Posted by: pinkturtle2 | Januari 27, 2010

Serangan kepala babi mencurigakan


Responses

  1. Zulkifli Nordin Dan Khalid Samad

    Posted on Wednesday, January 27 @ 05:10:59 PST by Paktam

    Oleh Dr Mohd Asri Zainul Abidin

    Saya amat berdukacita apabila membaca krisis antara YB Zulkifli Nordin dan YB Khalid Samad. Kedua-duanya sahabat yang dikasihi. Saya serba salah untuk mengulas. Namun isu ini telah dimainkan oleh media. Saya amat berharap ia menemui penyelesaian yang harmoni. Kedua-duanya pejuang rakyat, dan kedua-duanya mempunyai sumbangan yang tersendiri.

    Walaupun bukan lama saya bersahabat dengan Zulkifli Nordin, namun saya dapat memahami sedikit sebanyak hati nuraninya. Perasaan islami dan sayangkan masa depan umat Islam dalam jiwanya amat tebal. Walaupun kadang-kala saya berbeza pendapat dengannya, namun saya tetap menghormati jiwanya yang sensitif dan sentiasa berkobar-kobar dalam membela agama

    Adapun YB Khalid Samad baru sahaja saya bersahabat dengan beliau. Pada saya, beliau cuba agar Islam dilihat sebagai agama yang praktikal dan adil untuk semua pihak. Dalam menangani dakwah di Malaysia, apa yang menjadi masalah adalah bukan-muslim gagal melihat keagungan Islam, keadilannya dan kebenaran risalah tersebut sebagai bukti ia benar-benar dari Tuhan Yang Sebenar. Mesej inilah barangkali yang cuba disampaikan.

    Kedua-dua tokoh ini kesayangan kita semua. Kita tidak mahu ada antara mereka yang terbuang atau dipinggirkan. Jika hendak terpinggir, biarlah ahli-ahli politik sampah yang kontang idea dan sumbangan yang wujud dalam masyarakat kita. Bukan mereka berdua ini.

    Isu nama Allah semua kita sepakat bahawa kemungkinan untuk ia diselewengkan atau menimbulkan ketidakharmonian itu wujud. Cuma kita berbeza dalam menanganinya. Ada yang meminta agar dihalang secara mutlak. Ada yang menyatakan diizinkan, cumanya garis panduan mestilah ditetapkan untuk mengelak kegusaran. Jika garis panduan itu dilaksanakan dengan teliti, maka ketakutan pihak pertama juga mungkin dapat dihilangkan.

    Saya mengharapkan kedua sahabat ini tidak bertegang, kerana kita semua masih memerlukan khidmat mereka berdua.

    -dr mohd asri zainul abidin, USM

  2. Salam 1Malaysia aka
    Salam adikberadik aka
    Salam yang TGNA suka aka
    Salam yang nasik kandaq pun suka.

    Curiga atau tidak, bukanlah isunya.
    Isunya.
    Perkara tak seharusnya berlaku.

    Tak kiralah, siapa punya agama.
    Menggangu, cara apa pun.
    Tak baik.

    Eloklah, kalau kejadian ini.
    Tidak berulang.
    Tidak digembaq, gembuqkan.
    Akhbaq patut tak siaq.
    Tidak ramai mengetahui.
    Tidak dipanaskan.

    Orang politik.
    Tutuplah mulut.
    Carilah isu lain.
    Untuk hidup.

    Sekadaq jangan salahkan Islam.
    Salahkan pada yang mengaku Islam.

  3. ha ha ha ha ha ha ha
    babi babi babi babi babi
    itu laa zikir org tinggi ilmu nya
    kerna mereka rapat dgn apa yg islam larang
    walhal mereka lebih tahu apa kelebihannya
    ha ha ha ha ha ha ha
    ketakutan mereka terhadap babi melebihi ketakutan terhadap tuhan nya
    kebencian mereka terhadap babi melebihi dosa yg ada pada diri mereka sendiri
    ha ha ha ha ha ha ha
    yg mereka nampak babi kat masjid
    babi dalam hati masih tak nampak2 lagi
    he he he he he he he
    ada yg membabikan aku dlm hati
    ha ha ha ha ha
    ada babi dlm hati kelian
    ha ha ha ha ha ha ha
    sampai bila laaa nak bela tuuuuuuu????

  4. salam BT………
    salam kaum kerabat………

    isu nya ialah sapa yg jadi kepala babi dlm hal ini…..
    BT tak nampak kaa……..jngn buat-buat tak nampak…….

    kian hari kian banyak isu daaa……..
    perkara ni dah berlakuuu……. BT………..
    apa pula perkara tak seharusnya berlaku…….dah berlaku pun……..realistik laa sikit

    ada ka hang tak bagi surat kabar siar…….
    jangan dok heboh……. depa mesti siar punya……..ada nilai komersial dlm isu kepala babi niiiii
    kalau tak heboh macam mana nak cari kepala babi yg belum kena kerat lagi tuuuuuu?

    lepaih tu hang nak suruh depa tutup mulut…….
    ada kaa patut…….
    habih camna nak cari kepala babi tadi yg dok buat onaq sana sini……. bakar tu bakaq ni…….. ini semua kereja kepala babi laaa

    Betoi kata TL aka TumpangLalu tu……..
    bila tengok babi depa tuih………
    duit babi depa sentai……………………..
    tengok bulldog……….meleleh ayaq lioq……

    ayaq lioq meleleh
    pak itam ketagih………
    menyanyi lagu pak itam…….alunan R.Azmi

    sekadaq meleleh ayaq lioq.

    • Salam nasik kandaq.
      Salam 1Malaysia aka
      Salam Kerabat Kandaq aka
      Salam yang TGNA suka.

      Jangan dok ikut perangai tumpang lalu.
      Dia itu, lalu merata, tumpang sana, sini.

      Kalau orang buat.
      Kita jangan tumpang buat.
      Biaq pi, kat depa.

      Nasik kandaq, nasik kandaq.
      Hang ni, baca surat khabaq hari2.
      Hang baca habis.
      Hang masih tak kenai kah.
      Jadi hang ni dah kena tawan.
      Ditawan dik surat khabaq, dik media.
      Kesian kat hang.
      Kesian jugak kat kerabat2 hang.

      Sensasi sana, sensasi sini.
      Divert sana, divert sini.
      Laga sana, laga sini.
      Itu tujuan depa.
      Takkan hang tak tau.
      Tengah makan nasik kandaq.
      Depa dok betengkaq, betekak.
      Kesian noo.

      Jangan dok curiga saja.
      Kaji.
      Guna strategi.
      great chief tentu ada strategi.
      Kalau tidak, takkan dia great.

      Itulah, depa tak mau pakai strategi kita.
      Strategi kita.
      TGNA kena bersara segera.
      Bebaskan diri, berkecuali.
      Jadi MB (Melayu/Muslim Bijak).
      Pi balun depa.
      Bagi depa reti sikit.
      Ni TGNA dok tunggu lama2 dalam PAS.
      Buat apa.
      Di sini melePAS.
      Di sana terlePAS.

      Sekadaq TGNA kena bersara segera.

  5. Byk aje cubaan dn dugaanye….. Mcm2 pihak ada yg buat utk jdikn ia jdi trjdi…. K’sian kt yg buat keje ni dh jdi milion k… D’org ni… Bling botol api lh, bwa kepala lembu kt sekyn Shah alam lah dn bwa diri buang najis kt masjid tmn mju jaya kt kt klang… Kn bgus buat jihad dan b’rani mati kat israil

    • ha ha ha ha ha ha ha
      jom,jom,jom pegi
      pegi minum kopi
      ha ha ha ha ha ha
      pegi Isra’ dah laaaa
      el el nanti dulu
      tunggu pas baru boleh
      L tu tak pas lagi
      eemmmmmm
      memang dlm L ni banyak dugaan nya


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: