Posted by: pinkturtle2 | Januari 28, 2010

Seluruh Rakyat Kelantan Solat Hajat Tuntut Royalti Minyak… Gambar

Himpunan 100,000 Royalti Minyak Kelantan..!Di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV

Lagi Gambar-Gambar Lihat Di Pinkturtlephoto

Solat Hajat Tuntut Royalti Minyak


Responses

  1. Kesian 100,000 orang kawan2 saya yg sembahyang nak mintak royalti minyak tu, takda ke orang nak bagitahu mereka benda tu ‘non-issue’ kerana Kelantan sememangnya tiada hak nak tuntut royalti minyak tu? Kenapa suka sangat memperbodohkan orang untuk tujuan yg sempit? Susah sangat ke para pemimpin PAS nak berterus terang akui kesilapan? Alangkah baiknya himpunan ini berdoa untuk kesejahteraan rakyat dan negara dimana para pemimpinnya kurangkan berpolitik tapi fokus kpd berkerja untuk rakyat..Tak penat ke asyik berpolitik sejak PRU lepas? Buat la kerja utk rakyat kerana kerja itu amanat rakyat.

    • ampatuan jr..
      ko nie bekas pengerusi petronas ke?ku li sendiri dah bagitau yang sebenarnya,ko plak yang nak lawan.. Allah itu Esa dan Maha Adil

    • Salam, kesian saya melihat komen kurang bijak anda..semoga banyakkan lagi membaca..pemimpin itu orang politik, jikalau tak berpolitik itu tidak amanah pada rakyat..yang saya nak tekankan disini jika orang yang tubuhkan dan merangka perjanjian pun bertujuan SEMPIT dan MEMPERBODOH rakyat bak kata tuan, suka saya tekankan disini “Ampatuan JR” la di pihak rakyat yang pandai-pandai(pekakkan telinga,buta huruf & tuli)..

    • huhu..ampatuan..ada jgk org bodoh cm kamu yee..
      kerja itu politik, politik itu kerja…
      bahasa malysia bljr sapai mana??
      baca istilah semua dlm kamus selain kamus dewan…
      kamu 2 yg sempit dari segi bahasa pun dah salah…

  2. Jom mari kita undi: nok royalti kor nok wang ehsan? klik sini: http://bachok.net/jlwt/node/62 jangan lupa lihat http://bachok.net/wceria

  3. x kan 100000 org semua bodoh, x kan u sorang je yg cerdik, huhuhu, bahalol lol ni

    • solat hajat yang dilaksanakan mlm td pastinya akan diadili oleh Allah.InsyaAllah… kebenaran akan terserlah,samada inya berpihak kepada PAS atau pada keputusan kerajaan pusat.percayalah Allah maha adil & saksama. namun sekiranya segala perancangn program sebagaimana yang dilaksnakan sbagaimana mlm td hanyalah sekadar mengaburi mata pengokong PAS semata2.. nescaya balasan akhirat akan diberikan bagi mereka yang memainkan politik kotor semata-mata mengekalkan kuasa dan jawatan.

  4. Ampatuan Jr..saper cakap tak layak terima royalti? Hah?? Ini penjelasan oleh Kuli sendiri selaku bekas pengerusi Petronas…Kalau tak layak apasal bagi wang ehsan? Tgk kat T’ganu..gara2 wang ehsan yang dulunya royalti..habis bangunan yang dibina runtuh(Pasai apa? pasai duit tu masuk poket pemimpin UMNO…
    Kalau tak layak..apa2 pun jgn bagilah…

    • salam

      satu soalan
      kenape ye dulu masa jadi pengerusi Petronas Kuli tak pulak buat kerja pujuk kerajaan pusat bagi royalti minyak kpd kelantan?

      sekadar heran…tak kan nak masuk poket juga kut?

  5. Entry Ulangan kepada yang bodoh.

    Kenyataan yang nak membodohkan melayu, bila dikatakan wang ihsan akan diberikan kepada kerajaan Kelantan dan diajak pulak wakil kerajaan Kelantan menduduki jawatankuasa wang ihsan.

    Kalau royalthy bukan hak kerajaan negeri Kelantan. Wang ihsan yang nak diberikan itu atas dasar apa. Saja2 nak bagi ja ka?, kerana Kelantan sibuk dok dakwa minyak yang digali tu duduk dalam sempadan negeri Kelantan dan negeri2 lain tak sibuk macam apa yang dituntut oleh Kelantan.

    Kalau itulah alasannya adalah disarankan supaya kerajaan P. Pinang, Kedah, Perak dan Selangor mai pakat buat tuntutan macam Kelantan. Tak lama lagi tentu Najib akan kata negeri ni pun akan dapat wang ihsan. Tentu negeri2 ni akan suka punya.
    Kelantan tetap lah tak suka dan walau macam manapun dia akan sokong suka bila negeri2 ini nak dibagi wang ihsan.

    Bagi Najib pemberian wang ihsan ini adalah rangka untuk menawan semula Kelantan dalam PRU2 akan datang. Lagipun memberi royalthy hak yang dia sendiri faham memang ada asas kepada tuntutan dari kerajaan Kelantan ini kan menjarakan lebih jauh cita2 kerajaan pusat untuk menawan Kelantan.

    Pemimpin Umno Kelantan kecuali Tengku Razali memang tak suka royalthy diberi kepada Kelantan, kerana Wang Ihsan banyak menyumbang keuntungan masuk kocek kepada mereka dan akan dijadikan senjata dan umpan membunuh kesetiaan rakyat Kelantan yang setia dengan kerajaan TGNA.

    Kalau alasan ini pulak yang menjadi agenda untuk merampas Kelantan. Apalah pula salahnya jika wang ihsan ini diberikan dan disalor kepada pemimpin Umno negeri P.Pinang, Kedah, Perak dan Selangor dan dijadikan agenda untuk merampas negeri2 tersebut, sementara negeri2 lain sudahpun dikuasai oleh Umno. Najib sebutkan dan buat kenyataan negeri P.Pinang, Kedah, Perak dan Selangor akan juga mendapat Wang Ihsan, tentu rakyat negeri2 tersebut yang dalam PRU lalu menyokong PR, tentu akan berbondong2 meyokong BN dalam PRU kan datang. Ha! cantik la tu kan..

    Saranan ini tak perlulah dibantah oleh sapa2 jugak pun yang bertegas mengatakan kerajaan Kelantan tiada hak untuk menuntut royalthy.
    Kalau ada yang bantah, itulah tahap cerdiknya melayu yang dididik oleh Umno selama 52 tahun.

  6. ampatuan Jr…..nampak sungguh bodohnya kepala otak bercakap konon nak tunjuuk cerdik rupanya BODOH.

  7. ha ha ha ha ha ha
    tersenyum stadium tuuuu
    gembira bukan kepalang lagi
    kerna bertambah fungsinya
    tak macam stadium lain yg fungsinya untuk sukan
    ha ha ha ha ha ha ha
    tarbiah yg menzahirkan ilmu pemimpin dan yg d pimpin
    aku ingat stadium tu mengAminkan doa org yg berdoa
    gembira sgt stadium tuuuuuu
    eeemmmmmmm
    stadium lain jgn jealous haaaaaaa ha ha ha ha

  8. Pimpinan ulamak sentiasa mengadu pada allah,kerana allah lah sebaik-baiknya.semoga allah akan menghancurkan musuh-musuh umat islam serta pada mereka yang mempersendakan sholat hajat ini,dan pada mereka yang menginayai dan mempersendakan perjuangan islam.. di bumi malaysia ini.

    • saya xnak menyebelah sape2 yang pasti idea2 yang di bahaskan itu bermaksud kita ada jati diri dalam mempertahankan jati diri kita…. ( badan yang sihat akan melahirkan akal yang sihat )

  9. Salam 1Malaysia tu
    Salam Adikberadik tu
    Salam Sedaramara tu
    Salam TGNA suka tu
    Salam nasik kandaq pun suka.

    Solat hajat ini, boleh ditafsirkan
    Sebagai solat hajat politik minyak.
    Tak tahulah.
    Sesuai ke tidak dibuat begini.
    Tapi2 apa pun, niat kena betoi.
    Rasa2nya mat2 keliru.
    Pak2 mat pun keliru.
    Tok2 mat pun keliru jugak.
    Lama2, kita kelabu.

    Ke mana perginya politik Melayu.
    Hanya setakat sembahyang hajat.
    Hanya setakat wang royalti.
    Hanya setakat mampu, berkias2.
    Hanya pada hati.

    Rasanya, eloklah.
    Solat hajat begini dibuat.
    Untuk keagongan Islam.
    Untuk Islam semata-mata.
    Tidak kerana lain.
    Tidak kerana minyak kandaq.

    Dari segi fakta pun, dah tak betoi.
    Kalau 200 ribu sekali pun.
    Masih belum.
    Masih belum SELURUH rakyat Kelate.
    Sebahagien sajo.

    Sekadaq jangan salahkan Islam.
    Salahlah pada Melayu Islam.

    • 1Malaysia = 1 israel

      Sesuai atau tidak solat hajat ni bukanlah ditentukan oleh kamu.
      Keliru atau tidak bukan kamu Tuhan
      Orang umno selalu anggap mereka itu tuhan.

      Formula 1 dibuat untuk membazir wang rakyat. Ini umno amat sokong
      Wang bantuan sekolah asrama dipotong. Setiap sabtu dan ahad asrama ditutup. Tujuan untuk cut coast.

      Tetapi untuk f1 umno sangup berhabisan demi untuk menunjuk pada dunia bahawa malaysia dipimpin oleh pemerintah bn yang bagus. Tetapi habuk pun tarak.

      1Malaysia = 1 israel

    • ish,ish,ish…
      kesian dak tadika ijau
      pagi2 lagi dah merapu
      tekejut ka tengok org ramai macm tu
      rasa mcam tak pecaya ka
      doa org yang dizalimi
      mudah diterima
      dak tadika kena ingat tu

      sekadar memperingati..

  10. udah le budak tadika… makin banyak mu tulis, makin nampak mu bodo…

  11. Zulkifli: Tidak Pernah Terfikir Nak Sertai Umno

    Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Nordin dengan tegas menolak pelawaan Umno untuk menyertai parti itu sekiranya Parti Keadilan Rakyat memecat keahliannya.

    Mengulas pelawaan Timbalan Menteri Pelajaran, Dr.Mohd Puad Zarkashi yang mengatakan UMNO sedia membuka pintu untuknya, beliau berkata Umno tidak perlu membuang masa kerana perjuangan mereka berbeza.

    “Tak payalah UMNO buang masa nak buka pintu, nak jual pintu, atau nak jual pintu pada saya sekalipun,” katanya.

    Beliau berkata, prinsipnya adalah memperjuangkan Islam dan di dalam PKR, dia masih boleh menyuarakan pendapatnya berbanding jika di dalam UMNO.

    “Saya punya perjuangan, perjuangan Islam. Dalam Pakatan Rakyat saya masih lagi boleh bercakap tentang Islam. Saya masih lagi diberi ruang untuk mengemukakan pandangan malahan membawa beberapa usul di dalam Parlimen yang saya rasa saya tak boleh buat begitu di dalam UMNO,” tegasnya.

    Sehubungan itu katanya, tidak timbul isu beliau ingin menyertai UMNO. Sebagai ahli, beliau tetap menghormati apa saja keputusan yang bakal diambil PKR terhadapnya.

    Zulkifli kini sedang menunggu hukuman daripada PKR berikutan pendiriannya yang tidak sehaluan dengan dasar parti.

    “Saya ucapkan terima kasih kepada kawan saya Puad Zarkashi, tapi simpan la pintu tu” katanya.

    *Jadi, kepada Dr Mahathir, itu yang berlaku sebenarnya. UMNO adalah salah satu alat yang membelah belahkan Melayu. Dan, lebih buruk lagi, UMNO memecahbelahkan Melayu untuk menjaga kepentingan Inggeris dan menjadi “anjing lari” Inggeris…..

  12. jgn harap ayat jer power… fakta takder…

  13. salam Ampatuan Jr……….
    salam Budak Tadika…….masih dok berteka

    patutnya hang kena bagi nama Ampu Tuan Sr…… baru betoi…

    oooooohhhhhhh orang dok berdoa, salat hajat hang dok kesian…….kononnya bukan isu…….hang tak kesian kat diri hang yang tak reti ilmu laduni……..

    patutnya kami ni kesian kat hang…….pasai nampak sangat hang ni jenis ampusana wa ampusini……….salah tempat daa mau tunjuk reti

    cuba hang baca doa ni…”Rabbana aatina min ladun ka rahmah wahayyiklana min amrina rashada”….hang tanya budak tadika kwn hang tu bagi dia hurai sikit doa tu…..dia jenis kuat membaca tapi sikit fahamnya……..jadi laa sikit pun……hang tanya pi laa kat dia ……….

    Budak Tadika kali ni nampak kelam kabut……
    tulih pun dah gelabah……..
    bukan pasai apa……..
    realitinya TGNA masih dok gi dok gi…….
    boleh himpun ratusan ribu untuk berdoa + salat hajat memenuhi stadium…….
    kecut perut Budak Tadika……..
    dia dok ingat no go no go……..
    realitinya masih dok gi dok gi……. yg ni BT tak boleh tahan……… pasai dia dok meratin tak gi tak gi……..rupanya masih dok gi dok gi

    BT dok petikai pasai salat hajat……..
    hang jangan cari pasai BT……
    bab lain boleh buat main…… jngn jadi macam Ampatuan Jr kamu tu………

    memang laa isu ni isu politik…….hat tu pun tak kan nak kena ajaq lagi…….
    salat hajat nak minta depa lembut hati, beralih hati puak-puak tu agar dipenuhi kpd yg berhak……politik ada 2 jenis …the good and the evil……..bagi laa dekat yg baik ni………
    hang ni BT…….tak nampak kaa yg mana baik yg mana sebaliknya………

    salat hajat ni bertujuan menyelamatkan Malaysia drp kepimpinan yg hilang daya juang, hilang arah dlm mempertahankan maruah negara……..

    gambaran salat hajat ini adalah sebagai “political will”…….satu kesungguhan berpolitik yg ditunjukan dlm mengembalikan wang rakyat kelantan untuk kesejahteraan kelantan sendiri………

    sekadaq kena salat sunat hajat jugak……..
    sekadaq Tok Guru masih power…….masih dok gi dok gi

  14. Salam 1Malaysia aka
    Salam Adikberadik aka
    Salam Sedaramara aka
    Salam TGNA suka aka
    Salam nasik kandaq memang suka.

    Hari ini, baguis sungguh.
    BOBOI pun ada.
    Bodoh pun ada.
    Yang bestnya, GUBIQ pun ada.
    nasik kandaq mestilah ada.

    Apa2 pun, salam hormat pada semua.
    Kita budak tadika, mahu.
    Riang2, suke2.

    Hari ini, mari kita bersolat hajat.
    Kat rumah, cukuplah.
    Minta umat2 Islam di Malaysia.
    Waras segala2nya.
    Waras ideologi.
    Waras pendekatan.
    Waras tindaktanduk.
    Waras silaturahim.
    Waras ummah.

    Segala yang baik dari Allah.
    Yang tak baik, kita yang tempah.

    Islam kita, Islam yang sama.
    Tak payah dipertikaikan lagi.
    Islam ala itu, Islam ala ini.

    Matlamat kita hanya.
    Sejahtera di dunia dan
    Sejahtera di akhirat.

    Tak kiralah.
    Berkias seperti hanya pada hati.
    Sedap seperti nasik kandaq.
    Berani seperti kucing kota.
    Tenggelam timbul seperti GUBIQ.
    Jelmaan seperti KeLi.
    Masam seperti Boboq.
    Merempit seperti mat.
    Menumpang seperti tumpanglalu.
    Yang kurang panas seperti ati suam-suam.
    Yang mengaji kat bendang seperti AKU.
    Yang bodoh seperti yang bodoh tu la.
    Islam kita, Islam yang sama.

    Berbaloi buat stadium.
    Rumput pun suke.
    Selalunya underutilise.
    Diguna oleh 22, berkecek sebiji bola.
    Ini, depa kira, depa bilang, depa kata.
    100, 000, 100k, seluruh rakyat Kelate.

    Apa2 kita pun.
    Tumpangsuka, bukan tumpang lalu.
    Kerana ada.
    Show of Force.
    Jaga2 UMNO.
    Ini, a force to be reckon with.

    Tapi kita suke sangat le.
    Kalau.
    UMNO makin kuat.
    PAS mula nak kuat.
    Kerana.
    Kita nak yang kuat2 saja.
    Kata nasik kandaq.
    TGNA masih power.
    Power tu kuat lah.

    Kalau Mek Wook suka yang kuat.
    Maka kuatlah, jawapannya.

    Sekadaq jangan salahkan Islam.
    Salahkan pada yang mengaku Islam.

  15. sian ampatuan. salah rumah. nak kutuk org pun tgk tempat ek.. kan dah kena mamah. tak menjawab beliau

  16. salam…

    biarlah kelantan dengan prinsipnya
    macam si luncai dengan labu-labunya…

  17. amptuan jr….mujur demo tok kecek gini di di bandar kota bharu…

  18. amptuan jr… sebenarnya manusia tak sedar diri. memperlekehkan orang solat hajat pulak. pada dia umno saja yang berhak. tapi dia tak tahu Allah lebih berkuasa daripada umno.

  19. ok ok ok

  20. solat hajat solat meminta sesuatu yng kita ingin kan,, apa sekali pun hajat mohon kpd allah,, kerana dia lah allah yng mengatur segala sesuatu,,, selepas habis solat 5 waktu,, kita menadah tangan membaca doa,, doa itu pun di kira meminta hajat,,allah hualam,

    walau pun aku kelantan,,, aku nak tanya pada anak kelantan,,, kita sesama islam,, sepatut nya kita besatu,,bukan bemusuh,,kenapa anak kelantan suka berpuak2,hanya kawan dengan sesama kelantan,,padahal negeri lain sesama islam,,tapi anggap macam musuh,,,baru ni kalah lawan bola sampai bakar kerusi,,x reti ikit adat permainan,, di mana sikap kesabaran yng di ajar oleh rasul allah,,, padahal kelantan adalah negeri islam yng besar,, jangan guna nama islam tapi hati masih x boleh ikut ajaran islam,,,walau pun aku anak jati kelantan,, tapi aku malu ngan sikap anak kelantan zaman sekarang yng kers hati,, tak bertolak ansur,,kalah pilihan raya pun nak gaduh tunjuk perasaan,, sampai org awam pun cedera,,, [lihat lah sejarah wali allah,, sikap wali yng mulia] bukan macam sikap kelantan panas baran,,, kenapa lah negeri aku jadi macam ni;;;negeri lain x macam kelantan,,mudahan allah lembuit kan hati anak kelantan;;amin,,


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: