buang masa kata mereka,. Sebabnya mereka berkata begitu kerana mereka tahu keputusanya nya kalu debat itu berjalan 3 pusingan,ketiga tiga pusingan Tok jib bungkus punya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: