Posted by: pinkturtle2 | Jun 30, 2009

TGNA mahu Najib sendiri…

Debat PAS-Umno, Nik Aziz mahu Najib


Responses

  1. TGNA………..

    TOSAHLAH DEBAT NGAN NAJIB TU. NAJIB BUKANNYA NGAJI. KALU NAJIB TOK GURU SERAH KAT AMBO LA.

    TOK GURU BOLEH DEBAT NGAN MUFTI PERAK KA,
    USTAZ SEPAK TONG KA, HAMID OTHMAN KA,
    DOLAH MATZIN.

    he he he

  2. Najib Cuak?? ahakz 😛

  3. Salam.

    TG weh.
    Buat apa nak debat2.
    Nak tunjuk2.
    Nak tunjuk pandai.

    Apalah salahnya.
    Kalau TG bertemu Najib.
    Berbincang sesama bangsa.
    Berbincang sesama Islam.

    Tangan kanan beri sedekah.
    Tangan kiri pun tak patut tahu.

    Kalau TG bincang.
    Najib terima semua idea murni TG.
    Nak heboh jugak kah.
    Orang lain tak perlu tahu.
    Melainkan nak “mileage” niatnya.

    Inilah kita dah lama kata.
    Ulama/ustaz tak sesuai dlm politik.
    Bila masuk politik, cair iman.
    Ini politik moden.

    Ulama/ustaz sepatut berdiri di atas.
    Di atas politik.
    Tempat umat meminta nasihat.
    Tempat umat meminta petunjuk.

    Ulama/ustaz kena berdiri atas yang benar.
    Tidak boleh terpengaruh.
    Mesti jelas.
    Tak boleh pusing2.
    Tak boleh tapi2.

    Eloklah TG berjumpa Najib.
    Jumpa sesama umat.

    Jangan dok gaduh2.
    Malulah kita.

    Kita budak tadika saja.

    Sekadar tak mahu mat rempit malu.

    • ijau…………ijau……..

      Tangan kanan beri sedekah.
      Tangan kiri pun tak patut tahu.

      maksud hadih yang hang dok tulih tu
      tadak kena mengena ngan debat ijau ooi….
      saja hang ni nak putag
      nak pusing, nak ota.

      ulama kalu dok dataih politik….itulah paih nak ni.
      apa yang jadi loni bukan lagu tu.
      umarak dok printah ulama.
      sabit tu la ijau kita nak debat.

      ijau…..cemuih dah aku hang dok kata pi mai tang tu.
      kalu paih ataih pentah paih…
      umno ataih pentaih umno…..
      jauh2 pulak tu.
      dok berujah degung2 pun tadak makna la.

      ni kita panggil mai dekat2
      hang ngan hujah hang
      paih ngan hujah paih…
      ataih meja ada kuran dan hadih wat rujukan
      rakyat bulih tengok kat tv.
      bertolak dari situlah kita dapat
      satu rumusan la

      ota la hang nak ota
      pshiuuuuh…pshiuuuuh…psyiuuuuuh
      ada2 saja

      • SALAM KELABU,

        IJAU DOK MERAPU TU.
        TAK BOLEH HEBOH BKN.
        PASAI APA…

        TANGAN KANAN BERI SEDEKAH
        TANGAN KIRI TERIMA RASUAH….

  4. SALAM,

    NAK DEBAT BUANG MASA.
    NAK BINCANG ADA MASA.
    AKAI MELAYU SEMUA DOK2 RASA.
    MACAM ULAQ SAWA NAK BELIT MANGSA.

  5. ni lah UMNO…
    asal ustaz, ulama, org alim agama tak boleh campur politik.

    yg nabi dok perintah madinah tu apakebenda?
    tak politik ke namanya?

    kalau ulamak takmasuk politik bila islam nak berjalan dalam negara? masuk politik sbb kena ada kuasa baru boleh pinda perlembagaan sekular yang UMNO dok agung2 kan selama ini.harapkan UMNO dok angkut khazanah rakyat kat kroni2.

    konon ulamak tak boleh campur politik.ulamak kena dok atas politik konon.

    atas pada politik tu apa? pokok kelapa??

    • ADA LAGI……….
      ATAS POKOK DOK KUTIP NYIOK TU
      HANG LA ….KERA.

  6. debatla sekali sekala.apa masalahnya. kata negara demokrasi. kalau Najib tak mahu suruhla tuan guru Mahathir ke.ok gak.

    debat nak bg terang sikit kepala otak rakyat ni yang mana pihak yg betul2 nak perjuang islam ngan pihak yg berpura2.

    ala…. kalau debat sekali sekala tu tak kan ttupla kelab disko tu nanti…

    jangan bimbangla..dapat jugak korang berpoya malam2 nanti

  7. Salam.

    Kalau nak jadi ulama/tuan guru/ ustaz.
    Jadilah.
    Kita mahu ramai ulama/tuan guru/ustaz.
    Kita sanjong mereka.
    Atas tertib yang kita warisi dan dituntut.

    Kalau nak masuk politik,
    Tinggal atau tanggallah title ulama/tg/ustaz.

    Sebabnya.
    Tak ada ulama/tg/ustaz yang boleh jadi Nabi.
    Perangai/kebolehan mereka tak seperti Nabi.
    Kalau nak berpolitik, kena berperibadi Nabi.
    Bukan setakat sunah satu dua sahaja.
    Imej Islam nanti tercemar.

    Jangan dok perasan.
    Ilmu ulama, ilmu agama.
    Ilmu dunia kena cari.
    Imu dunia tak datang secara otomatis.
    Kena baca.
    Kalau tidak mengelirukan.

    Sekadar kena jujur.

    • SALAM,
      SEBAB TU IMEJ ISLAM TERCEMAR.
      KERANA MU UMNO……………..

      SEPATUTNYA IMEJ MELAYU LAH YG PATUT
      TERCEMAR…BKN. ISLAM YG TERCEMAR.

    • ijau……..ijau…….

      aku ghasa hang ngan ati panass butul2 tadak ngaji la.
      hang belajag pasai dunia saja tadak ngaji agama la.

      meh aku nak kupas seket hadih di bawah:

      AL’ULAMA WARITHATUL AMBIAK
      ulama adalah pewaris nabi.

      punya kona hang ni,
      ulama tak leh jadi nabi…. beeeeeetui..
      nabi apa lagi ijau oii….

      pewaris nabi tu, maksud bukan jadi nabi.
      pewaris nabi adalah menyambung kija2 nabi.
      nak tanya ota ijau , nabi ni kija dia dok ngajag kat surau ka ?
      nabi tadak berhujah ka ?
      nabi tadak jadi pang5 perang ka.
      ulama kena ikut suma hak nabi buat.
      ikut suma sunah2nya. paling tidak ikut sunah2 yang wajib2.
      sunnahpun ada yang wajib ada yang sunah.

      ijau ….bukan ulamak tu nak jadi nabi.
      tak lama lagi hang kata …ulama nak jadi tuhan, macam kapiag ati panass kata.

      hang kata:

      Tak ada ulama/tg/ustaz yang boleh jadi Nabi.
      Perangai/kebolehan mereka tak seperti Nabi.
      Kalau nak berpolitik, kena berperibadi Nabi.
      Bukan setakat sunah satu dua sahaja.
      Imej Islam nanti tercemar.

      aku nak tanya hang….
      kalu ulamak tu tadak ikut perangai nabi 100%
      takleh nak berpolitik ka…
      nak tunggu 100% jaman fitnah ni payah ijau weeei.
      kalu lagu tu kenalah biag umat ni punah ranah dek
      mentekedarah natang umno tuh

      sekadag suh ijau pikiag. jangan cari pluang nak ota.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: