Posted by: pinkturtle2 | Ogos 25, 2009

PAS Menang Besar Walau BN Guna Taktik Kotor


Responses

  1. PAS MENUNJUKKAN PERANGAI PALING KOTOR DALAM SEJARAH

    HIDUP MAHARAJA KUNYIT

    • ha ha bodohnya ulasan mu…kunyit

  2. Kalu tengok berita tb dalam seminggu ni macam BN yang akan menang besar, koman-koman mau 8500 majoriti. Ehh ni pulak keputusannya.
    Media..oh media

  3. hai kunyit mu dok mane ha?kalu comen tah ape2x yah la.sakit ati je baca.sory er
    k
    buat lah ulasan yang munasabah.

  4. Salam kepada semua umat Islam,sebaik2nya rapatkan lah hubungan kita dgn tuhan yg telah memenangkan pada pakatan.khuatir kita tenggelam dlm keasyikan kemenangan yg d beri.kepada pendokong2 pejuang islam dan keadilan d harap tetap memelihara dan merapatkan diri dgn Allah supaya tidak terpedaya dan gagal dlm ujian.jgn terlalu asyik tika berjaya dan kecewa tika gagal.ingatlah Allah sentiasa bersama org2 yg sabar d antara suka dan duka.
    WollohuA’lam,ampun maaf d pinta…..tumpang lalu

  5. parti ameno tak reti2 ke orang menyampah.dasar tongong.

  6. KUNYIT TU KITA JGN MARAH KT DIA SB DIA TU BRU BELAJAR JADI PUTERA UMNGGOKK KAKI REMPIT..x gna kita bgadoh dgn mamat kunyit yg bodoh bertingkat2 tuu…apa2 pon PAS FOR ALL….

  7. ape kabar kwn2 umngokkk.kita..ati panass,sunyi jerkkk…huhuhu

  8. wahai umno keris mu dah jadi keris pengantin,tak menggerunkan,cuma wajib tayang tak berbisa,hulu jee gah,lok tu dah kecut.52 thn kaut duit tak siap2 lagi buat sarung.simpan je keris tu tak payah tayang2.simpan dlm muzium buat kenang2an.ha hahaha ha

  9. tahniah PR, anda berjaya sekali lagi.
    Malang pula mereka yg memilih PR atas dasar benci UMNO.

    Sekiranya kita hendak mengubah kerajaan, jangan dibuat atas dasar benci, buatlah atas dasar pemikiran yg logik dan waras.
    Tanya apa yang dapat dibawa oleh PR yg lebih baik dari BN, bukan setakat janji2 palsu. Contoh Kg buah pala..??

    Tanya bagaimana mereka hendak menyediakan pekerjaan, mrendahkan sara hidup, menyediakan pinjaman kadar rendah dan bermacam macam lagi.

    Jangan mengundi atas dasar benci, sedangkan secara terus kita telah hidup lama di bawah payung BN, dan alhamdulillah kita tidak kebuluran dan kita boleh berjaya jika kita berusaha. Pendatang2 asing kata negara ini lubok emas. Sedangkan kita yg tinggal di sini yg banyak komplen.

    Dahulu hukum hudud di jadikan isu bila mengatakan keburukkan UMNO. Sekarang ni soal hudud dah tenggelam entah ke mana. Jadi apa bezanya..?

    Masing2 hanya inginkan satu…iaitu KUASA
    Jadi harap buat penilaian yg lebih kritikal.

    salam ramadhan buat semua.

    • kita org memang undi kerana benci,benci dgn kemungkaran.yg sokong BN ni suka kemungkaran tak gitu rempahman.sesiapa pun melakukan kemungkaran wajib d benci.tolak kebhatilan tegakkanyg haq.ini panji2 muslim.pegang d dalam hati masing2.Allah hu Akbar.Salam

      • Salam tumpang lalu.

        Orang yang hidup dengan penuh kebencian.
        Maka duduk “menumpang selalu”lah.
        Lebih terok dari pendatang.

        Kalau pendatang menumpang.
        Tak apalah.

        Ini “menumpang selalu” di negeri sendiri.
        Apa namanya.
        Benci tapi tumpang.
        Seperti bangsa tak berjiwa.

        Sekadaq kita ada jiwa.

      • Alhamdulillah, benci membenci sesama Islam, sebaliknya berpakat dan berbaik baik dgn musuh Islam.

        Takbir dan Salam Ramadhan buat semua.

    • kalau dah tau org benci
      buat lah bagi org suka.

      • Salam,

        Bencikan dan marahkan nyamuk, adakah kita bijak dengan mengambil tindakan membakar kelembu, silap2 terbakar rumah tempat kita berteduh.
        Jangan kerana ikutkan nafsu amarah kita menghancurkan masa depan anak cucu kita.

        Salam Ramadhan buat pembaca.

      • salam,

        bakar kelambu tu kerja org bodoh, mcm bodohnya org yg bakar jembatan lepas nyeberang.

        marah kita kat nyamuk pun, dia dtg kita tepuk2. marah kita kat pijat, kita picit kita cium2…

        tapi kalau kita tak marah dan tetap bergelumang dgn mrk ni, mrk akan isap darah kita dan bagi kita penyakit… maka akan menghancurkan masa depan kita dan juga anak cucu cicit kita sekali… tak gitu?

        salam ramadhan. 🙂 🙂

      • salam matkreko,

        Alhamdulillah kamu dh mengaku bodoh.
        Semoga beroleh pedoman.

        Salam Ramadhan

      • Salam great chief.
        Apache ker…
        Benci terhadap UMNO kerana termakan tomahan yang terlampau, memang tak dinafikan berlaku perkara2 tak baik dalam UMNO, adakah pembangkang itu baik 100%, kalau setakat ini kamu sudi baca tomahan2 terhadap UMNO, baca la juga tomahan2 terhadap pihak lain.
        Mungkin dapat membuka minda.

        Salam ramadhan buat pembaca

    • Salam yeeee,ko org faham BENCI DGN KEMUNGKARAN tak.nyamuk,kelambu,pakat ngan kafir,tumpang selalu ada kena mengena dgn kemungkaran ke?
      mungkar tu apa2 yg d tegah agama tetapi d lakukan.itulah mungkar.kalau marah nyamuk kelambu d bakar itu d panggil jahil,dungu+baran.

      • Salam buat Tumpanglalu.

        Kemungkaran berlaku di mana2, termasuk negeri2 di perintah PAS, cuba pergi Pantai Cenang Langkawi (Kedah dibawah PAS)
        akan nampak lah kita betapa byk kemungkaran yg berlaku.
        Begitu byk bar yg menjual arak di tepi pantai, pepempuan separuh bogel, ada yg tido di pantai tanpa coli, agaknya itu bukan kemungkaran…???

        Membina tokong Siam yg besar2 di Kelantan, apa gak nya tu??

        Salam dah boleh lalu kot..

    • itulah amalan selama 50 thn BN perintah kedah.boleh ke d bersih selama sebulan.dah karat weei.
      kerja pemimpin islam wajib mencegah mungkar menegak yg haq.itu yg membezakan islam dgn kafir.

      yg kafir mengamal yg mungkar mencegah yg haq.tak kira nama dan agama kalau itu amalan dia,dia kafir.
      weeii islam tak larang agama lain nak buat tokong,kuil untuk agama lain nak beribadat.
      ko ni ada masaalah dalaman nii

  10. Takbir ….
    Teruskan perjuangan menegakkan keadilan.
    Umat Islam tak harus tunduk demi menegakkan keadilan.
    Depa tu kata Anwar pengkhianat Melayu. Bagi AKU, Anwar bukan pengkhianat Melayu tapi hanya tak mahu ikut telunjuk UMNO saja. Bagi depa tu, UMNO ialah Melayu dan Melayu tu UMNO. Melayu dalam PAS tu bukan Melayu tapi Cina atau India atau Siam kot. Ini mungkin tafsiran puak UMNO kot.
    Yang kita hairan ialah yang menentang UMNO tu bukan takat Cina maupun India maupun Siam …. tapi Melayu sendiri yang menentang depa. Depa masih tak sedar bahawa ramai Melayu dah mengenali sifat kemunafikan mereka yang jelas lagi terang. Balun duit rakyat berbilion-bilion dan tuduh orang lain yang tak terlibat pula sebagai pengkhianat. Bodoh pulak UMNO.
    Melayu la ni bukan lagi Melayu zaman dulu. Melayu la ni dah sedar akan kepentingan memperjuangkan keadilan yang dituntut oleh Allah swt. Melayu la ni lebih rela mati dalam Islam tapi tak mahu mati dalam Melayu. Faham apa yang AKU maksudkan? Kalau tak faham, memang bahlul.
    Takbir. Takbir. Takbir.

  11. rempahman, berfikirlah scara waras. Bukan janji sangat yang ditagih oleh rakyat. Tapi kezaliman Umnogok dan puak2 talibarutnya spt Sprm dll menggunakan kuasa sewenang2nya. Mengaut kekayaan negara hanya untuk memenuhi tembolok mrk shj sedangkan rakyat terbelengu dlm kemiskinan selama 52 thn memerintah. Dasar PAS selama2nya untuk menegakkan Ad Din di bumi ini dan bukan berdasarkan sekularisme dan kebangsaan Melayu sebagaimana yang dibawa oleh Umnogok.

  12. x tau la saya tapi kalau tengok umno ni saya rasa mcm parti yang dah usang kalau boleh tukar la kpd format lain la sebab umno ni mcm parti yang sangat pelik, kata nak bela bangsa tapi bila guna kuasa sakitkan hati semua bangsa. apa raaaaa…

  13. PAS for all.. kemenangan memang dah dijangka..

  14. sila lawat http://azbhomeopati.blogspot.com/
    penawar H1N1 dan sebarang penyakit berkaitan virus.
    ————————–

    saya cadangkan umno dibubarkan saje..
    da telambat utk dirawat.

  15. rempahman,
    saya percaya kamu pakai cermin mata hitam 24 jam. kalau isu makan menjadi persoalan kamu, bermakna kamu masih buta.

    di bawah pemerintahan bn, berapa buah kedai melayu di bandar tempat kamu tinggal? berapa buah supermarket kepunyaan mat atau salleh?

  16. PAS FOR ALL
    takbir takbir takbir

  17. Masalahnya majoriti orang melayu memang bengong………tak paham-paham…….lagi 50 tahun orang melayu akan jadi pencacai angkut najis di Malaysia

  18. Salam 1Malaysia.

    Jangan dok perasan.
    PAS tak sekuat mana.

    Kalau terus dok perasan.
    Maka dok tang tu lah PAS.
    Menang PRK pun, dah rasa hebat.
    Tak hebat mana.
    Percaya lah.

    Menang PRK kawasan PAS.
    Tak ada kemajuan.
    Dok takok tu.

    Menang PRK K. Terengganu.
    Ada sikit kemajuan.
    Sikit saja.
    Tapi itu sajalah.
    Tak menggambarkan kekuatan.

    Sekadaq nak berpesan.
    Jangan marah pula.

    • budak ijau,ko sekolah kat mana?aku pun nak belajar kat tempat hang juga.boleh keee

    • ikut kiraan aku pas menang satu ja kat kuala terengganu.. yg lain2 tu memang PR punya kerusi dari PRU 12 lagi.. PR 12 memang lah menang besar.. langsung tak bleh tegur plak aih tumpang lalu.. bila nak maju kalu syok sendiri..

      • kalau tak boleh syok sendiri aku syok kat kau la pulak.kalau ko tak nak ko pun syok sendiri.ha ha ha aha ha

  19. Aku tengok kalau orang PAS buat posting, orang PAS bagi komen mmg terserlah kebodohan mereka.

    Takder isi langsung. Cakap ntah haper2.

    Salam Ramadhan

  20. Salam…kepada pejuang islam.pengalaman bertugas di 4 lokasi PRK baru2 ini banyak memberikan pengalaman dan pendedahan kepada apa yang dinamakan politik sebenar Be-end.Semuanya terbongkar dan ditelanjangkan semasa prk n11 baru2 ini.Diantara pembaharuan yang dibuat oleh UMNO adalah seperti berikut.

    1.Umno telah menubuhkan pasukan risik ala2 CIA untuk mencuba strategi2 baru yang dijangka berkesan untuk melemahkan pihak lawan

    2.Mengisytiharkan bahawa pejuang UMNO adalah berdasarkan A-Quran dan Hadis. – rujuk http://prkn11.net/index.php (flash banner)

    3.Menubuhkan skuad 3 jenis skuad gerak gempur ala2 unit amal

    i)beret hijau – tugasan mencetuskan provokasi dengan maki hamun melampau.-ditarbiah oleh geng2 bina insan dan menanamkan doktrin pelampau bangsa.

    ii)baju kuning – kumpulan bermotor budak2 sekolah – tujuan memekak sepanjang jalan dan membawa risalah2 dan media propaganda untuk ditaburkan di kawasan2 strategik, terutamanya pos2 UPU dan markaz utama mtd

    iii)Baju putih – pihak pengusrusan yang menjadi perantara kepada golongan atasan dan beret hijau dan menyalurkan maklumat kepada baju kuning.

    4.Umno menegaskan bahawa mereka juga pejuang islam , sebelum ini mereka mencemuh takbir dan sekarang mereka menggunakan takbir untuk menunjukkan mereka benar2 islam.

    5.Umno menanamkan doktrin bahawa merekalah pembela bangsa dan agama.tanpa umno kemungkinan orang melayu akan merempat di negeri sendiri dan islam tidak akan syumul.

    6.Umno sekarang dalam usaha utama untuk menarik kembali sokongan melayu dan inilah satu2 talian hayat mereka.untuk barisan kompenan ,mereka sendiri sudah pening dengan mca , mic dan kebayakan mengalami masalah dalaman yang paling kronik termasuk umno.

    7.Umno pasti merekrut belia & remaja dengan ganjaran wang sebagai “shield” semasa pilihanraya dan untuk mencetuskan keadaan seolah-olah bilangan belia & remaja yang ramai itu menunjukkan sokongan tidak berbelah bagi kepada umno.

    8.Umno kalah dalam pilihanraya, bagi salah tak bagi kalah.tetapi mereka percaya , merekalah juara perang saraf dan propaganda.pelbagai risalah dan dokumen yang merbahaya telah ditemui semasa prk

    9.Unit risik be-end akan mengumpulkan segala maklumat pejuang2 pr dan penyokong2 tegar pr melalui hubungan internet termasuk facebook,friensdter,email , blog , tko dan lain2 dan terus track mereka ini hingga ke lubang cacing.

    10.unit ini menubuhkan pasukan gempur “internet information bosster” – memasuki laman2 web pr dan memasukkan thread & info yang mengelirukan dengan matlamat memecahbelahkan penyokong pr dan memberikan kekuatan kepada be-end

    11.menubuhkan laman2 web ala2 menyokong pr tetapi dalam pada masa yang sama menanam jarum2 hasutan yang melampau!

    12.dari mana maklumat ini ->>> jauh berjalan , luas pandangan , jauh pandangan , banyak pengalaman!

    umno diambang kejatuhan, tetapi mereka tidak akan jatuh dengan senang, mereka akan gunakan apa2 sahaja untuk mempertahankannya.

    Pejuang Islam yang sebenar akan meletakkan dasar perjuangan atas nama islam , meletakkan al-quran sebagai dasar perjuangan.

    Jika umno benar2 pejuang islam , saya cabar letakkan dasarnya dalam perlembagaannya dengan dasar al-quran dan hadis.

    kami memusuhi umno kerana dasarnya bukan kerana namanya umno!

  21. Kadang-kadang AKU hairan juga. Yang dok tulis dalam blog ni orang Melayu kafir kah atau orang Melayu Islamkah? Kalau orang Melayu kafir takut, AKU tak hairan sebab bagi depa, rezeki tu UMNO yang bagi. Bagi orang Melayu Islam pulak tetap percaya bahawa rezeki tu datang dari Allah swt. Tengoklah di Britainkah? Afrika Selatankah? … tetap ada orang Melayu Islam yang kaya raya. Depa tu hidup bukan menyokong UMNO pun malahan hidup di bumi yang dikuasai oleh bukan Islam. Kadang-kadang AKU kagum dengan semangat orang-orang Cina dan India, mereka tetap hidup dengan baik walaupun di mana mereka berada termasuk di Malaysia.
    Ingatlah wahai orang Melayu. Kalau ya pun orang Melayu jadi pemerintah dan kalau kita tak berusaha, kita tetap susah dan papa kedana. Taka ada manusia yang boleh jadi kaya dan senang tanpa usaha. Percaya akan rezeki tu pemberian Allah swt sudah pasti akan menjadikan kehidupan kita lebih selamat.
    Jangan sekali-kali jadi orang Melayu kafir tetapi jadilah orang Melayu Islam sebenar-benarnya. Bagi AKU, UMNO ni berlidah cabang. Kita dah bagi depa lebih 50 tahun untuk memerintah tapi yang depa dah buat. Depa balun harta kerajaan (rakyat) dan buat harta tu macam bapa depa yang punya. Pejuang bangsa Melayu atas nama saja.
    Pencacai UMNO memang begitu. Suka memainkan semangat perkauman. AKU tak hairan sebab puak munafikun memang macam tu. Kita yang Islam ni jangan terpengaruh dengan dakyah depa tu. Bagi Islam, keadilan untuk semua tak kira depa tu Islam atau bukan Islam. Ingat, semua manusia adalah hamba Allah swt. Yang berbeza ialah kita ni beriman tetapi depa tu tidak. Jadi sesudah kita beriman, jangan pulak kita berpatah balik ke jalan yang akan menjauhkan kita dari kehendak Allah swt. Ingat, Allah swt tahu akan semua yang berlaku. Apa yang kita perlu lakukan ialah menegakkan panji-panji Islam walaupun mendapat tentangan dari puak munafikun maupun orang kafir. Islam tetap didokong dan diperjuangkan. Ingat, bukan Melayu yang harus kita perjuangkan sebab selepas lebih 50 tahun, kesannya dapat kita rasai sekarang.
    Ya, Allah , ya Tuhanku, bimbinglah kami ke arah jalan benar yang diredhaiMu dan lindungilah kami dari puak munafikun, puak fasik dan puak kuffar yang menyesat tu dan bencana yang akan dilakukan mereka terhadap kami. Hanya Mu, ya Allah saja tahu akan segala-galanya. ameen.

  22. Aslkm,

    Menarik juga ulasan Rempahman…. Itu lah dari dulu saya dah cakap.. kita orang melayu rasa berat hati nak tukar benda yang tak bagus hanya kerana kita dah selesa atau dah biasa sangat dengan benda yang tak bagus tu…

    Hanya kerana kita dapat cari makan dan hidup agak selesa adakah itu mencukupi?? Macamnana negeri PR atau kawasan PR nak membangun kalau kerajaan pusat kita tidak jujur dalam memberikan perkhidmatan??

    Hanya kerana kita berbeza pahaman politik adakah patut kerajaan pusat tahan duit peruntukan kepada negeri atau parlimen atau DUN dari kalangan PR ??? Jadi macamana lah wakil PR nak buat kerja kalau kerajaan pusat tak beri peruntukan yang sememangnya milik rakyat negeri atau kawasan terbabit secara jujur??

    Income tax pandai pulak kutip dari rakyat kawasan PR tapi pembangunan tak seimbang … Itu lah timbulnya istilah wang ehsan di Terengganu.. dengan alasan takut royalti di salah gunakan oleh kerajaan PAS waktu itu.. seolah olah UMNO yang kita sayang bersih dan suci dan tak pandai seleweng duit…

    Mugkin itulah sebabnya TGNA cakap cara Islam UMNO silap silap tak bau syurga.. sebab kata Islam tetapi suka menganiaya orang Islam sendiri..

    Cara yang paling bagus untuk kita lihat samada PR boleh mejalankan kerja dengan baik atau boleh bengunkan negara ialah dengan beri peluang PR memerintah negara… mana kan saudara/i Rempahman dapatkan sagu kalau tak pecahkan ruyongnya..

    Buat masa ini kita memang dah tau betapa teruknya akhlak BN sekarang ni tetapi kita ragu ragu nak tukar sebab kita dah biasa hidup agak selesa dan dan cari makan sikit … walau macam macam berita kemungkaran pemimpin BN yang kita baca dengar dan paham…Saya sendiri pun akan sokong BN yang memang saya sokong dari dulu kalau PR tak boleh buat kerja dengan baik…

    Wassalam

  23. Salam,
    sokong NEUTRON & AKU,
    perubahan memerlukan masa,
    tiada tamadun di dunia terbina dengan sendirinya..

    http://bersamapp.blogspot.com/

  24. hehehe.. ingatkan kat KR je yg ade pencacai umnongok. kat sini pun ada.

  25. salam..huraian aku senang jaa..h terlalu byk mkn benda yg haram..smp ati puak2 umngokk ni jdi buta,hitam pedaq,,hangpa tok sah kata apalaa..tp yg paling best kt felda tpt aku dipahang..dulu org jawa perghhhh…umngokk pekat..tp la nii..sb depa bg ank2 depa ngaji pandai2..ank2 depa ja kg..beli harakah..nk x nk depa jeling gakk..lama2 stim plak nk baca tp tnggu ank2 depa blik bndar dulu..maluu nk bca dpn ank2….aleh2 bla buat culaan msa election..perghhhhh…rpa2nya puak2 jawa ni lgi bijak.topi cap dacing..pakai jerr…bagi kain pelekat sapu,bras,gula,rembat…duit raya rm 1000 felda bagii…jalannnn..aleh2..pangkah pas….takbirrrrr…khabare wak2 di johor yaa..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: