Posted by: pinkturtle2 | Disember 30, 2009

Pengakuan Exclusif Isteri kedua Dr Rosli Allani


Responses

  1. Salam.

    Tak payah komen.
    Tak ada kena mengena dengan kita.

    Biaq kat depa.
    Depa tak rasa segan silu.
    Dengan TGNA pun.

    Sekadaq dah celaru.

  2. dugaan berumahtangga…..

    semua org buat salah dan silap …

    perbetulkan.. kredhaan Allah itu lebih berharga

  3. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    ” REDHA sajalah ” Sedap mulut jer !
    Saya seorang ayah juga , anak kita , ditantang bagaikan minyak yang penuh . Dari buaian hinggalah menjadi seorang gadis . Tiba tiba anak yang dalam jagaan kita tidak menghormati kita disebabkan tergila dengan seorang doktor malah doktor ini pula seorang dari ketua pemuda PAS Kelantan yang ariff perihal hukum hakam islam dan faham tentang adab tatasusila kemanusiaan .
    Patutlah TGNA keluarkan perkataan CELAKA . Manusia biadap ini pun boleh di cap CELAKA punya orang . Apa dia ingat , dia seorang doktor tak perlu hormat mentuanya , malah engkar arahan mahkamah pulak tu . BETUL BETUL CELAKA PUNYA ORANG. Kurang ajar kepada orang tua.

    • Kepada orang tua-tua.Jangan selalu menyalahkan anak jika mereka nak buat benda yang baik.Telah ditakdirkan sianak tu dah bernikah secara sah disisi agama.Izinkan je lah .Pernah tak pasangan tersebut minta izin dr orangtua mereka?? jika pernah kenapa tak di izinkan ….

    • Salam tuan aji.

      tak elok marah2 tua-tua nie.
      takut nanti darah naik.
      tak pasai2 masuk wad.

      kalau depa nak buat perkara yang baik.
      kita dok pi halang buat apa.
      depa nak bina masjid..
      bukan nak buat maksiat..

      apa2 pun kedua2 pihak ada salah masing2.
      bawa2 la berbincang.

      • Salam GUBIQ.

        Lama tak dengaq cerita.
        Ni mesti kerana minat sangat.
        Kat isu kawin.

        Isu ini tak patut berlaku.
        Sebab Kelate.
        Suasana PAS.
        Persekitaran PAS.
        TGNA pon ado.

        Gubiq kena,perati2 kat Kedah.
        Kedah pun bawah PAS juga.
        Hari ini cerita Sik.
        Mentuaku suamiku.
        Gubiq baca ke.

        Sekadaq Gubiq kena ambik tahu.

      • salam

        buat baik dari awal la… kenapa perlu nikah semula sampai dua kali… maknanya yang awal tu tak baik lah…

        bab nikah kawin…bukan boleh ambil ringan saja…belajar sampai jadi dr tak kan kawin sindiket pun tak perasan…helah bela diri tu… memalukan kerana terjadi dalam keluarga PAS

    • salam…

      saya setuju dengan pak aji… semua mak bapak sayangkan anaknya….dia sanggup buat apa saja untuk kerehdaan hidup anaknya…ikatan yang tak akan putus…

      suami yang baik akan hormati hak isteri dan keluarga isterinya…jangan sampai habis manis sepah dibuang…

      sebagai anak dara….saya tak faham mengapa sangup dia gadaikan maruahnya hanya kerana seorang lelaki celaka macam ni…bodoh sungguh…

  4. Dah jadi menantu…terima aje la…bukannya dia buat benda tak baik…cuma kau tu (bapaknya) aje yg nak tunjuk ego tak tentu pasal.

    Dia orang PAs ke…orang UMNO ka….janji dia kahwin. Dia bukannya kidnap and rogol anak kau. Dia nak kahwin…

    jangan ego sangat la bakanya woiiii….

    • salam…

      kalau anak dara ko…adik dara ko buat cam tu…ko biarkan saje…

      sekadar tanya…

  5. Kalau benar tu jangan lari.. hadapi dgn kebenaran..
    sedangkan diri tu berpelajaran kenapa mesti lari apa tak malu kah berkelakuan begitu dan akhir nya nanti diketemukan juga dimana kau bersembunyi itu…

    hanya perkataan kamu dapat sebut “aku minta maaf”
    “aku silap” “aku menyesal” aka tetapi perbuatan kamu itu sudah melampaui batas melarikan anak dara orang maka orang akan naik berang dan ini bukan salah orang melainkan salah atas perbuatan kamu itu juga.

    Insaflah dan kembali kejalan yang benar..jumpau keluarga emak bapa anak dara itu dan bersemuka
    mengatakan hajat isi hati perut kamu itu dan saya
    percaya orang akan dapat menerima nya jikalau kamu dengan tulus dan jujur hendak memperisteri kan anak dara orang itu….

    Pergi lah jumpai keluarga nya dengan penuh keinsafan atas kesalahan perbuatan kamu itu..
    insya’allah semua perkara yang bergemuruh akan menjadi tenang dan bersih hening seperti sedia kala..amin2…

    • salam…

      setuju dengan anda… kalau nak anak dara orang, buat lah cara baik… penat mak bapak dia bela 30 tahun…

  6. Kepada orang tua-tua.Jangan selalu menyalahkan anak jika mereka nak buat benda yang baik.Telah ditakdirkan sianak tu dah bernikah secara sah disisi agama.Izinkan je lah .

  7. cerita ini nak tutup citer lain…salah didikan nampaknya…sekarang nak perbetulkan…payahlah kawan…ambik pendekatan lain dgn cara lebih lembut…simertua pun janganlah tunjuk taring sehingga jadi pelakon utama plak….sikap ini melambangkan moral bapa sendiri.

  8. adui…maacam2

  9. Sekarang kita selalu salah anggap..Yang halal kita haramkan yang haram kita halalkan…
    Bila nak kawin jadi isteri ke2 bukan main main susah sibapa nak terima…memanglah bapa sayang anak tp bila sampai soal hati dan perasaan sukar utk bapa memahami

    adakah bapa sakarang lagi rela anak jadi PENZINA/PELACUR dari jadi isteri ke2 yang sah?

    Bila anak dah besar dan ada pilihan sendiri, selidiklah latar belakang bakal menantu…jika dia memang pelaku maksiat / dosa besar dng sengaja adalah baik sibapa menolak tetapi jika lelaki itu menjaga solat n amal baik,,sebaiknya permudahkanlah untuk mereka berkahwin.

    Ni bukan zaman bapa yg tentukan pilihan anak.

    DIDIKLAH ANAKMU MENGIKUT ZAMAN MEREKA.

    PRO KAWIN TAPI ANTI ZINA.

  10. Solat Sunat Al Khusuf di Masjid Negara/Masjid Taman TAR/Masjid Al Falah

    Program Pencerapan Gerhana Bulan Separa anjuran Agensi Angkasa Negara (ANGKASA) dengan kerjasama Masjid Negara, Kuala Lumpur akan diadakan pada ketetapan seperti berikut:

    Program Pencerapan Gerhana Bulan Separa
    Bertempat Perkarangan Masjid Negara
    Tarikh 1 Januari 2010 bersamaan 15 Muharram 1431H (Jumaat-Malam Tahun Baru 2010)

    1.00 Pagi hingga 6.00 Pagi

    Aturcara Program adalah seperti berikut :

    Pencerapan Gerhana Bulan Separa
    Pencerapan Planet Zuhal dan Marikh
    Pameran Bulan
    Solat Sunat Gerhana Bulan
    Khutbah Khas Gerhana Bulan
    Pertandingan Kuiz
    Sehubungan itu, orang ramai adalah dijemput hadir untuk menyaksikan fenomena ini menerusi beberapa buah teleskop yang disediakan dan ianya adalah PERCUMA

    SOLAT SUNAT GERHANA BULAN DI MASJID TAMAN TAR

    http://wp.me/piAx4-11V

    PROGRAM DI MASJID AL FALAH :

    http://wp.me/piAx4-11T

  11. Salah satu rukun iman ialah percaya kepada qada’ dan qadar. Kalau kita mengaku kita orang islam, kita kaitkan hal ini dengan tuhan. Itulah iman. Jadilah kita orang beriman. Semua yang berlaku adalah ketentuan tuhan. Oleh itu janganlah kita hilang pertimbangan.

  12. salam budak tadika………

    awai hang masuk posting tajuk ni…….pas tu bagi tahu geng lain jangan dok komen……..kononnya tak kena mengena ngan kita………..

    tu laa hang kena banyak membaca…….ni dok baca buku katun saja mana nak tajam akai tu…….masuk sekolah pun lambat……….dah tua-tua masih dok tadika lagi……tak ke haru tu…….macama muda mamat…….dah tua-tua pun mamat ni dok muda sampai ke tua…….macam hang laa dah tua bangka dok jadi budak lagiiiiiii………he he he

    dalam bab ni…..isu dia masalah peraturan yg manusia cipta sendiri……..di m’sia ni kalau nak menikah 2 ke.. 3 ke…4 ke…. cukup payah …sekali pun ada kemampuan luaq dalam…..sampai ada orang kuat pejabat agama negeri tertentu pun pi menikah kat siam……. budak tadika tak menikah kagi…….pasai tu tak berapa tau pasai ni…….tak baligh lagi laa katakan ………..

    pasai pa kat siam tu tak dak titik bengek macam kat sini……..kita tengok orng Islam kat patani, yala n nathariwat hatta kat sadao sana tu mereka tak terlibat ngan maksiat gila-gila mcm m’sia…….yg dok buat kerja di sempadan tu adalah puak-puak kapiaq siam……..hat tu biaq pi laa kat depa……….jangan pula dok tumpang sekaki……..

    bila perturan untuk menegakan sunnah macam ni disekat-sekat……..timbullah tindak balas berbagai..seperti yg kita tengok ni……..wal hal kerja tu kereja baik……..berapa banyak VIP yg menikah di siam……..kan menyusahkan namanya tu

    pasai tu di m’sia ni ramai pompuan lambat kahwin…..banyak anak dara dan janda-janda muda dan tua…….besepahhhhhhh,,,,,,itu tak ditambah lagi ngan remaja pompuan yg rosak……….

    awat benda mcm ni tak kena mengena dengan kita…. dengan hang ke budak tadika???? kurang-kurang pun hang buatlah amar ma’ruf dan nahi mungkar……..

    he he he seronok mengusik budak-budak………

    selamat tahun masehi 2010……….

    • Salam nasik kandaq.

      Kita acah saja.
      Nak tengok, sapa akan kutuk kita.
      Yang lain2, tak sebut kita pun.
      Rupa2nya nasik kandaq jugak.
      Yang ingat kat kita.

      Terima kasih lah.
      Atas ingatan kat kita tu.

      Tapi lah.
      Tapi lah nasik.
      Isu ini tak patut berlaku di Kelate.
      Kan Kelate diperintah PAS.
      Isu pula, isu orang kuat PAS.
      Peraturan agama bawah PAS.
      Persekitaran PAS.
      Suasana PAS.
      Bayang2 TGNA, pon ado.

      Apalah silapnya.
      Apalah salahnya.
      Yang PAS pun tak PAS.

      Kalau gitu.
      Betollah mintak kita.
      Mintak TGNA bersara cepat.
      Kesian pada TG.
      Rosli orang kuat TGNA.
      Ketua Penerangan Pemuda.
      Pemuda PAS,
      Bukan sebarang Pemuda.

      Letihlah TG.
      Jadi MB, letih.
      Kerana tak gi-tak gi.

      Nyanyok dah TG.
      Isu menantu.
      Isu Rosli.
      Isu Melor.
      Dah terlePAS-terlePAS
      Cakap.

      Nasik kena peringat kat Kedah.
      Kedah pon bawah PAS jugak.
      Hari ni, di Sik, ada cerita baguis.
      Jangan dok jadi lagu Kelate.
      Kedah kena pi, jangan tak pi.
      Pi, pi tu go, go lah.
      Kedah, go, go.

      Sekadaq Melayu Penang jangan pupus lagi.

  13. jgn nk backup sgt la dieorg bdua 2…
    dh salah lg nk buat video…
    lari sana lari sini..
    rosli 2 penakut sebenanye..ckp pun xpandai..
    belajar je tinggi….
    konon pengetahuaan tentang islam kuat….
    ala bnda simple ni xtahu!!!!loser la die 2….
    klo kawin 1 time tu pun dh nk nmpk die bdh…kawin kat subang????dh la xde wali….igt sah ke..
    dh la complot dgn member sndiri…hahaha..
    senang cerita la…
    klo berani sgt jmpe la parents…
    ni nk kawin lari kat thailand…
    ala….ko ni pun satu la…..
    kata kuat agama…msti tahu smua bnda….

  14. kata DOCTOR!!!umah tah mcm apa…
    tgk background blakang 2…umah entah mcm apa..
    rosli kan duit byk(kata doctor)..pg la sewa hotel..klo mampu la…hahaha…
    curtain kat umah aku lg lawala…

    satu lagi la…..ni nk kawin dgn suami org…
    apa kejadahnye…..byk lelaki lain la weyh!!!!!
    best ke jd isteri number dua……

    korg imagine mamat ni anak byk….
    tp nk kawin lain??apa reason???
    anak sndiri x terjaga nk kawin lain???
    korg mmg loser…

    lagi satu untuk isteri kedua…
    igtlah syurga di bwh tapak kaki..ibu..
    BUKAN SUAMI KO 2!!!!!!!!!
    IGTLA KAT MAK BPK KO TU!!!!
    DH MENINGGAL BARU NK MENYESAL!!!!!
    NK MINTA MAAF LA…WHATEVER…
    SKRG TAU MAK BPK SIHAT LG XKISAH LA…
    BILE DH XDE…….HMMM…
    MENANGIS KELUAR AIR MATA DARAH PUN X HIDUP BALIK…

    APA BRG LARI2…
    PG LA JMPE MAK BPK DIE….
    ORG YG KAWIN LARI NI…
    SEMUA PENGECUT…
    BAB AGAMA SEMUA TERER….

    SUDAHLA KORG BDUA….
    BILE LA KORG NK INSAF…
    ENJOY LA SAMPAI PUAS!!!!!!

  15. 1. Kalau anak dah nak kawin tu bagi je lah. Apa pulak nak halang2 kalau dah suka. Drp buat dosa baik kawin walaupun dimadu.

    2. Kembali pada jalan Allah. Satu masalah akan menyebabkan masalah lain. Kalau bapak tak bagi kawin implikasinya ye anak boleh lari, kawin senyap2, menantu tak hormat mentua, bawak ke mahkamah, lepaskan jawatan, kejar sana kejar sini, masuk surat khabar heboh 1Malaysia dunia,
    fitnah sana sini…. MasyaAllah. Kembalilah ke jalan Allah.

  16. dulu masa saya tanya apa jasa jasa pas kepada orang melayu,,
    greatshit jawab…ISLAM
    wah! dgn megahnya dan inilah hasilnya islam pas.
    dan kita semua dapat banyak hadiah dari PR sempena tahun baru.

    • ADIK KAPIAQ TADAK SOLAT MAAT PULAK KA HAGHI NI………….?

    • Kaki ni mana tau sembahyang Jumaat.

  17. btl kata aftar itu!!!!inikah hasilnye??
    ini lah namanye perosak umat islam….
    klo pandai selok belok agama..
    knapa nk kawin kali kedua kat thailand??

  18. Salam,

    Awat la dok pi loghat tentang hal rumah tangga org. Apa motif sebenarnya mengaibkan org. di
    mata dunia kalau halal di sisi agama.Kalau ini tujuan sebenar…
    Allah maha mengetahui terhadap hamba2nya….

    Tak mau nak komen sangat tentang hal ni sbb. takut cilako mai kat kita.Kita tok sahlah jadi manusia yg cilako…

    Kalau nikahnya sah biarkanlah mereka jalani hidup seperti sepasang suami isteri yg aman damai.Jgn. kita porak perandakan kehidupan pasangan tersebut..

    “””dok baik2 cek nuuuuuuuuu”””

    cek buat bagi ALLAH suka dah..yg. org tak suka tu cek sabaq byk.2 lama2 depa rheti la…

  19. Salam great chief.

    Tak lorat aih.
    Heran aje.

    Kerana.
    Dr, Rosli, pemimpin PAS.
    Berlaku dalam Kelate yang PAS.
    Lepas tu.
    Di bawah batang hidung.
    Mursyid PAS.

    Nak pimpin Islam.
    Diri sendiri, terhegeh-hegeh.
    Tak boleh jadi contoh.

    Kalau Dr. Rosli, orang biasa.
    Sapa pun tak kisah.
    Tak menjadi al kisah.

    Tu yang kita dok mintak.
    TGNA bersara segera.
    Kelate dah no go.
    Kata tak gi.
    Tak faham-faham.

    Sekadaq Kelate dah no go.

    • Salam,

      Jadi nabi nikah lebih dari 10
      sebelum diceraikan jadi 4

      tak heran ka…

      • Salam great.

        Jangan di sebut nabi.

        Kita tarak 0.00000000001% pun.
        Kenabian.

        Kalau tidak.
        Takkan lah.
        Diburu dek mentua.
        Cuma larinya saja.
        Kita tak nampak.
        Lintang pukang.

        Dah ramai dah.
        Pemimpin2 PAS.
        Yang no go.
        Serupalah yang Kelate dah no go.
        Itu yang TGNA kena go.

        no go tu tak gi lah.

        Sekadaq tendangan TGNA tak masuk gol.

      • Salam,

        Ditinggalkan
        Sunnah utk. di ikut.
        Kalau tak mau tak paksa..
        Itu pendapat anda..

        Biaq la depa settle sama depa…

        Imam syafie pon ada kata juga
        SEKIRANYA PENDAPAT AKU
        BERLAWANAN DGN HADIS NABI
        MAKA CAMPAK LAH KE DINDING…

        cek baca byk2 skit…kurang tu

  20. Salam great chief.

    Tak usah jadi sunnah nabi.
    Sebagai alasan.

    Si suami isteri ini.
    Tinggal dalam suasana PAS.
    Bermakna, suasana Islam.
    Memperjuangkan Islam.
    Di bawah kepimpinan TG.
    Bukan sebarang TG.
    TGNA.

    Kalau dah jadi sebegini.
    Tidak ada alasan.
    Alasan apa pun.
    Tak boleh terima.

    Ia memberi petunjuk.
    Bahawa dalam PAS pun.
    Di depan batang hidung TGNA pun.
    Soal hal ehwal Islam.
    Adat Islam.
    Pentadbiran Islam.
    Masih ‘is a’, is a’.
    Heboh pula, satu dunia.

    Apalah nak jadi.
    Tak rasa malu ke.
    Kalau tak rasa, tak ape lah.

    Sekadaq kena malulah sikit.

    • Salam,

      Dah tak mau terima sunnah tu
      aku pon tak heran…
      nak ikut tak mau lu punya suka.
      tiada paksaan…

      dlm. agama semua dah tamam..
      dah tersedia ada juadah nya..
      tiada pilihan..kalau A kata dia
      A LAH hidangannya…
      A lah yg dapat kita rasa..

      tang nabi cek tak heran…
      cek konar baring cecah
      telinga pi kot lein..
      mat rempit tabik spring gila
      puak2 hang saja loghat..
      nak cari pencemaran dlm islam
      kotoq perangai…
      pi beresih jgn. dok bergolomiang
      sangat dlm. taik…

      • Salam chief.

        Macam manalah boleh jadi chief.
        Kalau angkat sendiri.
        Sampai kiamat pun tak great.

        Kita ting sikit.
        Dah mula nak merapu.
        Meracau.

        Mula2.
        Merajuk.
        Sampaikan lu punya suka.

        Lepas tu.
        Kata kita nak cemaq Islam.

        Habis2.
        Taik pun diambil kira.
        Tak cemaq ke Islam.

        Ini lah.
        Orang suruh banyak membaca.
        Marah, kutuk.
        Asyik dok baca harakah.
        Mana tak minda bercerakah.
        Macam tak keteharuan.

        Nasib mu lah, chief.
        Tak akan jadi greatnya.

        Sekadaq setaraf kucing kota.

      • greatshit ni kena ganja kot
        pasal tu suka merapu,meracau

      • Salam,

        Nikah kahwin perkara yg
        ALLAH suka.Salah satu seruan
        NABI pon kalau ada anak
        pompuan bagi nikah buang cepat2.

        Rukun nikah
        1.pasangan lelaki/pompuan
        2.wali
        3.Saksi
        4.akad..

        aku merapu,meracau…
        habaq mai la..
        kita lelaki masa akan
        dtg. kita la wali kpd.
        anak pompuan kita.
        Kalau anak pompuan kita
        tak setuju nak nikah boleh
        ka kita proceed nikahkan..
        atau tak perlu dah tanya
        anak pompuan kita..

        Kdg.2 kita lalui ada
        Wali dok sebelah tok kadi
        Yang akad nikah tok kadi..
        Camna plak..aku tak tau la..
        kena bayaq plak 100rm
        kat tok kadi & saksi..

        Ada pendapat kata wali tak bleh
        ada dlm. majlis akad tu.
        Dah ada wali pasai apa plak
        nak lari dari majlis akad tu..

        habaq mai raaaaaaah
        hampa tak merapu &
        tak meracau…

  21. Pasal kawin dua tiga
    Semua suka yer?
    BT bukan main nak bercerita
    Dari masalah negara
    Habis kitab rumahtangga dia bacakan kita
    Hahaha…yerlah sapa tak suka

    Biarlah depa
    Yang Terbaik untuk depa

    Alah kita pun berkawin dua
    Bini tua bini muda
    Dua-dua sayang..dua-dua comey
    Serumah kita letak kita jaga
    Huh aman dunia
    Sorang goreng pattaya
    Sorang masak laksa utara
    Dua-dua kita kasih kita cinta

    Mana mertua yang suka?
    Lainlah P-Ramlee Si Madu Tiga
    Mentua 2×5

  22. he he he he he he. org yg paling celaka d dunia adalah yg membenci saudara seagamanya.org yg paling laknat ialah melawan perintah tuhannya.mereka la pendusta agama. Ho ho ho ho ho ramai yg bijak berbicara hal2 dosa.tapi mengapa tuhan mencipta dosa dan menegah hamba nya membuat dosa.tujuan d cipta dosa apa menda tu. Heemmm banyak sembang lebih temberang baru la hidung tinggi lubang kembang

  23. Kita kena setujulah pendapat kata orang Pas tak buleh kawin cara tu walaupun sah disisi hukum. Pasai orang Pas kena ikut etika akhlak Islam. Kalau tak ikut, orang Pas akan dimurkai oleh Allah. Dan akan dibalun oleh Forumer Umno

    Kalau pemimpin atau orang Umno buat macam tu, atau macam ketua Hakim Negara yang kawin dalam kedai kain dekat Perlis tu. Kita tak boleh balun depa, Allah kena maaflah pasai depa bukan orang Pas yang tertakluk etika akhlak Islam.

    Yang nak sangat2 pada Islam ni orang Pas, jadi kalau buat kesalahan dan kesilapan orang Pas mesti dihukum ikut Islam.
    Orang Umno berpeluang dikecualikan, depa buleh buat apa saja, nak kawin kat siam ka, kat Indonesia ka atau kat Filifina ka takda hal, pasai dasar Umno bukan Islam. Betul la tu….

    Tambah pula bapak mentua Dr. Rosli ni orang Umno. Berasapla jawapnya…

  24. Salam Kucing Kota.

    Hang tahu apa.
    Tentang kesucian.
    Hang tahu kawin saja.
    Hang tahu bantai saja.

    Tapi, bantai2 pun.
    Hang takut jugak kat tikus.

    Hang tahu tak.
    Manusia2 yang kawin itu.
    Mereka manusia Islam.
    Mereka PAS, mendukung budaya Islam.
    Dahlah PAS, jadi pemimpin pulak.
    Dahlah pemimpin.
    Dekat batang hidung TGNA pulak.
    Mengapa tak kawin kat Kelate.
    Wali tak setuju.
    Mengapa lari ke Selatan Thai.
    Dah tak setuju.
    Jangan kawin lah.
    Takkanlah tu pun tak reti.
    Cerdiklah sikit.
    Kata bodoh, marah pulak.

    Jangan dok kait dengan Nabi.
    Jangan dok tulis tentang sunnah.
    Nabi kawin lebih ada sebabnya.
    Nabi lain tarafnya.

    Soal kenabian.
    great chief 0.0000000000001%.
    Kucing Kota 0.000000000000015%.
    nasik kandaq 0.0000000000002%.
    Pun tarak.
    Tarak tu, tak ada lah.

    Tapi.
    Kalau dah tak banyak membaca.
    Tak tahu matematik.
    Manalah faham.
    Setakat boleh membaca.
    Tapi tak faham.

    Isu inilah.
    Yang buat TGNA.
    Kena go.

    Kena go tu, kena bersaralah.
    Sekadaq kita mintak saja.

    • ha ha ha ha ha ha ha
      nabi lain tarafnya
      apa budak ijau ni cerita
      nabi ko dari kalangan apa?
      dah nabi tu dari kalangan manusia,sama laaa tarafnya
      cuma bezanya dia d pilih tuhan menjadi rasul
      bila pula tuhan cipta manusia berlainan taraf?
      ko ni memang bersemangat kebangsaan
      menarafkan manusia supaya ada kelas
      semoga mati ko nanti d kuburkan kat langit
      baru ada kelas tinggi pasal kubur ko kat langit
      he he he he he he he
      ko tahu ke langit tu apa?
      sampai tuhan kata tujuh petala langit

  25. Komen hang macam kat ateh ni, eloklah hang cari Blog untuk budak tadika saja.
    Tak buleh menyumbang apa2 untuk orang yang dah cukup akal.

  26. Salam.

    Apalah nak jadi dengan.
    Sukusakat.
    Kucing Kota yang kencing merata.
    Tumpang lalu yang dok merapu.
    great chief yang perasan great.
    KeLiWoN yang dah membisu.
    Nasik kandaq yang kurang uuuuumph.

    Kadang2 beri salam.
    Kadang2 tidak.
    Kadang2 sempurna tulisan mereka.
    Kadang2 tidak.
    Rupa2 mereka.
    Bermusim rupanya.
    Ada pasang surut.

    Kadang2 menulis tentang sunnah pun.
    Dicampoq dengan taik.
    Di mana depa belajaq.
    Kat Pondok tepi bendang, koot.
    Kat Kodiang, koot.
    Kat Pendang, koot.

    Memanglah TGNA tu.
    Idola mereka.
    Tapi, TGNA tu ulamak.
    Depa2 tak perasan ke.
    Yang depa tu penyemak.
    Penyemak tu tukang sibuk la.
    Ada beza antara mereka.
    Dengan TGNA.
    Banyak beza.
    Jauh bezanya.

    Tapi, apa2 pun.
    Cik gu kita selalu nasihat.
    Banyak2lah baca buku.
    Untuk jadi manusia sempurna.
    Sempurna tu tak sewellah.

    Orang sempurna.
    Tahu, halal haram.
    Tahu, baik dan tak baik.
    Tahu keutamaan.
    Utama anak2 dan keluarga.
    Kerja kuat.
    Simpan duit banyak2.
    Jangan dok asyik boros.
    Jangan asyik nak yang percuma.
    Goyang kaki, duit2 mai.

    Tu yang.
    TGNA kena bersara.
    Kena go.
    Go dakwah.

    Sekadaq bt nak nasihat sikit saja.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: