Posted by: pinkturtle2 | Jun 28, 2009

Brehim ali bela marhaen di parlimen

MP Bebas Pasir Mas kecewa dengan ucapan Wakil BN Pasir Salak

Video-video pagi ini adalah ihsan Jiwokelate


Responses

  1. Ada rasionalnya apa yang didebatkan oleh Pak Ibrahim al kataki ini. Dalam isu pinjaman Ah long rasanya agak payah lah sikit kerajaan nak mengawal, pasai Ah Long bukan syarikat yang berlesen dan dia pun tak paksa orang mai pinjam kat dia, tapi dia paksa orang bayaq balik duit dia dengan faedah yang tak masuk akai.
    Nak buat macam mana kita kenalah kata orang yang dok pi pinjam kat depa ni takdak akai.

    Memang Tekun dan Amanah Ikhtiar ada bagi pinjaman kepada golongan Marhaen, tapi marhaen yang macam mana?. Yang kita dok nampak ada orang ambik kesempatan buat pinjaman ni yang memang orang yang tak layak, tapi depa dapat jugak.

    Dikampung pendalaman sana yang rakyatnya nak keluag pekan sebulan sekali pun susah tentu depa tak tau dan tak kenai Tekun dan Amanah Ikhtiar, tu pun kalau ada dipekan depa.

    Kita mintaklah agen atau kakitangan Tok2 wakil rakyat ni pilah buat lawatan sebulan sekali, bukan mai melawat bila dekat nak ada pilihanraya saja. Tak kira parti mana pun, lagi satu, bagi lah sikit elaun kat pekerja pusat perkhidmatan Dun buat isi petrol bila depa pi melawat dan cari rakyat yang dhaif.

    Yang hampa pulak yang dipilih jadi Tok wakil bila kerajaan bagi peruntukan dewan2 dan kawasan ka, janganlah pulun kat hangpa pulak atau hangpa cukai pulak sikit. Hangpa jangan dok pemohong rakyat tau bila hangpa kona duit rakyat ni.

    Masalah orang miskin dalam negara ni, memang payah selesai, sebab tu dalam alquran, Allah tak padam pun bahkan disebut berulang2 ayat yg maksudnya macam ni.” Dirikanlah sembayang dan keluarkan zakat”. Kenapa?. Kerana allah tau fakir miskin akan tetap ada sepanjang zaman. tujuan allah adakan golongan ini supaya manusia itu tidak lupa rumput dibumi apabila merenung langit. dan yang keduanya Allah suka kepada hambanya sentiasa bersedekah dan berzakat kerana itu satu dari amal jariah yang melengkapi sifat Taqwa.

  2. betul, aku setuju dengan ko kucing..

  3. aku pun

  4. pegi mampus

  5. semua kapiaq nak mampuusssss………..

    manusia nak matii

    kalau insan nak kembali kerahmatullah

    pilih la kita kategori mana…….

    sekurang2 nya ingat jugak nak pi sana…
    bukan nak tongkat dunia niee

    hanya kapiaq jamban taik alkafirun jer yang tak ingattttt…….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: