Posted by: pinkturtle2 | Ogos 30, 2009

UMNO Dalang Isu Kepala Lembu


Responses

  1. umno tu sendiri lembu 😛

  2. Betul tu, ni buktinya

    http://impianrakyat.blogspot.com/2009/08/pemuda-umno-mungkin-terlibat-isu-bawa.html

    http://nmjnh.wordpress.com/2009/08/30/dulu-kini-dan-selamanya/

  3. Tak payah nak kutuk-kutuk lah …. memang parti kami ni…. parti LEMBU tak pun parti KERBAU. Semua dah kena cucuk idung….. hehehe…

  4. lembu itu umno

  5. Inilah gambaran awal bila PAKATAN mengambil alih. Jangan terkejut tiba-tiba rumah ibadat agama lain hendak dibina di kawasan perumahan anda kerana ada satu keluarga bukan Islam, dan jika anda bantah, anda extremist anda racist!

    Harap pangkah masuk syurga tapi dapat kuil.

  6. Kedudukkan kuil yang mahu dibina pula hanya 100 ela jauh dari surau Seksyen 23. Tentu sekali ini tidak sesuai untuk penganut Islam dan juga penganut Hindu kelak. Tidak berapa tahun dahulu, berlaku ketagangan antara kaum di Pulau Pinang yang berakhir dengan tertumpah darah ahli-ahli PAS kerana kuil yang berdekatan dengan surau.

    Ini bukan masalah dalang tetapi rakyat yang membantah kenapa begitu bodoh menuduh UMNO sebagai dalang,yang mengetuai demo ini adalah Pengerusi kumpulan penduduk Mahyuddin Manap, kini ahli PKR Wangsa Maju. Naib Pengerusi, Ibrahim Sabri adalah penyokong Anwar Ibrahim dan penggiat Reformasi yang pernah keluar masuk lokap.
    Orang yang membaca doa di masa perarakan pun adalah ahli PAS yang dipercayai dipanggil orang sebagai Amin. Kalau mahu dituduh UMNO terlibat, ada kebenaran tetapi harus disebut juga penduduk yang bersama ada yang ahli UMNO, PAS, PKR dan tidak berparti.

  7. buatlah apa saja UMNO…
    nak racist ke perkauman ke sampai pecah belah masyarakat ke sampai istihar darurat ke aku tak kisah…
    yg penting UMNO mesti hidup…
    selagi UMNO hidup selagi itulah projek juta2 ku akan berjalan lancar…
    selamat anak bini aku n kroni2 ku….
    hidup UMNO!!!

  8. umno bngang!!!!!!!!!1

  9. oittt…hangpa jgn la dok kutuk umngokk ni lembu kaa..bangang kaa,,..adoi..aku bru nk dpt projek kroni 50 jutaan dgn ati panasss,budak tadika,TGNA,…puak2 umngokk aku bru ja rasuah geng2 menteri BN pelahap duit rakyat..woii…bkn senang nk dpt 50 jutaa…ati aku dh laa suam-suam..hangpa dok kutuk umngokk…bertambahlah marah puak2 umngokkk aku nk mentekedarah duit rasuah…ati panass…belasah cpt puak2 PAS,PKR,DAP…kl x nti x dpt la bos2 kita bg projek..lgpon kita dh bgi rasuah dh kt gorilla dgn beruk vs boya kt putrajaya tu..hisapmudin cancel projek nti…naya kitaaa ati panassss….

  10. 13 Mei 1963 adalah satu sejarah hitam Malaysia amnya melibatkan isu perkauman. Aku kat kampung 60 km dari KL kaki menggigil sendiri gerunnya mendengar pergaduhan kaum-kaum di Malaysia waktu itu. Bacalah buku sejarah 13 Mei untuk sedikit kefahaman masalah perkauman.

    Kebanyakan masyarakat yang lahir lepas 1963 tidak perihatin pasal isu perkauman. Bercakap suka-suka dan cara takhormat atau tak sensitif dengan kaum lain. Masalah besar ramai ahli politik hari ini dilahirkan lepas 1963. Bukannya bercakap mendamaikan antara kaum tapi macam api dalam sekam, diam-diam dia menyindir. Isu kepala lembu dia tohmah pasal bendera Malaysia bungkus kepala babi campak kat depan bangunan UMNO. Bagaimana beliau jadi pemimpin yang bukan mendamaikan kaum-kaum tapi menyalakan api pula. Macam seorang bapa melaga-lagakan anak-anak mereka bergaduh, apa punya bapa ni, tahu buat anak tapi taktahu jaga nak.

    Sanggup lihat keluarga sendiri diradak pedang atau disembelih hidup2, subhanalla, mengucap oi. Jangan dicari maut, siapa yang maut itu kita taktahu.

    Ada satu fakta yang nakdiperkatakan disini tetapi masyarakat selalu tersalah pandang. Tahukah kita yang menjatuhkan UMNO itu adalah UMNO sendiri? yang jatuhkan MIC itu MIC sendiri begitu juga dengan MCA adalah MCA sendiri. Tiang seri PKR adalah UMNO, MIC dan MCA. Anuar Ibrahim tu sendiri adalah cendikiawan UMNO. Kita lihat kedudukan MCA dan MIC sekarang, persengketaan menggerunkan sistem pemerintah Malaysia.

    Apa ada pada Khir Toyo misalnya, jika dibandingkan politik Anuar Ibrahim langit dengan bumi galaknya. Anuar itu sendiri adalah mastermind UMNO. Orang Umno takpayah ajar dia.

    Apa sebenarnya kejadian ini. $$$$$ itulah jawapan kepada kejadian ini. Dan apa ada pada masarakat? Struggling cari duit. Selagi $$$$$ menjadi keagungan kita maka bersedialah untuk dihambakan $$$.

    Bilakah perkara ini akan terhenti berlaku?? dan siapakah yang tersenyum akan kejadian in??
    Sehinggalah kita tidak menggunakan matawang agaknya barulah terhenti sengketa politik. Takberhentilah sampai bila-bila. Siapa yang tersenyum??? Pencipta matawang ……. Yahudi

    Sebagai orang Melayu dan berugama Islam, saya minta maaf kepada orang-orang berugama Hindu pasal kepala lembu. Kalau dapat cari siapa yang punya angkara, dia mati pun kami takkisah. Punyalah lapangnya dunia ini nak cari tapak kuil pun jadi isu. Itu boleh diselesaikan.

  11. okey aku nk jwb dlm kontaks politik islam..kenapa plak nk persoalkan tentg ahli parti..itu tidak menunjukkan satu bdan atau keanggtaan secara individu,,org cina masuk jadi ahli PAS apa yg slahnya..sdgkn mereka kafir zimmi.,,bukn kafir harbi yg perlu diperangi..tapi UMNO sendiri meletakkan cina sbg pemimpin apa masalhnya..

    ni aku plak nak bagi apa yg pemimpin UMNO dok buat k..hang islam kan kononya perjuangkan islam kan..k hang tgk pastu komen k

    (Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

    (Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan –

    Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

    (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

    Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

    (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. –

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

    (Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

    .(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

    (Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan
    rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

    (Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992). “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

    (Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994) “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

    (Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92) ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan
    kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

    Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

    Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

    Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada.”Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi – pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). ” Ajaran ulama’ inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka”.

    Dato’ Seri Abdullah Ahamd Badawi Jun 2001 : Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya.

    apa komen hang???hang muslim yg bela agama kan..k skg komen..

  12. Hidup PKR , Hidup PAS. Inilah dia pakataan yang jitu, membela Islaam. lepaih ni buat lagi kuil banyak-baanyaak kaat kampung orang melayu. maklum la melayu PR ni macam lembu bodoh dan bagang. buatla keputusan yang rasional ikut kepentingan penduduk setempat. orang tubuh kerajaan korang pun nak jugak. bila daah jadi kerajaan ikut telunjuk cina, india. bodoh punya melayu PR.

  13. orang dok sibuk menginjak2 maruah islam…
    korang leh gaduh2 kat sini…
    sesama islam pulak tu…
    bersatu laaa…
    islam umno, islam pas, islam pkr tu kan atas satu nama ISLAM…
    semuanya angkat takbir allahuakbar bile sembahyang,xde bezakan…

  14. Persoalannya bukan kepala lembu. Bukan kepala babi atau kepala sesiapa. Persoalannya ialan kesucian agama Islam sebagai agama Persekutuan yang telah dinafikan kesuciannya. Sila rujuk Perlembagaan Madinah – di mana Islam diletakkan dan sila rujuk Perlembagaan Persekutuan – di mana Islam diletakkan. Mengapa keputusan tentang kuil, tokong dan sebagainya tidak dirujuk kepada perlembagaan. Keadilan untuk agama lain beribadah bukan mengembangkan agama mereka. Kalau dah minoriti Imigran, tokol setinggi bukit nak apa lagi??? Bodoh betul meeka yang memilih kerajaan…

  15. Keadilan beragama bukan sesuatu yang boleh diselesaikan dengan pembinaan banyak tokong dan kuil atau gereja. Makin banyak makin tiada toleransi.
    Over my dead body if Islam will be implemented in this country… Kita melaungkan allah Hu Akbar. Gapo ni… Jangan biar kami rasa sedih dan tertipu kerana pangkah PR.

  16. hahahahha,, gaduh lagi.. aku lebey suka biar sume melayun org gaduh.. hehehe.. skrg tgk india minta suma orang ada ikut saja..

  17. sudah2 la 2…x sedar ke bgsa lain dok ktwa kn kite ni yg ‘melayu’?? setiap parti ada slh ny… sedar lah korang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: