Posted by: pinkturtle2 | September 29, 2009

Mahathir dan Berahim Ali saling menjilat.. expiry date

Tidak perlulah untuk Mahathir memberikan pandangan bodoh itu kerana semua orang tahu apa yang berlaku di Kelantan.Hanya orang UMNO yang ada mata tapi buta sahaja yang "tak nampak apa apa perubahan" di Kelantan tu.Hanya orang orang yang sama spesis dengan Berahim Ali jer yang "tak nampak apa apa perubahan" di Kelantan tu.Hanya Mahathir jer yang "tak nampak apa apa perubahan" di Kelantan tu.

Tidak perlulah untuk Mahathir memberikan pandangan bodoh itu kerana semua orang tahu apa yang berlaku di Kelantan.Hanya orang UMNO yang ada mata tapi buta sahaja yang "tak nampak apa apa perubahan" di Kelantan tu.Hanya orang orang yang sama spesis dengan Berahim Ali jer yang "tak nampak apa apa perubahan" di Kelantan tu.Hanya Mahathir jer yang "tak nampak apa apa perubahan" di Kelantan tu.

MAHATHIR DAN IBRAHIM ALI SALING MENJILAT – TANDA TANDA KECELARUAN PEMIKIRAN

Selepas membedil Isa Samad, Mahathir menghalakan pula meriam buluhnya ke arah Sammy Vellu. Terkulat kulat Sammy Vellu menangkis serangan Mahathir tu.

Dalam masa yang sama, budak budak Bagan Pinang pula menembak Mahathir secara curi curi menggunakan mercun roket yang bunyi jer kuat tapi ciput jer bingitnya.

Pada aku, lantak koranglah. Itu masalah parti korang. Takde kena mengena dengan aku walaupun aku bersyukur sangat kalau korang sembelih sesama sendiri.

Yang aku marah tu, tak pasal pasal Mahathir yang umur dah tinggal tak berapa hari lagi tu menembak “bunga api kucing” ke arah TG Hj Nik Aziz sebagai membalas serangan mercun bola dan mercun ketupat yang TG Hj Nik Aziz baling ke muka seekor katak yang bernama Ibrahim Ali.

Ibrahim Ali yang terkucil terkejut tu pula dengan penuh selamba membakar bunga api sembur yang banyak asap tu ke arah TG Hj Nik Aziz. Alih alih, asap yang busuk tu menghala ke arah mukanya sendiri gara-gara tiupan angin para bloggers yang sayangkan TG Hj Nik Aziz.

Takper, bloggers akan tetap mempertahankan TG Hj Nik Aziz walaupun orang lain sibuk pertahankan Hassan Ali. Takper…wala’..wala’..wala’.

Itu muqaddimah jer.

Apa yang aku nak ulas nih ada kaitan dengan statement Mahathir yang umur dah pendek tu dalam Mstar. Statement beliau ada kaitan dengan TG Hj Nik Aziz dan spesis binatang yang aku ulas sebelum nih iaitu katak puru spesis Berahim Ali.

Pada aku, ada dua perkara yang menjadi asas statement itu iaitu “TG Hj Nik Aziz perlu bertanggungjawab di atas kemunduran Kelantan” dan “Pemimpin seperti Ibrahim Ali memang sangat diperlukan oleh masyarakat”.

Ini ulasan aku. Saper nak bantah, bantahlah. Aku tak halang. Saper nak sokong pun sokonglah. Aku alu alukan.

TG HJ NIK AZIZ PERLU BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS KEMUNDURAN KELANTAN

Apa alasan Mahathir untuk berkata demikian? Apa hak Mahathir untuk berkata demikian? Saper Mahathir untuk berkata demikian?

Adakah Kelantan semakin mundur selepas PAS mengambil alih pemerintahan negeri tersebut sejak tahun 1990? Atau adakah Kelantan telah berubah wajah sejak tahun 1990?

Jika anda mengatakan Kelantan tetap mundur mahupun semakin mundur sejak ditadbir oleh PAS dengan dikepalai oleh TG Hj Nik Aziz, maka pastilah anda seorang yang gagal menggunakan nikmat penglihatan dengan baik ataupun anda sangat busuk hati sehinggakan bangunan yang bertaburan itu dilihat hanya sebagai busut anai anai.

Tidak perlulah untuk Mahathir memberikan pandangan bodoh itu kerana semua orang tahu apa yang berlaku di Kelantan.

Hanya orang UMNO yang ada mata tapi buta sahaja yang “tak nampak apa apa perubahan” di Kelantan tu.

Hanya orang orang yang sama spesis dengan Berahim Ali jer yang “tak nampak apa apa perubahan” di Kelantan tu.

Hanya Mahathir jer yang “tak nampak apa apa perubahan” di Kelantan tu.

Sedarkah Mahathir itu sebenarnya mencerminkan kegagalan beliau sepanjang lebih 20 tahun beliau menjadi Perdana Menteri?

Ketika PAS mengambil alih pentadbiran Kelantan pada tahun 1990, orang tua yang bernama Mahathir nih lah yang menjadi Perdana Menteri ketika itu.

Perdana Menteri adalah umpama bapa. Menteri Besar pula umpama anak. Manakala, negeri Kelantan pula adalah jasad sang anak.

Adakah layak untuk seorang bapa yang hanya “tahu masuh kelambu dengan ibu” untuk menuduh anaknya sebagai “anak yang gagal” jika jasad anaknya itu dipenuhi nanah dan kudis?

Tanggungjawan siapa untuk menjaga kebajikan anak itu? Bukankah menjadi tanggungjawab si bapa? Mana mungkin si anak dapat berdikari sendiri jika bukan dari tunjuk ajar bapanya?

Kelantan mundur kerana kegagalan Pusat menyalur bantuan yang menjadi hak hak yang sah lagi sahih milik rakyat Kelantan. Itupun jika Kelantan memang betul mundur.

Masalahnya, mundurkah Kelantan? Atau, memang telah menjadi wirid harian puak puak jahanam nih bahawa hanya UMNO boleh bawa pembangunan dan pembangkang tak boleh buat apa apa pun ????!! Ini khurafat yang jelas lagi nyata serta sahih.

Namun, apa yang nak dihairankan. Kelompok “Islam Hadhari” nih memang begitu.

Sedarkah Mahathir bahawa yang terpaksa melacur demi mendapatkan wang bagi membeli baju raya anak anak itu datangnya daripada Pahang? Bukan Kelantan. Jika Kelantan mundur, tentulah datangnya daripada Kelantan.

Sedarkah Mahathir bahawa yang terpaksa makan siput babi itu datangnya daripada Sarawak dan bukannya dari Kelantan. Jika Kelantan mundur, maka tentukah datangnya daripada Kelantan.

Sedarkah Mahathir bahawa suatu ketika dulu beliau pernah menjadi Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan? Bukankah segala peruntukkan kewangan daripada kerajaan Pusat disalurkan kepada JPP yang dipantau oleh Ketua Bahagian UMNO?

Ke manakah hilangnya semua peruntukan itu sehinggakan UMNO juga turut gagal membangunkan Kelantan? Adakah diagih agihkan atau dikendurikan oleh puak puak serigala lapar yang dipantau oleh Mahathir selaku Pengerusi Perhubungan ketika itu?

Aku bukan menuduh. Aku hanya melontarkan pandangan jer.

Janganlah meludah ke langit. Takkan itu pun tak reti, kot? Atau, memang Mahathir nih spesis “tua kutuk” yang digambarkan oleh P Ramlee di dalam filemnya? Atau, mungkin juga “orang tua tak sedar diri” yang P Ramlee maksudkan itu adalah Mahathir. Saper tahu, kan? Kena mengaji “tafsir filem” nih.

Kalau Kelantan tu mundur, takkan lah bongok sangat TESCO tu sampai nak buka cawangan di Kelantan?

TESCO nih berniaga. TESCO nih bukan parti politik pun. TESCO hanya akan bukan cawangan di lokasi lokasi yang boleh menghasilkan keuntungan kepada syaraikatnya sahaja.

Bukankah Kelantan telah berada di dalam senarai lokasi menguntungkan sehinggakan TESCO sanggup melabur di sana?

Malah, jualan tunai pada hari pembukaan TESCO di Kelantan sahaja mencecah satu juta RM. Adakah ini membuktikan Kelantan mundur?

Begitu juga dengan PARKSON, GIANT dan yang lain lain. Malah, MOU telah ditandatangi di antara anak syarikat milik kerajaan negeri Kelantan dengan MYDIN bagi mewujudkan MYDIN terbesar di Malaysia di Kelantan.

Kubang Pasu ada apa? Pasaraya mini jer. Jangan tepuk air di dulanglah Mahathir. Kan dah basah muka ko tu.

Adakah Mahathir telah buta matanya sehinggakan gagal memahami semua ini? Atau, adakah sekarang ini beliau telah menjadi ahli kumpulan orang tua berpampers?

Ini bererti, rakyat Kelantan berduit dan bukannya “berwang” (baca sebagai beruang) seperti orang orang UMNO. Usaha sendiri, tak nak. Asyik nak merampas jer.

Sudahlah Mahathir. Lagu pembangunan yang ko nyanyikan tu adalah lagu lama yang sudah tidak diminati oleh sesaper pun. Minda rakyat telah terbuka dan akan terus terbuka. Yang tertutup tu minda ko dengan ahli ahli seneraka ko tu jer.

Bertaubatlah Mahathir. Umur ko kan semakin pendek…..

PEMIMPIN SEPERTI IBRAHIM ALI MEMANG SANGAT DIPERLUKAN OLEH MASYARAKAT

Masyarakat mana yang memerlukan Berahim Ali nih? Masyarakat manusia atau masyarakat syaitan bertopeng manusia?

Masyarakat dah tak perlu Berahim Ali tu. Yang perlu Berahim Ali hanyalah UMNO jer. kalau masyarakat memerlukan Berahim Ali, maka sudah tentulah Berahim Ali telah menang di Pengkalan Pasir dulu.

Beliau bukan sekadar kalah, malah turut hilang wang deposit. Bukan sekadar kalah teruk tetapi kalah dengan penuh memalukan sehinggakan terpaksa mengemis di tepi tangga PAS.

Beliau menang di Pasir Mas pun kerana sokongan penyokong PAS dan bukannya atas kekuatan dan pengaruh beliau sendiri. Semua orang tahu tentang hal ini dan tak perlulah untuk Mahathir yang dah semakin pendek umurnya ini memutarbelitkan fakta yang ada.

Rais Yatim mungkin percaya dengan “hujahan bangang” Mahathir nih tetapi belum tentu anak anak yatim yang lain akan turut mempercayainya.

Mustapha Muhammad maybe akan terpengaruh dengan “hujahan bangang” Mahathir ini tetapi umat Muhammad sudah tentu tidak dapat menerimanya.

Walau saper pun yang cuba untuk cover cover Berahim Ali, rakyat Kelantan tetap tahu dan kenal saper makhluk yang bernama Berahim Ali nih.

Jika UMNO menjungjung Berahim Ali sekali pun, rakyat Kelantan tetap boleh membezakan di antara Berahim Ali dengan manusia yang lain kerana Berahim Ali itu “seperti haiwan ternak yang berkaki empat, malah, lebih teruk daripada itu”.

Realitinya, Mahathir dan Berahim Ali saling menjilat.

Ya Allah, Engkau panjangkanlah usia Mahathir jika dengan adanya makhluk Mahathir nih, UMNO makin cepat pupus. Ameen.

http://saynotomunafiqeen.blogspot.com


Responses

  1. Apa nak buat, depa berdua ialah orang yang telah dibuang oleh Umno. Depa kena sokong menyokong, angkat mengangkat antara satu sama lain.

    Kalau tidak rakyat akan terlupa yang mereka ni masih sihat dan hidup. Yang tak sihat akai depa saja.

  2. kesian kat depa bedua tu no…….
    betoi kata hang kucin kota….. depa takut org lupa kat depa…. bila depa buat kepoh camtu, orang tau la depa masih idup….. jangan jadi mcm opah Rafidah, Kak Azlina, Yop Nazri….. langsung senyap depa tu la ni….. dah ilang sora…….. idup lagi ka depa tu?

  3. SALING BANTU MEMBANTU
    DUA DUA DAH PAKAR CARI NAMA!
    TAPI ORANG BACA DAN MENYAMPAH!
    HIDUP ISA!
    HIDUP PARPI!

  4. Realitinya juga Nik Aziz dan Husam musa i saling menjilat seperti Anuar dan Azmin

  5. dua dua tu jubo masam, sanggup mereka menjilat satu sama lain.

  6. Salam teman semua
    minta tolong klik link dibawah….
    http://jutawanklik.com?a_aid=9420077a
    terima kasih

  7. mahadir tu dh nak padam dah,biarkan jelah!! 😛

  8. Che det tu da buang tebiat.Btul cakap misteri Altantunya tuu……Biarkan je lah.

  9. dua2 tu dah tak relevan… org2 buduh jer yg pecaya cakap tua kutuk dan si katak tue…

  10. Malaysia jahanam serba-serbi sebab kau lah madir…kau buat malaysia macam filem tamil…cermin muka dulu kalau nak tuduh orang…pelesit tak bertuan punya madir…

  11. Salam.

    Nak cadang sikit pada bro Pinkturtle…kalau boleh jangan sertakan gambar 2 ekor ni dalam posting bro

    Rasa macam nak muntah hitam tengok muka 2 ekor ni.Lagipun 2 ekor ni budak belum masuk tadika pun dah kenal siapa 2 ekor ni.

  12. lu la “MURSIDUL AM DAP HAJI RONNIE LIU” jilat2 tak habis2 masuk blog ni komen tak ape2…

    dah biasa makan duit haram tu yg jaid bodoh…

    masuk neraka la lu..

  13. betul la tu. aku pegi Kelantan. apa yang ada. apa yang membangun sangat. takat buat bagunan baru dua tiga bijik selepas 20 tahun memerintah itu yang dikata membangun. berapa banyak pelaburan asing masuk kelantan ada kut dau tiga ringit pelaburan kacang putih. sebab tu orang kelantan banyak kerja kat luar. sebab kat kelantan tarak kerja. satu lagi kat KB banyak gerai kotor beb. kata Serambi Mekah mana kebersihan.

    • mahathir seorang pemimpin yang agung dan bagus tapi lemah dalam matematik. Jarak pelantar minyak di perairan kelantan ke Songkhla 300km manakala ke Bachok kelantan 100km lebih je. Jadi dia kata Songkhla Thailand lebih dekat. Jimat belanja buat paip bawah laut. Kalu naik kat kelantan nanti rakyat kelantan dapat kerja jadi tak meriah pula masa balik raya sebab perantau dah takde. Bagus sungguh…..

    • Salam Mat Romeo…..

      awat hang ni bodoh sangat….. otak hang pi mana? kesian kat hang….. ada otak Allah bagi tapi beku mcm dagin beku kat dlm peti ais tu….. ada ati, ati mati mcm kat ats meja market daging…… kesian kat hang…..

    • Salam Mat Romeo

      aku kesian tengok hang ni!
      ada otak tapi beku macam dagin beku kat dalam peti ais, ada ati tapi mati macam ati kat atas meja market! awat la hang jadi camtu! kesian kat mak pak hang, kesian kat anak bini hang dapat orang macam hang – bodo piang!

  14. woi bodoh punya pas!!!
    ikut bontot PKR cium bontot dap..
    aper ke bodoh nyer pas ko nie??..
    Ibrahim Ali & Mahathir la pejuang Islam & Bumiputra!!
    kaki pecahkan orang2 Islam & Bumiputra tue la PAS & PKR!!
    cium bontot aku la PKR & PAS!!
    name jer Parti Islam Malaysia tpi tukang bagi pecah orang2 Islam.. tue la pas.. dah la bodoh duk ikut PKR cium bontot DAP!!

    • salam,

      Nak cium bontot UMNO tapi
      UMNO dok berak merata cerok
      sampai setgh abad.Belemoih
      muka penuh taik kang…..

  15. Yang dia dok tabog duit merata dalam PRK Hulu Selangog ngan Sibu tu nak mintak undi dari sapa pulak.
    Kalau hangpa kata tak cium punkog MCA, Gerakan ngan Mic, awat hangpa tak halau ja puak ni keluag dari BN?. Akai tak bawah punkog…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: