Posted by: pinkturtle2 | November 30, 2009

UMNO Mengganas Di Sidang DUN Pulau Pinang


Responses

  1. Lagi gambar dan berita ada disini..

    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2009/11/gambar-beruk-beruk-berdemo-dan-membakar.html

  2. binawe kau umno haprak

  3. assalamualaikum….

    ni mesti budak tadika, mat romeo, hj ronnie, aftar, rempahman and the gang join sekali ni….

    kenapa PDRM tak bertindak pada depa? buat perhimpunan haram tanpa permit? boleh la pulak….

  4. DOK AIIIH……….

    SAPA KATA UMNOJAMBANTAIK GANAIH.
    TADAK GANAIH TU…….. DEPA IKUT TENGAH IKUT
    PERATURAN TU.

    YANG GANAIH2 TU PR SAJA. WAT DEMO SAMP[AI JEM JALAN. KALU AMPA DAH PI KAT KEM TERENDAK MELAKA AMPA NENGOK DALAM KEM TU RIBUAN MONYET. MONYET TU PUN TADAK GANAIH …….. CUMA PENGANGAI MOYET KAT SITU SUPA PEEL DEPA.

    he he he
    abang kelabu bergurau senda sambil nasihat

  5. 100 je ke..
    x dpt sambutan..mayb sbb ‘elaun’ sket sgt kot
    huhu

  6. Ini lah UMNO masa kini dulu dan selamanya.

    UMNO betul?
    MCA betul?
    MIC betul?
    PPP betul?

    PAS salah?
    PKR salah?
    DAP salah?

    Sedar lah Melayu oiiii

  7. Masa demonstrasi 100 ribu PR dulu Kucing dan kawan2 berlarak sambil salawat dan berdoa mintak Allah kembalikan keadilan kepada rakyat, tapi lepeh tu Kucing dan semua yang ada kat stesyen LRT berhampiran Masjid Jamek kena pancut dengan water canon yang berkimia. Kata polis kami berkumpoi secara haram, takdak permit.

    Yang geng pemuda BN buat kat depan pejabat SU Pulau Pinang ni dengan aksi gila meroyan ni dapat permit ka?. Awat Polis tak pancut dengan water canon jugak.

    Inilah satu sifat zalim yang kita kena berdo’a semoga Allah musnahkan pemimpin zalim dan Umno dihancurkan selumat lumatnya.

  8. Salam.

    Kalau orang.
    Kata mengganas.

    Kalau kita.
    Kata apa pula.
    Kata berjihad, koot.

    Lain mata yang melihat.
    Lain otak yang menilai.
    Lainlah pula persepsinya.

    Persepsi.
    KeLiKaLaH, setakat ikan.
    Kucing Kota, taku tikus.
    Nasik kandaq yang dikandaq lagi.
    Koot yang dok kot,kot.
    Dah jadi peps.

    Persepsi tu.
    Lebih kurang Pepsi lah.
    Kalau minum banyak2.
    Mabuk juga.
    Itu yang otak tak keHARUAN.
    Seperti ikan KELI.
    Dan ikan HARUAN.

    Sekadaq orang saja yang tak betoi.

  9. budak tadika, mat romeo, hj ronnie, aftar, rempahman and the gang tak join sekali ke? awat tak join, takut kena semboq ayaq kimia dek FRU ka?

    cakap bedagaq degaq tapi dok menyorok celah kangkang jer

  10. Ada sekor lagi umno yang jadi pecacai hindu.

    Sekarang ni umno cukup jaga kaum Hindu.

    mic – dah nak mampuih
    mca – pun dah nyawa ikan
    PPP – tiada kesudahan
    umno – nak naik harga barang

    Wahai melayu umno jangan jadi manusia yang bodoh. Kalau setakat dapat projek buat jamban pun dah sombong. Macam mana rakyat didahulukan?

    BN – barang naik la

    • ok tu…kalau dap…tergadai tanah dan negara….
      baru dapat penang…negeri abang great chief…depa dak tunjuk belang…pijak sana-sini…kalau dapat 14 negeri agaknya depa nak dengar hang pa mengada-ngada….fikir sendiri la..

      • Salam,

        Abg. great chief tak
        kena pijak pon dgn. depa.
        Ghasa2 lah yg. kena pijak
        tu yg. dok harap buta,lemak
        byk. mengharapkan belas ehsan
        subsidi dan tidak mempunyai
        daya saing.Camna nak pi
        ke tahap global kalau dok
        tak gi …gi tak…gi tu….
        ciplak skit hasil seni
        budak tadi…tu ..tadi ..lah
        alahhhhhhhhhhhhhhhhhhh
        budak tadi…kah..kah..kah

        CARA MOHD GELAK..

  11. Salam semua..
    Awat yg dok kaluit semacam.. Rileks la..

    Ada otak ndak yg dok hingaq ni?

    Depa buat demo kutuk Cina Laknat (Guan Eng) tu.. Yg kita sesama melayu dok bertenkaq buat apa.. patut dok diam2 udah la…

    Bodoh la sapa yg dok sokong cina laknat (komunis) tu..

    Dok kata UMNO makan duit.. Rasuah.. Awat, hangpa ingat yg PR tu tak rasuah ka… Kalau takdok dlm UMNO, jgn dok pandai ckp…

    Setakat baling batu, sembunyi tangan.. pirahhh!!! hahahaha..

    Aku bukan apa, patutnya kita yg sesama melayu ni bersatu, kutuk cina tu sama-sama.. baru suara kita kuat…

    Cuba tgk time geng cina jd mangsa (cth Elizebath Wong).. Semua bangsa Cina bersatu.. Simpati.. Kalau MELAYU.. buat modai laaaa…

    Dok depan cermin dulu, nilai diri sendiri..

    Hidup Melayu!!!!

  12. salah tuu..hidup islam..melayu x kan hidup selama-lamanya..ehhh…ehhh…ehhh…dulu gerakan perintah penang..dia tu melayu kaa..YB2 umngokk yg melayu kt penang tu x juai tanah melayu kt cina kapiaq kaa..bila plak koh tsu koon tu jdi melayu?..sama2 puak umngokk dok rebut jawatan dlm parti umngokk tu melayu sama melayu kannn..kannn..kann..adoi raja kapoor..hang ni byk dok tgok filem tamil rajnikandh kot..dakpon asyik dok menari boria paa…aku pon org penang gak weii..tp aku tau la yg bangsa melayu& pemimpin umngokk sendri juai tanah melayu kt cina kapiaq gakk..DAP ni lama ka perintah penang?..adeii tambhii rajapdg kota.asik dok lpak kt padang kota ja nyanyi lagu boria sg. pinang..melayu mcm hang la jdi mangkaq..

  13. Salam:

    Tkasih atas kesudian Puan Ati komen ulasan sy. Hati jadi meghah suam-suam baca ulasan sy nooo.. Anyway.. mcm ni la bagus.. sentiasa bertukaq pendapat…

    Ok.. pemimpin umno juai tanah kat kapiaq? org melayu yg juai tanah kat kapiaq… bukan pemimpin umno… tp kalau hang kata pemimpin umno, oklaa.. nak bt lagu mana…

    Hang rasa DAP tu nak perjaungkan melayu Penang ka? Wpun dulu Gerakan, setidak2nya Pengerusi BN bangsa melayu.. Segala tindak-tanduk Gerakan dikawal oleh BN (Kerajaan).. Kalau DAP yg pegang, ckp melayu mana dia nak ikut? Cakap Tok Nik Aziz… Piraahhh…

    Puan Ati, hang jgn la dok kutuk sgt umno.. hang renung belakang sat.. dok bukankah hang mengaji sekolah kerajaan? la ni.. anak2 hang, hang hantaq sek swasta ka? Kalau benci sgt umno.. hang p antaq sek swasta.. Mana2 parti pun, mesti la ada yg tak kena.. Wpun BN, PAS, PKR ka.. Tp bg aku, umno taklah sekeji mana..

    Aku bg contoh kat Perak, hang ada tgk video sidang DUN depa.. bukan main kurang ajaq bangsa Cina kat dalam tu.. komunis mcm tu pun hang nak sokong ka?

    Apapun, sama-sama la kita pilih yg mana elok utk msa depan anak2 kita..

    Ok. keep in touch

    wasalam

  14. salam. RajaPdgKota…

    aku setuju ckp hang..sb permulaan ayat hang pn kata ttg cina kapiaq kt dlm PR…adakah PENGERUSI BEE END boleh kontrol cina kapiaq gerakan?..adkah PENGERUSI BEE END blh kontrol hindu kapiaq mic,ppp,ipf terbaru makkal sakhti?..cuba bayangkan skrg ni BERNAS sapa yg pegang?..cina kapiaq HONGKONG kan..Gula yg kontrol ROBERT KUOK cina kapiaq jgkkan..guna maxis..hindu kapiaq jgakkan..DIGI- Lagila teruk..telkom norway tu sapa yg punya?..UMNO @ bee end dh perintah malaysia ni berapa tahun?..Projek2 kerajaan tu pembangkang ke yg buat smp runtuh makmal komputer..brader..ank2 kita yg sekolah nk dudk dlm makmal tu weii..stadium runtuh kt trengganu tu pon nyaris2 student universiti x sempat nk bersukan..sedarlah wahai bangsa melayu terutama yg agamanya islam..nescaya kl pemimpin2 melayu umno ni agihkan hasil kekayaan pd rakyatnya dgn begitu adil..x kan ade kemiskinan sebenarnya rakyat malaysia ni baik melayu,cina,india waima apa bangsa sklipun…dan x kan ade parti pembangkang kerana x ada isu lgi nk dibahaskan..rakyat aman.makmur..dgn syarat ikutlah hukum ALLAH tu dgn sebenar-benarnyaa..

    wassalam..

  15. Hai Raja Pdg Kote,
    Tak usahlah hang dok bohong pasal DAP dan PR.
    Bala yang kini ditanggung geng PR dan DAP adalah hasil peninggalan puak BN. Jangan ingat kami tak tau. Hangpa saja yang dok buat-buat tak tahu. Hang ni pun kapiaq juga pasal hang hanya nak Melayu Hidup bukannya Islam. Jadi apa beza hang dengan kapiaq? Hanya kapiaq saja yang suka sifat perkauman dan kebangsaan. Tak payah kata Guan Eng tu kapiaq sebab hang pun sama aja.
    Inilah masalahnya bila orang kapiaq Melayu nak bercakap pasal Islam. Jadi jangan marah Guan Eng bila dia pun nak cakap pasal Islam. Kalaulah dak ngok, ngok juga selama-lamanya.
    Pada Budak tadika, hang ni pun sama saja dengan Raja Pdg kote. Tak cukup akal. Kalau berbohong, umngok no 1, maklumlah 1 Malaysia cuba dibohong depa tu.

  16. ADA PERMIT TAK BUIAT TUNJUK PERASAAN NI…..

  17. salam..

    Semalam Bernama melaporkan Menteri di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kementerian memandang serius cadangan dari Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) yang sedang mengkaji cadangan pelbagai pihak supaya menarik balik subsidi gula dalam usaha mengurangkan kadar pengambilan bahan itu di kalangan rakyat Malaysia.

    “Kami masih membuat penelitian sama ada mahu mengurangkan atau memansuhkan terus subsidi gula yang diberi kerajaan.

    Beliau berkata setakat ini kerajaan memperuntukkan RM720 juta setahun bagi menanggung kos subsidi gula bagi mengekalkan harga gula bertapis pada paras RM1.45 sekilogram.

    Ismail Sabri bagaimanapun berkata harga gula dijangka mencecah RM2.45 sekilogram tahun depan jika kementerian mengambil keputusan untuk memansuhkan subsidi gula….rakyat didahulukan..pencapaian diutamakan..1 mesia..1 kroni..1 najib tuntuya…

  18. Just for ‘aku;..

    Siapakah anda mempunyai hak utk kata aku kapiaq?

    Dasar org pembangkang, asyik dok memaki hamun saja pandai..

    Sila cermin diri tu dulu…

    Kalau hang gheja kerajaan, aku doakan hang mempunyai keberkatan dalam perolehan gaji daripada kerajaan tiap2 bulan.. InsyaAllah

    sekian..

    •  adik RAJA kapiag padang kota……..
      alhadulillah adik kapiag dah ada respon kat hujah2 berhubung akidah
      nak jadi muslim kena ikut seluruh kuran dan hadis 100%. sekurang2nya
      yang wajib2. apabila dah orang tu mengamalkan islam……orang itu tidak bulih la nak tuduh kapiag.
      umnojambantaik………. paling ringan depa fasiq……fasiq bermakna akur ngan perintah allah tapi tak amal …….. contohnya akur perintah hudud tapi saja tak nak buat.
      manakala kapiag pula tak caya langsung malah mengejek2 hukum allah.
      contohnya mahdig kata rasullah bukan suka sangat janggut….. baginda biag janggutnya panjang sabik masa tu tadak gilette. bila dah kata lagutu
      kapiag la. bukan abang kelabu tuduh. itu hukum kata.
      kalu adik kapiag dok ikut islam sekerat kapiag sekerat…… tak jadi jugak.
      bulih ka adik kapiag solat ikut islam….. untuk solat adik kapiag pakai seluag pendek.
      jadi adik kapiag kena ngaji banyak lagi la agama tuh. jangan dok nak bak mai hadis2 yang adik kapiag amik dengan selera nafsu adik kapiag
      untuk buat hujah bodo.
      islam sekerat…. kapiag sekerat….. masih lagi kapiag adik rempah kapiag oooooiiii. bewak sekerat….boya sekerat…… menatang apa le nak panggil.
      jadi kapiag jugak kalu rukun iman umnojambantaik yang ketujuh
      “BERIMAN DENGAN HUKUM HAKAM LORD RIED.”
      he he he
      abang kelabu rasa bangga sabik adik kapiag dah ada respon bab2 akidah. teruskan…….. abang kelabu bulih ajag sekadag abang kelabu taw…. kalau abang kelabu tak taw…..bulih forumer2 lein seperti great chief, ati suam2, kucing kota. abang kelabu rasa depa lebih berilmu.

  19. UMNO memang pengganas dan perasuah tegar! Pemimpin mereka pula kaki rasuah No.1 negara. Senang cerita pemimpin umno setaraf Moshe Dayan & Yitzak Rabin-yahudi.

    • bagus la shukoi.. elok jugak pendapat hang noo…
      tp kalau hg dok tempat pemimpin, aku ghasa negara pun hang juai..

      projek semua hang bg kat adik-beradik hang… takkan sampai hati hang nak tgk adik-beradik merempat… betoi ndak?

      La ni pandai la ckp… kan?

      Pikir2 la sendiri.. belum kena kat dahi…

      Jd tak payan nak ckp pemimpin2 umno mcm yahudi ka.. siapa anda utk melabel semua ni..?

      Siapa anda? org mcm hangpa semua tau mengumpat sj.. keja tak tau buat…

      Melabel orang salah satu tugas hangpa… yahudi la.. kapiaq laa..

      Apa laaaa…

  20. hang betoi mangkuk la raja padang kota konon pi simpan sat…hang tak tau ka kes Jelutong sampai berbuih mulut pi report kat Rashid. apa dia buat? dia buat bodo..tu la pemimpin UMNO yang hang sanjung tu…kalau la UMNO tu pembela hak org melayu aku rasa takdak la org melayu ramai2 beli rumah kat seberang…hang bagitau kat aku berapa kerat rumah kat penang kos yang mampu dibeli org melayu kita?

  21. lagi satu kami tak melabel org yahudi tp hang tanya Najib kesayangan hang tu mana mai idea 1malaysia dia? Sapa consultant yang dia upah tu? APCO tu company negara mana?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: