Posted by: pinkturtle2 | Ogos 31, 2009

Demonstrasi Membakar Bendera Malaysia Di Jakarta…

Indonesians burn pictures of the Malaysian flag as well as other placards during an anti-Malaysia protest in Jakarta on August 30, 2009 after the neighbouring country was accused of using Indonesian traditional dances to promote Malaysian tourism.  Indonesian President Susilo Bambang Yudhoyono has asked the Malaysian government to deal more carefully with "sensitive" cultural issues between the two countries, after a recent Malaysian tourism advertisement, a 30-second video clip, showed Balinese "Pendet" dancing.   AFP PHOTO / Bay ISMOYO (Photo credit should read BAY ISMOYO/AFP/Getty Images)

Indonesians burn pictures of the Malaysian flag as well as other placards during an anti-Malaysia protest in Jakarta on August 30, 2009 after the neighbouring country was accused of using Indonesian traditional dances to promote Malaysian tourism. Indonesian President Susilo Bambang Yudhoyono has asked the Malaysian government to deal more carefully with "sensitive" cultural issues between the two countries, after a recent Malaysian tourism advertisement, a 30-second video clip, showed Balinese "Pendet" dancing. AFP PHOTO / Bay ISMOYO (Photo credit should read BAY ISMOYO/AFP/Getty Images)

Hkg2694071

Indonesians hold up pictures of the Malaysian flag as well as other placards, saying "ganyang" or attack, during an anti-Malaysia protest in Jakarta on August 30, 2009 after the neighbouring country was accused of using Indonesian traditional dances to promote Malaysian tourism.  Indonesian President Susilo Bambang Yudhoyono has asked the Malaysian government to deal more carefully with "sensitive" cultural issues between the two countries, after a recent Malaysian tourism advertisement, a 30-second video clip, showed Balinese "Pendet" dancing.   AFP PHOTO / Bay ISMOYO (Photo credit should read BAY ISMOYO/AFP/Getty Images)

Indonesians hold up pictures of the Malaysian flag as well as other placards, saying "ganyang" or attack, during an anti-Malaysia protest in Jakarta on August 30, 2009 after the neighbouring country was accused of using Indonesian traditional dances to promote Malaysian tourism. Indonesian President Susilo Bambang Yudhoyono has asked the Malaysian government to deal more carefully with "sensitive" cultural issues between the two countries, after a recent Malaysian tourism advertisement, a 30-second video clip, showed Balinese "Pendet" dancing. AFP PHOTO / Bay ISMOYO (Photo credit should read BAY ISMOYO/AFP/Getty Images)

Demo Membakar Bendera Malaysia Di Jakarta


Responses

  1. AYUH PEMUDA UMNGOK …….TUNGGU APA LAGI.
    HUNUSLAH KERIS KARAT TU. DI SANA TELAH
    HINA MENDERA JALUG GEMILANG. HINA JALUG GEMILANG SAMA SEPERTI HINA KERIS PEMUDA UMNGOK.

    ATAUPUN PEMUDA DAH LEKAT BADI SABIK DOK KALAH PRK. KALU NGAN MUSUH DEPAN MATA
    TAKLEH NAK LAWAN……… MUSUH SEBERANG LOUT TU APA LAGI.

    PALA LUMBU ARI TU HANG MENTEKEDARAH TAK LAGI. KALU MASIH ADA LAGI…… AJAK LAH
    MEMBER2 50 ORANG PI ARAK PALA LUMBU KAT KEDUTAAN INDON TU. BAGHU NAMPAK GARANG.

    • kan orang2 PKR/DAP/PAS suka berdemo..so demo la kat kedutaan Indon tu..

      • NAK DEMO LAGUMANA …….
        KITA TADAK PALA LUMBU….TADAK PALA LUMBU,
        MANA ADA KICK

      • NAK DEMO LAGUMANA….KITA TADAK PALA LUMBU.
        TADAK PALA LUMBU…. MANA ADA KICK, TAK NAMPAK NGONG
        MACAM GEROMBOLAN.

  2. Elllleh…. setakat baqak bendera apa ka lobangnya…. tak gentlemen langsung…

  3. semlm pun dah byk web malaysia hacker indonisia dah hack n dlm ym chat pun penuh dgn dia org dok kutuk2 malaysia..

  4. mmm… kasihan…

  5. hek eleh mat indon ni. dia ingat ni tahun 1963 ka nak ganyang Malaysia. cuba la kalau berani. aku rasa peluru berpandu yang malaysia beli pun sampai ke indo ni. tapi apa pun mereka ni sebenaarnya kurang pendidikan. media mereka pula tak cukup makan, soo terpaksalah buat sensasi kasi panas. dah memang perangai orang rumpun melayu sukaa hasad dengki ni la jadinya. aku taak heran langsung dengan indon ni. podahhh. lebih kurang dengan perangai orang melayu dalam PR jugak la diaorang ni.

    • atuk kamupun orang indon,apa pasal u cakap macam tu,jangan lebih lebih lah,relak,….

  6. ahakz.. kutuk msia kan main,pastu naik tongkang masuk msia scara haram .. Ganyang Bego kakek LU!! 😛

  7. Salam.

    Biaqkan dia orang.
    Nak demo, demo lah.
    Habis2.
    Depa jadi Demon.

    Kita jaga Malaysia.
    Orang kampong, jaga kampong.
    Orang desa, jaga desa.
    Orang Islam, jaga Islam.

    Tak setuju.
    Boleh.
    Atas fahaman sahaja.
    Jangan duduk kutuk.
    Kalau kutuk, tak ada agama.
    Siapa kata.
    TGNA kata.
    Tak percaya.
    Tanyalah dia.

    Sekadaq suka TGNA.

  8. ini lah dasar UMNO….penakut….

    • Salam.

      Tak boleh sondoi2.
      Bukan pakai sondoi2.
      Bibir mocong tebal bolehlah.
      Kalau badan bulat montel.
      Lagi boleh.

      Kena pakai diplomasi.
      Kalau orang sudah kurang.
      Kita jangan kurang.

      Jangan rendahkan mertabat kita.
      Seperti yang melaung, memekik2.
      Melolong-lolong.
      Kat negeri kita pun ada.
      Dah jadi budaya.
      Budaya lebih kuat dari kepercayaan.
      Percaya pada agama.

      Sekadaq nak beritahu aje.

  9. jgn risau beb intel malaysia lagik power dari derang…lagipun komando kita kan one of the best in the world…ingat cite black hawk down? Sape yang selamatkan tentera US dari situ kalau tak askar kita…

  10. Salam.

    Ya Jon.
    Kita mesti yakin.

    Yakin.
    Kita boleh.

    Sekadaq sentiasa yakin.

    • Yakin mesti boleh…

      Kapal selam tidak boleh selam

      Yakin boleh selam

      Komisyen yakin boleh

      Altantuya yakin boleh

  11. hehehe…peluru bpandu mesia mna leh smp indon pasai x ckp power..pasai apa?..pasai rasuah alat2 ganti..sekeru sekupang jdi 7 kupang..sb tu la jet2 kt mesia ni dok terjun laut..yg mampoih bkn puak2 menteri umngokkk..tp tentera2 kita yg berkhidmat dgn pnuh keikhlasan mpejuangkn tanahair..pasni kapal selam tantuya plk..lom smp selat melaka dh meletup kna bom dgn puak2 somalia…ekekekek..kl tantuya idup gi..mampoih dia gelak tegolek2 tgok rakyat mesia kn tipu dgn menteri2 umngokk..temasuk la rakyat2 umngokk..weiii razak baginda abdul wahub..mai la pnjam sikit duit komisen tuh,..aku nk bagi kt mkcik2 & pkcik2 kt kg dgn felda tu nk beli baja..sian depa tanaman x ckp baja sb hang dh tibai duit komisen rakyat..aku sian gak kt bdk tadika,lord reid,ati panassss yg bodo piang tuh..apa habaq rohizat pencuri duit penoreh getah..bini no 2 hang tu rokemen la kt najis antantuya tuh..rosmah katek x kisah pnyaa..janji komisen masyukkkkkkkkkkkkk…….

  12. Salam buat semua,

    Politik kita politik la…tapi bila Negara n Jalur Gelmilang di templak dan di hina, kena la kita lupakan perbezaan fahaman politik dan bersatu bersama kutuk habis habisan puak2 tak sedar diri Indon ni. Juta2 dok cari makan di sini, cakap byk pulak.

    Kalau ada maruah si indon ni, panggil balik semua yg ada disini, terutama yg masuk curi2.

    Mereka ni kan…siang2 buat rumah, malam2 pecah rumah…jadi penyangak
    Patut bila tangkap PATI ni kena rotan terus.
    Undang2 ada tapi tak laksanakan. Kena buat mcm Singapura, baru depa ada akai..!!

    Salam….sikit ada panas juga..

    • SABIK JALUG GEMILANG TU LEBIH MELIA DARI
      KURAN DAN HADIS. AKU LEBIH MAGHAH PADA
      ORANG MEMPERSENDA ISLAM DAN HUKUM HAKAM TUHAN
      DARI MAT INDON DOK BAKAG MENDERA TU.

  13. mrh tu mmg mrh tp sbnrnya aku x ksh sgt pn sbb jalur gemilang tu hrp gah pd nama je tp design mcm bndera u.s

    lagu negaraku plk asl dr lagu lain.pttnya cipta le lgu sndri…

  14. Aslkm,

    Dalam hal ini nana ingat dalam parlimen mau hunus keris juga.. kelakian nana seda tercabar sebab bendera negara nana kena bakar juga..

    Tapi 1 Malaysia sunyi senyap… naik la sepandok GANYANG INDON KA… atau BAKAR TONGKANG INDON KA…

    ini tak..Dok penaik sepandok pasal TAKE BEER dan KUIL …. kutuk agama sendiri dan agama orang apa pekdah nya?

    Yang dok pijak kepala lembu tu.. pegi la pijak kepala atau bendera Indon… malangnya mamat mamat ni menikus jer..

    Sebabnya pekerja dia orang banyak mat Indon.

    Pandai pulak BUDAK TADIKA cakap biar atasi dengan cara diplomasi.. Yang tak pandai kuat kuasa atau buat undang undang lebih keras pasal pendatang ni siapa?? Bukan ke pembuat dasar tu puak BN?? Salahkan kerajaan yang korang sanjung dan pilih… jangan taksub sangat bro…

    Singapura boleh sebat PATI takkan kita tak boleh kot… atau sebab kita rasa kita ni masih ada darah Jawa, Bugis, Aceh, India, Cina?? sebaba tu tak sampai hati nak berkasar debgan PATI kot…

    Ni bukan nak menghasut.. sekadar nak suruh semua mamat yang taksub berpikior

  15. hantarkan aje orang2 indon kat malaysia ni balik.. kurang ajar sangat.

    • Aslkm,

      Tak boleh hantar mat Indon balik.. hancur ekonomi MAlaysia dik oii.. sebab orang Malaysia terlampau pilih kerja ahak..ahak..

      • terlampau pilih atau tak cukup orang.. rasa2 mcm tak cukup orang je.. kadar kematian kat malaysia lagi tinggi dari kadar kelahiran.. orang takut nak kawen dan beranak.. sekali raya je beratus meninggal eksiden.. mane tak ramai.. sorang je rakyat malaysia meninggal malaysia akan rugi 1 ke 2 juta.. sebab takdak output.. bela penat2 badan dah masuk subsidi banyak2.. lepas tu rugi.. tak dapat balik modal kata orang tu.. tak dan nak sedut khidmatnya.. he he he

  16. Aslkm,

    Mamat Indon yang bekar bendera tu pada pandangan saya dia orang memang marah sangat kat orang Malaysia kerana:

    1) Tongkang yang mereka pernah naiki utk ke Malaysia pernah di suruh patah balik oleh penguatkuasa( lagi 1km nak sampai dah)

    2) Dia orang ialah bekas PATI yang dah dihantar balik.. marah sebab kena kejar sampai masuk parit dan jamban taik (penat lari )

    3) Dia orang pernah kena dera dalam lokap ahak..ahak ( sorry pak polis.. gurau je )

    4) Duit dia orang kirim balik kampung tak sampai pun ( salah alamat dia orang tuduh POSMalaysia pulak)

    5) Permohonan nak kerja di Malaysia di tolak kerana pembawa penyakit berjangkit dan kena kirim balik semula ke Indon..( dah sampai sinitak boleh kerja pulak… frust )

    so..kawan kawan… hargai lah dan sayangilah negara kita MALAYSIA

  17. kalau di lihat secara kritis, sebenarnya mereka mempunyai masalah dalam sendiri. mereka tak mahu SBY jadi presiden. jadi, bila dah ada kes melibatkan Malaysia maka apa lagi, mereka guna seoptimunnya. w

    walaupun begitu kena ingat, mereka rakyat indonesia tidak pernah ada rasa suka pada Malaysia walaupun banyak di kalangan mereka yang dah jadi orang kaya hasil rezeki di Malaysia.

    bagi kedua negara, kita ini adalah satu rumpun dan datang dari lubuk yang sama atau keturunan yang sama. jadi, budaya atau identiti sememangnya sama. cuma tinggal lagi pihak yang pandai berfikir dan ke depan akan menggunakan budaya dan identiti mereka itu untuk membawa keuntungan kepada mereka.

    jadi, jangan lah jadi ketam dalam bakul, bila dah sekor dah nak dapat keluar, yang lainnya tariknya ke bawah.

    hidup ini kena berfikir baru boleh maju. jangan duk lihat kemajuan orang lain dan mula nak dengki khianat. cubala bangunkan diri itu dulu..malaysia nak sehebat ini bukannya senang…banyak pengorbanan dan perit jerihnya untuk berjaya sampai mcm sekarang ini. kejayaan ini adalah disebabkan oleh mereka yang pandai berfikir dan bukan berfikir untuk memenuhi tembolok sendiri.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: