Posted by: pinkturtle2 | Disember 23, 2009

Lupus Dakwat Kekal Bukti Pembaziran Kerajaan Pusat


Responses

  1. Dakwat jari Pilihanraya ini didakwa bernilai RM 2.4 juta.
    Ertinya 2.4 juta itu telah menjadi abu setelah dibakar. Macam tidak memberi makna apa RM 24 juta itu buat kerajaan Malaysia. Macam dua ringgit empat puluh sen saja wang rakyat yang dibakar itu.

    Penoreh getah, nelayan, penyadap kelapa, penjaja kueh, buruh ladang, buruh kota dan segala makhluk yang mencari sesuap nasi akan lemah longlai, terjelepuk melihat RM 2.4 juta dibakar. Tetapi mereka boleh fahamkah, itu duit datang dari kumpulan wang yang disatukan. Itu duit mereka, itu duit semua rakyat. Bukan duit mak bapak atau pusaka datuk nenek atau moyang pemimpin UBN.

    Pembaziran RM 2.4 juta bagi manusia yang naik diatas kebodohan rakyat melayu yang telah dibodohkan bertahun2 lamanya oleh satu organisasi politik orang melayu ini, tentu saja takkan rasa apa2, sebab yang mereka tuai dari berbagai cara haram pun sudah melebihi jutanya dari RM yang dibakar.

    Tahukah rakyat ada bekas menteri besar Cerutu yang dihisapnya bernilai RM20 sebatang, dan pembakar cerutunya wang kertas tulin bernilai RM5.
    Kasihan rakyat mereka tetap takkan tahu apa2, sebab rakyat marhaen ini keluar mencari rezeki ketika bulan belum turun dan mula kembali, bulan sudah mengambang.
    Yang mencempong harta rakyat, bila bangun pagi fikiran pertama. Sumber dari mana yang mau dicempong lagi!.

  2. salam…

    kisah lama yg dijadikan isu semula… bukankah puak2 PR yang desak jangan guna dakwat tu… buat2 lupa pulak…

    • BETUI LA HANG NI BANGANG…………. SAPA YANG TAK MAW GUNA DAKWAT???…….

      BELI DAKWAT SABIK DIDESAK OLEH PR…….. SEBAB RASA DAH TAKLEH NAK TIPU……….. LAS MINIT , BATAL GUNA DAKWAT…….

      TAKLEH KA KAPIAG NI JANGAN MAI DOK MENYIBUK…….. MENYIBUK MENDE YANG KAPIAG TADAK TAW LA…….

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat

    • salam 1 malaysia
      nampaknya encik manis telah memesongkan fakta.jangan macam tu.

    • Ada juga puak-puak bodoh dalam umno
      Dulu PKR desak tetapi spr tak guna

      guna la akal sebelum komen –

  3. salam kawan2…aku rasalah kan…

  4. umno PANDAI MEMERINTAH

    PAS sekolah pondok
    umno reti perintah

    PAS pakai serban
    umno pakai cap
    PAS baca quran
    umno baca utusan

  5. salam………

    nak tanya sikit,,,,,,,,,sapa nak jawab……jawab laa

    pembazir macam ni kan……… yg tak main sikit-sikit tapi main juta-juta tu……..

    saudara sapa?…
    kawan sapa?….
    ikhwan sapa?
    adik beradik sapa?….
    keturunan sapa?…….
    mai mana?………
    apa dok buat keroja?……….
    puak-puak ni mentekedarah apa?
    ada dak pupu poyang dia kat sini?

    tolong jawab ahh…………….

  6. Aslkm,

    Lupus maksudnya macam di buang begitu saja..

    Kalau depa buang masuk parit atau sungai atau tanam atau bakaq… dah pasti UMNGOK adalah parti mencemar alam sekitar…

    kalau 24 sen tak pa jugak… ni 2.4 juta woi… Baguih bagi kat aku . Boleh aku buat refill pen Parker aku atau toner printer aku … sampai nak arwah pun aku ingat aku tak payah beli refill lagi he..he..

    Manis.. Manis… akal jangan tarok di lutut

  7. Aslm,

    Lupus maksudnya macam di hapus atau buang begitu sahaja…

    Kalau SPRM buang masuk parit, sungai, tanam atau bakaq maka depa ni boleh didakwa mencemar alam sekitar..

    SPRM lagi satu harus tangkap dan siasat SPRM ni.. kalau 24 sen tak pa jugak.. ni 2.4 juta rm..
    fui yoo…

    Baguih bagi kat student student dari keluarga miskin dakwat tu.. boleh jugak depa refill pen parker atau toner printer …

    Manis…Manis… akal jangan tarok kat lutut..

  8. MANA SI KAFIR BUDAK TADIKA
    BARUA UNMO DULU KINI & SELAMANYA

    sILA JAWAB TETAPI JANGAN MACAM BUDAKBUDAK BODOH


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: