Posted by: pinkturtle2 | November 29, 2009

Isu Royalti: Video Khutbah Kedua dan Doa TGNA

 

Ulasan penuh isu ini oleh Greenboc baca di sini


Responses

  1. Salam.

    Tok Guru kena berkorban.
    Bersara.
    Untuk selamatkan.
    PAS.

    Sekadaq bisikan.

    • Assalaamu ‘alaikum sdra-sdri pelayar blog ini,

      Kenapa timbul isu doa laknat? Sebab dimulakan oleh ‘wang ehsan’ atau ‘royalti’ minyak Kelantan yang diperbalahkan.

      Walhal, kalau semuanya benar-benar beriman kpd hukum syarak, dibincang dalam skop politik ekonomi Islam, semua itu TIDAK ADA ada, dan TIDAK PERLU ADA. Semua perbalahhan ini timbul KERANA TIDAK MAHU BERHUKUM DENGAN HUKUM SYARAK. Semua yang mereka lakukan sebenarnya di luar premis Islam. Malang, sungguh, yang terlibat berlahan orang Islam belaka.

      Di dalam politik sistem ekonomi Islam, minyak/petroleum dan semua bahan/
      keperluan/kekayaan daripada perut bumi spt gas, uranium, berlian, semua jenis galiam logam [emas, timah, besi, boksait dll] adalah bahan HAK KEPEMILIKAN UMUM. Seluruh manfaat daripada bahan-bahan Hak Kepemilikan Umum ini WAJIB dihakkan kepada pemilik hak mutlaknya – RAKYAT. TIADK BOLEH mana-mana pihak lain, sama ada kerajaan atau swasta, mengambil milik hak ini, kemudian menjualnya sendiri. Sama juga dengan air [sungai, laut, tasik, wadi], api [tenaga], padang ragut , adalah Hak Kepemilikan Umum.

      Kerajaan atau swasta hanya DIBOLEHKAN mengambil balik kos [modal] dan upah kerja jika ikut serta dalam memproduksikannya melalui perjanjian/kontrak yang dipersetujui dan dibenarkan syarak.

      Kalau begitu, kerajaan dapat apa? Untuk kerajaan, syarak telah menyediakan sumber kekayaan yang luas; ghanimah, fai’, juzyah, kharaj dan muamalat-muamalat lain yng syarak benarkan. Sumber-sumber inilah antara faktor Daulah Islam/Khilafah terdahulu melempah-ruah kekayaannya, sehingga berdiri sebagai adidaya [super power] dunia selama lebih 1300 tahun.

      Kalau saja seluruh kekayaan minyak yang Allah pilihkan untuk mengisi perut bumi negeri-negeri umat Islam dan diurus oleh Daulah Khilafah mengikut hukum syarak, akan adakah lagi negeri-negeri umat Islam dengan rakyatnya yang miskin merempat seperti sekarang?

      Cara pengurusannya (baca: perampasan] yang berdasarkan sistem ekonomi kapitalis seperti sekaranglah yang sebenar-benarnya telah semakin memiskinkan rakyat yang menag sudah rata-rata miskin.

      Marilah kita berpindah dari sistem busuk kapitalis ini kepada sistem Islam di bawah Daulah Islamiyah Khilafah, wahai para pemimpin umat Islam!

  2. SALAM SUMERS………..

    ABANG KELABU UCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KURBAN.
    DI SAMPING KITA BERSUKARIA MARI KITA INGAT SEJARAH PERJUANG NABI IBRAHIM AS.

    KEPADA FORUMER2 YANG ISLAM LAGI BERIMAN, BERKURBAN LEMBU KA …
    KAMENG KA…… BULIH LA WAT PAHLA SEBAGAI KENDERAAN KITA DI AKHIRAT.

    KEPADA YANG KAPIAG2 DALAM BLOG NI……. KALU HANG NAK IKUT……
    HANG BULIH SEMBELIH BABI LA. HAMPA BULIH MAKAN LA. RUGI KALU
    TADAK MAKAN.

    he he he
    abang kelabu bergurau di malam raya sambil nasihat.

  3. KEPADA HARAMJADAH YANG ASYIK MENGATA KAPIAQ KEPADA ORANG LAIN CUBA CERMINKAN DIRI HANG DULU.. SEBELUM SURUH ORANG LAIN KORBAN BABI BAIK KAMU DULU YANG KORBAN BABI KERANA KAMU LAH BABI DAN KAPIAQ YANG SEBENARNYA

    NASIHAT KEPADA HARAMJADAH DALAM BLOG NI

    • ALAHAI ELOK BENAG BAHSA ADIK HAJI KAPIAG NI……..

      TADAK MODAL MACAM DULU KA…….. LANI ASYIK MAI NAK MENGAMUK….
      MARAH ORANG TAK TENTU PASAI.

      ABANG KELABU SYOR ADIK HAJI KAPIAG NI PI TEST KAD WAD GILA LA.
      KALU ADA KOSONG TEMPAT BULIH LA DOK SITU SEMENTARA…….. LEPAIH CLEAR SUMA…… BULIH LA MAI LAGI.

      he he he abang kelabu bergurau sambil nasihat

  4. aku teringat ketika ANWAR SADAT bekas presiden mesir dulu berjumpa dengan seorang ulama’ buta lagi tersohor bernama Umar Al-Tilmsani……..umar mengatakan bahawa dia tiada senjata lain melainkan dengan berdoa sekiranya Anwar Sadat enggan memutuskan hubungan dengan Rejim Israel………..selepas itu kita dengar Anwar Sadat ditembak mati oleh askarnya sendiri………..jadi doa adalah senjata mukmin………doa juga adalah otak ibadat………….jadi berhati-hatilah bila menggunakan senjata ini…….Wallahualam

  5. Jemaah pas kat sini kena beringat sikit bila puak gerombolan atau cybertroopers licik cuba memecahbelahkan PAS dalam isu UG,menantu TG Nik Aziz.
    Barangkali terdapat kerisauan jika Pakatan Rakyat berjaya didaftarkan dan TG Nik Aziz jadi peneraju atau ikon Pakatan Rakyat.
    Tuntutan royalti minyak dengan Kuli sebagai ketua kaukus menyentak terus jantung puak gerombolan.
    tak heranlah kena TG Nik Aziz diserang.ketika inilah jemaah PAS perlu bersatu dan menyerang balas dengan menjawab komen tak bermaruah dan jijik oleh sesumpah yang menyamar ahli PAS di setiap ruangan komen blog pro pakatan rakyat sedang mereka giat jadi batu api.
    marilah kita bersama-sama pertahankan parti dari diserang algojo-algojo politik ini yang cuba mendapat political mileage jika dun perak dibubarkan

  6. Salam.

    Kena bisik pada Tok Guru.
    Bisikan realiti.
    Bukan bisikan ilusi.

    Tok Guru orang lama.
    Dah lama.
    Dok gi, dok gi, dok lagu tu.

    Tok Guru nak jadi Ikon PR.
    Tok sah, tak gi.
    Tok Guru nanti bermimpi.
    Bermimpi di cekerawala.

    Tok Guru kena bersara.
    Kalau masih ada daya dan tenaga.
    Berdakwahlah.
    Itu yang lebih baik, bagi Tok Guru.
    Dan bagi masyarakat kita.

    Tok Guru tak boleh terus dengan ilusi.
    Ramai yang berilusi.
    Ramai yang bergayut dengan Tok Guru.
    Mereka nak.
    Tok Guru terus berilusi.

    Sekadaq realitinya kena bersara.

    • Helo budak tadika……padan pun hang standard tadika saja…….tak reti nak pikiaq lagi, yang hang dok merepet nak suruh TGNA bersara pasai apa? lepas tu hang suruh TG berdakwah dan tak boleh terus dengan ilusi. Hang paham ke bende apa yg hang tulis tu? Berdakwah ni bukan semestinya bersara drpd satu jawatan baru boleh berdakwah……hang ikuti ke tidak kuliah-kuliah ilmu TGNA? hang baca ke tidak buku-buku TGNA? itu semua adalah medan dakwah itu tak kira lagi tulisan-tulisan beliau di sana sini…….Lisanul Hal dari pribadi TGNA pun di kira sebagai dakwah juga……..cuba hang sendiri tulis buku berunsur dakwah aku nak tengok………orang yang bersandarkan Al-Quran dan As-Sunnah bukanlah orang yang berilusi seperti yang hang dakwa itu tapi kalau budak tadika memang penuh dengan ilusi…….hang ni budak tadika mana? habih dak lagi kelas tadika tu?

      • Halo kandaq.

        Itulah hang.
        Sekarang.
        Orang dah nama nasik campoq.

        Nasik kandaq tu.
        Kena kandaq.
        Macam mamak kat Jalan Burmah.
        Bukan Jalan Burmah sekarang.
        Jalan Burmah tahun 70an.

        Hang kena banyak membaca.
        Baru minda hang luas.
        Baru hang dapat tangkap.
        Apa orang tulis.

        Orang kata bersara.
        Bersara dari PAS lah.
        Tak jadi ahli mana2 parti.
        Tidak memihak.
        Diterima semua masyarakat.
        Baru imej ulamak tak terjejas.

        Kita pun tulis.
        Kalau ada daya dan tenaga
        (tolonglah baca).
        Maka berdakwahlah.
        Berdakwah atas kebenaran.

        Sekadaq kena campoq2.

      • Assalamualaikum saudara nasi kandaq….

        takpayah la kita layan “budak tadika” tu… memang otak dia tahap “tadika” jer…. tak matang langsung…. biaq pi la kat dia nak merapu apa pon…. semua penulisan dia tu takda makna langsung…. penulisan yang tak memberi apa-apa manafaat kepada masyarakat pon…. budak kelas tadika lain baca pon tak paham apa yang dia tulis…. tulisan sampah……

  7. bUDAKOrang kata bersara.
    Bersara dari PAS lah.
    Tak jadi ahli mana2 parti.
    Tidak memihak.
    Diterima semua masyarakat.
    Baru imej ulamak tak terjejas.

    Kita pun tulis.
    Kalau ada daya dan tenaga
    (tolonglah baca).
    Maka berdakwahlah.
    Berdakwah atas kebenaran.

    Sekadaq kena campoq2.

  8. Budak tadika ni orang suruh pi belajaq tinggi sikit tak mau…….berapa lama daa mau jadi budak tadika??? pasai tu sendiri tulis sendiri tak faham…..kalau dah bersara dari PAS tu bermakna tok guru kena letak jawatan laaa…….tak kan yg tu tak boleh faham kot…….awat laa ni TGNA berdakwah bukan atas kebenaran ka? yang hari-hari TG dok bercakap, dok berkhutbah, bagi ide sana idea sini bukan atas kebenaran ka? atau nanti bersara baru nak bercakap atas kebenaran……..berfikir itu lebih baik dari menulis tanpa fikir……..hang tengok apa member kita KeLIWon tulis pasai hang…..cuba bagi idea bernas sikit………

    • Salam kandaq.

      Kita suruh bersara tu.
      Sebab nak suruh dia berhentilah.
      Letak jawatan MB.
      Tak lagi jadi Mursyid PAS.

      Jadi orang biasalah.
      Berdakwah.
      Berpijak di bumi nyata.

      Sekadaq makan nasik kandaq.

      • assalamualaikum

        Tun Dr Mahathir (mantan Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia) menulis –

        “Umno busuk daripada peringkat terendah hingga ke peringkat tertinggi,” kata bekas pemimpin kanan Umno itu kepada Mahathir sebagaimana yang ditulis beliau dalam blognya.

        Yang tinggal katanya ialah orang yang berkepentingan yang berharap mendapat sesuatu kerana menyokong Umno. Mereka ini bukan nasionalis dan mereka tidak boleh diberi kepercayaan – “UMNO is rotten to the core” (UMNO busuk hingga ke ususnya).

        Di cawangan, ketua cawangan hanya berjuang untuk mengekal dirinya sebagai ketua sahaja. Kenapa? Sebabnya majoriti ketua cawangan dapat jadi pengerusi Jawatakuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung dengan elaun tertentu dan kuasa untuk mengagih peruntukan. Berpeluang juga untuk jadi kontraktor Kelas F untuk projek kecil di luar bandar.

        Ketua cawangan biasanya tidak memiliki pelajaran yang tinggi dan beliau menentukan ahli lain dalam cawangannya mempunyai ilmu pengetahuan yang lebih rendah daripadanya, maka apabila ketua terpaksa berhenti kerana sebab-sebab tertentu, maka penggantinya akan terdiri daripada yang kurang berkebolehan (lebh bodohdaripadanya). Dengan itu kualiti kepimpinan akan merosot sepanjang masa.

        UMNO,sekarang ini dipimpin oleh perasuah. Perasuah dipilih untuk menjadi calon-calon dalam pilihanraya.

        Rakan-rakan dalam Barisan Nasional semuanya berpecah dan lemah. Mereka tidak mampu menjayakan Barisan Nasional.

        sila rujuk – http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/11/umno.html#more

  9. budak tadika ijau tu, memang banyak membaca, tapi buku yang dia baca tu tahap guru tadika tulih sajala. Tak payahla hangpa dok nak komen tulisan dia.

    Ya la pandangan budak tadika, nak pi sejauh mana sangat. Kalau dia nasihat TGNA letak jawatan, pasai dia nampak TGNA tu setaraf che’gu tadika yang dok ajag dia la, che’gu tadika KEMAS faham ka nak ajag pasai politik plak kad budak2 tadika. lepeh tu che’gu tu tersalah masuk team. Tak lama tu che’ gu lain pulak mai ajag dia.

    Setakat macam tu saja la yang dia dok faham pasai letak jawatan dan bersara. Abih nak buat macam mana!.

    Dalam pada tu dia jugak pernah dengag sesama che’gu tadika dok bergebang politik yang che’gu dia kata.”Ulamak mana boleh berpolitik, ulamak ni kena mengajag ugama saja, pasai politik tu kotog, nanti takut ulamak pun akan buat perkara kotog, lagi pun dalam Islam takdak pun ulamak disuroh berpolitik”. Kata che’ gu dia.

    ” Alah… pasai nak tegak Islam ni, apa yang nak gaduh sangat, serah saja urusan tu kat sapa yang jadi Presiden Umno, awat depa ingat Umno tu tak tau sangat ka pasai Islam, dok nak kalut apa sangat pasai negara Islam. Malaysia ni kan dah negara Islam pasai yang dok memerentah lani kan parti Umno, sepatutnya semua orang melayu, pakat pakat sokong Umno la, barulah Islam kuat”. Kata che’gu tadika tu lagi.

    Hujjah membaca buku tadika dan che’ gu tadika ni la yang budak tadika tu bawak. Satu soalan saya nak tanya kat hangpa. Sesuaikah hangpa bawak hujjah alquran dan tafsir atau hadith dan syarahnya pada budak tadika?.

  10. Salam semua,

    La ni aku dengar sibuk sana sini cerita pasal pas. Dalam suratkabar cerita pasal pas dah huruhara. Kalau ikut logik cerita tu, umur pas dah tak lama lagi. Dah nak sampai ajal.

    Satu cerita lagi, suruh TGNA letak jawatan pulak. Orang2 kampung asyik tanya kenapa pulak suruh orang tua tu letak jawatan. TGNA dah sakit tenat ka? Dah uzur ka? Dah nyanyuk ka? Tapi aku tengok dia ok je. Kalau sakit sikit2 biasalah. Orang tua memanglah macam tu. TKT mahdir dulu pun macam tu jugak. Sakit jantung, merapu-rapu tak tentu pasai. Tadak siapa berani suruh dia letak jawatan.

    Agaknya dia orang ni nak “cover line” kot. Sepatutnya yg letak jawatan bukan TGNA tapi yg dok menyokong UG. Ada ka suruh orang yg menjadi penyelamat Pas pulak letak jawatan. Mana dia punya logik. Memang sah orang yg suruh TGNA letak jawatan adalah terdiri drp orang2 gila & nyanyok.

    Ataupun sebenarnya mereka risau & gentar. Selagi ada TGNA dalam pas maka parti ini semakin kukuh & kuat. Semua rancangan2 jahat mereka gagal & terencat ditangkis Tok Guru yg berani, tulus & bijaksana.

    Sepatutnya mereka tak perlu menyibuk pasai hal tepi kain orang. Krisis dalam kain sendiri pun caca merba mereka nak kata apa. Masalah sendiri pun tak boleh nak selesai sampai kini apa cerita.

    Akhir sekali sepatutnya mereka mengusulkan & menyokong supaya Si Najib & Rosmah tu letak jawatan lagi bagus. Semoga parti umngok & bn tak cepat melingkup adanye.

    Sampai di sini saja, tengkiu.

  11. bodoh benar bunyinye komen budak tadika tu…

  12. Salam,
    AKU dari dulu lagi dok kata. Jangan dok layan puak munafikun tu, tambah-tambah lagi si budak tadika. Nama pun budak tadika, sudah tentu tak baligh lagi. Bukan takat nak bagi hujah, nak bersembahyang sebaris dengan orang tua pun tak boleh sebab belum khatan lagi. Nak bernikah pun tak boleh sebab kerajaan belum meluluskan kad pengenalannya. Jadi pedulikan dan pi mampuih dengan budak tadika tu. Kalau ikut undang-undang negara kita, dia ni antara orang-orang yang diletak di atas undang-undang seperti orang gila.
    Puak munafikun tahu hanya TGNA saja yang ketegar dalam mempertahankan Islam sama ada dalam PAS apatah lagi umngok.
    Bayangkan PM sendiri dan puaknya tak faham akan kehebatan doa. Bagi depa, doa untuk perkara-perkara yang baik-baik saja. Orang zalimi kita pun, kita kena doa yang baik-baik untuk depa. Depa lupa bahawa doa dari orang yang dizalimi amat mujarab dan sering diperkenankan Allah swt.
    Puak Umngok ni, dari zaman che det sampai la ni pun tak pernah sedar bahawa Islam tu adalah Addin. Bagi depa, siapa yang kuat dan berkuasa saja akan dipandang mulia walaupun tanpa agama. Bagi depa, kalau kita berkuasa, maka kita boleh berbuat sesuka hati. Bagi depa, Allah swt tidak ada kuasa menentukan kesejahteraan hidup hambaNya. Allah swt hanya berkuasa apabila mereka mati nanti sebab depa tu solat juga. Takut-takut nanti bila mati jadi kafir. Sedangkan waktu hidupnya, memang hidup macam orang kafir.
    Ya, Allah swt, ya Tuhanku, ampunlah AKU jika kata-kata AKU ini terlanjur dan melampaui batas. Hanya Engkau saja yang mengenali puak munafikun ini. Lindungi kami dari bencana yang dilakukan oleh puak munafikun ini. ameen.

  13. Salam.

    TGNA kena bersara.
    Berehat.
    Dah letih dah.
    Nafsu nak.
    Tenaga dah tak ada.

    Nampak.
    Kadang2 keliru.
    Kadang2 celaru.
    Kadang2 merapu.

    Bila bersara.
    Pi lah makan nasik kandaq.
    Kalau nasik campoq, makan ikan keli.
    Lepas tu berehatlah dengan kucing kota.
    Makanlah pula boboi (bunyi macam bubuq).

    TGNA tak boleh degil.
    Nanti ada rombongan2 datang.
    Datang membisik dan memujuk.
    Minta letak jawatan.
    TGNA tunggu tu la koot.

    Presiden PAS tak boleh pujuk.
    Pujuk bersara.
    Tak boleh kata apa2.
    Mesti zip mulut.
    Pantang.

    Sekadaq budak tadika yang boleh minta.
    Minta TGNA bersara.

    • salam

      budak tadika sorang lawan ramai nampak….

      apa-apa pun setuju sangat…bersaralah TGNA…jangan sampai dijemput Allah. takut tak dan minta maaf kat PM…

      sekadar teringin nak tengok kelantan di bawah orang lain pulak…

  14. Apa kata kalau najib, rosmah, muhyidin, hishamudin, rais, nazri dll bersara & masuk tadika balik supaya budak tadika tidak kesunyian. Adalah geng dia untuk merapu-rapu & isap nenen.

    Budak tadika dah salin pampers, bau taik!!

    • Salam Koot.

      Udah.
      Kita udah salin pampers.
      Sebab pampers dah basah.

      Salin tu, tukaq lah.
      Jangan pula koot tak tahu.

      Kelate tu.
      Bila pulak nak salin (tukaq) MB.
      Bukan pampers basah.
      Mata TGNA dah basah.

      Mana mata tak basah.
      Asyik dok nangis aje.
      Kalau tak caya.
      Tengok gambaq TGNA doa sebelah.

      TGNA dok nagis, basah mata.
      Sebab.
      PAS dan Kelate.
      Dok gi, tak gi, dok lagu tu.

      Lagi satu, TGNA dok nangis.
      Sebab penyokong2nya anggota Kelab U.
      Antara mereka.
      Nasik kandaq bukan nasi campoq.
      Kucing Kota yang takut tikus.
      KeLiKaLaH (tak Won)..
      chief yang tak great.
      Dan koot, kot.

      Sekadaq tukaq MB.
      Bukan tukaq pampers.

  15. najis telah lama menzalimi rakyat kelantan, kalu nak berdoa utk najis jadi baik sebenar agak susah sebab menate ni dah lama zalimi rakyat kelate. jadi eloklah kita sebagai org yg dizalimi minta doa dgn Allah supaya Allah buat sesuatu.

    ada juga nabi selain nabi Muhammad S.A.W minta umat mereka dihancurkan. dan Allah memperkenankan.

    najis ni dah melampau.

    • salam

      rakyat kelantan yang menzalimi diri sendiri… doalah yang baik2 walaupun pada musuh…Allah pasti beri ganjaran yang lebih lagi…

  16. Salam Koot.
    Aku rasa tukar pampers tu tukar pemimpinlah sebab pemimpin umno semua dah tak boleh pakai.. bau bangkai.

    TGNA masih berbau harum seharum kasturi, buat apa nak tukar.

    Tukaq PM dulu..
    kalau tak mau tukaq rakyat akan tukaqkan!

    • yang pilih ramai dari yang tak pilih…tak kan nak dengar cakap yang sikit kut…

      sekadar heran…

      • Salam Sayang Manis,
        Apa yg heran ada magik ke kat msia? Mana ade magik, semuanya real. Umno/bn dah kalah 7-2 prk ape. Memanglah hairan kenape umno/bn kalah boleh kalah sebegitu teruk.

        The “wind of change” akan melanda msia tak lama lagi. Silap2 najib jadi pm hanya sepenggal aje.

  17. NI BUDAK BODOH KELABU YANG MULAKAN DULU TENGOK BAHASA DIA

    SALAM SUMERS………..

    ABANG KELABU UCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KURBAN.
    DI SAMPING KITA BERSUKARIA MARI KITA INGAT SEJARAH PERJUANG NABI IBRAHIM AS.

    KEPADA FORUMER2 YANG ISLAM LAGI BERIMAN, BERKURBAN LEMBU KA …
    KAMENG KA…… BULIH LA WAT PAHLA SEBAGAI KENDERAAN KITA DI AKHIRAT.

    KEPADA YANG KAPIAG2 DALAM BLOG NI……. KALU HANG NAK IKUT……
    HANG BULIH SEMBELIH BABI LA. HAMPA BULIH MAKAN LA. RUGI KALU
    TADAK MAKAN.

    he he he
    abang kelabu bergurau di malam raya sambil nasihat.

    By: lord ried on November 29, 2009
    at 5:47 pm

    KEMUDIAN AKU PUN BALAS DENGAN BAHASA YANG SAMA BUNYINYA

    KEPADA HARAMJADAH YANG ASYIK MENGATA KAPIAQ KEPADA ORANG LAIN CUBA CERMINKAN DIRI HANG DULU.. SEBELUM SURUH ORANG LAIN KORBAN BABI BAIK KAMU DULU YANG KORBAN BABI KERANA KAMU LAH BABI DAN KAPIAQ YANG SEBENARNYA

    NASIHAT KEPADA HARAMJADAH DALAM BLOG

    KEMUDIAN BUDAK KELABU CELAKA NI BALAS BALIK SEOLAH-OLAH DIA TULIS BAHASA ELOK LAH pTUIHHHHHH

    ALAHAI ELOK BENAG BAHSA ADIK HAJI KAPIAG NI……..

    TADAK MODAL MACAM DULU KA…….. LANI ASYIK MAI NAK MENGAMUK….
    MARAH ORANG TAK TENTU PASAI.

    ABANG KELABU SYOR ADIK HAJI KAPIAG NI PI TEST KAD WAD GILA LA.
    KALU ADA KOSONG TEMPAT BULIH LA DOK SITU SEMENTARA…….. LEPAIH CLEAR SUMA…… BULIH LA MAI LAGI.

    he he he abang kelabu bergurau sambil nasihat

    By: KICK DE GILLA on November 30, 2009
    at 12:30 am

    Balas

    NI AKU NAK BALAS BALIK KALAU HANG BOLEH DOK MENGANUK DISINI BERBULAN-BULAN TAK KAN AKU MAI SINI SESEKALI TAK BOLEH…DARI SINI ORANG BOLEH KENAI SIAPA HANG SEBENAGNYA

    KAU NI KAN BUDAK KELABU BOLEH DIANGGAP CELAKA DAH , KAN KAU YANG MULAKAN DULU BAHASA MACAM TU PASAI APA BILA ORANG BALAS BALAIK KAU COMPLAIN PULAK….KAU JENIS APA ….AGAKNYA KAU TERLEBIH MAKAN DUIT HARAM KOT…MASA KERJA ASYIK DOK BUKA PINKTURTLE JER …SO DAPAT LAH GAJI DUIT HARAM

  18. KEPADA BUDAK TADIKA HIJAU KAU JANGAN TAKUT BERHUJAH….AKU RESPEK KAU SEBAB WALAU PUN RAMAI MENYERANG KAU ….KAU MASIH STEADY…..DIA ORANG DAH TAK DE IDEA SEBAB TU DEPA NI DOK MEMPERLEKEHKAN KAU…TERUSKAN BERHUJAH BUDAK TADIKA HIJAU

  19. patut pun komen bodoh, nama pun anuar main pungkoq….

  20. OIII BOBOI CELAKA AKU TAK KOMEN HANG AKU CUMA KOMEN BUDAK LORD RAPE HARAMJADAH JER PASAI APA TERASA…ENTAH2 HANG NI LORD RAPE HARAMJADAH PER

  21. OII BUDAK BOBOI CELAKA AKU TAK KOMEN HANG PUN PASAI HANG TERASA….ENTAH2 HANG NI BUDAK LORD RAPE PUKIMAK PER

    • ALAHAI ADIK KAPIAH HAJI RONIE…………SUMA ORANG ADIK KAPIAG NAK MARAH NI. KALU MARAH PUN KENA SABAG SIKIT……… CAKAP MISTI LEMAH LEMBUT…… SEPOI2 BAHSA……

      ADIK HAJI KAPIAG TENGAK BAHSA ABANG KELABU HANG NI…. LEMAH LEMBUT
      , BERBUNGA2 MELAMBANG KETINGGIAN BUDI, DISIPLI ILMU YANG TINGGI.
      TADAK NAK NUNJUK GILA BABI. ADIK KAPIAG HAJI RONIE NI MISTI BARU LEPAIH KONGKET NGAN BIRI2 NI. SABIK KALU WAT KIJA TU MEMANG PIKRAN TADAK TENTERAM LA…….

      he he he abang kelabu bergurau senda ngan adik kapiag haji ronie sambil nasihat

  22. OII BOBOI HARAMJADAH AKU PUN CAKAP LEMAH LEMBUT JUGAK SB NAK JAGA BAHASA DENGAN GURU LEPASAN MAKTAB LA KATAKAN…CAKAP AKU PUN BERBUNGA-BUNGA JUGA MACAM LORD RAPE PUKIMAK JUGA….

    AKU NASIHAT HANG LA SEBAGAI GURU LEPASAN MAKTAB PERGURUAN BELUM CUKUP LAGI ….ATAU PUN HANG PI LA KONGKEK BINI HANG KAT IPTA TU ”’JANGAN2 DIA KONGKEK DENGAN ORANG LAIN KOT

    AKU BERGURAU SENDA DENGAN BOBOI/LORD RAPE PUKIMAK


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: