Posted by: pinkturtle2 | September 30, 2009

Rakyat ditipu dengan habuan setiap kali tiba pilihanraya


Responses

  1. Assalamualaikum semua…….
    dah puas beraya? entah2 dah abeh pon dengan ganjaran yang diberikan oleh Kerajaan BN sejumlah RM250 tu……. hehehehehe…… duit raya la katakan (thank you BN)…..

    itulah antara rasuah Kerajaan BN kepada rakyat 1Malaysia……. biasalah….. itulah pendidikan yang diberikan oleh Kerajaan BN kepada rakyatnya setelah 52 tahun memerintah….. sogokan yang digembar gemburkan sebagai “Rakyat didahulukan, pencapaian di utamakan” – kononnya….. tapi secara tak langsung itulah rasuah minda dan rasual moral yang yang ditanam oleh pemerintah kepada rakyatnya…. tapi ramai yang masih beranggapan itu adalah keperihatinan Kerajaan……

    pikir-pikirlah secara rasional dan muhasabahlah diri untuk kebaikan bersama…. sampai bila kita nak bergantung hidup dan bersubahah dalam perkara-perkara munkar yang terus berjalan lancar dan dilaksanakan oleh pemerintah? Kerajaan tidak menipu tetapi “merasuah” rakyatnya dengan pelbagai, kita lah yang menipu diri sendiri dengan terus berpegang kepada perjuangan BN yang tidak membawa rakyatnya ke arah kemajuan minda, kemajuan sosial, kemajuan ekonomi, kemajuan sahsiah…..

    sedarlahlah dan lakukanlah perubahan dan penghijrahan demi kesejahteraan dan masa depan anak cucu kita……

  2. Salam.

    Habuan dan laba ini bukan sahaja di dalam PRK baru-baru ini saja.Ianya telah lama berakar umbi dalam UMNO umpama api di dalam sekam.

    Bagi yang termakan dengan habuan yang sedikit maka akan gembiralah UMNO merayakan kemenangan secara menipu.

    Tetapi alhamdulillah sejak akhir-akhir ini jarum mereka telah gagal meresap di kalangan pengundi dan terpaksalah UMNO menggigit jari melihat beberapa keputusan PRK telah dimenangi oleh PRK.

    Bagan Pinang – akan bermulalah mainan tradisional UMNO ini.

    MARILAH KITA TOLAK UMNOBN

  3. Tak heran sgt kalau PR kalah, sebab undi pos di Bagan Pinang ada hampir 5000, kalau berjaya kurangkan undi majoriti BeEnd pun dah dikira cukup baik…

    Tapi yg cukup menakutkan apabila BeEnd kalah, alamaknya PRU ke-13 nanti bungkuslah satu malaya…

  4. Sekarang kalau hangpa pi melancong kat PD jangan pi tepi pantai atau pi mandi laut. Sebab yang tu bila2 pun boleh buat.

    Pi lah tinjau kat kampung dalam Kadun Bagan Pinang, nanti hangpa dapat tengok ada banyak jin dekat sana. Jin yang paling kuat dan besaq yang hangpa boleh tengok dengan mata kasaq ialah, Jinkaut, Jintolak dan Steamrolljin, tu tak termasuk lagi dengan Jins shamsudin.

    Pi… lah jalan2 tengok. Itu diantara habuan untuk pengundi Bagan Pinang.

  5. Alhamdulillah! biarkan mereka buat ambil sahaja jangan ditolak. pangkah tetap pangkah Barisan Rakyat.

  6. Nampaknya be-End dah mula tunjuk terror apabila banyak premis kediaman disewa habis untuk depa saja. Tak tahulah mungkin ada yang nak tangguk di air keruh dan untung cepat lagi berlipat. Walau apapun PR jangan gusar akan situasi ini, yang penting LAWAN TETAP LAWAN..!!!

  7. PR Pakatan rasuah. aku tambah sikit lagi pakatan rasuah dan Pakatan Liwatt

  8. Salam,
    Itu lah amalan yg wajib bagi semua pemimpin2 umno.
    ””’mampuih lah cepat skit umno ni.Raja gemilang,terbilang dan temberang sepanjang zaman”””

  9. jingle bel jingle bel bagan pinang way
    santa claus datang bawak guni
    baju merah putih dari kepala sampai kaki
    santa bagi macam2 semua free
    yyeeeeeaaaa merry cristmas2 kat bagan pinang
    yyoooo meriah
    sapa2 sokong dapat hadiah
    ha ha ha ha ha ha ha
    hati aku geli geleman

  10. jingle bel jingle bel bagan pinang way
    umno dah mula hurung2 tokey
    baju merah putih atas kepala sampai kaki
    santa claus bawa hadiah semua free
    mery krismas mery krismas kat bagan pinang
    sapa sokong umno cuma org bangang
    wweeeiii meriah wwooooiiii
    ha ha ha ha ha ha ha ha
    geli hati ku
    tgk santa klaus

  11. Sila klik link di bawah
    http://jutawanklik.com?a_aid=9420077a


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: