Posted by: pinkturtle2 | Ogos 31, 2009

Rakyat mahu YB tidak bermaruah ini letak jawatan..

Lunas Mahu Radzhi Letak Jawatan


Responses

  1. Assalamualaikum semua……
    selamat berbuka puasa dan selamat menjalani ibadah puasa seterusnya….. semoga ibadah ini memberi manafaat dan hidayah kepada diri kita dari Allah subhanahuwata’ala……..

    Kepada wakil-wakil rakyat yang dipilih oleh pengundi-pengundi…… jalankanlah tanggungjawab anda dan amanah serta kepercayaan yang telah diberikan oleh pengundi-pengundi….. bukan iut suka kamu saja nak lompat sana lompat sini macam beruk kehilangan pokok untuk bergayut……. Ingatlah bahawa amanah yang diberikan oleh pengundi adalah tanggungjawab kamu, untuk kepentingan masyarakat (pengundi) bukan untuk kepentingan diri kamu sendiri……

    Ini bukan saja ditujukan kepada ADUN Lunas, tetapi juga kepada ADUN Changkat Jering, ADUN Sungkai, ADUN Bota, ADUN Jelapang atau mana-mana saja ADUN yang mewarisi sikap berok yang suka melompat ni…… termasuklah RAJA KATAK YB Ibrahim Ali……. dimana maruah kamu? insaflah, kamu dipilih orang pengundi, bukan kamu melantik diri sendiri sebagai “wakil rakyat”……. nama lagi “WAKIL RAKYAT”….. nak kata tak sekolah, mak bapak kamu berhabis-habisan hantar kamu semua ke sekolah …… tapi masih bodoh sampai ke tua…….

    kepada pemimpin atasan Pakatan Rakyat, buatlah penapisan diri kepada bakal-bakal calon sebelom mereka diletak sebagai calon pilihanraya…… bersedia dan jalankanlah penapisan itu dari sekarang untuk menghadapi pilihanraya ke 13 nanti…….. jangan hanya tangkap muat saja….. mujurlah calon-calon “katak” ini di Malaysia…. kalo mereka di Thailand, Filipina, India, Pakistan atau Indonesia, rasanya lama dah mereka ni diletupkan dengan C4……..

  2. Salam.

    Ini sudah tidak kena.

    Melayu tidak mudah lupa.

    Dulu.
    DSAI war2kan.
    DSAI kata nak tubuh kerajaan.
    Kerana ramai orang BN nak berpindah.
    Semua sokong.
    Semua syok.
    Semua bermimpi2.
    Ada yang bercita2.
    Nak jadi Menteri.
    Nak jadi TPM.
    TPM1 dan TPM2.

    Sekarang mengapa bising2.
    Tiada pegangan ke.
    Pegangan hidup kena ada.
    Sebagai manusia.

    Sekadaq bila melepas, marah.

    • Berfikir lah dengan waras….. janganlah terburu-buru dan meluahkan perasaan anda sama tarafnya dengan “pemikiran budak tadika”….. sebagai rakyat Malaysia yang telah dimerdekakan selama 52 tahun, janganlah anda berfikiran jumud…. kenali lah sejarah negara anda secara “detail”, jangan jadi orang yang hanya disogok dengan maklumat-maklumat “penjajah minda” sepertimana British menjajah minda kita sebelom ini. Kini UMNO pula “menjajah” minda orang Melayu dengan sejarah ciptaan mereka yang langsung mengenepikan peranan orang lain dalam menuntut kemerdekaan negara tercinta ini…… UMNO telah memperbodohkan minda orang-orang Melayu dan memperbodohkan minda jenerasi muda agar menjadi “kuda tunggangan” mereka….. Jenerasi muda telah dijumudkan pemikiran mereka dengan cerita-cerita dongengan dan sogokan-sogokan rasuah mereka adalah terus bergantung kepada mereka….. UMNO bukan Melayu….. dan Melayu bukan UMNO……. Melayu adalah satu bangsa yang terkenal didunia…… walaupun tidak ada UMNO, Melayu tetap ada dan Melayu akan terus bangun dan hidup walaupun tanpa UMNO….. Hidup Melayu bukan kerana UMNO….. Melayu tetap akan berada di mana-mana sahaja dimuka bumi Allah ini……

      terimalah hakikat dan kenyataan sebenarnya wahai sahabat ku “Budak Tadika” …. dewasakan lah diri kamu, janganlah selama-selamanya berada di tahap “tadika”….. kesian kat engko…….

      • Salam JeNtAyU.

        Janganlah dok ulang2.
        Kita rasa tak seronoklah.
        Sebab kita sudah baca.
        Kita pun sudah jawab.

        Bukalah cerita baru.
        Boleh juga kita komen.

        Sekadaq suka komen.

      • salam jentayu,

        UMNO memperbodohkan minda org melayu…..

        Malang sekali awk lupa bahawa, orang2 Melayu dalam PR sedang dipergunakan dan diperbodohkan oleh golongan bukan melayu bagi mencapai matlamat mereka iaitu memiliki kuasa politik…!!!

        Mereka tahu yang mereka tidak akan dapat berkuasa tanpa bantuan orang melayu, yang pada hakikat nya ialah satu bangsa yang senang dimanipulasi, bangsa melayu adalah satu bangsa yg terkenal dengan PHD…(Perangai Hasad Dengki).

        Kekuatan ekonomi sememangnya telah ada dalam pegangan mereka, yg diperlukan sekarang ialah kuasa politik.
        Caranya ialah dengan melagakan kaum terbesar dan memecah belah dan akhirnya memerintah.

        Propaganda mereka nampaknya semakin hari semakin berjaya, dibantu pula oleh org2 Melayu yg mudah lupa dan mudah terpengaruh. Malah ada yg sanggup berjuang untuk menegakkn pemeritahan mereka. Alhamdulillah pemerintahan itu telah tumbang.

        Lupakah kita, mereka lah yang menjadi dalang dan yang MENGHINA bangsa MELAYU dlm demonstrasi 1969. (Sila rujuk blog JEBATMUSTDIE) dengan kata2 kesat serta aksi2 lucah.
        Malah org2 tertentu masih hidup sehingga sekarang dan saya rasa sungguh malu bila ada pemimpin2 Melayu berpeluk peluk dengan si durjana ini.

        Semoga kelemahan orang melayu tidak dipergunakkn demi kejayaan propaganda mereka.

        Salam….

  3. Bodoh punya budak tadika.
    DS Anwar dulu nak buat usul kat Parlimen, undi tak percaya. Minta sokongan dalam dewan, bukan macam perangai bangsat Umnongok buat cara ugut, colek, rampas kuasa cara haram, ibarat lanun yang tak dak akal budi, pakai cara kuno dan perangai yahudi.

  4. Salam.

    Bangan betul Udin Budin.
    Serupalah.
    Pindah tetap pindah.
    Apa bezanya.

    Cuma melihatkan kesilapan DSAI.
    Dok war2.
    Yang lain dok angan2.
    Dok cita2.

    Sekali DSN ting kat Perak.
    Terduduk.
    Terkapai2.

    Siapa yang bodoh.
    Udin Budin lah bodoh.
    Kan.

    Sekadaq kita cerdik.

    • inilah org yg memuji diri sendiri.DBKL punya orang.sendiri angkat bakul.

      • Salam tumpang lalu.

        Lebih baik kita rasa cerdik.

        Daripada perangai duduk perasan.
        Perasan cerdik.
        Dan duduk kata kat orang.

        Mu dengan Udin Budin.
        Dua kali lima lah.
        Dok sepuluh sajalah.
        Dok takat tu.

        Bukan mat merempit.
        Tapi kita panggil.
        Mamat merapu.

        Sekadaq tak tumpang2.

      • tak leh nak kata apa

        sendiri rasa cerdik

        dengan

        perasan cerdik

        ha ha ha ha ha ha

        budak tadika ijau

        sekolah rajin2 belajar pandai2 ye beso nanti jadi tokey buku tau

        ha ha ha ha ha

  5. okey aku nk jwb dlm kontaks politik islam..kenapa plak nk persoalkan tentg ahli parti..itu tidak menunjukkan satu bdan atau keanggtaan secara individu,,org cina masuk jadi ahli PAS apa yg slahnya..sdgkn mereka kafir zimmi.,,bukn kafir harbi yg perlu diperangi..tapi UMNO sendiri meletakkan cina sbg pemimpin apa masalhnya..

    ni aku plak nak bagi apa yg pemimpin UMNO dok buat k..hang islam kan kononya perjuangkan islam kan..k hang tgk pastu komen k

    (Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

    (Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan –

    Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

    (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

    Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

    (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. –

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

    (Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

    .(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

    (Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan
    rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

    (Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992). “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

    (Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994) “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

    (Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92) ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan
    kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

    Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

    Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

    Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada.”Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi – pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

    (Tun Dr. Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). ” Ajaran ulama’ inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka”.

    Dato’ Seri Abdullah Ahamd Badawi Jun 2001 : Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya.

    apa komen PUAK2 UMNGOKK???hang muslim yg bela agama kan..k skg komen..budak tadika tu mmg la bodoh piang….

    • salam buat ati suam2

      Pagi tadi sy mndi air suam2…ujan sejuk sgt.
      Ni dok tulis hal TM x abih2….Kalau x silap saya msa TM dok komen
      kuat2 kat T Abdullah, puak2 PAS bukan main support TM, sampai sanggup offer dia masuk PAS, awat masa tu dh lupa ka apa yang dia kata…atau buat2 lupa..???

      salam 11 hari posa.

      • SAMA JER PM DI MSIA SUMA
        DOK PERINTAH CAGHA KAPIAG

  6. Salam.
    Khas buat ati suam-suam.

    Tak payah jawablah ati suam-suam.
    Konteks apa pun tak kira lah.
    Panas pun tidak.
    Sejuk pun tidak.
    Adik beradik sukusakat tumpang lalu.

    Yang tulis jawapan panjang2, siapa nak baca.
    Tulis pun, seperti ceduk sana, ceduk sini.
    Ceduk air pun, original.
    Sedap seperti Milo Tin Original.
    Gunalah idea original.
    Jangan dok ciplak, salah.

    Orang atinya suam-suam.
    Seperti orang deman panas.
    Di sana sejuk, di sini panas.
    Tak menentu.

    Tak apalah, hang syok sendiri.
    Tapi jangan kalut sudah lah.

    Jangan mengaku saja.
    Kena ikut ajaran.

    Sekadaq pesan ikut ajaran.

    • tak leh nak kata apa

      sendiri rasa cerdik

      dengan

      perasan cerdik

      ha ha ha ha ha ha

      budak tadika ijau

      sekolah rajin2 belajar pandai2 ye beso nanti jadi tokey buku tau

      ha ha ha ha ha ha

    • Budak Tadika,
      Bagi saya mungkin orang yg cukup bijak
      cukup manis dlm kata
      dan cukup tenang dlm prasangka

      Dalam konteks pendirian jgn persoalkan
      Mungkin di kanan baik di kiri pun baik
      Tak usah jari ditunjuk ke dahi sesiapa
      Biar hormat dgn sesama
      Usah angkat telunjuk
      Kita tiada beda

      Anwar dgn agenda
      Sama juga lawannya
      Masing-masing ada perjuangan yg di bawa
      Kekadang kita fikir kita di atas
      Orang lain serba tak kena

      Tapi saya yakin anda setara
      Harap orang lain tidak di kata-kata
      Saya yakin dgn Dia
      Kerana yang terbaik itu janjiNya
      InsyaAllah !!!!

  7. SAMA AJA DENGAN PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT AJAK ORANG LOMPAT PARTI HA SEKARANG KAN RAMAI DAH LOMPAT. AKU INGIN KATAKAN PR MEMANG PARTI BAGANG.

    • Mat Romeo,
      InsyaAllah Dia bagi yang terbaik kepada HambaNya

      BN kah yang baik atau PR yang baik?

      Berbaliklah kepada janjiNya tadi, yang terbaik.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: