Posted by: pinkturtle2 | Januari 26, 2010

Gambar Mountdweller Dan Aduka Taruna Di IPD Kota Bharu

Mountdweller sedang bersembang  dengan Aduka Taruna yang ditemani isterinya di IPD kota Bharu Pagi tadi sebaik saja selepas Aduka dibawa pulang dari mahkamah tinggi kota Bharu . Aduka Taruna kelihatan Tenang saja dan bersemangat semasa bersembang dengan kami semua.Lebih kurang pukul 3 petang selepas itu Aduka telah di bawa ke Bukit Aman oleh beberapa orang anggota Polis dengan menaiki kereta Waja.

Apapun kami ucapkan syabas pada pihak polis di IPD Kota Bharu yang telah memberi layanan dan kerjasama yang sebaiknya pada aduka dan kami semua semasa berada di IPD kota Bharu…


Responses

  1. Kenapa lah tuan tak mahu letakkan gambar yang penuh supaya kami rakyat malaysia mengenali AD yang luar biasa tulisannya.

    Moga moga dia Insaf dan taubat selpas ini….. harapan saya dapat berjumpa dengannya suatu masa nanti.

  2. Inai masih merah dijari sudah diduga sebegini sekali. Sabarlah isteri Aduka. Mmg adat pejuang sentiasa diuji. Harap Aduka tak serik berblog lagi selepas ini dan semoga dipermudahkan segala urusan. Doa daripada sahabat-handai mengiringi.

    • pejuang haram jadah apa dengan maki hamun

      • tah,pejuang maki hamun kot!
        projek terbaru rakyat msia – Projek Meh Langgar Bini Aduka.. “… 😛

  3. Mereka Yang derhaka bahkan telah melantik sultan lain jadi raja kelantan, tiada kena tahan dan soal siasat, bahkan telah dilantik jadi menteri; Agong pula setuju ini yang pelik.Undang2 dunia semua jenis manusia dengan darjat atau pangkat apapun adalah hinadina atas mukabumi ini. melainkan mereka yang muslim dan beramal soleh.

  4. semoga AT insaf lepas ni. kalau rasa hebat sekalipun, janganlah melampau. AT secara tidak lansung telah mencemarkan imej Islam. Semoga memberi pengajaran kepada blogger yang lain supaya berakhlak ketika menulis.

  5. Aiikk…. macam mana pula cerita Aduka, gambar Mountdweller pula jadi subject?

  6. ha ha ha ha ha ha ha
    pandai minum,pandai laa kencing sendiri
    bijaksana manusia bukan pada bicara
    untaian maksud yg menyerlah makna
    menyatakan yg nyata itu la kerja sia2
    kerna banyak manusia lebih suka pada dusta.
    ha ha ha ha ha ha ha
    berani kee kita menerima kenyataan yg nyata
    atau masih mengharap pada perkara dusta
    ho ho ho ho ho ho ho
    pening pening pening

    • Jgn pening2 x ada yg maafaat dlm p’kara ni…. X habis2 lgi2 nnti… Lebih baik kita usahakn utk generasi yg bru ni utk akn dtg…. Cra2 dunia dn akhirat ni…. O.k x!

      • ha ha ha ha ha ha ha
        kita minum dulu
        tea tongkat ali satu
        bukan ali sebelah umah aku haaa
        ha ha ha ha ha ha ha

  7. MELAYU DENGAN RAJANYA……….
    JUNJUNGLAH RAJA KITA SEBAGAIMANA KITA MENJUNJUNG LANGIT,
    TAATILAH RAJA KITA SEBAGAIMANA KITA MENTAATI AGAMA KITA KERANA DIA KETUA AGAMA DI MALAYSIA………..
    MUNGKIN SAUDARA ADUKA TARUNA BUKAN BENAR2 ORANG MELAYU,ATAU DIA SEORANG PENDERHAKA..
    SELAGI ADA RAJA SELAGI ITULAH ADA MELAYU DAN SELAGI ADA MELAYU SELAGI ITULAH RAJA ITU DISEMBAH DAN DIJUNJUNG…………

    • Salam…. Masa kita m’ucapkn kalimah allah x ada pon sebut pasal raja2 ni… S’krg kita p’juang pda islam… Bkn pda org besar2 ni yg mafaat pda d’org…. Kita asih mkn telur asih aje… Tu pon klau dpt telur, x dpt telur dpt hmps…. Kita kaji ape yg kita dpt klau ajungkn org bsr ni… Bkn m’jamin d’dunia atau akhirat!!! Bila kta dehaka pda raja bukn melayu!!! Salah tu?hanq jebat dehaka pda raja pon ada name dia d’ kapal perang navy m’lysia lgi pula KD HANG JEBAT… S’tiap yg b’agama islam harus m’yembah allah dn nabi muhhamad p’suruh allah… Kta fkirkn melayu ape yg jdi pda melayu kita ni… Ape yg jdi!!! X nk

  8. cis, ingat ko gedebe sangat AT nii.. mulut jah gege, muko tok beranin tunjuk..

  9. Kita manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Dimana salah dan kealpaan kita sehingga kita diduga seperti AdukaTaruna. Kita telah diingati supaya tidak lebih dan tidak kurang dari setiap apa yang kita lakukan. keseronokkan kadang-kadang akan membawa petaka pada diri sendiri. Janganlah ada dianatara kita kelak bertindak sedemikian rupa. Beringatlah sentiasa oleh kita, kemarahan, kealpaan, ketidakpuasan perasaan, kebencian (PHD), adalah datang dari Pemikiran yg tak terkawal. Kini Aduka Taruna telah pun direman utk disoal siasat, Jadi kita tidak perlulah lagi merungkai dan membawa berita mahupun menyebarkan sesuatu berita yang belum tentu kesahihanya. Pihak Polis telah pun menjalankan siasatan. Setiap dari kesalahan diatas kesilapan yang dilakukan AdukaTaruna pasti ada hukuman. Saya sendiri terkilan dengan penulisan AdukaTaruna. Bukanlah hak kita menghukum AdukaTaruna, kita negara yang mempunyai undan-undang. Jadi disini cukuplah ianya kita jadikan tauladan dan sempadan untuk kita semua. Kita didunia belajar dari setiap perkara yang telah lepas. Hendaklah Sentiasa mengikut perintahNya, sentiasa berdoa agar kehidupan ini dirahmati olehNya. Berfikir panjang sebelum membuat sesuatu perkara. Ada juga diantara kita terus mencaci maki penulis blogger ini. Mengeluarkan kata kesat. Setiap musibah yg terjadi sesama muslim, baiklah kita ambil iktibar. jadikan tauladan, lahirkan keinsafan pada diri sendiri. Bukanlah cara kita sebagai muslim terus mencaci maki, menghina. Alhamdulillah. Yang buruk datang dari hamba Mu Ya Allah. Sesaat kealpaan aku, besar dugaan dariMu. Alhamdulillah.

  10. Salam…saya adalah anak jati Johor…kami amat marah dan benci pada mereka yg m’hina Sultan kami dan juga Sultan-Sultan negeri lain…namun,diharapkan AT insaf dan di jthkan hukuman yg setimpal..kepada isteri dan keluarga AT,diharapkan dpt b’sbr..negara kita adalah negara demokrasi,kita bebas bersuara dan m’geluarkan p’dapat namun kita seharusnya b’hati2 pabila b’suara,jgn hingga m’guris hati sesiapa…bila dah jd mcm nie,kan susah…lgpun,ketika AT m’mohon maaf di blognya sebelum dia m’yerah diri,dia tidak m’mohon maaf secara ikhlas dan masih nak p’tahankan diri yg salah..itu yg m’ybb kami,rakyat Johor marah dan sakit hati..k’bykan rakyat Johor adalah k’turunan Bugis,jd jgn b’main api dgn kami…

  11. Sekurang-kurangnya lu (AT) tau “langit tu tinggi ke rendah”. Lu ingat lu bagus sangat la tuuu.

    Seeloknya gempaq budak ni (AT) abis abis. Bagi dia reti mcm mana nak “bersopan” sesama manusia dan agama.

    You are really joker la AT!!!

  12. Satu foro bini pakai tudung litup,baju kurung nampak wanita melayu.lagi satu foto betina pakai
    s ketat,pakai t shirt ketat macam bohsia. pandai sungguh belakun.cam ni sokong pas buat malu je.

  13. 1.Ketika Rasulullah Tersenyum

    2.Akhir Wasiat Nabi Muhammad saw Kepada Umatnya

    3.Waktu Adalah Pedang – Kalam Habib Abu Bakar al-Attas

    4.Hakekat Shalat – Al Habib Ahmad bin Abdurrahman As Seggaf

    5.Majlis Ilmu Dari Buku Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad

    6.Majlis Ta’lim pimpinan al-Habib ‘Ali Zainal ‘Abidin al-Hamid

    7.Tidak ada semangat Islam – Harussani

  14. Mulia manusia kerana agamanya….!!!!

  15. Jangan bangga dengan bugis kerana asal bugis adalah penyamun………..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: