Posted by: pinkturtle2 | September 29, 2009

Jawapan TGNA terhadap fitnah bodoh Tun M

Kenyataan itu, (kononnya) kerajaan negeri di bawah tadbiran saya ini tidak maju dan mundur, tidak betu

Kenyataan itu, (kononnya) kerajaan negeri di bawah tadbiran saya ini tidak maju dan mundur, tidak betul.Sebab itu saya jemput dia mari sendiri tengok dari segi pembangunan fizikal, sekarang ada KB Mall, ada Hotel Renaissance, ada pasar raya Tesco, ada Parkson, ada Nirwana, dia boleh tengok sendirilah - TGNA

Nik Aziz jemput Mahathir lawat Kelantan

KOTA BAHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menjemput bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, melawat dan melihat sendiri pembangunan di bawah pentadbirannya di Kelantan.

Beliau berkata, tidak perlu bekas Perdana Menteri itu datang ke pejabatnya (secara rasmi) untuk meninjau sejauh mana kejayaan yang dicapai sepanjang mentadbir negeri ini yang dianggap mundur dan tidak membangun itu.

Nik Aziz mendakwa, pembangunan yang dibawa oleh kerajaan negeri ialah pembangunan dari segi fizikal dan pembersihan minda dan ini paling penting berbanding pembangunan fizikal.

“Kenyataan itu, (kononnya) kerajaan negeri di bawah tadbiran saya ini tidak maju dan mundur, tidak betul.

“Sebab itu saya jemput dia mari sendiri tengok dari segi pembangunan fizikal, sekarang ada KB Mall, ada Hotel Renaissance, ada pasar raya Tesco, ada Parkson, ada Nirwana, dia boleh tengok sendirilah,” katanya kepada pemberita di pejabatnya, di Kota Darulnaim, di sini, hari ini.

Nik Abdul Aziz diminta mengulas kenyataan Tun Dr Mahathir bahawa Menteri Besar Kelantan itu harus bertanggungjawab terhadap kemunduran negeri itu di bawah pentadbiranya.

Dr Mahathir berkata, pada satu tahap tertentu, beliau (Nik Aziz) bertanggungjawab terhadap kemunduran Kelantan. Beliau perlu menerimanya. Di negara lain, orang akan letak jawatan jika mereka gagal.

Nik Abdul Aziz berkata tindakan perubahan utama yang dilaksanakan di Kelantan adalah membetulkan tauhid orang Islam di negeri tersebut termasuklah isu halal dan haram.

Antara perubahan yang dibawa adalah menutup premis judi nombor ekor, menghadkan penjualan arak, melaksanakan sistem gadaian Islam dan mengimarahkan masjid.

“Brain wash yang paling penting sekali, daripada syirik kepada tauhid dan Kelantan sekarang ni tegak di atas Islam, halal haram kami ambil peduli,” katanya.

Mursyidul Am PAS itu juga memberi contoh pembangunan ala pembersihan minda yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri di bawah pimpinannya dibuat sebelum hari raya barubaru ini.

Di bawah program itu, belia Islam berkerjasama dengan belia Cina dan India membahagikan juadah dan air minuman untuk berbuka puasa di jalan Kuala Krai kepada pemandu kenderaan (anak Kelantan di perantauan) yang pulang berhari raya. BERNAMA

………………………………………………………………………………………………….

Versi Merapu  Dan Pandangan Bodoh Tun M,Tua Tak Sedar Diri…

Nik Aziz perlu bertanggungjawab terhadap kemunduran Kelantan – Dr Mahathir

KUALA LUMPUR: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat harus bertanggungjawab terhadap kemunduran negeri itu, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Pada satu tahap tertentu, beliau bertanggungjawab terhadap kemunduran Kelantan. Beliau perlu menerimanya. Di negara lain, orang akan letak jawatan jika mereka gagal,” kata beliau bagi menjawab soalan mengenai kepimpinan Nik Aziz.

Dr Mahathir berkata demikian selepas majlis pembukaan Sidang Kemuncak Tadbir Urus Korporat 2009 semalam yang bertajuk “Truth, Lies and Corporate Governance”.

Kenyataan itu dibuat beliau berikutan gesaan oleh Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali supaya Nik Aziz meletak jawatan kerana gagal membawa kemajuan di Kelantan.

Nik Aziz sebelum itu dilaporkan telah meminta Ibrahim mengosongkan kerusi parlimennya berikutan tindakan-tindakannya yang menjejaskan PAS.

Dr Mahathir berkata, masalah bagi situasi politik tempatan adalah ramai pemimpin yang enggan melepaskan kerusi mereka.

“Masalah dengan kerusi yang selesa diduduki adalah anda tidak mahu bangun langsung. Anda hanya duduk,” katanya sambil menambah beliau berundur selepas 22 tahun kerana “Saya rasa orang telah bosan dengan saya.”

Berhubung Ibrahim Ali, Dr Mahathir berkata, negara memerlukan lebih ramai pemimpin seperti beliau.

“Kita memerlukan seseorang yang berkecuali dan prihatin hanya kepada urus tadbir yang baik dan akan mengkritik sesiapa sahaja sama ada Kerajaan atau pembangkang,” katanya.

Sementara itu, di Pasir Mas, pertubuhan Melayu tempatan bukan kerajaan mencabar PAS Kelantan untuk mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri Tendong bagi membolehkan Ibrahim bertanding dengan Nik Aziz.

Timbalan Presiden Pusat Khidmat Penjagaan Rakyat Pasir Mas, Mohd Sapani Zakaria berkata, Nik Aziz harus bertanding kerusi itu dan membuktikan Ibrahim telah kehilangan sokongan di kawasan itu.Bernama

……………………………………………………………………………………………………………..

Kepala Hotak dia… Mahathir ni bangang ke apa?

Mahathir mula beralih arah, ia nak tambah lagi popularitynya, ia cuba nak bela Raja Katak Malaysia Ibrahim Ali yang sedang kepanasan jubor setelah lama tak dapat jilat bontot Mahathir lagi……

Yang terkini Mahathir minta TGNA selaku MB Kelantan bertanggung jawab dengan kemunduran Kelantan… Kepala Hotak dia… aku nak tanya… waktu pemerintahan siapa yang halang peruntukan kewangan dari kerajaan Pusat kepada Kelantan, malah selama hampir 20 tahun Kelantan di bawah pemerintahan PAS, negeri Kelantan dianaktirikan sehingga sekarang.


Hasil petroleum dari perairan Kelantan, Mahathir juga yang merancang GAS yang sepatutnya boleh dinaikkan di pelabuhan Kelantan, tetapi Mahathir sanggup membawanya ke negera kafir Thailand dan disalurkan melalui paip ke Kedah, kenapa busuknya hati Mahathir terhadap Kelantan, sedangkan ahli-ahli UMNO pun ramai di kelantan, mungkin dengan sebab inil,ah rakyat Kelantan tak kira fahaman politik terus menolak UMNO…


Royalti minyak hak Kelantan, sampai sekarang senyap, kononnya sewaktu PRK Manik Urai dahulu Mat Sembab kata nak minta wakil Petronas menerangkan kepada rakyat mengenai situasi sebenar royalti, dah berapa bulan dah… senyap sepi diam membisu…


Kalau Kelantan mundur ada penyebabnya, tetapi kalau negara Malaysia mundur apa hal, setiap kali nak raya gula tak ada, gula pun tak boleh nak selesai…, kakitangan kerajaan melalui ceupacs minta bonus… he he hari ini dalam sejarah … dapat RM500.00 sahaja… dah la tu, bayar ansuran 2 kali…. he he .. membangunkah negara Malaysia….


Semalam Mahathir membuat pengakuan, beliau bersedia untk menjadi penasihat kepada kerajaan Malaysia… baguihlah… nanti boleh jadi Mr Persen….


Nasihat aku buat Mahathir, tak perlulah nak sibuk nak jaga MIC, nak ambik kisah hal PAS, jagalah parti UMNO tu…apakah harapan bekas Presiden PAS Allahyarhan Dato Fadhil Nor mahu Mahathir melihat sendiri kejatuhan UMNO menjadi kenyataan… nampaknya memang dah jadi kenyataan….. Mampos UMNO…

http://manjongmari.blogspot.com



Responses

  1. Dua-dua sudah tua dan dua-dua juga sudah nyanyuk jadi lebih elok undur diri dari menjadi bahan cacian orang

    • Hanya orang buta dan jahil agama saja tidak dapat membezakan antara TG Nik Aziz dengan Bapa Rasuah (Perosak) Malaysia itu.

  2. basa tak sedar diri…rumah kata pergi..kubur kata mari…

  3. […] Sumber Pinkturtle blogspot […]

  4. Salam teman semua
    minta tolong klik link dibawah….
    http://jutawanklik.com?a_aid=9420077a
    terima kasih

  5. Dr M memang dari dulu dengki kat kelantan. Paip gas pun dia buat lalu ikut siam sanggup tak bagi lalu kelantan. Masa jadi Pm dia sekat macam2 pada kelantan. Tak sangka pulak sampai ketua pun masih nak busuk hati jugak.

  6. kalau ikut penyumbang GDP negara.. mmg kelantan paling bawah.. 4%.. mungkin chedet ikut nombor tu kot.. byk sekatan tu pasal susah nak naik nombor tu.. apa2 hal pon banyak lagi benda boleh di buat kat kelantan tu..

  7. Bila lah agaknya orang2 melayu yang meyokong Bn ni nak sedar.Tak sedar2 lagi ker, dok selama nie kena tipu.Buta mata,buta hati, buta segala-galanya.kesian kat hangpa semua.

  8. dok panggil che det tu yang naik muka tu,,, panggil babi tua je…menyampah …tak sedar dari hang mahatir

  9. OII,CE DET ENGKAU JAGA DULU ANAK BINI ENGKAU YANG TUNGGANG-LANGGANG TU DULU BARU ENGKAU CAKAP PASAL MEMIMPIN RAKYAT,PEMIMPIN TONG TAIK ,CHEEESS!!!

  10. haji ronnie ..silap tue…yang mamak dah pencen nape nak sibuk2 hal tok guru…kite memerlukan pimpinan tok guru ..tok guru ada cara mcmane nak bangunkan kelantan..org kelantan tak kecoh dia lak lebih2..pirahhhh..

  11. Sekarang lembu aku sudah ada 2500 ekor…bangla yang jaga sudah balik kampung….kalau madir rasa letih duduk rumah bolehlah mohon untuk jaga lembu aku….daripada membebel tu lebih baik kerja dengan aku…jaga lembu…

  12. Almarhum Ustaz Fadhil Nor pernah berkata “kita doakan supaya Allah panjangkan umur Mahathir supaya dia dapat lihat apa yang telah dia buat selama 22 tahun memerintah negara ini.

    Setelah tidak sampai 10 tahun pemergian Ustaz Fadhil , Mahathir masih berdiri gagah dengan bebelannya seperti dulu-dulu(dengan izin Allah swt).

    Marilah kita sama-sama tonton apa yang dimaksudkan oleh Almarhum Ustaz Fadhil.

  13. rasanya amat rugi kita asyik mengutuk sesama sendiri apa faedahnya??? sesama islam saling bercakaran…cukup-cukuplah mengutuk semua menteri ada baik burukinya ALLAH MAHA MENGETAHUI setiap apa yang dilakukan baik buruk seberat zarah sekalipun akan dibentangkan di sana kelak.
    saudara seagama juga akhirnya….
    yang untung oranglain!!!!!! janganlah terlalu angkuh dan sombong dan merasa bangga dengan mengutuk orang yang lebih tua….inikah ajaran islam agama yang disanjung kita selama ini.

    • Salam.

      Selagi UMNOBN yang sentiasa 1MALAYSIA-POKET DIUTAMAKAN selagi itu kita akan bercakap BUKAN mengutuk.Bercakap atas perkara yang telah mereka lakukan kalau tidak kepada tuan tetapi kepadxa kami rakyat marhaen ini.Tuan mungkin boleh terima kerana tuan seorang yang budiman.

      Kita tidak dapat menerima selama 22 tahun dia memerintah negara ini terlalu banyak perkara-perkara yang menghiris perasaan kita sebagai orang Islam.Adakah tuan masih ingat PERISTIWA MEMALI sehingga ke hari ini , masih dipetisejukkan kes itu? Cubit peha kiri ,peha kanan terasa sakitnya.

      Kita tidak berbangga atau angkuh tetapi tercalar rasa hati bila dia memerintah selama 22 tahun berkata NABI TIDAK BERCUKUR JANGGUT KERANA TIADA PISAU CUKUR.Mungkin tuan boleh terima kerana tuan seorang penyabar.

      • 52 tahun lebai.

  14. fikir fikir..ada betul jugak dan ada juga tak masuk akal kerna telah di anak tirikan… merata rakyat kelantan mencari pekerjaan di malaysia ni..terutama di kuala lumpur dan singapore kerna kerja tiada di kelantan… harap kelantan dpt menyediakan dan memikirkan bagaimana dpt disediakan sektor pekerjaan yg luas.

    • rasa sayalah…… seluruh Malaysia ni ada berbagai-bagai rakyat negeri di Malaysia bertaburan mencari rezki……. bukan orang Kelantan jer….. janganlah beranggapan bila orang Kelantan keluar dari negerinya mencari rezki ditempat lain bermakna Kelantan tu mundur…… orang Selangor / KL pon ramai jugak yang keluar mencari rezki kat negeri lain, kat Kelantan pon ada orang Selangor / KL….

    • masa zaman ayah aku muda dulu BN yang perintah kelantan tetapi semua orang kampung aku yang kuat dan muda gi Singapura cari kerja. Bukan zaman pas saje. Dah memang rakyat kelantan suka merantau. Aku pung la ni keja kat melaka. Bukannya tkde keja kat kelantan tapi suka merantau.

  15. kita boleh mengutuk org yang memang makan duit rakyat….sebab dia tak pernah minta maaf dengan dosa yang telah dilakukan terhadap kita semua…

    Allah sendiri “melaknat” mereka yang ingkar perintah-Nya…dalam al-Quran….

    Jadi tidak jatuh dosa mengutuk dan men’keji mereka yang tidak pernah insaf & terus melakukn kerosakn terhadap kita semua…

    Jadi mengapa Saidina Hussein cucu Rasullullah S.W.T menentang pemerintah Islam Muawiyah?

    Sebab khalifah islam ini tidak mengikut hukum Allah…dan mengamalkan politik perkauman,rasuah,riba & arak.

    Jadi semua yg di atas kena fikir2
    itu adalah fakta sejarah…

  16. memang susah cakap dengan orang fikiran kafir..
    kucu kucu pun lebih berfikir kafir dari bos dia…

  17. yang kompem…rakyat klate yg jadi mangsa politik

  18. orang alim tidak nyanyuk. hanya orang yang gila dunia sahaja yang nyanyuk. kenyataan orang tua mana lebih relevan? mahathir atau TGNA? sepatutnya dr. m menitikberatkan bagaimana nak selesaikan masalah sosial yang beliau bantu untuk cipta sejak dulu lagi memegang tampuk pemerintahan selaku kerusi terhangat dalam politik tanah air malaysia. mana tau, takut sampai “saham” di akhirat nanti. ingatkan takut tapi x serik2 lagi rupanya. atheis ke dr m ni? aku konpius..

  19. sapa cakap kelantan mundur. kalau mundur takkan dikenali sebagai negeri tertinggi jenayah bapak rogol anak sendiri, penduduk teramai merantau negeri orang, dan bandar2 yang terkotor diseluruh negara..maju giler siut kelantan..pak ajis bole jadi MB sampai mati pun tkpe kerana dibawahnya kerajaan kelate cukup kaya sehingga banyak hutan2 dah jadi padang jarak padang terkukur. bigfoot kat hutan tu pun dah seberang sempadan pasal negeri tersebut terlau maju dan kaya raya, dan moden..

    • aku npk hang nyanyuk
      macam cek det gak.

    • aku rasa hang ni babi dari kelantan yang terlepas kandang dan merayau kat pokokara kambing


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: