Posted by: pinkturtle2 | Disember 28, 2009

PAS Optimis Memerintah Semula Terengganu


Responses

  1. Ramai ahli Pas berpendapat peminpin Pas Terengganu mesti berusaha supaya Pas Terengganu dapat memerintah Terengganu semula.

    Tak wajarpun kerana Pas Terengganu ada TGAH, ada Mustafa Ali, Ust.Abu bakar Chik, Ust Harun Taib, Wahid Endut, Dr. Azman, Muthalib Embong dan Azman Shapawi. Keanyakan depa ni kan duduk dalam pimpinan tertinggi Pas Pusat. Kalau dibanding dengan Kedah dan Kelantan, depa nilah yang sepatutnya jadi juara.

    Peliknya orang2 yang hebat dalam Pas ni dapat tadbir Terngganu hanya sepenggal saja. Burung dalam tangan bole terlepeh. Pasaipa ya?.
    Ada sapa2 yang bole komen?.

    Katalah, kalau kerusi PKR lebih sikit dari kerusi Pas tapi sama banyak dengan Umno. Kalau ikut parti dominan pemimpin yang layak jadi MB dari PKR. Pastue Umno tawarkan buat kerajaan perpaduan dengan Pas saja, dan kerusi MB ditawarkan kepada pemimpin Pas diateh ni.

    Agak2 hangpalah depa sanggup dak keluag dari PR.
    Kalau depa sanggup pasaipa?
    Dan Kalau depa tak sanggup pulak pasaipa?.

    • Harap tak der yang akan kata syok sendiri …

      psai apa otai2 pas pusat tk dpt jamin kemenangan di kaw sendiri ??

      jeng .. jeng ..

      musti ada agenda lain t u .. atau ada yg mmg tk bolh mendgr & memahami..

  2. Pas Selangor didesak keluar Pakatan

    SHAH ALAM 27 Dis. – Sekumpulan penyokong Pas yang mengadakan perhimpunan di pejabat parti itu di sini hari ini mendesak agar Pas keluar daripada pakatan pembangkang di negeri ini.

    Desakan tersebut dibuat oleh sekumpulan penyokong Pas itu yang bergerak atas nama Badan Bertindak Gerakan Kesedaran Penyokong dan Pengundi Pas (GKPPNS) di hadapan Pejabat Perhubungan Pas Selangor pada pukul 11.30 pagi ini.

    Jurucakap GKPPNS, Wan Hilman Wan Ibrahim yang juga ahli Pas cawangan Gombak berkata, tindakan itu diambil atas kesedaran mereka yang mahukan Pas terus kekal sebagai sebuah parti politik yang tidak perlu bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

    “Ini yang kita (GKPPNS) tekankan kerana wujud rasa tidak puas hati kami sebagai penyokong dan pengundi Pas di peringkat akar umbi dalam banyak hal melibatkan kerjasama dengan PKR dan DAP.

    “Kita tidak mahu Pas dipermain-mainkan oleh PKR dan DAP dalam membuat keputusan melibatkan pentabdiran negeri termasuklah dalam menangani isu-isu sensitif melibatkan kepentingan Melayu dan Islam,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Wan Hilman memberitahu, pihaknya turut mengemukakan 13 perkara dalam memorandum untuk mendesak parti itu keluar daripada pakatan pembangkang.

    Antaranya, kata beliau, meminta kepimpinan Pas bersikap realistik dalam menyelesaikan isu orang Melayu dan Islam serta bukannya mengikut kehendak pakatan pembangkang yang didominasi oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Selain itu, ujarnya, memorandum tersebut juga menyarankan kepimpinan Pas supaya mengambil iktibar dalam senario politik di negeri Perak supaya parti itu tidak dihukum oleh penyokong dan pengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

    Malah, katanya lagi, kepimpinan Pas juga dituntut supaya melaksanakan prinsip perjuangan yang telus berdasarkan Perlembagaan dan mempertahankan hak Melayu serta kedudukan agama Islam di Selangor.

    Bagaimanapun, jelasnya, memorandum tersebut gagal dikemukakan kepada Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali berikutan pejabat parti itu ditutup hari ini.

    Wan Hilman turut menegaskan, tindakan mereka itu dibuat atas kesedaran mereka dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak.

    keluarlah PAS dari pakatan jahanam ini.

    • MAI PULAK ADIK KAPIAQ TAIK BABI NI………
      ABANG KELABU INGAT LAMA DAH MAMPUIH.

      Syirik, Jika Ikut UMNO/BN

      Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir. – surah al-Maidah, 5

  3. ketinggalan keretapi nampaknya mat romeo kite nie …

  4. Kah…Kah….Kah… Mat Romeo ni contoh mamalia yang mudah diperbodohkan oleh Pencacai Gerombolan United Malay National Organisation….

    Yang berdemo tu bukan penyokong PAS dik Romeo Oooii… Pakai Cap, laki tapi pakai gelang tangan, rambut panjang, pakai spek hitam ala Tom Cruise dan takde sorang pun dalam gerombolan tu yang pakai kopiah….

    hehehe…. Lagi 1, kalau penyokong PAS berdemo mana ada 6-7 orang…. Paling busuk pun 1000 orang!…. KAH…KAH…KAH….

  5. Orang peh kah yang demo tu, ada yang pakai kot hitam, ada rambut panjang, ada rambut blonde, pakai cap kominih takdak logo Peh, banyak yang pakai T Shirt takdak kolar ngan jean.

    Tulih baner satu style saja. tulih ateh manila card pulak tu!. gaya pulak macam mat rempit, macam mat romeo pun ada.

    Tang jumlah pendemo, utusan meloya dan berita hairan tak tipu, dia tulih macam yang depa dok tulih jugak la.. melipat kali ganda dari jumlah sebenag 20 orang depa tulih 9998 orang korang 2 orang 10 ribu.

    Bila ada member kita yang pi perati depa demo, bila dah usai, tanya ada masyuk ka?. Depa pelan saja jawap. Adala sikit bang pada dok saja2, korang2 lepeh gak gi enjoy malam ni, lagi pun tak berapa takut, pasai ada pemaklum bagitau, polis tak akan kacau kami. Okla tu bang….

    Pasaipa polis tak kacau?. Besanya kalau Peh yang demo, polis siap tembak ayag asid lagi? .
    Paham2 ja lah bang tu peh ori, kami cuma bawak sepanduk bagi pihak Peh yang mai dari bilik gerakan Umno. Oooo…..gitu ka.

  6. Puak yang dok demo ….. cakapnya pun dah nampak depa ni tak betul. PAS tidak boleh berjuang untuk Melayu sahaja kerana PAS ialah Parti Islam SeMalaysia. PAS berjuang di atas landasan Islam dan bukan di atas dasar keMelayuan. Lihat saja komen depa iaitu “Kita tidak mahu Pas dipermain-mainkan oleh PKR dan DAP dalam membuat keputusan melibatkan pentabdiran negeri termasuklah dalam menangani isu-isu sensitif melibatkan kepentingan Melayu dan Islam,”. Patutlah Naib Presiden kata depa tu bukan dari PAS.
    Begitulah jahat dan kotornya permainan puak munafikun yang sentiasa suka memainkan api perkauman yang amat dilarang Islam.
    Satu soalan dari AKU, adakah Melayu kita dapat berdiri gagah kalau kita bersendirian?

  7. kami penduduk dari pekan kecil di perak pun tau yang demo tu haprak ngok. berapa upah ye?

  8. salam kucing kota………….

    “Peliknya orang2 yang hebat dalam Pas ni dapat tadbir Terngganu hanya sepenggal saja. Burung dalam tangan bole terlepeh. Pasaipa ya?.
    Ada sapa2 yang bole komen?” aku naqal balik apa yg hang tulis………….

    orang2 yang hebat dalam Pas Tganu tu memang laa nampak hebat tapi tak dak haibah macam TGNA, al-marhum Ust. Fadhil Noor dll……..haibah ni dikira sebagai ‘God Gifted’ antara ciri haibah ni:

    * tegas
    * komited dgn tugas
    * ada wawasan duniawi dan ukhrawi
    * jelas dlm tindakan
    * penuh ciri kepimpinan
    * ketinggian dlm mantiq jadid dan qadim
    * disegani kawan dan lawan
    * boleh mempengaruhi
    * kepimpinan berkesan
    * ada ‘sense of humuor’
    * laku bila bercakap
    * jadi tauladan dan ikutan
    * paling penting…….berilmu dan beramal dengan ilmunya-mana pi amanat dulu-dulu tuuuu
    * banyak lagi…….maaf kesempitan ruang

    …….jadi aku tengok dalam kepimpinan PAS Tganu ni seperti yg hang sebut tu tak dak kesuluruhan ciri-ciri haibah yg dimaksudkan…..

    sebab tu orang ramai termasuk ahli dah berani memperleceh, mempertikai ketokohan mereka….sesetengahnya meluat kat depa…tambah-tambah dengan isu galak nak padu-padu ni ngan gerombolan………..lagi laa orang tak hormat………

    Hang tengok stopa ali tu………tak ada haibah langsung……..masuk politik nak cari untung diri saja……..dlm gerakan Islam mana boleh lagu tu…..orang tak hormat secara pribadi kat dia…….dgn TGNA pun dia buat leceh……..sebab tu dia ngan geng-geng dia di KL tu selalu buat kacau dlm jamaah…….penin semua orang…….

    kalau senario di peringkat pusat pun kelam kabut ……habih cam na nak ambik balik Tganu……..hang ingat puak grombolan senang-senang nak biaq bagi telepas……..

    kemelut dalaman dlm PAS Tganu tu tak ambik kira lagi……..banyak kem dalam percaturan di sana………masa ada kuasa dulu tak reti nak jaga hati rakyat…..asyik becakaq hang aku…….

    suruh depa pebaik diri depa dulu……..orang nampak depa hebat……..tapi sebenaqnya tak hebat tara mana pun………lebih-lebih lagi tak dak HAIBAH dlm diri depa

    sekian dulu…………..

  9. Salam.

    Hai nasik kandaq.
    Hang tak baca ke.

    Dah lama kita dah kata.
    Kena banyak membaca.
    Membaca buku yang baik2.
    Buku berbagai bidang.
    Kena dapat banyak ilmu.
    Kena jadi orang yang berilmu.
    Kena ada ilmu dunia.
    Kena ada ilmu akhirat.
    Dua2 mustahak.
    Di dunia, nak hidup.
    Di akhirat nak hidup.

    Ini tidak,
    Kalau dah PAS sekolah agama.
    Ingat dah pandai sangat.
    Dah pandai semua.
    Bila kena kelentong.
    Masuk tong.
    Baru terlopong.

    PAS tak akan ke mana.
    Kalau dipimpin oleh ulamak2 saja.
    Mungkin menjadi kelam kabut.
    Kerana latarbelakang berbeda.
    Ada arab mesir.
    Ada arab jordan.
    Ada arab syria.
    Ada arab yemen.
    Ada arab malaysia.

    Itu sebab di Terengganu tak kekal.
    Di Kelantan, dok gi, tak gi, dok lagu tu.
    Di Kedah, masih goyang, dok ta teh.

    Jadi PAS,
    Kena ada gabungan.
    Kena ada gandingan.
    Ulamak2 dan Profesional2.
    Berganding bahu.
    Baru mantap.

    Kalau menang.
    Menanglah atas kekuatan sendiri.

    Ini asyik menang.
    Kerana kelemahan UMNO.
    Sampai bila.

    Sekadaq tak sampai2 ke bulan.

    • BT..oh BT
      Penat nak tegur
      Dulu dah pesan jangan letak diri tinggi
      Tinggi lagi gunung..tapi tak nampak dek kabus tebal
      Berapa buku BT baca
      Berapa jurnal berapa kitab dok hafal tak usah bercerita
      Takbur namanya

      Dulu kita dah kata..dah lama bulan 9 rasanya
      Buat apa TGNA nak ke “sana”
      Biarlah orang sebelah sama dengan kita
      Biar dunia..biar agama satu meja
      Takdalah budjet Najib salah matematik salah kira
      66-63 huh nanti jadilah 63-66 pula
      Cantik nombornya
      Jangan ditikam…DOSA
      Buat plat keta takpa

      Terbayang Najib pakai serban
      Serba putih…cantiknya !!!!

  10. helo budak tadika…………

    hang besunat dak lagi?
    tak pa kalau nak besunat dua kali……….tak jadi salah punya……….

    awat laa yg hang dok bezakan ulamak ngan profesional tu………

    tu laa kena belajaq tinggi sikit………banyak baca buku ulamak dulu-dulu,,,,,,,,,,

    ulamak tu tak profesional ke?………rasanya ulamak lebih profesional dari profesional yg hang pikiaq tu……….nak dapat taraf ulamak ni hang pikiaq senang ke macam nak dapat doktrate yg belambak kat pasaran di m’sia tapi masih dok pikiaq macam grombolan….tak dak kualiti…baik sikit dari tong taik saja………ramai dlm jamaah tu kononnya profesional laa………tapi perangai tak senonoh …….. akhlak hambar

    hang tengok ulamak lama dan baru……..at-Tabari, al-Haitami, al-Kindi, Al-Farabi, Ibn Maskawaih n lain-lain…….hang tengok Ariff Fahmi tu semua professional laaa……..pakar dlm berbagai bidang…….

    ni takat boleh buat summer camp…motivasi sana motivasi sini……..minta bayaq puluh-puluh ribu……profesional ke tu?…….aku rasa puak tu bukan profesional sangat tapi sekadaq Pro.Pro…….Prosakkkkkkkkk

    he he he seronok melawak ngan budak-budak

    • Salam nasik kandaq.

      Bila pulak.
      Helo, helo ni.

      Kalau, bagi salam.
      Kan bagus.

      Sekadaq kena konsisten.

  11. Salam nasik kandaq & Kucing Kota. Pasai apa hangpa ni suka sgt pleceh PAS Terengganu dan kepimpinan TGHH.
    Kalau hang tak tau realiti sbenar politik Terengganu baik hang toksah cakap la. Buat dosa kering jer…!

  12. Salam kwn2 sumer. Kita sepatutnya berusaha merapatkan jurang sesama seluruh pimpinan/ahli2. Bukannya sengaja mencari dan membuka ruang perbedaan… So, apa faedahnya merendah2kan pimpinan kita @ ada udang di sebalik `mee’…, fikir2kan lah.

  13. betui hang kata nasi kandaq. depa ni bukan reti memerintahpun. perintah tengganu 1 penggal, perintah perak 11 bulan. selangor! tu pun huru hara tal abih-abih. memang la betul aku sangka pakatan ni nama dia pakatan jahanam.

  14. Ganu kaya ada minyak. semua nak
    Terangganu Darul runtuh.

    Umno memerintah.
    Masjid pun boleh runtuh. Apa kejadah buat projek macam ni. Kalau tidak pandai nak memerintah umno oiii. Runtuh umno saja.

  15. Salam.

    Nasik kandaq.
    Di Ayer Itam.
    Bukannya sedap pun.

    Serupalah dengan tren Bukit Bendera.
    Bukannya selesa.
    Terpaksa berdiri.
    Itu pun.
    Kerana peninggalan penjajah.

    Kalau tidak.
    Tak adalah.
    Mungkin ada.
    Tapi dipanggil, tren kandaq.

    Tapi.
    Kalau ada tren kandaq.
    Tentu.
    Sophisticated sikit.
    Kan.

    PAS pun.
    Kena sophisticated.
    Baru boleh optimis.
    Tapi, kalau kandaq-kandaq
    Manalah boleh optimis.

    PAS tak boleh bergantung pada ulamak2.
    Ulamak tu disiplinnya terhad.
    Profesional lebih sesuai.
    Kerana berbagai disiplinya.
    Tentang ini.
    Nasik kandaq, kena tahu.
    Biaq yang bodoh tu.
    Terus dengan bodohnya.

    Sekadaq jangan alanak, cukuplah.

  16. salam S P kiter………………

    mu ni baca elok-elok apa aku tulis tu……..tu bukan peleceh namanya……..tapi aku cuma nak bagi tau ramai orang PAS sendiri meluat dan kembang tengkok dengan perangai beberapa kerat tokoh PAS Tganu tu……aku hanya bagi laporan……..

    sebahagian orang-orang kuat Tganu tu aku cukup kenal……..malah pernah belajaq sekali ngan aku….

    kita bercakap mengenai tingkah laku depa kebelakangan nie…….geli geleman aku tengok depa ni………sekadaq tak mau sebut nama lah….
    tapi yang ramai dok hentam TGNA tu datangnya dari dua tiga kerat tokoh-tokoh pertengahan PAS Tganu tu laa……..

    kan hang tak tau kot……..sapa yang dok peleceh TGNA dari Tganu tu????? bukan semua tapi depa ni lah yg dpt ‘political milage” dan rasa simpati dari grombolan………….kot-kot ada habuan kedepan nanti…………….

    pasai kemelut macam nie laa Tganu mu tu payah nak ambik balik dari grombolan……..

    sekadaq tak boleh ambik saja kalau perangai macam tu………


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: