Posted by: pinkturtle2 | Ogos 31, 2009

Harga Minyak Naik – Hadiah Hari Merdeka


Responses

  1. yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Harga Minyak Naik.. sukenyeee… 😛
    Tahniah Najib,Tahniah 1 Malaysia.. Yeah yeaaaaa.. Hidup Melayu!!

  2. Ha…ha..ha..1 Malaysia!! Rakyat didahulukan (rampas wang rakyat untuk KERAjaan), Pencapaian diutamakan (KERAjaan berjaya membelit dan menipu rakyat). Hampeh!!

  3. Memang ditunggu-tunggu kenaikan kali ni… tak sabar rasanya nak isi kat kereta…..

  4. Lepas ni barang2 lain pulak naik melambung…..
    Orang2 Umno tetap sokong UmnoGok….Konon
    hidup malayauuuuuuu

  5. NAIK PI LAH MINYAK TU…BAGUIH GAK.
    NAK SAVE NAIK KETA LEMBU.LEMBU2 PON
    BYK. KAT JALANAN 1 M’SIA NI………

    • NAIK KETA LEMBU TAK PA JANGAN JADI OTAK LEMBU DAH LE YEE

      • Salam ANAKPAHANG,

        RAMAI OTAK LEMBU…NANTI DEPA MAI LA
        SAT GI JA….TGK LAH…

  6. Salam.

    Minyak naik.
    Biasalah.
    Bukan kat negeri kita saja.

    Tapi kita kena pandai.
    Urus duit kita.
    Jangan belanja lebih dari pendapatan.

    Kalau lebih.
    Siapa nak bagi yang lebih tu.
    Berdoalah sapai lekok kepala.
    Tak dapat, kalau tak usaha.

    Ini baru gaji RM2,000.
    Dah pakai kereta baru.
    Bulan2 untuk kereta RM1,000.
    Tinggal RM1,000.
    Dah 50% untuk kereta.

    Mana cukup.
    Maka terkapai2.

    Mulalah marah.
    Mulalah merapu.

    Yang nak mengaku.
    ibm pun ibm lah.
    Tapi tak pandai2.

    Sekadaq nak pesan.
    Jangan marah ya.

  7. ngok.. patutnya pemimpin yg patut bersyukor pasal diberi peluang memerintah dah lebih 50 tahun… dah la subsidi minyak pakai duit rakyat tp cakap mcm pakai duit sendiri… ngok..BONGOK..
    dulu cakap minyak ron 95 murah dari 97… tp mentang2la rakyat Malaysia ni majoroti ngok… gomen jual pada harga 97 pastu naik harga 97.. bagussss…
    ngok..bongok.. jgn kita jd bongok nk membezakan dgn harga negara org ngok… tgk la tol depa berapa banyak… jalan depa mcmana… tar jalan pun pakai jenis gred berbeza dgn kita yg pakai tar gred sama dgn jalan Laos. kalu mcm tu bagusla… ikut org semua… gomen xdak pendirian…
    ngok…bongok.
    pesan pada kroni je la
    ngok..bongok.
    apa pun rakyat perlulah berjimat dan pandai mengurus kewangan.. ayat lazim dari gomen ngok.. gomen nak jaga kewangan pun x pandai sampai kena pusing harga minyak… ngok..bongok. inikan pula mengharapkan rakyat mengurus kewangan… lagila ngok.. pasal rakyat pilih gomen yang ngok… BONGOKKKK.

  8. aku pun tak tau diorang yg sokong umno ni makan apa.takat makan jadi taik je kot.
    sebab tu penyokong,pencacai umno ni bebal,kebal,kekal jadi keldai

    • Salam tumpang lalu.

      Islam hang bermusim ke.

      Sekali menulis tentang baiknya Islam.
      Kali kedua, hang tulis orang makan taik.
      Ketiga kali, hang kata orang keldai.

      Bagus sungguh Islam hang nur.
      Hang sekolah pondok kat mana.
      Ini mesti tak pas sekolah pondok.
      Lepas tu mulalah tunjuk waraq.
      Takut kat ayah.
      Malu kat kawan2.

      Jangan dok kata orang keldai.
      Nanti hang jadi keldai.
      Kalau jadi, hang pun tak tahu.
      Orang lain saja tahu.

      Sekadaq suka naik keldai.

      • tak leh nak kata apa

        sendiri rasa cerdik

        dengan

        perasan cerdik

        ha ha ha ha ha ha

        budak tadika ijau

        sekolah rajin2 belajar pandai2 ye beso nanti jadi tokey buku tau

        ha ha ha ha ha ha

  9. naik kalah,turun pun kalah, lebih baik dinaikkan..

  10. Salam,

    Walaupun aku org UMNO, tapi aku x setuju harga minyak dinaikkan, walaupon 5 sen sebab harga minyak dunia masih pada tahap sekitar 70 dollar setong.

    Mungkin sebab kutipan cukai tahun ini akn menurun disebabkan keadaan ekonomi dunia yg masih tidak stabil.

    Sebaik nya kerajaan tidak perlu beri bonus kepada kakitangan kerajaan tahun ini.
    Gunakan duit tu untuk tampung kekurangan dalam perbelanjaan kerajaan yg lain.

    Kakitgn krjn ni pon bukannya kerja hebat sgt pon. Tak payah la nak bonus2, dah dapat cola tu pon dh kira bonus.

    Salam…harap x dak yg marah yerrrr..

    • SELAMBA JER MALAUN NI NGAKU UMNO….
      TAK MALU KA UMNGOK TU KAPIAG

      • salam my lord

        Takder nick yg cerminkan Islam ker..selain LORD REID…
        Org Kistian sebut tuhan dorg tu Lord ler…

        Salam…

      • HANG KENAI TAK LORD RIED TUH…..
        KAN PUAK2 GILER HANG SUKA NGAN UNDENG LORD RIED…
        AKU TARUK NICK NAME MACAM NI… KALAU2
        PUAK2 HANG NAK IKUT NASIHAT AKU.

        DUDUK DI BUMI ALLAH
        MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH
        TIME MERINTAH PAKAI LORD RIED.
        KAPIAG TAU.

      • salam..my lord,

        Jgn la mara2…sabar tu separuh dari iman taw..!!!
        Nak mengajar orang ke arah Islam kena byk sabar taw.
        Dari perkataan2 yg keluar dari Lord tu..langsung buat org labelkan Lord mcm anjing menyalak bukit.
        Bawa bersabar yer….posa ker tak…ni..???

        Salam

  11. Hai Munafikun, khas untuk Budak Tadika Hijau,
    Sejak bila hang jadi manusia ‘Islam’ yang baik. Cakap hang ni boleh pakai kat lutut saja. Tak payah nak menasihati orang lain berjimat sebab kerajaan yang hang dokong la ni dah membazir berbilion-bilion ringgit kat PKFZ, pembelian kapal selam, ….
    Mulut AKU tak sejahat …… tapi memang patut hang digelar keldai sebab ada otak manusia tapi tak mahu berfikir cara insaniah dan lebih cenderung kepada kehaiwanan terutamanya suka melaga-lagakan manusia, dasar batu api. Salah satu sifat munafikun.

    • Salam AKU.

      Baguslah.
      Hang orang Islam.
      Tapi tulisan hang.
      Tak ada ciri2 Islam.
      Memang ramai mengaku.
      Tapi perangai tidak.
      Hang tak tahu hang.
      Kesian kat hang.

      Berfikiran besaq.
      Tapi otak kecik.
      Orang otak kecik, memang gitu

      Ini mesti penyokong FRUST.
      Bukan penyokong perjuangan.
      Mana ada perjuangan.
      Kalau paikai sondoi.

      Tapi kita nak nasihat sikit.
      Kalau nak pakai kereta.
      Belanja jangan lebih 20% dari pendapatan.
      Kalau tidak hang duduk frust.
      Hang mulalah merapu.
      Mulalah marah sana, marah sini.
      Buatlah kira2 sikit nur.

      Allah kurnia otak untuk berfikiran baik.
      Kalau tidak, otak ada, akal tak ada.

      Sekadaq tak kisah dengan komen mu.

      • tu dia kata2 nasihat dr org Islam Had Hari…he he he..

  12. TAKE BEER!!! 😛 😛

  13. wa dah agak dah ini akan berlaku alasan adalah harga di pasaran dunia makin tinggi dan harga minyak di malaysia adalah rendah jika di banding dengan negara jiran tapi dengan brunei dan arab saudi tak berani lak nak banding

  14. budak tadika.. Dah nama budak tadika.. fikiran pun cam budak tadika laa.. Pasal ramai sgt kt malaysia yg mcm budak tadika la.. UMENO melantak@ meratah duit rakyat sesenang hati.. Pasal ramai PANDAI2 cam budak tadika.. rakyat terus DIPERBODOHKAN.

    Dah harga kereta mahal.. kt malaysia maka ramai yg bayar RM1000. Kalau tak mampu.. BANK tak luluskan loan budak tadika oii.. ( Harga kereta mahal pasal nak jaga PROTON) cuba usha sket kt thailand.. takde kereta nasinal…kete harga murah.. Setidaknya.. harga pertol thailand mahal.. tp harga keta murah.. moto besa jgn cakap la..

    Kat malaysia semua baik petrol.. harga kete.. moto beso.. semua mahal.. Cuba ko tanyer kt kerajaan UMENO kenapa tak jual kereta murah2.. Kalau India (tata) bleh buat kereta budjet RM4K utk tolong rakyat… napa. UMENO tak buat!!!

    Bukan semua gaji lumayan macam budak tadika.. Bukan semua pandai urus.. kewangan mcm budak tadika… Tetapi koteorng nie tak la BANGANG macam budak tadika…

    Sendiri pikir la.. jgn pikir pakai kepala lutut!!!

    • Salam asamboy.

      Jangan salah faham.
      Jangan marah2.
      Jangan duduk merapu.

      Rata2 orang Melayu,
      Tak buat kira2.
      Pakai gasak saja.

      Sebenaqnya, belanja RM1,000 tu begini.
      Ansuran RM 600 +
      Minyak RM 200 +
      Insuran RM50 +
      Tayar RM50 +
      Cukai jalan RM20 +
      Service RM 50.
      Dah jumlah = RM 970.
      + – Rm 1,000 lah sebulan.

      Bank tengok yang kat Ansuran RM 600.
      Rata2 orang kita tengok kat RM 600 juga.
      Lupa yang lain2.

      Hujung bulan, kira duit dah tak cukup.
      Mulalah, semua tak kena.
      Sini marah, sana marah.
      Kadang2 tersilap cakap, Allah pun dimarah.
      Contohnya:
      Mengapalah Allah jadikan AKU begini.
      Minta2 asamboy tidaklah begitu.

      Tapi dengan kerajaan.
      Semua tak kena.
      Bila rasa tak mengena.

      Sekadaq boy, kita buatlah kira2.

  15. salam jack…(mcm mat salleh)

    Norway ialah pengekspot minyak ketiga terbesar di dunia…harga dlm USD tahun 2008…(sori x dapat harga terkini) tapi boleh la nak buat perbandingan.
    Norway….$6.48
    S.arabia..$1.27….(pengeluar terbesar)
    Iran….$0.33….(wow best nya)
    Mesia…$3.77…( kita pengeluar no brpa??

    Salam…

    • DUDUK BUMI ALLAH,
      MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH,
      BERNANYAWA DENGAN UDARA ALLAH.
      TIME MERINTAH ,,, LORD RIED JADI PILIHAN.

      jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.

      KAPIAG – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.

      yakin – percaya 100%
      syak – banyak tak caya dari caya
      dhan – antara caya dan takcaya 50-50
      waham- banyak caya dari tak caya

      PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
      perintah allah. maknanya depa beriman
      tapi tak nak beramal.

      MUNAFIQ – berpura2 islam tapi peganganya kapiag

    • buat apa hang pi bandingkan harga minya dengan negara luaq……. hang tak kaji ka berapa pendapatan bulanan orang kat sana? yang hangpa dok sibuk bandingkan harga minyak, harga lain2, kos lain2, pendapatan individu awat hangpa tak bandingkan……

      patut la ekonomi negara tak meningkat dan taraf kemiskinan negara makin meningkat…… pakar ekonomi taik kucin la hangpa ni……

  16. time nak raya org islam, semua benda naik. memang sah umno tolak islam dan pengkhianat kpd Islam.

    time raya cina ngan india semua tak naik. syabas najis 1 malaysia korok mu.

  17. seronoknya minyak naik harga.. best giler isi minyak time2 mcm ni.. isi tiga pluh hinggit cepat penuh.. kejap je rasa.. boleh save time baca kitab kat rumah time2 buka pose ni.. he he he

  18. BUDAK TADIKA (HIJAU):

    Hang memang KELDAI, hang memang KELDAI, KELDAI memang hang….

    Aku maki hang sajalah… Basic explanation dah ditulis oeh Ten Kiu BK n Rempahman..

    Marah la aku…. Huargggghhhh!!!

  19. Kan asam dah cakap.. die budak tadika..
    Die dapat duit gaji lebih dari cukup.. Bulan lepas punyer gaji pun die tak habis pakai lagie..

    Cakap pun tak guna .. pasal die budak tadika..

    Cuba surv internet sket.. negara2 pengeluar minyak.. Buat sket.. homework.. Kan ko pandai budak tadika..

    Asam cuma nak kongsi sket.. cerita asam kat UAE, Dubai.. awal thn nie..

    Kereta jgn cakap la punyer murah.. Minyak.. perkhh.. isi penuh toyota camry (taxi kt saner) baru 25 dirham.. (dlm 26 hinggit duit malaysia)
    Makan pun murah… cuma rumah la mahal kt saner.. Al least.. ader yg mahal & murah..

    Kat malaysia.. semunya mahal.. baik ansuran kereta.. minyak kereta.. insuran kereta (dah naik.. ) Aper yg turun ha…???!!! Harga sayur + ikan jgn cakap laa..

    Ehem.. budak tadika.. cuber habaq sket aper yg murah @ harga turun..???

  20. PENGUMUMAN TERKINI…BUDAK TADIKA DN SEKUTU DGNNYA TELAH DIKECUALIKAN DARI HARGA BARU KENAIKKAN PETROL..PUAK2 BUDAK TADIKA JUGA DPT HARGA BRG2 FREE..X YAH BAYAQ PASAL DUIT KOMISEN KAPAL SELAM YG NK BG KT TANTUYA TU DH DIWARISKAN PADANYA..HEHEHE..HANGPA X TAU KA NICK BUDAK TADIKA TU SBNAQNYA……ROSMAH….WAKAKAKAKAKAKA….

  21. Salam.

    asamboy dan ati suam-suam.
    Kena banyak bersyukur.

    Allah Maha Adil.
    Ada yang kita dapat lebih.
    Ada yang kita dapat kurang.
    Semua itu, atas usaha kita.
    Senantiasalah berusaha untuk kebaikan.

    Di Dubai, mungkin harga minyak murah.
    Itu yang Salam Dubai kata tu.
    Tapi perkara lain, mungkin tak murah.
    Perbandingan kena menyeluruh.
    Kena banding semua.

    Kalau sudah Dubai bagus.
    Berusahalah pergi ke sana.
    Bermastautin di sana.
    Duduklah dengan Pak Arab.
    Tahulah susah atau senang.

    Belajar2lah jangan merungut.
    Belajar2lah jangan menyalahkan keadaan.
    Bersyukurlah.
    Berbaiksangkalah pada Allah.

    Sekadaq bukan pengumunan terkini.
    Wahai ati suam-suam.

    • Assalamualaikum semua…….

      Lemas aku tengok tingkah laku “budak tadika” , “ati panas” dan yang seangkatan dengannya…… jumud sungguh pemikiran dia orang ni….

      Tapi tak salahkan dia orang la….. nama pun “budak tadika” dan “ati panas”….. tahap gaban punya “bodoh piang”nya….. dia orang memang banyak membaca tapi setakat baca cerita-cerita dongengan, mitos….. kan kat kelas tadika cuma membaca cerita-cerita macam mana sang kanchil menipu semua binatang dalam hutan…. so…. macam tu la perangai dia orang yang disokong oleh “budak tadika” dan “ati panas” tu….. menyokong “si penipu”…… memang betul lah slogan dia orang – “perjuangan yang masih belum selesai” iaitu perjuangan menipu dan memperbodohkan generasi muda hingga ke hari kiamat…… “hidup Melayu” tapi matlamat mereka ialah untuk menghidupkan Melayu yang bodoh, yang boleh diperkotak katikkan, yang boleh dijumudkan pemikiran dari realiti sebenar…… dia kata dia pon banyak membaca…. tapi apa yang dia baca, semua tak masuk dalam kepala……….. semua nya jadi taik mata jer…. apa yang dia dengar, jadi taik telinga jer……

      “budak tadika” dan “ati panas” menulis dan membaca pada tahap pemikiran yang jumud, yang langsung tidak membina minda dan tidak akan membawa perubahan serta kemajuan bangsa…… menulis dengan tahap pemikiran TADIKA serta menulis dengan HATI PANAS yang tidak menjurus kepada rasionaliti dan kualiti bangsa, agama dan negara…….

      • Salam Je……

        Hang lemas bukan kerana kita.

        Hang lemas kerana tak tahu.
        Tak tahu apa nak tulis.

        Itu dok post yang sama.

        Sekadaq jangan otak dah jam.
        Cukuplah.

  22. Budak tadika ooiii pasai apa hang ni bengap sangat haa.
    Patutnya minyak diturunkan lagi pasai harga minyak dunia dah US68/barel bukan dinaikan. Dulu depa janji RON95 lebih murah dari RM1.80.
    Patut laa orang tak sokong amno lagi yg lidah bercabang dan menindas rakyat ni.

    Cuma orang2 seperti budak tadika dan yg sewaktu dgn nya saja masih setia dulu dan selamanya.

    Mangkuk ayun betoi.
    Jangan marah yaa sakit ati ngan amno penipu ni.

    • Selamat sejahtera Howard.

      Mu kata kita bengap,
      Tak apa.
      Memang itu budaya mu.
      Apa nak dikata.

      Tapi bagi Howard yang tak bengap.
      Mu tolonglah sikit.
      Beri formula atau cara.
      Nak turun harga minyak.

      Sekarang tak susah.
      Mu boleh jumpa menteri.
      Mu boleh email.
      Beri kertas kerja mu.

      Tulis seperti di atas tak guna.
      Nampak seperti.
      Howard the Coward.
      Sahaja.

      Sekadaq kita tak Coward.

  23. Kan asam dah cakap…

    Kalau kepala otak lepak kat tapak kaki nie la jadi nyer..

    pasal budak tadika hidup senang… tak ingat org yg LEBIH SUSAH daripada die.. Dir rasa harga barang naik.. pun die syukur.. pasal Allah bagi kesenangan kt die.. ( cuba fikir org yg lebih susah daripada budaj tadika… AADA KO FIKIRKAN..??!! ) Fikir2 kan la… Hari ni awak senang.. sok lusa tak tau…

    Hidup memang kene bersyukur.. Tpi Allah juga beri kita akal fikiran supaya tidak DIPERBODOHKAN atau DIPERALATKAN.

    kalau macam nie cara fikiran budak tadika.. YAHUDI pun senang2 jer menjajah & menguasai org ISLAM..

    BIJAK BERTEMPAT.. BODOH DIAJAR…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: