Posted by: pinkturtle2 | Disember 7, 2009

Umno Memperjuangkan Islam yang terhebat…???


Responses

  1. Keadilan Teras Perpaduan dan Kemajuan…

  2. Salam, minta tolong klik link dibawah….
    http://jutawanklik.com?a_aid=9420077a

  3. UMno Bagus ke?
    Umno Islamic ke?

  4. islam dimalaysia sama aja…baik umno atau pas…saya lihat dari perbuatan diri ahli sama saja.org melayu jugak…ambik contoh team tabligh…mereka banyak beramal untuk kekuatan iman…team parti umno dan pas hanya kulit semata mata untuk duniya saja…mereka yang bercakap untuk parti tidak pun tidak bersungguh ttg iman….semua tidak bercakap ttg agungnya pemimpin kita.s.a.w…itulah lemahnya diri kerna kerna termakan edea syaithan…salam..

    • o DUDUK BUMI ALLAH,
      MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH,
      BERNANYAWA DENGAN UDARA ALLAH.
      TIME MERINTAH ,,, LORD RIED JADI PILIHAN.
      jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.
      KAPIAG – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.
      yakin – percaya 100%
      syak – banyak tak caya dari caya
      dhan – antara caya dan takcaya 50-50
      waham- banyak caya dari tak caya
      PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
      perintah allah. maknanya depa beriman
      tapi tak nak beramal.
      MUNAFIQ – berpura2

  5. Benarkah Pemimpin UMNOJAMBANTAIK Kapiag Walaupun Bersolat ???
    Kalu dok pikiag sepintaih lalu gamaknya ramai dok anggap tajuk artikel ini ‘melampau’. Tapi yang paling penting pada Abang Kelabu sabik dok pikiag mende2 yang ada kena mengene ngan akidah
    Selama ini orang Melayu yang beragama Islam dok pikiag jika lahir sebagai Muslim, mati pun nanti sebagai seorang Muslim dan teghuih ke Syurga kelak.
    Hujah ini kalu luaran mungkin lagu tu sabik masyarakat Islam hanya pikiag seseorang itu boleh jadi kapiag bila depa sembah berhala sahaja. Hak ni la diajag di sekolah agama kerajaan. Sembah mende selain Allah disebut Syirik Jali.
    Maha Suci Allah daripada dipersekutukan.
    Selama ni masyarakat Islam tak peghenah diajag tentang ‘Perkara-Perkara Yang Boleh Membatalkan ‘Aqidah Islam’ kecuali bagi mereka yang menuntut di Sekolah Agama Rakyat dan juga di institusi pondok.
    P & P di SAR dan institusi pondok ini lebih joh ke dalam. Pelajag-pelajag yang ‘graduate’ dari institusi ini biasanya akan menjadi penyokong dan kebanyakannya teghuih‘terjun’ ke dalam perjuangan Islam. Ada di antaranya menjadi Ulama’ yang berani dan disegani.
    Hak ni la ditakuti oleh musuh Islam seperti UMNOJAMBANTAIK dan pemimpinnya. Kita tak lupa haih ngan tindakan Madiag menarik balik peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat masa menjadi PM dulu. Fikiag la sendiri, lagu mana seorang yang mengaku Islam tetapi dia sendiri bertindak menghapuskan Sistem Pendidikan Islam untuk rakyatnya.
    Lagu ni la Presiden Mesir, Hosni Mubarak Laknatullah yang tidak mahu bukak border bagi nak wat masuk bantuan kemanusiaan sampai ke Gaza baghu ni. Lagu ni jugak peel perangai Raja Jordan, Raja Abdullah yang bimbang ngan kejayaan Revolusi Islam Iran, kebangkitan Islam di Lubnan dan kejayaan Hamas merintah Palestin. Dia sendiri berkempen ngan pemimpin Liga Arab agag amik tindakan kat gerakan Islam yang bangkit. Si Raja Puaka dan Bangsat dari Jordan ini sangat bimbang jika Islam kembali berkuasa di dunia dan memberikan ancaman terhadap Amerika dan Israel.
    Jenih apa la maknusia Islam lagu ni ? Ngaku Islam tetapidepa la sebenagnya jadi talibarut Yahudi Zionis dan Nasrani.
    Benag ka Pimpinan UMNOJAMBANTAIK Ini Kapiag Walau Masih Bersolat ?
    Abang Kelabu mulakan ngan Hujah Al-Qur’an. Dalam Surah Al-Ana’am (6) : ayat 159
    إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ
    Ghertinya : Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu) dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Dia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
    Arwah Prof Hamka menafsirkan ayat ini sebagai “Apabila ada keyakinan bahawa ada sistem lein yang lebih beik daripada sistem Islam, maka kapiag lah orang itu walaupun masih sembahyang.”
    Hujah 1 : Pimpinan UMNOJAMBANTAIK telah merintah negara lebih setengah abad. Sejak dari awal pemerintahan sampai lani, undeng2 yang dok pakai ialah undeng2 ciptaan manusia iaitu Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu yang didraf oleh Suruhanjaya Reid British. Bahasa mudahnya undang-undang sekular agama suku politik suku
    Persoalannya, awaaaat pimpinan UMNOJAMBANTAIK tadak peghenah berusaha untuk menukag Perlembagaan ciptaan British ini kepada Perlembagaan Al-Qur’an ? Buleh ka diterima alasan depa yang mengatakan bahawa Al-Qur’an takleh dilaksanakan sabik Malaysia terdiri daripada masyarakat majmuk ? ATAU
    Hujah 2 : Pemimpin UMNOJAMBANTAIK sendiri lebih yakin bahawa undeng2 sedia ada (Perlembagaan Malaysia) ini lebih beik dan sesuai daripada Undang-Undang Allah (Al-Qur’an).
    Hujah 3 : UMNOJAMBANTAIK itu sendiri disahkan olehg Gemulah Tunku Abd.Rahman sebagai sebuah parti kebangsaaan (‘asobiyyah) yang berfahaman sekular. Jelas bahawa pemimpin UMNOJAMBANTAIK itu sendiri berfahaman sekular yang sesat ini.
    Apakah Hukum Jika Seseorang Islam Itu Berfahaman Sekular ?
    Syeikh Mustafa Sabri, seorang Ulama’ masyhur yang idup (1869 – 1954) di zaman Pemerintahan Khalifah Uthmaniyyah dan pernah menjawat jawatan Mufti dalam Kerajaan Islam Turki Uthmaniyyah pernah mengeluarkan fatwa berhubung dengan Sekularisma ini.
    Fatwanya : “Jalan paling mudah menjadi KAPIAG apabila memisahkan agama dengan politik.”
    Para pembaca yang budiman, anda pikiag la sendiri. Wat penilaian yang jujug lagu mana kedudukan ‘aqidah puak pimpinan UMNOJAMBANTAIK yang sedang bermaharajalela lani.
    Tengok la apa dah jadi dalam negara. Lagu mana buleh berlaku kes 250 ribu umat Islam yang MURTAD dalam negara ini. Statistik ini disahkan sendiri oleh Jabatan Pendaftaran Negara.
    Kes murtad Nur Aisyah (anak Hj Bukhari) merupakan satu kes yang menunjukkan betapa gagalnya sistem yang ada dalam negara.Lagu mana sorang anak gadis yang mendapat didikan Islam yang sempurna dari ibubapanya, hafaz Surah Yasin dan As-Sajdah, memiliki kelulusan agama sehingga peringkat 4 Thanawi boleh murtad ???
    Pikiag la tang mana silapnya.

    ALIH BAHASA OLEH: ABANG KELABU

  6. eloklah tu,,,
    kata kata diatas dicedok & diterjemahkan
    ia adalah pesanan & peringatan untuk diri sendiri si kristian anak jesus
    dia yang bersolat kununya…tapi suka mengkafirkan oranglain….
    baguslah buat cermin diri sendiri.

    • HEEEEEEEEELEH ……….ADIK KAPIAG AUTAR NI……BUKAN ABANG KELABU TUDUH……. ABANG KELABU HABAG JA ……HUKUM LAGU TU.
      CUBA LAH ADIK KAPIAG AUTAR BERHUJAH SIKIT….. LAWAN HUJAH ABANG KELABU YANG TADAK ILMU NI.

      1.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.- al-Maidah 5

      he he he
      mai la selalu adik kapiag autar……. abang kelabu suka bergurau senda ngan adik kapiag autar.

  7. hamPAS pun bukanlah islamik sangat, kalau orang lain makan rasuah hukum haram, tapi kalau depa makan rasuah jadi sedekah…

  8. ISLAM adalah satu
    gaya pengamal yg berbeza
    di sini tidak ada bezanya islam umno n islam pas.
    mana2 parti yg memerintah pasti ada rasuah, anak menantu, tidak sefahaman antara komponen parti.
    tidak ada manusio yang sempurna
    tidak ada parti yang diiktiraf didalam islam.

    • Salam,

      Ada beza byk. la samdul…auta
      BYK. SANGAT

      Manusia itu adalah umat yang satu.
      (Setelah timbul perselisihan), maka
      Allah mengutus para nabi sebagai
      pemberi kabar gembira dan pemberi
      peringatan, dan Allah menurunkan
      bersama mereka Kitab dengan benar,
      untuk memberi keputusan di antara
      manusia tentang perkara yang mereka
      perselisihkan. Tidaklah berselisih tentang
      Kitab itu melainkan orang yang telah
      didatangkan kepada mereka Kitab,
      yaitu setelah datang kepada mereka
      keterangan-keterangan yang nyata,
      karena dengki antara mereka sendiri.
      Maka Allah memberi petunjuk orang-orang
      yang beriman kepada kebenaran tentang
      hal yang mereka perselisihkan itu dengan
      kehendak-Nya. Dan Allah selalu memberi
      petunjuk orang yang dikehendaki-Nya
      kepada jalan yang lurus.[2.213]

  9. helo adik beradik……..

    pejuang Islam yang terhebat??????? tang mana hebat tu haa……..aku pun penin…..pasai banyak sangat tak betoinya…..kalau nak bagi tau sini jenuh tulih laa……..

    Rasuah A1
    Menipu @ pemuhong siang malam A1
    Gelintey orang A1
    Tulisan jawi……ramai anak grombolan tak tau baca tak tau tulih A1
    Tak tau baca Quran A1
    Putaq belit – berita , sejarah, ilmu A1
    Halal diharamkan…Haram dihalalkan (hangpa cari sendiri banyak contoh tak tertulis) A1
    Tiada amanah (harta -manusia) A1 (contoh banyak …cari sendiri)
    Kronism A1
    Mesjid cantik…….orang tak dak

    kalau senarai lagi semuanya straigh As – kira kalau masuk SPM kira hebatlah tuuuuu

    he he abang NK suka bergurau senda dengan adik-adik grombolan sambil bertukaq idea

  10. mace2

  11. Kata-kata dari kaum munafikun yang kononya “Islam” tetapi tak pernah mahu mengagungkan Islam dan selalu menyalahkan puak yang mempertahankan Islam:

    “kata kata diatas dicedok & diterjemahkan
    ia adalah pesanan & peringatan untuk diri sendiri si kristian anak jesus
    dia yang bersolat kununya…tapi suka mengkafirkan oranglain….
    baguslah buat cermin diri sendiri.” ~ Aftar

    “hamPAS pun bukanlah islamik sangat, kalau orang lain makan rasuah hukum haram, tapi kalau depa makan rasuah jadi sedekah…” ~ Dino

    “ISLAM adalah satu
    gaya pengamal yg berbeza
    di sini tidak ada bezanya islam umno n islam pas.
    mana2 parti yg memerintah pasti ada rasuah, anak menantu, tidak sefahaman antara komponen parti.
    tidak ada manusio yang sempurna
    tidak ada parti yang diiktiraf didalam islam.” ~ Aftar

    Kalaulah kita tak mampu menegakkan agama Allah swt iaitu Islam tetapi mengagungkan hukum lain daripada Islam, adakah kita harus gelar diri kita ni Islam?
    Allah swt hanya SATU, Islam hanya SATU, hukum Islam pun hanya SATU dan kiblat pun SATU.

    Aftar / Dino,
    Kamu berdua ibarat sepasang suami isteri. Yang isteri tu selalu kata dia amat menyayangi suami tapi pada masa yang lain, dia menduakan suaminya dengan bermain dengan lelaki lain. Apa akan jadi kalau suaminya mengetahuinya? Adakah suaminya sanggup bermadu? Atau adakah anda berdua sanggup berhadapan dengan isteri macam ni? Fikir-fikirkan. Kalau kamu berdua tak sanggup, adakah Allah swt sanggup menerima mansuai yang membelakangkan hukum dan ajaranNya.

  12. Penyelewengan Dalam Pembinaan – Rumah Mesra Rakyat Jadi ‘Rumah Musuh Rakyat’
    Tuesday, 08 December 2009 02:01 Wartawan Buletin

    Chukai, KEMAMAN – “Nampak gayanya, rumah mesra rakyat sudah jadi rumah musuh rakyat,”kata seorang suri rumah, Faridah Jaafar, 45, berasal dari Kampung Baru Geliga, dekat sini.

    Beliau berkata demikian dalam suratnya yang ditujukan kepada seorang pegawai Syarikat Perumahan Negara, syarikat milik kerajaan pusat.
    Menurutnya, beliau telah berkali-kali membuat aduan berkenaan kerosakan rumahnya kepada syarikat yang menguruskan pembinaan rumah-rumah mesra rakyat itu.

    Namun begitu, setelah setahun, tiada apa-apa jawapan yang diterima balas oleh beliau dari SPNB.

    Wartawan da jurugambar TV3 SUKU yang meninjau rumah Puan Faridah baru-baru ini mendapat beliau telah sedang menggantikan kayu-kayu atap rumahnya, (Gambar kanan- atap rumah yang sedang diperbaiki) yang telah reput walaupun baru setahun diduduki

    Katanya, beliau telah menghabiskan wang sebanyak RM600.00 bagi membuang atap genting dan kayu tempat menyangkut genting yang reput itu.

    Beliau terpaksa menggantikan atap genting dengan atap asbestos kerana tidak mempunyai wang untuk menggantikan kayu-kayu tersebut.

    Haji Hanafiah Mat , sedang melihat kayu-kayu yang telah reput) yang turut bersama dalam tinjauan itu berkata, ia adalah satu penipuan dan penyelewengan yang sangat jelas oleh sebuah syarikat kerajaa Umno dan Barisan Nasional (BN).

    ”Ini adalah satu contoh yang cukup jelas, berlaku penipuan dan penyelewengan,

    ”Umno dan BN Terengganu, begitu mendabik dada kononnya dapat membina beratus-ratus rumah rakyat, namun sebenarnya bertindak menipu rakyat,”katanya.

    Beliau berazam akan membawa kes tersebut ke pihak-pihak berkenaan untuk mendapat keadilan, dan tidak menolak kemungkinan membuat satu laporan kepada pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)..

    DUIT ROYALTY LA TUU..

    ALAA .. KRONI2 UMNGOKK TIPU SIKIT JERR TUU..LAGIPONG KL RUNTUH BKNNYA ATAIH KEPALA NANJIS TUNTUYA..ATAIH KAPLA RAKYAT..

    SPERM PONG KL SIASAT..2-3 BULAN PAS TUUHH..KES DITUTUP PASAI XDAK BUKTI..

    EKEKEKEKEKEKEKEKEK…
    NANJIS TUNTUYA GELAK DGN SEMAH KATIK..RAKYATKU MUDAH AJA DITIPUU….

  13. Apa pun melayu umno anti Islam

  14. 20 PENGKHIANATAN UMNO TERHADAP ORANG
    MELAYU

    Berikut adalah antara senarai pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu:

    1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.

    2. Melemahkan sistem kehakiman negara.

    3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.

    4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.

    5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.

    6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.

    7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.

    8. Persempadanan semula pilihan raya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.

    9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.

    10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.

    11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.

    12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby, Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.

    13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Dato’ Harussani Zakarian 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno.

    14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.

    15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan di negeri berkenaan.

    16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.

    17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

    18. Mendedahkan pelaburan wang Tabung Haji satu ketika lalu dalam dengan syarikat Judi Pan Sweep, seperti yang didedahkan dalam buku Exco Kerajaan Kelantan, Dato’ Paduka Husam Musa.

    19. Enggan membayar royalti minyak kepada kerajaan Kelantan sejak tahun 2004.

    20. Mengkhianati amanah rakyat dengan merampas kerajaan negeri Perak dari tangan Pakatan Rakyat dengan cara yang tidak bermoral pada Februari 2009.

    Selain itu, Kerajaan Umno/BN juga mengadakan hubungan erat dengan Israel sebuah negara Yahudi yang ganas walaupun dasar negara tidak mengiktiaf negara yahudi itu.Talam dua muka yang mengkhianati sokongan bangsa sendiri yang menentang keganasan Zionis terhadap rakyat Palestin.

    Umno/BN juga hanya memberi kontrak yang diperuntukkan untuk bumiputera kepada kroni iaitu Umnoputra yang rapat dengan pemimpin pemerintah yang kemudianya menjual projek kepada tauke tauke kaya dengan keuntungan berjuta ringgit tanpa membuat sebarang kerja.

    Sementara tauke ini akan membuat projek berkenaan dengan baki modal yang kurang dari yang diperuntukkan. Maka jadilah lebuhraya retak, bangunan bocor, projek-projek tidak siap seperti PKFZ dab landasan berkembar Ipoh Rawang yang rugi sekitar RM1.14 billion, masjid runtuh, jambatan runtuh dan stadium di Terengganu yang runtuh……

    HEBAT2 UMNGOKK PERJUANGKAN ORG MELAYU & ISLAM….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: