Posted by: pinkturtle2 | Ogos 31, 2009

Perutusan Kemerdekaan 52 Tahun Malaysia oleh Presiden PAS

Umno Bukan Pejuang Kemerdekaan Sebenarnya – Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang


Responses

  1. Salam.

    Dengan ikhlas kita katakan.
    Ini bukanlah Perutusan.
    Ini adalah suara2 “frustration”.
    Sayang.
    Kesian kat PAS.

    Penyokong PAS kena ambil ingatan.
    Jangan dijajah oleh pemimpin PAS.
    Kalau sudah taksub.
    Makna sudah dijajah.
    Itu tidak baik.

    Susahlah kita nak terima.
    Kalau TGHA jadi PM.
    Sebenaqnya sudah failed.
    Failed MB.

    Sekadaq tak setuju langsung.

  2. downlaoding video ni lambat, saya komen berdasarkan tajuk – Umno Bukan Pejuang Kemerdekaan Sebenarnya – Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

    dah tahu sangat depa tu menipu, yang dok sibuk nak ‘sekelambu’ dgn depa tu pasal? kalau dah asyik dengan ‘penasihat’ yang dah obsolete, presiden tak cerdik dan nampak cerdik. kerana ‘penasihat’ itulah “memperkasakan pakatan rakyat” jadi kelabu, tak jelas, dicemari dengan ucapan dan tindakan yang ‘bercanggah’ dan lihat ‘bercanggah’ dgn “memperkasakan pakatan rakyat”. praktikkanlah syura kerana “syura prinsip utama dlm pemerintahan islam”. lihat apa yang berlaku apabila syura diketepikan. lihat apa akibat daripada menerima nasihat penasihat bulat2. berjiwa rakyatlah, bukan berjiwa melayu, istiqamahlah dgn perjuangan parti bukan kepentingan diri…

  3. dengan ikhlas saya katakan
    ini budak tadika dan belum akhir baligh
    dan dia tak faham apa itu merdeka
    dan hanya mendegar apa yg didodoi oleh mak bapanya sahaja.

    makan ibu dan bapanya haru biru maka
    harubiru ini akan terlekat pada hatinya.
    kelakuan dan tindakannya juga haru biru
    kita lihat saudaranya membawa kepala lembu
    dan TAKBIR di samakan dengan TAKE BEER

    disebabkan makbapaknya tiada pendidikan agama maka perbuatan anaknya jika boleh dilihat sama.

    mereka jarang mengguna akal tetapi menggunakan nafsu

    itulah yg baleh diibaratkan kepada penyokong-penyokong umno.

    • Salam.

      Inilah mamat kelabu asap.
      Berlogo serban taliban.
      Pakai sondoi saja.
      Tahukan.
      Yang sondoi saja.

      Awak seoranglah yang berpendidikan agama.
      Malu.
      Dan memalukan.

      Sekolah pondok mana.
      Universitas mana.
      Madrasah mana.
      Serupa taliban sesat saja.

      Jangan duduk ungkit emak dan bapa orang.
      Awak tahu siapa kita.
      Awak ini mengaku beragama.
      Tapi perangai tak beragama.
      Kalau mengaku Islam.
      Lagi memalukan.

      Mengapa tak kata Parti Komunis Malaya (PKM)..
      Yang memperjuang kemerdekaan.
      PKM yang membunuh rakyat tak berdosa.
      mamat tak usah nak mengampu,
      mamat kelabu.
      Kelabu asap.

      Ini bukan mat merempit.
      Ini mamat merapu.

      Sekadaq tahu mamat pengampu.

      • Assalamualaikum “budak tadika”….. selamat menyambut Ramadhan, selamat berpuasa…. semoga ibadah kita dibulan yang mulia ini di berkati Allah dan membuka minda kita dan membersihkan hati kita…… InsyaAllah…..

        Berfikir lah dengan waras….. janganlah terburu-buru dan meluahkan perasaan anda sama tarafnya dengan “pemikiran budak tadika”….. sebagai rakyat Malaysia yang telah dimerdekakan selama 52 tahun, janganlah anda berfikiran jumud…. kenali lah sejarah negara anda secara “detail”, jangan jadi orang yang hanya disogok dengan maklumat-maklumat “penjajah minda” sepertimana British menjajah minda kita sebelom ini. Kini UMNO pula “menjajah” minda orang Melayu dengan sejarah ciptaan mereka yang langsung mengenepikan peranan orang lain dalam menuntut kemerdekaan negara tercinta ini…… UMNO telah memperbodohkan minda orang-orang Melayu dan memperbodohkan minda jenerasi muda agar menjadi “kuda tunggangan” mereka….. Jenerasi muda telah dijumudkan pemikiran mereka dengan cerita-cerita dongengan dan sogokan-sogokan rasuah mereka adalah terus bergantung kepada mereka….. UMNO bukan Melayu….. dan Melayu bukan UMNO……. Melayu adalah satu bangsa yang terkenal didunia…… walaupun tidak ada UMNO, Melayu tetap ada dan Melayu akan terus bangun dan hidup walaupun tanpa UMNO….. Hidup Melayu bukan kerana UMNO….. Melayu tetap akan berada di mana-mana sahaja dimuka bumi Allah ini……

        terimalah hakikat dan kenyataan sebenarnya wahai sahabat ku “Budak Tadika” …. dewasakan lah diri kamu, janganlah selama-selamanya berada di tahap “tadika”

  4. lebih kepada mini press conference daripada perutusan, nape laa.

    ni bukan perkara baru, dah banyak kali pemimpin pas dok ‘baca’ yang ni.

    sapelah penasihat presiden ni? ke mod yang pandai2 bagi tajuk (maaf mod)?

    “islam tidak pernah menyerah kalah…” dengar ni sejuk rasanya, tapi ucapan dan tindakan seolah2 islam dah kalah dgn “melayu”. ahli2 pas, sedarlah, ada yang tak kena dengan pas di akhir2 ni, faham2lah.

    saya bersetuju dgn budak tadika. takkanlah budak tadika boleh fikir lebih baik daripada ustaz2 dan doktor dlm pas? marilah buka minda di bulan yang mulia ini, beramal semata2 kerana mencari redha Allah dan bukan redha manusia.

    amalan boleh dicemari oleh tindakan2 yang mengelirukan, apatah lagi jika pemimpin diikut semata2 kerana wala. lihat siapa penasihat presiden, kenapa presiden memilih untuk mendengar penasihat yg bukan ulama daripada bermesyuarah dengan ulama2 yang lain? kenapa syura tidak dijadikan dasar? praktikkan dan dilihat dipraktikkan.

    presiden perlu berhati2 dgn penasihat beliau, kita bimbang presiden jatuh ke dalam perangkap yang sukar untuk melepaskan diri.

    perutusan sepatutnya menzahirkan usaha dan tindakan pas ke arah mengajak rakyat membetulkan segala kesilapan 52 tahun umno.

    well, i thing tg presiden ws not ready for the perutusan, kena tangkap bashlah ni. mana pegi su politik/akhbar presiden sehingga terlupa menyediakan teks perutusan? ni lah yang akan menimpa presiden jika di sekeliling beliau dipenuhi dgn mereka2 yang termimpi2 unity government yang di bawa oleh penasihat utama, yang telah gagal sbg pj terengganu. bagi rakyat terengganu dia ni dah obsolete, takkanlah presiden tak leh baca pemikiran rakyat terengganu? mungkin inilah juga yang membuat presiden gagal dan tak mampu ‘membaca’ pemikiran majoriti rakyat malaysia, salah siapa? ahli2 pas tentu tahu dan lebih maklum

  5. atau presiden sudah masuk perangkap?????

  6. atau sengaja untuk memalukan presiden. untuk menggambarkan presiden lemah? isy, dalam2 senyap2 gini pulak jadinya. padanlah dulu kempen habis2an timb mesti ulama, takut sesuatu terjadi kpd presiden pemangkunya akan diganti oleh ulama?

    hmm, ramadhan membuka minda saya agar kita berhati2 dgn usaha2 untuk melemahkan presiden untuk “menggantikan”nya dgn dia yang beridolakan penasihat presiden. bukan sahaja diluar pas, malah di dalam pas pun presiden sekarang ni dilihat tak berapa ada umph. rancaklah selepas ni…

    wallahu’alam

    • dalam senyap2 ko perangkap diri ko sendiri.
      umno pemutar belit sejarah dari sek. rendah sampai menengah.
      umno kekal bebal,kebal

      • Salam tumpang.

        Jangan dok pakai tumpang2.
        Orang menumpang tak ke mana.

        Mungkin bunyi baik sikit.
        Daripada peminta sedekah.

        Sekadaq nak pesan lah.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: