Posted by: pinkturtle2 | Januari 29, 2010

Video.. Kerajaan Wajib Bagi Duit Royalti Kepada Kelantan – Ku Li..


Responses

  1. maksud hadis Nabi SAW;

    كُلُّ ابْنِ آدَمَ خَطَّاءٌ وَخَيْرُ الْخَطَّائِينَ التَّوَّابُونَ

    Maksudnya;
    ”Setiap anak adam pasti melakukan kesilapan. Sebaik-baik orang yang bersalah adalah, orang yang bertaubat (kembali ke pangkal jalan)”

    لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

    maksudnya;
    “Kepunyaan Allah-lah segala apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikan, niscaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang dikehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu”

    (Surah Al-Baqarah : 283)

    Khas buat: Zulkefli Nordin, Zaid Ibrahim ,Raja Petra dan Khalid Samad.

  2. Wajib dalam kaedah hukum Islam, ertinya kena buat, kena laksanakan. Kalau tak buat atau laksanakan ertinya menentang hukum.

    Menentang hukum bukan perkara baru kepada UBN. Bahkan hukum yang dipersetujui mengikut perlembagaan dan undang2 pun UBN langgar.

    Royalthy hanya sekadar perjanjian dengan Petronas sahaja. Sudah berapa banyak dah yang kerajaan UBN ini, mungkir dengan perjanjian.

    Kerajaan UBN yang khianat dan mungkir dengan perjanjian ini, adakah mesti diberi kuasa untuk terus bermunafik kepada rakyat?.

    Msaalahnya kedunguan melayu yang suka dan bersekedudukan dengan UBN ini, melihat pemimpin UBN sebagai satria negara, bukan dilihat sebagai orang2 munafik. Alasan agama yang berhubung dengan munafik ini tidak boleh dikaitkan dengan pemimpin Umno atas alasan munafik politik. Politik bagi melayu Umno lebih tinggi sifatnya dari hukum2 ugama. Sebab itulah masih ramai golongan berpendidikan agama sanggup menganut fahaman Umno, dan dijadikan pemimpin Umno. Yang peliknya golongan ini macam tidak iktiraf ilmu dari kitab2 yang membicarakan hal2 yang menyebabkan manusia itu munafik. Adakah golongan ini membaca kitab lain walaupun mereka belajar dari institiusi pelajaran agama yang sama dengan golongan yang menentang golongan munafik ini!.

    Keganjilan akal dan minda manusia jenis ini memang jelas terkeluar dari aligment ilmu dan iman. Tetapi golongan ini tetap juga memandu roh dan jasadnya menuju distinasi macam orang berilmu dan beriman, bahkan mereka ini berusaha menyebarkan fahaman sesat ini untuk mendapat sokongan dari orang lain.

    Tidakkah ini membuktikan kejayaan syaitan yang bersumpah dihadapan Allah untuk membawa seramai mungkin manusia bersamanya menjadi isi neraka?.

    Yang lagi ganjil dan peliknya ada para pemimpin2 munafik ini ketika Allah perlihatkan kebenaran dari peristiwa2 dengan pembuktian yang akalnya dan dhamirnya sendiri mengakui perkara itu adalah benar, tetapi mereka tetap mencari helah untuk menolak kebenaran tersebut.

    Tidakkah pemimpin2 ini tidak ada perbedaannya dengan pemimpin jahilliyah seperti Abu Lahab dan
    Abu Jahal.

    Tengku Razali dan mereka yang telah melihat kebenaran sewajarnya berhijrahlah dari onar kegelapan kepada cahaya kebenaran.

    Tak payah lah kerajaan UBN setiap tahun nak meraikan awal tahun dengan slogan Ma’al Hijrah, yang sebenarnya anda semualah anti kepada Hijrah.

  3. Kita doa kes minyak ini akan mendekat seterusnya akan membawa YBM Tengku Li kedalam barisan pimpinan Pakatan Rakyat bersama gerembolannya dgn YB Nozula dan YB Yusoff.Kalau ini berjaya saya rasa kalau saya mati pun boleh pejam mata rapat dah.Saya lah yang paling gembira dalam hidup ini.

  4. ish ish ish ish ish ish
    tiadalah yg lebih aku benci dari sifat yahudi
    sifat yahudi itu tahu yg benar tapi menafikan
    kerna sukanya kebenaran diri dan menafikan kebenaran org lain itu laaa Yahudi
    hheeeeemmmmmm
    aku lebih percaya yg banyaknya jiwa jiwa yg mengakui kelantan itu berhak mendapat royalti
    tapi kerna fakta2 yg d cipta untuk menafikan akan hak itu menjadikan keagongan BN angkuh
    walhal jiwa2 itu mengakui tanpa d cipta pengakuannya
    tapi mereka lebih suka mengikut benda2 yg mereka cipta sendiri iaitu fakta2 zalim
    hhiisssssssssss
    sememangnya mereka itu penyembah berhala
    …………………………………………………………
    ha ha ha ha ha ha ha
    isu ini memang lawak zaman moden
    karya firaun lulusan Uni. eropah manatah


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: