Posted by: pinkturtle2 | Julai 28, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO – TGNA


Responses

  1. UDAH2 LER TUU.. DAH NYAYUK SANGAT DAH TUU

    TAK ELOK ORANG TUA DEKAT2 NAK MATI PON NAK MAKI HAMUN KAT ORANG LAGI

    BAWAK2 LA PENCEN…

    he he he

    • Blum tntu tua mati dulu pd yg muda mcm ko Ati Panass…sblum ko mampuih elok bebenor ko p jumpa org tua tu..bndingkn diri ko dgn dia,crmin diri ko tu dgn crmin 3 dimensi..

    • MAI LAGI…….

      AKU INGAT ANAK DIDIK LORD RIED DAH MERAJUK.
      DAH DUA TIGA HARI TADAK SORANG PUN MAI. ITU LA
      DOK SEDAP JA NGAKU ISLAM, SEBAB DEPA PUN SOLAT,
      POSA, NEIK HAJI…. LEPAIH BACA MUSTIKA HADIS YANG
      GREAT CHIEF POSTINGKAN…. SUMA TEKEDU.

      HAMPA DOK INGAT KITA SUKA2 JE SEBUT PASAI
      KAPIAG2 NI….. HAMPA JAHIL NAK MAMPUIH…… KATA LA
      KITA TUDUH KAPIAG2 TU.

    • Oiii Celaka. Umno kelatan dah bungkus.

  2. kah.kah.kah..pergi jahane dengan umnogok..kawe peduli apo

  3. Siapa yg sebenarnya nyanyuk Ati Panass??? Bagaimana jika Ati Panass mendapat amanah untuk mentadbir sesebuah negeri tetapi sentiasa mendapat sekatan dan asakan dari kerajaan pusat?? Saya rasa bukan Ati Panass lagi tetapi dah bertukar jadi Ati menggelegak/mendidih.. Udah-udah la tu Ati Panass.. Memperbanyakkanlah minta ampun pada Allah S.W.T. tetapi berapa ramai yang berbuat begitu..Jangan lah berfikiran Islam Liberal..Fikiran yg sesat lagi menyesatkan.

  4. Baik Tuan Guru, saya g mampus… Tuan Guru je tak mampus…

  5. semoga ucapan tok guru jadi keyataan amin…

    mekaseh tok guru…semoga cehat dan panjang umor..

  6. Salah ke kata-kata Tok Guru Nik Aziz tu? Memang itu yang selayaknya untuk Umno. Parti Melayu yang terbesar, tetapi parti itulah (Umno) yang paling lantang, paling kuat, paling konsisten menekan Islam, rakyat dan bangsa.

    Bukan setakat pergi jahanam, sepatutnya Umno ni lenyap terus dari muka bumi ini.

  7. Perkataan atau ucapan itu masih ada kewarasan nya,makna nya tiada orang tertentu yang ditujukan.Namun pada hari akhirat kelak ada perkataan atau ucapan yang lebih jelek dari itu,ucapan itu pasti nya diucapkan(kata amrah) pada orang yang telah berpaling jauh dari pertunjuk Allah.

  8. Adalah perkara yang dah tak tahan lagi tu. Selalu nya dia kurang mengeluarkan perkataan yang
    sebegitu. Dia dah puas bersabar. Dia belum
    nyayok lagi.

  9. Aku sangat setuju dgn kemahang 1. Kalau orang tu betul2 waras dan mengunakan akal fikiran maka itulah penilaian yang sepatutnya malah lebih hina lagi..jangan jadi macam atipanas yang dah busuk hatinya tak tau menilai yg mana baik dan buruk.

  10. apa-apa pun…seorang tok guru tak elok cakap macam tu… semoga Allah berikan hidayah pada kita semua… Niat tidak menghalalkan cara.

  11. HABIS TU NAK CAKAP APA SAYA SAYANG AMENO KAWE TAK HIDUP TANPA AMENO KAWE SOKONG ALI KATUK CAKAP KAWE SAYENG PADA NAJEG LAGU TU KA MANIS OOII….KALAU LAGU NIE JANGAN KATA NAJEG TOK MAT PUN NAK JUGOK…. AKAL MEMBEZAKAN, PILIHAN MENENTUKAN TIADA YG SEMPURNA DALAM DUNIA HANYA ALLAH SAHAJA ….TAKBIRRR…..

  12. kesian.. mcm tak ade isu lagi dah…..

  13. Ya la nik aziz smua betol,

    x patut ulama ckp mcm tu,nabi dan ahli agama lain x kata gitu.

    Jahat sangatkah umno?

    Jgn kita tgok jahat UMNO,yg baik lagi byk UMNO buat utk Islam.UMNO bukan smua betol,tp PAS lg byk x betol.

    Tahun dpn mungkin JQAF utk skolah menengah akan dilaksana…

    Itulah dasar Islam UMNO,yg lain insyaallah kita laksana brperingkat.

    • BAIKPUN KLU AKIDAH TAK BETUI….. TAK LEH LA..
      TENGOK ABU TALIB, PAK SEDAGHA NABI TU,
      DIA PEGHA NABI, JAGA NABI, BERI BANTUAN KAT NABI,,,
      MATI BUKAN DALAM ISLAM.

      NAK WAT BEIK TU, BETUIKAN AKIDAH DULU.

  14. Nyanyok doh.wi ko husam muso la pulok…

  15. salam,

    saudara kemahang 1, dari segi apakah umno ini menekan agama dan bangsa? saudara tiada temoat berteduh, tidak bebas mengutuk dan mengeji?tidak boleh menunaikan ibadat? sampai sekarang nik aziz tidak menjawab cabaran muhyiddin yassin di manik urai. demi Allah, bukalah mata hati anda. we can have differences in opinions but please be rational. jangan malukan dan menghina pemberian akal fikiran oleh Allah swt dengan sia-sia.

  16. saya faham kenapa tok guru mengeluarkan perkataan begitu. itu luahan hati beliau. saya paham bagaimana perasaan seseorang yang memberi kepercayaan sepenuh hati tetapi akhirnya dikhianati. Walaupun kisah itu lama berlalu, bila kita ingat balik pun memang kita rasa marah

    dan kepada umno, masih adakah manusia yang tak mengkhianati kepercayaan orang lain?

  17. Hmm aku tgh pikiaq apa UMNO buat utk Islam, masjid?Universiti?Surau? tu syiar la tongok! JQAF? stakat laksana buat syarat SPM, PMR baik tak payah…yang pentingnya perlaksanaan berterusan..la ni yang aku tgk ada JQAF pun budak2 melayu menjahanam jugak…zaman nabi tak perlu pun jQAF ni, zaman nabi yang perlu penerapan akidah dan pemahaman Islam yang tinggi, ruh Islam yang sebati dengan jiwa dan menyayangi Islam sebagai deen dan nyawa…

  18. Bila agaknya UMNO nok jahane. Lagi cepat lagi baik. Mulut Tok Guru memang MASIN. Tunggu yerrr

  19. kesian puak puak kamu ni.
    sampai bila pun orang orang yg kurang agama macam ni tidak akan paham seseorang ulama bercakap.

    tidak mengapo nanti tuhan akan tunjuk lah pada puak puak macam kamu ni tak lama lagi
    insyallah.

    dengan pahaman yang begitu celaka diputar belit oleh berita pun buat komen nak mampus..
    puak pauk kamu dah hilamg otak dah .bukan setakat hilang akal

  20. Dan sesungguhnya telah Kami mudahkan Al-Quran untuk pelajaran, maka adakah orang yang mengambil pelajaran? (QS. 54:22)

  21. MEMANG PATUT PUN TGNA UCAP BERGITU
    MEMANG SELAYAKNYA UMNO NI DI JAHANAMKAN!

  22. Salam.

    Jangan kata TG nyanyok.
    Sapa kata TG nyanyok.
    TG tak nyanyok.

    Cakap orang politik.
    Memang macam tu.
    Kalau tak berbelit.
    Berlilit.

    Kadang2.
    Dok gi dok gi.
    Dok gu tu.

    Cuma TG kena fokus.
    Bersara dari politik.

    Husam boleh jadi MB.
    TG boleh berdakwah.

    TG fokus pada Islam.
    TG berdakwah.
    Membina ummah.
    Menyatukan ummah.
    Memperkuatkan ummah.

    Jangan tunggu lama2.
    Nanti lanjut usia, nyanyok.
    Melepas pula.
    Melepas untuk berbakti.

    Sekadar tak mahu melepas.

  23. Malam Aspirasi Generasi Salahuddin – Pidato Perdana

    Jadual Pengajian Ilmu bagi Bulan Julai-Ogos 2009

  24. oghe tua nyanyuk

    • jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.

      KAPIAG – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.

      yakin – percaya 100%
      syak – banyak tak caya dari caya
      dhan – antara caya dan takcaya 50-50
      waham- banyak caya dari tak caya

      PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
      perintah allah. maknanya depa beriman
      tapi tak nak beramal.

      MUNAFIQ – berpura2 islam tapi peganganya kapiag

      KAPIAG MEO ….. HANG TERGOLONG JENIH MANUSIA DATAIH

      he he he

  25. patut tak patut hanya Allah yang tau..

  26. ORG. TUA KALAU NYANYOK DAH MMG. FITRAH.
    TAPI KALAU ORG. MUDA NYANYOK…………..
    “SAKIT JIWA LA TU…TEMPATNYA HOSPITAL
    BAHAGIA”

  27. PERMOHONAN MAAF

    Utusan Malaysia memohon maaf kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz bin Haji Nik Mat, Menteri Besar Kelantan di atas kesilapan laporan mengenai kenyataan beliau yang disiarkan dalam Utusan Malaysia pada 15 Jun 2009.
    YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz sebenarnya bermaksud bahawa “nasihat beliau tidak semestinya didengar” ketika mengulas mengenai cadangan kerajaan perpaduan pada sidang media itu.
    Oleh itu, tajuk atas sebelah kiri, muka surat hadapan Utusan Malaysia pada 15 Jun 2009 iaitu Nasihat saya mesti didengar adalah salah serta bukan menggambarkan apa yang dimaksudkan oleh YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz pada sidang media itu.
    Begitu juga fakta berhubung perkara yang sama pada berita penuh mengenai kenyataan beliau itu pada muka surat 7, Utusan Malaysia keluaran 15 Jun 2009, adalah salah.
    Utusan Malaysia dengan ini menarik balik dengan sepenuhnya kesilapan tersebut dan secara tulus ikhlas memohon maaf kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz di atas kesilapan yang tidak disengajakan itu dan atas apa jua kedukaan atau pengaiban yang mungkin diakibatkan kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz daripada kesilapan tersebut.

    RUPANYA ADA RAMAI LAGI YG. NYANYOK

  28. kalau pas benar-benar menegakkan islam dari segi akidah dan segalanya, kenapa pulak kelantan negeri saya tu paling tinggi kadar hiv, kadar perceraian, kes dadah, kes sumbang mahram and the list goes on?tidak terfikirkah kalian, mungkin ini balasan Allah ke atas kebongkakan pas yang sentiasa merasa mereka lebih islam daripada orang lain. kepada penyokong-penyokong umno, tak perlu marah lah. dunia ini hanya tempat persinggahan, di padang masyar kita akan bertemu dan disitulah kita akan diadili dengan seadil-adilnya. kita jaga mulut kita, jangan mengata. ingatlah perkataan yang baik keluar dari hati yang baik.

    • Salam.

      Nabi diturun di timuq tengah.
      Kerana perangai bangsa di situ hodoh.

      TGNA jadi MB Kelate.
      Kerana tu kot.

      Sekadar coba nak samakan.

  29. Manusia itu adalah umat yang satu. (Setelah timbul perselisihan), maka Allah mengutus para nabi sebagai pemberi kabar gembira dan pemberi peringatan, dan Allah menurunkan bersama mereka Kitab dengan benar, untuk memberi keputusan di antara manusia tentang perkara yang mereka perselisihkan. Tidaklah berselisih tentang Kitab itu melainkan orang yang telah didatangkan kepada mereka Kitab, yaitu setelah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang nyata, karena dengki antara mereka sendiri. Maka Allah memberi petunjuk orang-orang yang beriman kepada kebenaran tentang hal yang mereka perselisihkan itu dengan kehendak-Nya. Dan Allah selalu memberi petunjuk orang yang dikehendaki-Nya kepada jalan yang lurus. (S2:213)

  30. Pergi Jahanamlah Umno!. Apa kaitan dengan adad dan santun?.
    Umno bukan jasad, hanya sebuah organisasi yang memperjuangkan bangsa dan mengekalkan dasar bukan Islam yang dibawa oleh penjajah.

    Tak salah dan wajar TGNA mengatakan pergi janamlah Umno. TGNA yang memperthankan dasar Islam tentu saja tak bersetuju dengan dasar yang menyebabkan ramai lagi orang2 Islam keliru dan bersetuju menganuti dasar tersebut.

    Jadi dasar Umno itu tetap akan diperangi oleh mereka yang benar2 hendakan Islam teregak dibumi melayu Islam Malaysia ini. Salahkah TGNA?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: