Posted by: pinkturtle2 | Disember 28, 2009

Berkhidmat untuk rakyat, atau berkhidmat dengan wang rakyat


Responses

  1. Pas Selangor didesak keluar Pakatan

    SHAH ALAM 27 Dis. – Sekumpulan penyokong Pas yang mengadakan perhimpunan di pejabat parti itu di sini hari ini mendesak agar Pas keluar daripada pakatan pembangkang di negeri ini.

    Desakan tersebut dibuat oleh sekumpulan penyokong Pas itu yang bergerak atas nama Badan Bertindak Gerakan Kesedaran Penyokong dan Pengundi Pas (GKPPNS) di hadapan Pejabat Perhubungan Pas Selangor pada pukul 11.30 pagi ini.

    Jurucakap GKPPNS, Wan Hilman Wan Ibrahim yang juga ahli Pas cawangan Gombak berkata, tindakan itu diambil atas kesedaran mereka yang mahukan Pas terus kekal sebagai sebuah parti politik yang tidak perlu bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

    “Ini yang kita (GKPPNS) tekankan kerana wujud rasa tidak puas hati kami sebagai penyokong dan pengundi Pas di peringkat akar umbi dalam banyak hal melibatkan kerjasama dengan PKR dan DAP.

    “Kita tidak mahu Pas dipermain-mainkan oleh PKR dan DAP dalam membuat keputusan melibatkan pentabdiran negeri termasuklah dalam menangani isu-isu sensitif melibatkan kepentingan Melayu dan Islam,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Wan Hilman memberitahu, pihaknya turut mengemukakan 13 perkara dalam memorandum untuk mendesak parti itu keluar daripada pakatan pembangkang.

    Antaranya, kata beliau, meminta kepimpinan Pas bersikap realistik dalam menyelesaikan isu orang Melayu dan Islam serta bukannya mengikut kehendak pakatan pembangkang yang didominasi oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Selain itu, ujarnya, memorandum tersebut juga menyarankan kepimpinan Pas supaya mengambil iktibar dalam senario politik di negeri Perak supaya parti itu tidak dihukum oleh penyokong dan pengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

    Malah, katanya lagi, kepimpinan Pas juga dituntut supaya melaksanakan prinsip perjuangan yang telus berdasarkan Perlembagaan dan mempertahankan hak Melayu serta kedudukan agama Islam di Selangor.

    Bagaimanapun, jelasnya, memorandum tersebut gagal dikemukakan kepada Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali berikutan pejabat parti itu ditutup hari ini.

    Wan Hilman turut menegaskan, tindakan mereka itu dibuat atas kesedaran mereka dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak.

    keluarlah PAS dari pakatan jahanam ini.

    • MAI PULAK ADIK KAPIAQ TAIK BABI NI………
      ABANG KELABU INGAT LAMA DAH MAMPUIH.

      Syirik, Jika Ikut UMNO/BN

      Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah

    • Lain yang dibincang lain yang dibawa.
      Lain kali boleh bincang benda semua ni

      jangan jadi mangkok hayun umno

      ini mesti orang umno sampai tidak tahu apa topik yang nak dibincang.
      Ini lah umno.

  2. ketinggalan komuter nampaknya mat romeo kita nie…

  3. baik nya dia ya sokong jangan tak sokong mereka ini mat lampir tahu hati2 jangan terkena nanti peowwwwwwwwwwwwwwww

  4. Salam,

    Depa cuma utamakan rakyat DASAR EKONOMI BALACI UMNO saja.

    “”rakyat geng pala lumboo””

  5. LUMBU KAPALA DONGGA…kekekekekekekkkk

    • otak kecik sbb. tu
      kena byk. baca…

      hehehehe

  6. Salah sorang mangkok yang dok demo tu kerja dengan Indah Water. Wan Hilman la kut!.

  7. salam…………

    kalau demonstrasi macam tu tu…….gerombolan punya kereja laaaa……….habaq kat depa hangpa tok sah dok menyebok tak tentu pasai………..

    pandai-pandai nak ajaq orang………..

    gerombolan jngn tipu melayu laaa……..dah lama dah melayu kena kelentong ngan gerombolan………pasai tu mat romeo tak sedaq kediri lagi…………..

    suruh mat romeo pi cari juliet laaaa…………..

  8. Barang siapa yang mengikut BN maka ia telah melakukan syirik nasional, salah satu dosa besar.
    Apa yang dibuat oleh PAS telah pun diputuskan oleh majlis ulamak PAS. Tok Guru sendiri pun sudah solat istkharah memohon petunjuk dari Allah. Kita jangan tunjuk panda walhal ilmu dan amal kita tak seberapa, nak dibandingkan dengan Tok Guru.

  9. Salam,

    Kalau kata demo macam ni sahih mmg depa punya kerja la.Tak dak org. lain dah yg buat kerja tarak paedeh ni melainkan puak kemarok kuasa saja.Dok mai susun ayat melayu di depan pastu islam mai kot blkg. dah kenai sangat2.Bak kata kalau melayu kelumbong ngan jubah tutup seluruh muka dan tubuh macam pak arab kat padang pasiaq pon bleh kenai depa ni geng pala lumboo gak.

    Dok bawa mai batu api havoc ngan cina tak sapa ajaq pon melainkan kitab melayu kuno saja yg dok ajaq.

    Pikiaq la sama kalau bergaduh hampa ingat pak2
    menteri hampa ka nak turun sama.Depa dok senang lenang di rumah malah mungkin di luaq negara.Bila dah aman depa mai balik perintah org. macam hampa kepala lumboo dongga.

    Pi buat kerja..tak abih2 dari pru 12 lagi.Dok kira nak perleceh org….

    “””batu ronson betoi la””””

  10. Salam.

    Alahai.
    Manalah ada.
    Manusia berkhidmat untuk rakyat.
    Manusia berkhidmat untuk perut sendirilah.

    Juai nasik kandaq pun.
    Untuk diri sendiri.
    Takkan untuk orang.

    ati dok suam-suam pun.
    Tunggu panas.
    Panas untuk diri sendiri jugak.

    Jadi chief.
    great untuk chief jugak.
    Takkan great untuk orang.

    Kucing kota.
    Duduk di kota.
    Untuk kucing jugak.

    Apalah nak dihairankan.
    Kalau nama Melayu Islam.
    Pakai ketayap ke.
    Pakai serban ke.
    Pakai kot dengan tie ke.
    Semua untuk sendiri.

    Masih tak nampak.
    Yang berkorban untuk rakyat.

    Peringkat nak naik.
    Ya.

    Tapi, bila dah berjaya.
    Dah tak jadi Melayu.
    Hidup dah cara lain.
    Ada cara barat.
    Ada cara arab.
    Tengoklah berjaya tera mana.
    Berjaya lagu mana.

    Tu yang kita sayang kat.
    TGNA.
    Takut TGNA tercemar.
    Kita mintak TGNA bersara segera.
    Berdakwah pada.
    Yang berkhidmat dengan wang rakyat.

    Sekadaq masih caya pada TGNA saja.

    • UMNO bn boleh untuk perut dan kroni
      PAS / Pakatan tiada

      Kenapa?

      Tiada duit

      UMNO pencuri duit rakyat

      Kira ok juga pakai ketayap
      nampak juga islam walaupun tidak ke

      ini curi duit petronas
      masing-masing tuduh menuduh
      siapa yang curi banyak

      Mahtaik tuduh pak lah

      pak lah pula tuduh DSAI

      Ini lah umno kini.

      Bodoh tidak boleh diajar
      Jauk-juak lagi bodoh

    • BT jangan bersuara mengangkat nada
      Tak baik…itu bongkak orang tak suka
      Tuhan pun tak suka

      Sapa cakap kita hidup untuk kita?
      Kita hidup keranaNya
      Kita hidup untuk semua

      Rezeki kita ada yang lain punya
      Anak isteri kita…ibu bapa kita
      Bukan perut kita sahaja

      Rezeki kita ada yang lain punya
      Itulah rukun Islam ke-4
      BT dah lupa???
      Zakat untuk siapa?????

      Islam nak jaga
      Islam itu sempurna
      Kenapa cakap takbur
      Kenapa hina ketayap
      Kenapa hina serban
      TGNA tu BT pernah jumpa..??????

      Jangan kerana pandai membaca
      Boleh cakap semua buku aku dah baca
      Jangan kerana kita rasa dah tahu
      Boleh cakap semua orang lain tak guna

      Baliklah rumah..tengok siapa jiran kita
      Baliklah rumah..roti canai sapa kita suka
      Baliklah rumah..pengali kubur tu siapa
      Entah-entah mati kita dia dok gali
      Tak pernah pun kita bertegur sapa..!!!!

  11. apa la budak tadika dok merapu nie? tulis panjang2 tapi isi haprak

    • Betul. aku sokong

      Ini lah juak umno yang bodoh
      kesian dengan umno yang lain.

  12. Kalau TGNA dah jumpa penggantinya, maka elok sesangatlah TG bersara dari pentadbiran negeri. Bagilah peluang generasi baru plak tadbir, tetapi TG mesti kena perati dan pantau lagu mana set2 demo tu perintah negeri. Kalau bjalan betul alhamdulillah, tetapi tak betul cepat2 la TG tegur.

  13. sama saja sapapun…baik umno pas…mamusia jugak…hidup serupa…kita aman jer…takperlulah siasat lebih2…duniya zilfikri..

  14. mana blog bawean termenung takda kat sini ni..cian ler

  15. Salam.

    Tak guna mengata orang.
    Tanyalah diri sendiri.

    Dah buat ke, kerja amal.
    Dah tolong ke, anak bangsa.
    Dah derma ke, kepada badan kebajikan,
    Dah beri ke, tuition percuma.
    Dah melawat ke, rumah orang tua2.
    Dah pulih ke, penagih dadah.
    Dah nasihat ke, mat rempit.

    Tulis pandai.
    Cakap pun pandai.
    Komen pun pandai jugak.

    Bangsa Melayu.
    Agama Islam.
    Kalau tak buat kerja amal.
    Seperti tak beramallah.

    Luluslah Phd pun.
    Pakai ketayap pun.
    Pakailah serban pun.
    Tak guna.
    Kalau tak pernah buat.
    Kerja amal.
    Bukan beramal.

    Nak harap kat kalian-kalian.

    BOBOI, nama pun terok.
    Toyol yang tolol.
    Kucing kota bukan boleh fikiq.
    KeLiWoN, setakat berangan-angan.
    chief, tak buat kerja amal, mana nak great.
    Dok kandaq nasik, mana nak berubah.
    mat yang merempit.

    Buat abis boras saja.
    Apa pun tarak.
    Kalian-kalian sekalian.

    Tu yang kita mintak sangat.
    TGNA bersara segera.
    Nak mintak TGNA tolong dakwah.
    Pada kalian-kalian di atas.

    Bukan.
    Nak setiausaha2nya berhenti.

    Sekadaq TGNA kena bersara.

  16. Ishh!!! makin terok gila budak ni!
    Sari dua lagi kalau mak bapak dia tak bawak jumpa Dr. Parkar sakit jiwa, mau bercakap sorang budak ni! Is!!!!Is!!IIss….

    • salam,

      Up to the limit…
      kena byk baca buku amal plak..
      cikgu tadika baru habaq…

      “””konsert amal bersama amy search””””

      uuuuuuuuuuuu rock

  17. Salam Kucing Kota.
    Salam great chief.

    Kalau nak jadi Kucing pun.
    Jadilah.
    Tapi, jangan jadi kucing kota.
    Kan, kucing kota takut tikus.
    Nak pilih nama, pilih betoi-betoi.
    Pilih yang berani-berani.

    Kalau dah tak pandai pilih.
    Tu yang dok salah pilih.
    Orang cerdik pilih.
    Yang berkhidmat untuk rakyat.
    Tapi.
    Kucing kota yang dok pilih.
    Yang berkhidmat dengan wang rakyat.

    Kucing kota kena banyak membaca.
    Buka minda.
    Sihatkan minda.
    Baru boleh bina kota.

    Yang jadi chief pula.
    Seropa jugak.
    Bukan pandai pilih.
    Dok pilih.
    Yang berkhidmat dengan wang rakyat.
    Mana nak hebat.
    Mana boleh jadi great.
    Sekadaq sendiri panggil sendiri.
    great.
    Sendiri mengaku sendiri.
    chief.
    Tulah, kena banyak membaca.
    Minda yang sihat.
    Minda yang berilmu.
    Orang akan gelaq kita.
    great chief.
    Bukan kita gelaq kita sendiri.
    Tak pernah dengaq aih.
    Bakul angkat sendiri.
    Kita tahulah.

    Sekadaq yang kucing, takut tikus.
    Dan yang great tapi tak chief.

  18. Salam,

    Dalam bln yg sudah peniaga2 melayu di bandar perda Prmtg Pauh rasa amat kecewa terhadap wakil rakyat Ariff Shah.Mereka cuba mendapatkan
    dia melalui h/p..lansung tak di jawab berkenaan dgn. tindakan MPSP yg akan meroboh setiap premis yg di bina secara haram..mereka cuma ingin meminta jasa baik yb utk. bela nasib mereka…yb yg mereka sendiri pileh…

    yg ni depa2 tu semua yg terlibat depa menyesal memilih wakil rakyat.Itu kenyataan depa….

    standby lah next election..
    setuju ngan hijau kena pandai pilih..

    kena pandai pilih yg tau kira duit
    macam cek det
    dok perasan macam PM lagi
    dok korek korek cari duit
    ratuih ratuih tak main
    ribu ribu pon tak main
    juta juta…boleh lah
    bilion bilion…wow…

    “”sekadaq kita pi billion supermarket””

  19. Salam.

    Melayu Islam kena clear.
    Tentang kehidupan.

    Kena berusaha.
    Kena tekun.
    Kena berdoa.
    Lepas tu.
    Kena bertawakal dengan hidup.

    Matlamat pun kena clear.
    Nak.
    Sejahtera di dunia.
    Dan sejahtera di akhirat.

    Kalau clear (jelas).
    Maka tak payahlah.
    Bergantung pada orang lain.
    Pada wakil rakyat.

    Berdikarilah.
    Berdiri atas kaki sendiri.
    Kalau ada bantuan.
    Kira bonuslah.

    Jangan dok harap duit orang.
    Bergantung penuhlah.
    Dengan duit sendiri dalam bank.
    Duit sendiri dalam bank.
    Adalah kawan terbaik.

    YB tak boleh buat semua.
    Baik dari UMNO mahupun dari PAS.
    Depa ada dua tangan.
    Depan pun ada masalah.
    Biaqlah depa jadi.
    Penggubal undang2.

    Kalau sendiri tak tahu.
    Nak urus kewangan dan urusan sendiri.
    Tak ada siapa boleh tolong.
    Berdoa sampai lekok kepala.
    Minta TGNA tolong doa pun.
    Tak jadi.

    Kalau Melayu Islam dok.
    Hisap rokok.
    Dok bergaya.
    Tapi,
    Anak sekolah pun.
    Mintak bantuan.
    Melayu apa.
    Melayu Islam apa.

    Sekadaq jangan.
    Merana di dunia.
    Dan merana di akhirat.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: