Posted by: pinkturtle2 | Disember 31, 2009

Hadiah Yang Menyenangkan rakyat dari Kerajaan


Responses

  1. salam………..

    nampak gaya tahun ni nak kena penaik harga nasik kandaq sikit………pasai gula dah naik,,,,,,,,,,,,parpu tentu naik lagi………kacang dal lagi………bawang lagi……..bendi lagi……….

    kalau tidak kuah dalca tak sedapppppppp……..budak tadika kalau mai penang…….sure aku belanja punya……….

    sambutlah tahun baru yg meriah dgn kenaikan harga baru………

    baru padan muka…….
    yg senang tokeh gula jugaaaaaaaaa…….dan tokeh-tokeh politik yang bagi gula-gula kat budak-budak macam budak tadika tu…………

    elakan gula……..kurangkan penyakit……..jadikan kencing manis supaya jadi kencing pahit…….

    …..he he he

  2. Salam.

    Eloklah tu.
    Kenaikan yang tepat.

    Kurangkan.
    Penggunaan gula.

    La ni.
    Orang tak suka dah.
    nasik kandaq.
    Bau hangit.
    Kadang2 masam.
    Masam assam, tak apalah.
    Ini masam peluh.

    Tahun baru kita, bukan 1 Januari.
    Tahun baru kita.
    1 Muharram.
    Nasik kandaq yang dok raya sangat.
    Dok agong2 1 Januari.

    Tak payah masuk PAS pun.
    Kita tahu 1 Muharram.
    Takwim kita.

    Tak payah makan nasik kandaq.
    Kita tahu.
    Nasik campoq lebih baik.

    Apa2 pun.
    TGNA kena bersara segera.
    Kelate dah no go.

    Sekadaq tak gi, tak faham.

    • Dari hari berganti tahun dah kita
      2009 sudah 2010
      Bukan 2012..teringat pulak cerita dia
      Lama BT kita tak bergurau senda

      Bagus kurangkan gula
      Kencing manis bahaya
      Tapi BT..kita dah tak nampak tulisan BT mana arahnya?
      Tiada ulasan ilmiah tiada rencana
      Cuba kita kongsi isu biar kita cerah mata

      Cerita Gula bukan gula melaka
      Gula komoditi utama
      Punca segala rasa
      Turun naik kesannya ketara

      Kita ada sumber
      Dah salah guna, pendapatan tiada
      Kalau dulu sedepa kita ada..sekarang dah seinci agaknya
      Sebab tu yang sedikit pun rakyat yang kena
      Bila begini teringat cerita Avatar
      Sehebat 2012 juga katanya
      Manusia tu tamak hak orang hak depa
      Pandora yang cantik depa lumat
      Yang lemah depa dok tenyeh ikut suka
      Itulah kapitalis
      Kesempatan yang kecil dilipat diperah untuk dia
      Kita yang kecil yang lemah ditindah merana
      Tapi BT, rakyat yang kecil yang lemah juga ada kuasa
      Melayu mudah lupa

      Di mana kesannya
      Di mana penyelesaian yang kita nak guna
      Itulah cara, kita bahas untuk semua

      Assalamualaikum

      Duit kalau berjuta ada
      Kalau beli tak berpada, penyata tak jaga
      Sikit-sikit bukit pun jadi rata

  3. salam budak tadika……….

    kalau hang ingat kalendar Islam tu bagiuh laaa……tapi otak hang tu bau candu barat sikit…….. maklumlah hang bukan masuk PASTI ……..hang masuk tadika biasa……..pasai tu aku guna kalendar masihiah………….

    Lagi pun gula dah gila naik satu januari,,,,,,,nak kata apa lagi memang tahun masehi……..masa awal muharam pun hat baru lepaih sari dua dulu pun kita ucapkan lah selamat maal hijrah……ni bila dah masuk masehi tak kan nak ucap benda yang dah lepaih kita buat ucapan………….pasai tu hang kena steady sikit……..kena rajin baca buku baguih-baguih…bukan dok mengeja A B C lagi…………..

    aku baru balik kelantan……….sana tu cukup mewah…….orang melayu cukup ok…………dah bina banyak sekolah……..sekolah tadika pun belambak tapi tadika Islam laa TASKI, PASTI, n lain-lain……tadika macam hang belajaq pun ada…..lagi steady……..

    TGNA still ok……..and nothing 2 worry……Thier fundemental is quiet strong even no basic @ additional support from P.Jaya………….

    hang x payah laa dok suruh orang besara, berehat dari politik……..hang kecik lagiiiiiiii….belajaq laa pandai-pandai…….

    he he he seronok mengusik budak-budak

  4. Salam nasik kandaq.

    Hang kata, hang.
    Orang Ayer Itam.
    Dok juai nasik kandaq.

    Hang kata, hang.
    Sokong PAS.
    Tapi, tahun masehi jugak.
    Hang dok agong2kan.

    Ni.
    Hang dok sebok2.
    Hal Kelate, apa pasal.
    Kalau Melayu/Mamak.
    Di Penang dak nak pupus.
    Hang jangan dok sebok.
    Nak berhijrah kat Kelantan.
    Hang pi.
    Berdepan dengan Guan Eng.
    Kan dia, dah jadi.
    Sepupu sepakat dengan puak2.
    Sukusakat hang.

    Lagi satu, nak khabaq mai.
    Hang mana tahu.
    Kita tadika mana.
    Hang dok pakai tembak saja.

    Nak tanya sikit.
    Dalam 2009.
    Hang dah baca, berapa buah buku.
    Buku baik2 saja.
    Kalau dok baca harakah saja.
    Tak jadi.
    Nanti minda hang.
    Bercerakah.
    Lebih teruk dari bercelaru.

    Hang ni, jugak.
    Tak dak hati perut.
    Hang tak perasan kah.
    TGNA tu.
    Dah letih, dah tired.
    Dah laih, dah weak.
    Dengan orang Penang.
    Kena speaking sikit.
    Koot, boleh faham.
    Kalau.
    Kelate no go.
    TGNA kena go.

    Nak gelak sikit.
    Hara, hara, kah, kah, kah, kah.

    Sekadaq TGNA kena go dakwah.

    • BT ni suka bergurau dahtu kelakar pula
      Berapa buku BT baca banyak agaknya
      Mesti susah nak kira
      Kita orang tua, buku tiga lima kita guna

      Kita orang TGNA
      Kita suka
      Utusan kita baca
      Berita kita baca
      Harakah kita belek juga
      The Edge rujukan kita
      TIME kita nak tahu dunia
      The Economist kita nak jaga kira-kira

      Tapi itulah BT
      Benci betul dia pada TGNA
      Dulu Nik Amalina tolak cinta ke?

      Kita cerita pasal komiditi
      Pasal melayu tak hilang di dunia
      Tapi enjin jet hilang tak jumpa
      Dulu Bala pun hilang juga
      PKFZ skandal duit hilang berjuta
      Nak juga tanya
      Macam mana Khir Toyo boleh kaya?

      Itulah cerita
      Bukan asyik dok tanya
      Guano demo..guano demo !!!
      Lama-lama kita pun tak suka

      Cuba kita fikir
      Pasaran semasa
      Pasaran kerja
      Pendapatan negara
      Bujet yang baik untuk semua
      Nak jaga negara
      Boleh ker?

      Assalamualaikum

    • salam 1 malaysia
      selamat tahun baru budak tadika.dah masuk tahun baru ni tak masuk darjah satu lagi ke??takkan duk jadi budak tadika lagi.
      pasal melayu pupus di pulau pinang rasanya tu kerja sapa?
      yang membesarkan tahun masihi ni sapa,bukan najib n the gang dan jugak geng2 yang terdahulu?

      • Salam 1Malaysia mat.
        Hidup Najib.

        Kita tak naik Darjah Satu.
        Kita dok kat tadika saja.
        Kita pun ikut TGNA jugak.
        Tak gi, tak gi.
        No go, no go.

        Mu ni, ke mana.
        Lama tak dengaq.

        Tapi, tak apa.
        Tentang.
        Melayu pupus kat Penang.
        Isu besaq, mat.
        Isu buat nasik kandaq.
        Biaq dia kandaq isu itu.
        Sebab great chief pun.
        Tak boleh selesai.
        Tak terkandaq.
        chief tak greatlah tu.

        Kita cerita isu harga gula.
        Cukup lah.
        Kucing kota tak makan gula.
        Ikan KeLi pun tak makan.
        BOBOI pun tak guna.
        Harga gula naik jugak.

        Ini mesti kerja mat.
        Yang mat dok seludup/juai.
        Kat orang seberang tu.
        Pasai apa.
        mat, mat, behentilah.
        Toyol pun dah jadi tolol.
        Sebab mat.
        mat, mat.
        Ingat mat merempit saja.
        Ini mat menyeludup pulak.

        Satu lagi.
        Kita ingat puak2 mat.
        Ke seberang, untuk kawin saja.
        Rupanya, gula pon dijuai.
        Nak ambik ati suam-suam.
        Tok kadi.
        Jurunikah, koot.
        Koot la.

        Sekadaq nak merapu lah.

  5. Gula naik lagi
    Semua barangan guna gula juga turut naik

    Kerajaan Kencing lagi

    Puak-puak umno dapat harga gula rm1.00 sekilo
    Itu sebab puak-puak tu suka gula naik dengan alasan nak kurang penggunaan gula.

    Tahu kah kalau gula pun kurang dalam badan.

    Ini lah kerajaan yang pentingkan taukeh gula dari rakyat.

  6. Patut laa…budak tadika ijau makin bodoh dan sewel.
    Sekolah tak pandai2, pasai tu dia kekai dok class Tadika.
    Kalau dok takat tadika maknanya dia tak akan dewasa. Takdak peluanglah dia nak bunoh setan.

  7. Rupanya ada orang lagi bodoh
    Gula kena naik harga kerana ada penyeludupan dan penyakit kencing manis

    Nak tolong melayu atau tauke Gula.
    tentula tauke Gula.
    Tapi lapik nak tolong bangsa kononnya
    Siapa kaya?
    Tauke Gula melayu ke?

    kalau dah bodoh tetap la bodoh
    Budak tadika tetap la tadika
    bahlol tetap la bahlol

    Siapa kayakan Tauke cina?
    Tauke Gula, tauke judi,tauke arak yang kaya

    1malaysia

  8. Salam.

    Apa dah jadi.
    Pada toyol yang tolol.
    Kucing kota yang kencing merata.
    Bodoh, mengaku bodoh.

    Inilah PENANGannya, kurang membaca.
    Tak tahu.
    Macam katak, bawah tempurong.
    Ceritalah kot mana pun.
    Sebab harga gula kena naik.
    Depa dok one-tracked mind jugak.
    Depa dok sondoi2 jugak.
    Cacing tak dapat2 jugak.
    Sampai meleleh air liuq.

    Sekadaq depa kena banyak membaca.
    Kalau tidak, otak berserabut.
    Teruk dari sabut.

  9. Salam,

    KPI BAGI KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA MENDUDUKI
    RANKING YG TERBAIK.””””exceptional””””
    REVENUE GENERATED DEPT.

    PENAIK LAH SEMUA BAGI TINGGI TINGGI
    MELANGKIT JADI LA KITA SEMUA MACAM SERAWA LANGUT………………….

    NAMPAK GAYA LA KENA BAGI KPI UBN MENURUN SAMPAI DEPA KENA PI MENURUN
    SENDIRI KALAU NAK GENERATE REVENUE.
    THE ONLY CHOICE YG ADA.C U IN NEXT 13 GE.

    • Salam chief.

      Ni copy kat mana.

      Minggu lepas Ku Li sentuh KPI.
      Tak komen pon.

      Tak retilah tu.
      Tak tahu lah tu.

      Sekadaq kena baca jugak.

      • Salam,

        Copy kat Kerajaan Perlingkup Institusi.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: