Posted by: pinkturtle2 | Disember 23, 2009

Peralatan Tentera Lesap, Cermin Kepimpinan BN


Responses

  1. Kepimpinan kerajaan BN dah nampak macam Minah yang duduk diJalan Hj. Taib kat Chow Kit.
    Depa dah tak tau malu lagi dah. Muka depa buat macam slamber dek ja. Tak dak rasa segan silu lagi nak tayang muka kat rakyat.
    Depa langsung tak hormat amanah Allah bila depa dipilih sebagai salah seorang khalifah dimuka bumi ini.

    Kita nak tunjuk kat dunia negara kita sedang memacu kejayaan, nak letak taraf negara setanding macam Jepun, macam Taiwan dan macam Korea.

    Tapi pemimpin dinegara maju macam Jepun, Taiwan dan Korea kalau ada pemimpin depa kena tuduh makan rasuah atau minum arak pun dah letak jawatan. Depa ni bukan tau pasai Islam, depa jugak tak tau pasai akhlak dalam Islam, berbanding dengan pemimpin melayu Malaysia yang cukup sensitif kalau kata depa ni tak faham pasai Islam. Nanti depa akan kata jangan menyangka hangpa saja yang Islam, konon orang lain tu bukan Islam. Tuulah ayat yang depa selalu dok guna.

    Depa ni lah yang rogol undang2 dan perlembagaan yang depa sendiri sokong dan depa buat. Kalau undang2 dan perlembagaan yang depa sokong ni pun depa tak hormat dan peduli. Samalah depa tak hormat diri depa sendiri.

    Islam jenih apa depa ni. Adakah kita boleh percaya orang macam depa ni akan memuliakan undang2 AlQuran atau undang2 Allah.

    Undang2 yang depa dok pertahan dan depa dok buat la ni kalau dah jatuh hukum, semua orang boleh tahu orang yang kena hukum tu dipenjara atau dihukum mati, Tapi undang2 Allah ni takdak pendakwaan, Allah cuma bagi tau yang bersalah dan berdosa itu pasti akan terima balasan diakhirat. Macam mana depa ni nak rasa gerun dengan undang2 Allah ni, pasai depa dok cepua’ akhirat tu tak tau bila!. Kita kata pulak yang berdosa tu akan diazab didalam kubur!. Depa kata pulak setakat hari ni takdak sapa pun yang dah mati mai balik habag depa ni tengah kena siksa dalam kubog.
    Haa.. sekarang sapa yang boleh terang bagi makhluk macam ni faham.

    Tu yang kita kena kata, geng ni dah macam muka pintu jamban. Undang2 dah jadi undang2 jamban, sistem pendidikan pun datang dari jamban. Parlimen pun depa buat macam jamban, bila depa rasa nak berak depa mai, kalau tidak, depa tak ambik tau apa yang belaku kat parlimen, nak luluih bajet ka, nak telungkup ka itu takdak masalah. Janji masyuk elaun, klim mau bayag cukup masa.

    Tak tau la bila orang Islam ni nak berubah. Kita kena akui dunia orang Islam ni, memang tak akan dihormati oleh bukan muslim. Tak heranlah kalau dunia orang Islam ini akan diperkotak katikan oleh golongan Yahudi dan Nasara.

    Ada sebuah hadith saheh tak berapa ingat sapa yang meriwayatkannya yang bermaksud.” Yahudi dan Nasrani tidak akan senang duduk selagi orang Islam tidak mengikut cara mereka dan hidup gaya mereka”.

    Nah hari ini cuba kita tengok” manakah pemimpin orang Islam itu yang tak hidup macam Nasrani dan berfikir cara Yahudi”.

    Agak2 Allah redho dak pemimpin Islam yang hidup macam Nasrani perangai macam Yahudi diakhir zaman ini, kemudian depa dakwa depa pemimpin pembela agama dan bangsa.

  2. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Tiada timbul TUDM mahupun kerajaan 1 Malaysia akan jual Malaysia . Kes ini tiada kena mengena dgn UMNOBN .Ini adalah permikiran yang teramat bodoh dan mustahil.Bagi saya tidak salah pihak tentera Malaysia TUDM menjual injin/enjin pesawat( barang lusuh/rosak/scrap)di luar negeri.Kerajaan 1 Malaysia mempunyai kewangan yang kukuh untuk beli injin/enjin pesawat yang baru .Bagi saya RM 50 juta X 2unit berapalah sangat bagi kerajaan 1 Malaysia . Perbuatan menjual besi buruk (injin/enjin)adalah perkara yang baik dari disimpan bertahun tahun . Kalau diperbaiki injin/enjin tersebut mungkin akan mengundang musibah jet perjuang akan jatuh terhempas dan akan kehilangan nyawa pula .NILAI NYAWA LAGI BERHARGA. So dari jadi bahan simpan (elak pembaziran) ,elok TUDM menjualkannya dan wang jualan tersebut boleh TUDM buat kolam renang,tapak main tennis, baiki kerosakkan surau di TUDM, DLL.

    • Assalamualaikum Tuan Haji…

      awat cakap macam tu… Ini cerita “hilang” bukan “jual besi buruk”….. kalau hilang selepas 2 tahun baru disedari… apa cerita ni? kalu jual atau di”hapuskira” mengikut prosedur yang ditetapkan oleh Perbendaharaan takpa, hasil jualan “besi buruk” dikreditkan semula ke dalam akaun Kerajaan sebagai “hasil”, ini tidak… lesap macam tu saja, tak tau bila hilang, kemana hilang dan sapa yang melesapkannya, lepas tu duitnya kemana?

      jangan la nak tipu orang dengan berkata bahawa “enjin jet” tu besi buruk.. harta Kerajaan kalu nak dilupuskan ada prosedurnya dan bila dah diluluskan pelupusannya, kalo dijual, hasil jualan barang buruk tu dikreditkan semula ke dalam akaun Kerajaan….

  3. setahun dah berlalu baru sedar…mana2 kerajaan pun ada…cuma tak kecoh ajer…besi buruk usahlah di lalak lalak…mcm jual kertas ajer

  4. minta tolong klik link dibawah….
    http://jutawanklik.com?a_aid=9420077a

  5. Bermacam-macam kes berlaku. Apa punya teruk KERAJAAN Malaysia dibwah pemerintah BN.

    Aku amat kecewa dengan pemerintah macam CELAKA. Berlagak pandai tetapi pencuri. Berlagak pandai Memerintah tetapi Malaysia pun nak dijual pada musuh.

    Elok DS Najib letak jawatan sahaja. Ini lah KERAJAAN BN.

    Selagi BN memerintah selagi itulah SIAL akan mengundang.

    Elok berhenti dan terima sahaja apa hukum bakal dikenakan.

    • Itu pun ada juga barua-barua yang masih menyokong kepimpinan pencuri. Oiii kalau pemimpin kamu orang pun pencuri tentulah juak-juak atau pengikut-pengikut pun pencuri juga. Betul setandan kelapa tidak semuanya busuk tetapi orang BN memang busuk busuk.

      sedarlah MELAYU. sampai bila nak jadi bodoh. Senang-senang sahaja pemimpin kamu tipu kamu.

  6. Ini sudah bagus, besi buruk ada nilai sampai 50juta. Berapa banyak lagi besi buruk yang ada? helikopter Nuri, Kapai terbang Hercules, Bas Rapid KL yang dok berlambak kat Jalan Ulu Yam, Bangunan Petronas dan komplek Daya Bumi yang sampai sekarang banyak yang kosong lagi tu awat depa tak juai?

    Jangan pakai Akai tapi tolong pakai A’kal.

  7. Salam,

    Kalau kata enjin jet sebagai besi burok ada nilainya tetapi di mana letaknya nilai harga diri/maruah sebagai manusia yg di pertanggung jawabkan atas amanah yg telah diberikan mewakili sebahagian drpd. benteng pertahanan negara selain tentera darat dan laut.

    pedukang masalodeh la hampa TUDM.

  8. setahu aku jet F5E ni masih terbang lagi kenapa dijadikan besi buruk….tak ada pulak dengar dilucutkan tauliahnya….pelik Pak Haji pelik.

  9. salam hj jamaludin………

    besi buruk 50 juta????? ini kira hebat dahhhh……..hang kata tak dak kena mengena ngan kerajaan??????? kalau tak dak pasai apa menteri jadi kelam kabut……..awat TUDM ni bawah kerajaan mana?????? bawah kerajaan maldive kot???? rakyat tak perlu tahu…………..

    hang jngn buat siru laaaaa………..
    kalau nak mengampu pun cari lah idea lainnn…….

    see u

    • Salam nasik kandaq.

      Hebat depa nurr.

      Kita ingat.
      nasik saja kena kandaq.

      Ni.
      Enjin jet pun depa kandaq.

      Depa dok makan nasik kandaq, kot.
      Kuat semacam, aje.

      Sekadaq jet yang berkandaq.

      • Salam,

        Ini bukan jenih
        kandaq nasi kandaq.
        Ni jenih spesis hijau
        kepala dongga
        jenih kandaq jugak
        kandaq taik………

        saja habaq

      • Salam great chief.

        Macam mana nak jadi great.
        Kalau tak banyak membaca.

        Tak tahu ke.
        Mamak kat Penang tu.
        Dapat idea kat mana.
        Tentang nak kandaq nasik.

        Depa dok tengok.
        Depa dok perati.
        Yang dok kandaq-kandang.
        Tengah malam tu lah.
        Kan kat Penang, banyak.
        Zaman tu.

        Sekadaq nak habaq jugak lah.

  10. Salam.

    Salah kita Melayu Islam.
    Dari mat rempit.
    Ke hilang enjin jet.

    Apa nak dikata.
    Kalau tentang cakap.
    Kalau tentang merapu.
    Semua pandai.
    Semua tahu.

    Dari warong2.
    Ke kedai mamak-mamak.
    Ke kantin-kantin.
    Ke Cafe-Cafe.
    Ke Coffee House-Coffee House.
    Semua cerdiklah.
    Semua tahulah.

    Tak reti menilai pun.
    Yang boleh baca doa.
    Yang pakai ketayap.
    Yang pakai serban, lagilah.
    Dipuji, disanjong.
    Dulu-dulu.
    Memang dah jadi menantu.

    Tak reti, tak reti jugak.
    Yang Tan-Tan Sri.
    Yang Dato-Dato.
    Dibahagia-bahagiakan.

    Pon tak reti, tak reti jugak.
    Yang berBMW,
    Yang BerMercedez Benz.
    Dipandang hebat.

    Baik Melayu kampong.
    Baik Melayu bandaq.
    Serupa, dua kali lima.

    Nak lihat peribadi, tak reti.
    Nak nilai peribadi, tak reti.
    Memang tak reti.

    Tu yang kita nak TGNA.
    Bersara segera.
    Berdakwah.
    Bagi depa reti sikit.

    Sekadaq kita dok perati lah.

    • Assalamualaikum budak tadika….

      dah beli seluaq, baju, kasut, beg sekolah baru ka? tahun depan dah nak masuk darjah satu… tu pon kalau ada sekolah yang nak terima la….

      nanti pi sekolah, belajaq elok2 tau…. baca buku elok2, buku baik2, faham baik2 dan betoi2… jangan lagi dok tulis merapu macam ni, jangan lagi dok sibuk suruh TGNA tu letak jawatan, hang tu yang patut didakwah oleh TGNA bagi sedaq sikit dan cerah sikit otak hang tu… kena mintak ayaq penawaq dan ayaq penerang hati kt TGNA agaq hang paham sikit apa yang berlaku la ni…

      • Salam KeLi.

        Hang ni,
        Hang ni lah.
        Sapa suruh TGNA letak jawatan.
        Letak jawatan tanda mengaku kalah.
        Takkan lah.
        TGNA kalah pulak.
        TGNA hebat.

        Kita mintak, bukan suruh pun.
        Mintak TGNA bersara segera.
        Bersara bukan letak jawatan.

        Kita nak.
        TGNA berdakwah.
        Berceramah.
        Bagi depa segan sikit.
        Bila segan.
        Peralatan tentera,
        Taklah lesap.

        Takkan tu pun, KeLi nak marah.
        Sampai tak tahu nak beza.
        Letak jawatan.
        Dan.
        Bersara.

        Sekadaq KeLi tu keli jugaklah.

    • BT yang bijak kata
      Ibarat tebu diperah..manis pada airnya
      Hampasnya…kosong takda rasa

      Dakwah TGNA tak perlu ke masjid
      Bersila baca kitab kat kita
      Dakwah TGNA tak pelu berjalan ke rumah-rumah
      Assalamualaikum ketuk pintu bercerita agama
      Dakwah TGNA cara berbeza
      Ubah yang buruk depan mata yang BN dok taja
      Takpalah saya taknak panjang cerita..cerita sama

      Kita dalam business kita dah kenal itu siapa ini siapa
      Bak kroni huh takut kamu terkejut share tu hak siapa
      Vise President anak siapa
      Non Executive tu Tan Sri mana
      Project tu siapa yang dapat…datuk mana
      Berapa ringgit..? 3 hinggit ker..?
      Takk…..berjuta-juta duit rakyat
      Nak bukti..??
      Dokumen tu kita dah baca
      Jelas sign tu Si Polan bapaknya siapa
      Mini budjet dulu sandiwara sahaja
      RM60 billion stimulus package entah ke mana
      Tak percaya?
      Berapa deficit negara?
      4.8 % GDP itu lah angkanya
      Apa makna..???

      Tulah belanja ikut suka
      Budget lebih dari yang kita ada
      Dahtu entah ke mana
      PKFZ tulah juga
      Lagi nak beli jet baru
      Yang lama kita guna
      Ishhh….suka-suka jer dia

      Kita nak cakap pasal amanah
      Kita nak cakap pasal tanggungjawab
      Kita tahu BT memang tak suka cerita

  11. salam 1 malaysia.
    rasanya soal enjin tu,bukan soal besi buruk,tapi soal enjin tu HILANG!bukan dijual,tapi hilang!!

    yang kedua,budak tadika ni tak abis2 nak tok guru bersara.enjin jet hilang pun nak kena tok guru bersara.soalannya,soal dakwah ni tugas sapa?abis yang tok guru duk buat selama ini bukan dakwah ke?dakwah macam mana yang budak tadika nak?habak mai sat.

    • Salam mat.

      mat cerdik sikit dari KeLi.
      mat tahu bersara, bukan letak jawatan.
      Nampaknya KeLi kena belajaq.
      Kat pondok mat lah.
      Kat bendang mana, tanya mat.

      mat ni pun, pandai2.
      Kurang jugak.
      Jadi mursyid PAS.
      Jaga orang PAS sajo.
      Jadi MB Kelate.
      Jaga orang Kelate sajo.

      Kalau berdakwah.
      Seantero Malaysia, TGNA boleh dakwah.
      Dari Padang Besaq.
      Sampai kat Tawau.
      Dari Jertih.
      Sampai kat Tebedu.
      Kang hebat tu.

      Orang Kelate.
      Tak payah dakwah dah.
      Pandai belako.
      Dah 20 tahun.
      Cuma tak gi, dok tak gi.
      Dah jam.
      Dah tekedu.

      Sekadaq nak TGNA hebat.

  12. salam…

    gomen tengah bertindak tu…bukan depa dok diam. biarla depa buat kerja depa…

    PR ambik kesempatan… tak dak isu….buat2la muhasabah…banyak isu dalam PR terutama pas yang perlu tindakan segera… sapa tu yg kawin sindiket tu?…contoh orang pas yg cakap tak serupa bikin… kena batang idung tak mau komen pulak…

    sokong budak tadika TGNA kena bersara dah…tak kemana dah…

    pi mai pi mai tang tu ja…

    • Salam manis.
      Terima kasih kerana sokongan.

      pi mai pi mai tang tu.
      Demo tak paham.

      Kena kato.
      Dok gi, tak gi.
      Dok lagu tu.
      Baru demo tahu.

      Sekadaq TGNA dah letih.

      • salam..
        orang bodoh jugak yang menyokong sibodoh, pencuri jugak yang membela pencuri…. itu lah ….. kalau dah asek dok baca utusan meloya dn tfok tv tiga suku… tu la jadinya….. segala yang tak betoi dan menjahanamkan pon sokong jugakkkk….. otak tu dah bengap dan hati tu dah mati….

  13. salam budak tadika ………..

    nampak hang ada geng laa ni…….si manis tu……
    tapi hangpa dua ni sama saja……..tak berapa reti nak bekawan………..hat sorang tu nma saja manis tapi komen masammmmmmmm……..

    hang becakap kok mana? dulu kata besara letak jawatan …la ni besara tak yah letak jawatan…….bedakwah saja…….hang ni siuman ke?apa la punya turr hang ni………

    dawah dah jadi makanan tgna dari pagi sampai ke malam balik sampai ke pagi……..itu laa keroja dia siang malam……..hang tu saja tak mau pi mengaji………asyik suruh orang…..lupa diri sendiri……….pasai aku tak pernah nampak hang pun kat majlis tu……….

    aku ni kesian kat hang……..hang dok kata kat tgna ni dok gi tak gi……dah bebuih mulut hang…tak habih-habih hang dok meratib ayat tu…….aku takut hang yg dok gi tak gi…….tu laa hang kena banyak baca……..ada masa lagi………masuk standard satu nanti…….hang jngn dok banyak main lagi…..asah pencil elok-elok kot-kot boleh gi, gi, gi jngn tinggai gigi sudahhhhhhhh

    he he he……..seronok melawak ngan budak-budak

  14. Assalamualaikum
    Saje nak berkongsi cerita..
    Ala soal penyelewengan dalam tentera ni sebenarnya dah berada di tahap kritikal, kontraktor – kontraktor melayu banyak makan kenyang dengan projek kerajaan di dalam ATM ni… kita tak payah nak pening dengan enjin yang mahal tu … aku nak habaq yang baju pun diorang hilangkan tengah jalan…. kat kem tu korang ingat diorang mewah ke pakai baju free? jgn harap yang banyak free tu wataniah sbb nak menambat hati orang awam.. tapi yang askar regular tu siap kena beli sendiri kalo nak nampak baru… yang pelik baju kat kedai tu kebanyakannya semua copkod KP/PERO yang bermaksud pakaian tersebut sebenarnya untuk diedarkan dalam ATM… x caya pegi kedai tentera tengok cop baju tu….

  15. kerajaan kita ni sekarang banyak tak cerita keburukan tentera.. aku tahu tentera perlu jaga kerahsiaan… tapi banyak sangat rahsia itu yang banyak ambil peluang hisap darah… sebab tu la aku keje kat golf resort selalu jumpa pegawai kanan tentera main golf walaupun waktu kerja… bukan BN je yang tak de perjuangan tapi askar kita pun dah mula hilang perasaan perjuangan tu… siapa salah pemimpin juga sebabnya bila pemimpin ambil tindakan drastik perkara ni tidak akan berlaku….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: