Posted by: pinkturtle2 | Februari 15, 2010

SETPOL Nor Mohamed Yakcop yang ditahan SPRM

Rupanya Setpol mangkok ni yang diheboh-heboh sebelum ni ditahan SPRM, kenapa setpol ni yang kena tahan, Setpol menteri lain pun ramai lagi yang terlibat rasuah… Baca di sini

Harus diingat, Menteri Mamak ni lantikan dari zaman Pak Lah dahulu, sebelum ni ia menteri kewangan II, apakah ini semua ini sebagai tekanan Najib kepada mangkok ni supaya letak jawatan, mungkin jawatannya akan diberi kepada Zahrain nanti, sebagai kuota negeri Pulau Pinang.

Selain dari dari itu imej SPRM akan pulihlah sedikit kononya bagi pandangan mata rakyat 1malaysia…

he he,, kesian ya mainan politik UMNO, nasib lu , kenapa lu tak betui-betui bodek PM 1Malaysia.

Jangan hairan ya…silap-silap lepas ni SETPOL Zambri pulak yang ditahan SPRM, kesalahan Ismail Safian tu pun sewaktu menjadi Setiausaha Majlis Perbandaran Manjung pun boleh tahan juga, bongkar, jangan tak bongkar…

Nak bongkar SETPOL MB Pakatan tak boleh, bongkarlah SETPOL UMNO yang bukan team sama…., SETPOL Muhyiden, SETPOL Zahid Hamidi tak siasat samakah….

http://manjongmari.blogspot.com


Responses

  1. Salam,

    Kalau aku nak crita pasai mamak ni boleh kata jenuh kerana dia menteri kewangan(mof).Setiausaha
    sulit kpd Pak Lah Rizal Merican…cuba selak dan
    flashback tender yg sudah2.Sapa jenuh pulon….

    Eloklah Tok Jib…mau cantaih teruih depa ni..
    tak kalau jadi macam di kongress usa
    penuh dgn yahudi…kita penuh dgn mamak.

    Adik beradik sekati daging boleh kat depa
    2 kati lemak boleh kat kita….

    itu lah mamak………

    mamak2 semua jgn. marah kat aku..
    aku dah masak perangai hampa semua..

    “””…siiireeeeh semua””‘

    • Kalau nak mengutuk, boleh tak jangan generalize?

      Kalau mamak ni ada salah dia, kenapa habis mamak2 lain nak dikutuk?

      Melayu ni hebat sangat ka?

      • Melayu UMNOBN hebat
        Mamak UMNOBN pun hebat
        Semuanya hebat.

        Melayu ada duit 2 juta – Melayu hebat
        Mamak beri duit – Mamak lagi hebat

        Pakat-pakat hebat dengan mencuri
        Sama la hebat mamak dengan melayu

    • Aslkm,

      Hang ni GC.. tak baik hang kutuk semua keturunan mamak… betul gak kata cik Farah…tak perlu la hang generalize kan… sebiji pisang busuk tak leh la hang kata setandan pun busuk jugak… kita Melayu pun banyak yang haprak… Cina, India, Sigh dan yang lain lain banyak yang haprak takkan hang nak kata semua bangsa ni bangsa haprak…. tak baik tu…

      Sorry cikFarah… on behalf of anti UMNO bloggers I would say 1000 apology..

      UMNGOK kalau kita kata haprak…. memang patut pun… sebab pemimpin pemimpin dia 90% haprak…

    • salam,

      Nak tengok sangat2 la si
      mamak Rezal Merican
      Naina Merican berarak
      pd maulidul rasul ni memandang
      riuh rendah dlm tv menjadi hero
      .Tv3 pon jgn. lupa
      tayang hero hindustan ni esok
      nnt. dah beria ia nak berarak..

      “”kita cuma berarak mendung kelabu”””
      secebis senikata lagu alleycat

      nak komen2 byk2 kita
      “””seriau kat mami farah”””
      takut dia seeeerbu kita….naya
      kita kata ikan terubok byk tulang
      depa kata banyak duri…pi wau dia

  2. Puak-puak UMNOBN katakan.

  3. Salam
    salam malaysia

    jenuh sungguh depa
    duit berguni-guni
    tu baru setpol
    kalau menteri dia
    tak tau banyak mana
    ingat kena pakai kontena kot

    amenoo,amenoo…
    macam mana rakyat nak pecaya
    hangpa mengkhianati amanah rakyat
    nafsu menjadi panduan
    dosa pahala
    belakang kira
    yang penting
    harta, tahta dan wanita
    jadilah macam zaman jahilliah

    sapa yang melawan
    tangkap
    sumbat dalam isa
    lawan lagi
    fitnah pulak jadi senjata
    semua tu perkara biasa
    bagi mereka
    demi kuasa
    sanggup lakukan apa saja
    malang sungguh nasib orang melayu

    sekadaq nak sistem ISLAM…….

  4. Tangkap kena kutuk, tak tangkap legi teruk.

  5. TAHNIAH SPRM,UMNO.TAHAN JE SAPA YG SALAH.JGN JADI PAS,PKR.KALAU ORG DIA KENA TAHAN,KECOH.DLM UMNO RASUAH ADALAH HARAM,DLM PAS,PKR,RASUAH ADALAH PERJUANGAN,SEDEKAH.MAKLUMLAH MEREKA AHLI SYURGA,TIADA DOSA,DIJAMIN SYURGA.TAK CAYA,TANYA NIK AZIZ TU.KALAU ORG UMNO KENA TAHAN,MEREKA PUKUL GENDANG MERATA,KALU MEREKA KENA,MEREKA KATA UMNO TAK ADIL,FITNAH,TUBUHKAN SURUHANJAYA SIASAT,PADAHAL UMNO YG TAHAN ORG UMNO YG BERSALAH,PAS BOLEH BUAT KE?ATAU BELA HABIS HABISAN ORG MEREKA YG BERSALAH.

    • Tahan kemudian bebas. Apa maknanya.
      Setakat ini memang orang umno yang bermasalah.
      Betul umno ahli neraka.

  6. Tindakan SPeRM sungguh hangat sekarang ni, sehangat tahi ayam. Atau tahi ayam lebih hangat dari SPeRM yang lebih hangit?

  7. Salam Farah, Nuetron, ….
    AKU bukan nak kutuk Geng Mamak dan AKU juga bukan kata semua Melayu tu bagus.
    Yang AKU meluat dengan Geng Mamak ialah keturunan depa pun depa tak mengaku. Depa mengaku depa tu Melayu dan selalu berlagak seakan-akan depa tu Jaguh Melayu.
    Cuba hang bayangkanlah kalaulah keturunan depa depa boleh berputarbelitkan, sudah tentu hukum-hakam Allah swt pun depa boleh terbalik. Tengok saja kepala mamak, Che Det kita tu.
    AKU selalu berwaspada dengan puak munafikun ni. Kalau sekali tipu, tak apa tapi sentiasa menipu tu ……. fikir-fikirkan dengan otak yang waras.

    • Aslkm,

      Aku ni Melayu… ramai kawan aku mamak… sebenarnya kat Penang ni depa masih mengaku yang depa mamak… kita pukui rata kata depa Melayu sebab dah banyak kahwin campoq dengan Melayu dan sebagainya…

      Kalau nak ikut kata UMNGOK untuk bumiputera nampaknya depa ni tak boleh la masuk UMNGOK.. tapi nak buat macamana dah dari awal lagi UMNGOK bagi jadi ahli…

      Lagi satu… dalam grup PAS aku pun ramai ahliya mamak jugak… dan ada lagi alim dan pandai dari Melayu kita…

      So… maaf sekali lagi kawan kawan mamak ku… yang penting ke Islaman korang dan semua Melayu tu yang aku pandang tinggi… yang haprak macam Nor Md Yaakob and the gang tu memang patut di kutuk..

  8. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA pun suka.
    great chief akan suka.
    nasik kandaq dah suka.

    Yang salah akan dihukum.
    Kita percaya hidup selepas mati.
    Kalau tak dihukum sekarang.
    Tentu akan dihukum di akhirat nanti.

    Kita orang Islam.
    Kita tolong bagi bukti.
    Kita berdoa.
    Kita kena serah pada Allah.
    Jangan kutuk, kutuk.
    Kutuk2, tak jadi.
    Tak baik.

    Jangan marah pada mamak.
    Marah pada mamak, seperti marahkan Melayu.
    Nanti, tak dak kedai mamak.
    Mana Melayu nak makan.
    Mana nak makan nasik kandaq.
    Ni, Melayu pulon makan nasik kandaq.
    Sampai tak terkandaq.

    Mamak ada auranya.
    Tu sebab kedai mamak, penuh manusia.
    Aura mamak, terletak pada bau badannya.
    Kalau dah ada aura.
    Cakap berbelit, belit seperti belit serban.
    Orang dah ternganga.

    great chief tak sedaq.
    Dia dok lepak2 kat Padang Kota.
    Kerana aura mamak lah.

    great chief marahkan mamak.
    nasik kandaq seorang mamak.
    Depa bedua tentu musuh ketat.
    Kelamkabutlah PR.

    Sekadaq PENANGan mamak lah.

  9. nak komen, komenlah jangan pukul rata semua. Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga hukum orang yang bersalah yang melakukan kesalahan itu siapa dan siapa pula yang hendak disalahkan. Fikir biar rasional jangan sebarangan.nanti tak makan nasi kandaq.

  10. salam………
    salam handai taulan…………
    salam mami farah…………………

    mami farah jangan marah laah
    depa kutuk mamak ni ada pasai….
    mamak lain depa tak kutuk……………
    kan kaa penang tu darul mamak……….
    jelutong
    sg pinang
    dhoby ghaut
    kampong dodoi
    petani road
    kelawai…………..
    semua tu mamak area laa

    budak tadika ni pun belum tentu lagi,,,,boleh jadi dia ni pun mamak daaa

    sekadaq combi hidung tinggi-tinggi…………..

  11. Salam nasik kandaq.
    Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA dah suka.

    nasik kandaq, kalau nak sedap.
    Kena ada aura mamak.
    Tengok restoran2 mamak.
    Merata.
    Depa selinap roti canai semacam.
    Depa hirup teh tarik sampai meleleh.

    Dalam politik pun, gitu jugak.
    Kalau nak popular.
    Kena ada aura mamak.
    Depa pandai twist and turn.
    Bukan kelentong.

    Sampai dalam filem pun.
    Kena ada mamak jugak.
    Kalau tidak.
    mami kemana, nana kemana.

    Kadang2, Chennai balu mali pun.
    Mamak jugak.

    Sekadaq mamak pun mamak la.

  12. Melayu UMNOBN hebat
    Mamak UMNOBN pun hebat
    Semuanya hebat.

    Melayu ada duit 2 juta – Melayu hebat
    Mamak beri duit – Mamak lagi hebat

    Pakat-pakat hebat dengan mencuri
    Sama la hebat mamak dengan melayu

    Hebat punya hebat
    CINA GULA buat duit
    AP gula umno beri pada cina sahaja
    Melayu umno hebat

  13. Salam,

    TAK PA NU AKU COPY PASTE SKIT BILA SIIIREEH
    TAK DAPAT CARI MAKAN…
    ADA BYK BEZA EJAAN NAMA MOHIDIN ATAU MOHIDEEN WALAUPON SEBUTANNYA SAMA…..

    Nampaknya macam demonstrasi anjuran Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang (DPMPP) adalah demonstrasi haram kerana ia tidak diiktiraf oleh Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) sendiri. Buktinya adalah Setiausaha Agung DPMM telah dikasari oleh Rizal Faris Mohideen di Lapangan Terbang Penang semalam.

    Ia menyebabkan Datuk Abdul Rahim Abu Bakar sendiri terpaksa membuat laporan polis terhadap Rizal Faris Mohideen, yang juga penganjur demonstrasi tersebut. Di dalam demo tempohari, gambar Guan Eng telah dibakar oleh wakil-wakil DPMPP, pertubuhan yang dipimpin oleh Rizal Faris Mohideen. ( Buat malu bapak dia aje, Haji Mohideen Kadeer, bekas calon PSRM di Balik Pulau tahun 1986).

    Dengan peristiwa ini menunjukkan tindakan DPMPP tidak mendapat sokongan dari DPMM sendiri sehingga Rizal Faris telah memaki dan mencarut terhadap Setiausaha Agung beliau sendiri.

    Dari maklumat yang saya dapat dari sumber saya di Penang, puak2 yang demo tempohari tu marah sebab mereka tak dapat projek juta2 macam masa zaman Koh Tsu Koon dulu. Mereka mengamuk sebab masa zaman Tsu Koon mereka ni mudah dapat projek. Mereka ni ada hubungan dengan Tan Sri Nor Mat Yaakob yang menjadikan mereka mudah dapat projek.

    Tapi, zaman Guan Eng, mereka susah dapat projek macam masa dulu. Jadi, mereka pun demo lah. Tuhan tu Maha Kaya, tak sampai sebulan lepas demo, turun petunjuk dari Nya. Rupanya, tindakan DPMPP ni tak dapat restu pun dari DPMM, pertubuhan induk mereka. Patutnya, bila SU Agung DPMM turun ke Penang, mestilah diiringi oleh wakil-wakil DPMPP.

    Tapi, DPMM pun tak minat nak dilihat duduk semeja dengan DPMPP ni. Takut nanti DPMM akan jatuh taraf paria macam DPMPP.

    Tu yang si Rizal ni mengamuk macam orang gila kat SU Agung DPMM di airport Penang. Rizal ni sedar tindakan demo tu takdak sapa sokong. Ni kita dengar SU Politik Tan Sri Nor pun dah kena tangkap dengan SPRM sampai terpaksa resign. SU Politik macam mana ada duit sampai RM2 juta saya pun tak tu.

    Lepas ni tak tau sapa lagi yang kena tangkap.

    Saya kalau ada bukti Guan Eng ni zalim, sila bawa kedepan. Kita lawan sebab kita tak pernah sokong kezaliman dan korupsi.

    Tulang Besi

    • Salam gc

      Kalau kata Melayu PP pupus,
      Kerana mamak.
      Kita setuju,
      Bukan senang kita nak setuju.

      Kalau kata Melayu selinap semacam.
      Kerana aura mamak.
      Kita pun setuju.
      Susah jugak, kita nak setuju,

      Kalau kata Dewan Perniagaan Melayu dikuasai.
      Mamak,
      Itulah cerdiknya Melayu.

      Sekadaq Melayu tak cerdik.

      • Assalamualaikum semua……

        “Melayu tak cerdik”???

        Syabas BT dengan kata-kata hang tu….. mengaku pulak hang “tak cerdik”…
        kalau dah melayu tahap tadika macam hang, toksah la dok laung laungkan “hidup melayu”, “tak melayu hilang di dunia”, “ketuanan melayu” kalu dah sedaq melayu macam hang ni dok tahap “tadika” dulu, kini dan selamanya…

        Tahniah atas pengakuan “melayu tadika”

  14. salam,

    HATI2 MAU USHAR SAMA

    ADA MISAI TARAK JANGGUT ..itu pulitik punya worang

    ADA JANGGUT TARAK MISAI…itu sunnah rasulullah punya worang

    Konon nak Bela Melayu?

    hang p tengok rumah2 melayu yang besar atas bukit kat belah pulau!
    malayu mana dok balun duit rakyat ppinag?
    melayu mana dok ambik tanah buat projek?
    melayu tipu melayu!

    Kononnya selepas solat Jumaat tadi, sekumpulan kecil jemaah yang kebanyakannya terdiri dari mamak Penang yang perasan diri mereka Melayu telah mengadakan demonstrasi di sebuah masjid India Muslim di Jalan Macalister, Georgetown. Mereka mengadakan tunjuk perasaan kononnya kerana membantah layanan tidak mesra Kerajaan Negeri terhadap orang Melayu-Islam Pulau Pinang.

    Demonstrasi tersebut diadakan selepas mendapat permit polis yang dikeluarkan oleh pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Gan Kong Meng. Penunjuk perasaan membawa pelbagai sepanduk, yang antaranya berbunyi: “Lim Guan Eng, jangan uji kesabaran kami.Melayu adalah tuan negeri ini!.”

    Penunjuk-penunjuk perasaan yang bernaung di bawah sebuah NGO yang menamakan diri mereka Sedaq, termasuk presiden Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang (DPMPP), Rizal Faris Mohideen dan presiden Gabungan Pelajar Melayu Semananjung (GPMS), Jais Karim telah menyampaikan ucapan mengecam pentadbiran Guan Eng.

    Beberapa perkara yang membuatkan saya tergelak mengenai demonstrasi ini ialah pertamanya, kebanyakan yang hadir ialah dari kalangan Mamak Penang yang membantah layanan tidak mesra kerajaan negeri terhadap kaum Melayu.

    Presiden DPMPP itu pun dari namanya sudah boleh teka dia Melayu atau Mamak. Tapi tak apalah jika ramai Mamak simpati dengan orang Melayu, kerana itu hak mereka. Lagi pun apalah salahnya jika Mamak (saya pun ada darah Mamak Penang juga!) perasan diri mereka Melayu?

    Kedua yang membuat saya tergelak ialah bila penunjuk perasaan itu membawa sepanduk “Melayu adalah tuan negeri ini”. Yang membuat saya rasa kelakar ialah mereka yang berkata tuan negeri Pulau Pinang adalah orang Melayu, tapi Ketua Menterinya sejak 50 tahun dulu belum pernah seorang pun Melayu.

    Ketika UMNO menguasai majoriti kerusi Pulau Pinang pun, Melayu tidak pernah jadi Ketua Menteri, apa lagilah kini bila DAP menguasai majoriti kerusi. Mengapa orang-orang ini tidak pernah berjuang untuk menjadikan Melayu sebagai Ketua Menteri sejak 50 tahun dulu? Lawak sungguh!

    Ketiga, yang membuat saya tergelak ialah polis boleh pula keluarkan permit untuk tunjuk perasaan itu! Kalau yang minta kerajaan yang menguasai negeri itu (PR), bukan main susahnya nak dapat permit. Mentang-mentanglah yang minta tu NGO yang nama pun tak pernah dengar, terus saja bagi. Lawak…lawak. (sumber)

    • “Babi, siai, binatang, barua, kurang ajaq!”
      Posted on February 17, 2010 by pemudasarawak
      Posted by rakyat marhaen
      Labels: Melayu, Pulau Pinang

      Laa.. Last-last Mamak Penang pukui Melayu. Siap maki “Babi, siai, binatang, barua, kurang ajaq!”

      Tak kira la bangsa apa pun, kita sama-sama Islam, jangan la sampai berpukui-pukui. Harap-harap Perkosa tidak pula menunjuk perasaan membantah Melayu dipukui. Jangan cetuskan api perkauman.

      Kalau betui berjuang untuk kepentingan Melayu, apa program yang telah dan akan dilaksanakan untuk meningkatkan keimanan dan tahap pendidikan orang-orang Melayu? Orang-orang Melayu hanya boleh maju dengan ketinggian iman kepada Allah s.w.t. serta ketinggian ilmu pengetahuan dan kemahiran.

      Takat bersembang deras dan menjerit tepi jalan tidak akan memajukan Melayu. Takat menjerit tepi jalan, babi dalam raga atas lori lagi pandai menjerit!

  15. According to the report, Abdul Rahim said that at about 10am on Feb 10, he was with Melaka Malay chamber chairman Datuk Md Ramli Mohamad and Terengganu Malay chamber deputy president Abdul Razak Yaacob at the airport when they bumped into Rizal.

    Abdul Rahim said Rizal shouted at them and also used harsh words including “babi, sial, binatang, barua, kurang ajar”.

  16. salam,

    puaih …baghu ada akai….

  17. salam BT………..
    salam budak-budak melayu……….

    dok riuh satu pulau buat apa?
    budak tadika kata, “Melayu tak cerdik”……….

    yg hangpa dok riuh rendah buat gamat
    macam laa dah nak kiamat
    memang lah tak ceredik ………
    sapa yg tak cerdik nie??
    suku sakat grombolan laaa…..sapa lagi………
    master mind dia budak tadika dah kata tak ceredik……..memang tak ceredik pun

    bakaq gambaq
    geretak
    maki hamun
    ni semua kereja orang tak ceredik laah
    kalau ceredik tak kan jadi lagu tu…………….

    orang ceredik aka clever aka smart………
    buat kereja dlm diam…..
    mcm LGE tu……..
    mcm si mansor tu
    mcm elias zakaria………ada hasil
    bukan tunjuk punggung dlm dewan……….
    tu kereja tak ceredik namanya………
    dlm dewan…….bagi hujah…berbahas..buat solusi
    lagi tak ceredik mcm DPMPP…….banyak songeh

    DPMPP masa syed Abbas ada jugak buat flat untuk ahli di jelutong……..
    lepas tu masa fauzi depa meniaga hotel 1926 jln mc alister……..
    la nie dah tak ketahuan hala…….tu kira ceredik laa tu

    Dlm PERMATA persatuan melayu tanjong….
    YDP nya sorang mamak…..mesti jadi ahli grombolan……..ada hati nak jadi ‘ustaz’ tapi ilmu tak dak……..
    tara tu laa PERMATA yg ahlinya 95% dari kalangan mamak………

    hangpa kena respect jugak kat mamak yg ada stand……
    pasai depa ni laa PP ada beberapa mesjid yg diasas oleh mamak-mamak ni……..kalau tidak habih tanah-tanah dlm George Town kena gagau oleh cukong melayu aka mamak tiruan…….
    majid kapitan kling
    mesjid kelawai
    mesjid simpang enam
    mesjid pakistan
    mesjid aceh di acheen street
    mesjid kg makam
    banyak lagi………….

    jadi wbpun sumbangan mamak ni kena timbang jugak……..he he he

    sekadaq ada yg tak ceredik……………..

  18. Melayu umno sahaja yang tidak cerdik
    Kayakan Cina
    Kayakan India

    Melayu kena pukul dan maki oleh mamak
    Apa melayu umno buat

  19. Salam semua.
    Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA pun suka.
    Salam sayang Melayu aka
    Salam nasik kandaq pun suka.

    Buat apa yang nak ambik kisah.
    Dengan SETPOL yang ditahan.
    Lebih seronok, bila kita bincang.
    Tentang Melayu yang tak cerdik.

    Melayu tak cerdik.
    Kerana.
    Melayu selalu salahkan Melayu.
    Melayu juai Melayu kerana secawan kopi.
    Budak Tadika yang mengaku Bodoh.
    KeLiWoN yang tak reti pilih nama.
    Selinap nasik kandaq macam buloq sangat.
    Pakai serban sikit dah terasa masuk syurga.
    Pakai ala arab dah terasa Islam sangat.
    Mengaji sampai U, tak cerdik2 jugak.
    Ada duit, tak pandai bagi kat mak bapak.
    Belanja lebih dari pendapatan.
    Tak great pun, terasa great.
    Baru menang 4 negeri, dah terasa kuat.
    Dah manusia, masih mengaku Kucing.
    Urusan masjid pun, masih nak sapu fulus.
    Suka jaga tepi kain orang, kain sendiri koyak.
    Ada duit bergaya, sekolah anak nak free.
    Kereta baru, rumah robek.
    Ada kerja, balik kampong, minta duit mak ayah.
    Semua makan nak free, kena sponsor.
    Main golf pun nak free jugak.
    Nak tunjuk pandai, pun kat Melayu.
    Ada kereta BMW pun, tayangkan kat Melayu.
    Ada lagi, kalau nak tulis.

    Di atas.
    Sedikit sebanyak senarai Melayu.
    Tak cerdik.

    Yang mengaku Bodoh.
    Macam Budak Tadika sorang tu.
    Memang Bodoh lah.

    Sekadaq kata tak cerdik, cukup lah.

  20. Assalamualaikumm BT……..

    Lu fikir la sendiri………

    “SETPOL yang ditahan toksah ambik kisah”??? sebab dia orang UMNO yang lesapkan duit juta2 hang kata jangan ambik kisah? memang dah perangai Melayu UMNO menghalalkan rasuah dan mencuri wang rakyat….

    “Belanja lebih dari pendapatan” dah jadi darah daging pemimpin-pemimpinn BN+UMNO – tu sebab tak cukup2 duit sampai ambil rasuah dan gelapkan duit rakyat berjuta-juta….. takpa… tak salah sbb dia org UMNO+BN….

    “Mengaji sampai U, tak cerdik2 jugak” tu la sebab beli kapal selam tapi dok atas darat, kalo menyelam, terus tak timbul2….. beli enjin kapal terbang boleh dijual orang bawah tanpa pengetahuan pegawai tertinggi….. cerdik ala UMNO la tu….

    “Urusan masjid pun, masih nak sapu fulus” tu sebab banyak projek masjid kelolaan BN+UMNO abeh runtuh, bukan setakat masjid jer, stadium, stesen bas dan macam2 lagi la yang runtuh….

    “Semua makan nak free, kena sponsor” ini dah menjadi tabiat pemimpin2 dan YB2 UMNO+BN – buat aktiviti seluruh negara tapi guna duit kerajaan dan rakyat yang penuh dengan makan minum mewah2… orang kampong makan ala kadar, tapi PM masih tak perasan bila org jamu dia ubi kayu kt Langkawi tu….. buat bodoh jer dia….

    “Main golf pun nak free jugak” …. hmmm…. yang dok main golf tu sapa ek…? orang-orang UMNO+BN jer yg dok sibuk main golf dan semuanya ditanggung oleh Kerajaan, daripada pembelian alat2 golf sampai la kepada yuran kelab golf…..

    Yang tak cerdik ni orang Melayu yang seangkatan dengan “budak tadika” yang kononnya mengaku banyak membaca, tapi bila menulis kena batang idung sendiri…..

  21. Assalamualaikumm BT……..

    Lu fikir la sendiri………

    “SETPOL yang ditahan toksah ambik kisah”??? sebab dia orang UMNO yang lesapkan duit juta2 hang kata jangan ambik kisah? memang dah perangai Melayu UMNO menghalalkan rasuah dan mencuri wang rakyat….

    “Belanja lebih dari pendapatan” dah jadi darah daging pemimpin-pemimpinn BN+UMNO – tu sebab tak cukup2 duit sampai ambil rasuah dan gelapkan duit rakyat berjuta-juta….. takpa… tak salah sbb dia org UMNO+BN….

    “Mengaji sampai U, tak cerdik2 jugak” tu la sebab beli kapal selam tapi dok atas darat, kalo menyelam, terus tak timbul2….. beli enjin kapal terbang boleh dijual orang bawah tanpa pengetahuan pegawai tertinggi….. cerdik ala UMNO la tu….

    “Urusan masjid pun, masih nak sapu fulus” tu sebab banyak projek masjid kelolaan BN+UMNO abeh runtuh, bukan setakat masjid jer, stadium, stesen bas dan macam2 lagi la yang runtuh….

    “Semua makan nak free, kena sponsor” ini dah menjadi tabiat pemimpin2 dan YB2 UMNO+BN – buat aktiviti seluruh negara tapi guna duit kerajaan dan rakyat yang penuh dengan makan minum mewah2… orang kampong makan ala kadar, tapi PM masih tak perasan bila org jamu dia ubi kayu kt Langkawi tu….. buat bodoh jer dia….

    “Main golf pun nak free jugak” …. hmmm…. yang dok main golf tu sapa ek…? orang-orang UMNO+BN jer yg dok sibuk main golf dan semuanya ditanggung oleh Kerajaan, daripada pembelian alat2 golf sampai la kepada yuran kelab golf…..

    Yang tak cerdik ni orang Melayu yang seangkatan dengan “budak tadika” yang kononnya banyak membaca, tapi bila menulis kena batang idung sendiri…..

  22. Nak kata UMNo cerdik
    memang umno cerdik
    Cerdik kayakan Cina india

    Cerdik tipu orang melayu
    Umno Beli tanah melayu harga murah
    jual pada cina harga tinggi

    umno cerdik tipu melayu
    Melayu sedar la
    melayu tipu melayu

    Budak Tadika umno
    Budak tadika pun mangkuk jua
    nak kata tidak cerdik
    tetapi bodoh

    memang bodoh pun

  23. Salam Bodoh.
    Salam KeLi.
    Dua2 nama TGNA tak suka.

    Sebab TGNA tak suka.
    Pilih nama pun , mu bedua tak reti.
    Yang pilih KeLi, menggelepaq semacam.
    Yang pilih Bodoh, kerana mengaku bodoh.

    Kalau TGNA tak suka.
    Maknanya tak TAK CERDIK lah tu.
    Takkan tu pun tak tahu.
    Kesian TGNA.

    Seropalah dengan SETPOL yang ditahan.
    Tak cerdik.
    Setaraf, mungkin sukusakat.
    Otak KeLi.
    Otak mengaku Bodoh.

    Sekadaq kita tak suka kata Bodoh.
    Kita kata tak cerdik kerana berbudi bahasa.

  24. salam,

    Tak ceredik berbudi bahasa………2 juta

    Yg ceredik x rheti bahasa……..kapai selam reverse engineering jadi feri P.Pinang….suka LGE.

    Tak ceredik punah bahasa……mamak rak rak beraarak.. serikea serikea yanna tanadoi

    Budak2 lagi ceredik……ark ark ark bising macam gagak…..Buat habis peluru nak tembak….ignore

  25. sekali air bah.. sekali pantai berubah.. hahahaha

  26. salam……………
    salam akhi dan taulan…………

    Pergi ke pasar membeli ikan,
    membeli jugak ikan belanak,
    kalau hidup ada wawasan,
    barulah hidup terasa enak

    Budak Tadika ke Batu Ferringi
    pergi memancing berperi-peri
    Pemimpin bijaksana berhemah tinggi
    Anti rasuah salogan diri

    hati resah rindu kan ayah
    teringat sudah diri yg tua
    kalau rasuah bukan lagi janayah
    habih apa lagi yg nak dikata?

    budak tadika bermain di sawah
    bermain dengan budak sekawan
    barang naik akibat rasuah
    pemimpin senang rakyat diutamakan

    rasuah membarah membusung dada
    kembung temolok bukan main lagi
    apa nak kesah orang nak kata
    puak-puak ni memang saja buat pekak tuli

    BT makan nasik kandaq
    ikan bawal kuah acar
    kalau rasuah pun bukan loklaq
    sampai bila laa nak sedar

    anti rasuah slogan PR
    heboh saentero malaysia kini
    jangan lagi ada yg kurang ajar
    sampai tak reti nak fahami

    he he he
    sekadaq main pantun saja

    • Assalamualaikum sahabat Nasi Kandaq….

      tak payah la dok nak nasihat kat “budak tadika” bahalol tu….. cakap la baik mana pon, maki hamun ka kat dia, bukan dia faham sepatah pon…. otak dia tu dah biol.. dia menulis takda apa makna dan ilmiah langsung…. sekadar komen yang tak memberi manfaat sebab dia tu “tak cerdik” (kata bodoh dia marah lak)

  27. Salam nasik kandaq.

    Soal rasuah.
    Senang saja nak selesai.
    Kalu sudah bertaqwa.
    Kalu sudah beriman.
    Selesai, beres,

    Kita suka dengan kawan kita.
    Kalu tak boleh rasuah.
    Susah nak berniaga.
    Duit/wang/fulus, tuhan mereka.
    Mereka bertuhankan duit.
    Mati pun bawak duit kertas.
    Fikiran mereka, clear.

    Tapi yang susah ni, orang kita.
    Orang kita lah.
    Melayu Islam lah.
    nasik kandaq bukan tak tau.
    Tau sangat kan.

    Bukan main lagi.
    Aku lah Islam.
    Pakai ketayap, pakai serban.
    Mengaku ustaz, mengaku ulamak.
    Aku lah lebih Islam.
    Tuhan ku bersifat 20.

    Tapi lah.
    Kat masjid, dok berebut.
    Projek, dok berebut.
    Dalam politik pun, dok berebut.
    Jawatan MB, memang berebut.
    Nasik kandaq free, selinap.
    Dua, tiga puluh ringgit, pun selinap.
    Dua tiga cawan teh pun sapu.
    Gaji seribu, dah pakai kereta.
    Hidup luar kemampuan.
    Semua nak free.
    Semua nak kena sponsor.

    Kalu orang kita lagu ni.
    Payahlah nak basmi rasuah.
    Tak kiralah.
    Orang UMNO ke.
    Orang PAS ke.
    Orang PKR ke.
    Orang kerajaan ke.
    Tok iman ke.
    Lebai ke.
    Ketua kampong ke.
    Chief yang great ke.

    Kalu tak bertaqwa dan beriman.
    Seropa lah.

    Sekadaq rasuah ni serius.
    Bukan main pantun saja.

  28. Jangan dok marah kat depalah…

    Bekaih menteri besar Selangor dulu dia chekmate dengan kerjaan Australia bawak duit RM 10 juta tu melayu.
    Komisyen beli kapai selam RM 530 juta yang jadi kes bunoh pompuan manggolia tu pun melayu.

    Setpol menteri kewangan yang ditangkap SPRM RM 2 juta tu pun melayu.

    Yang tak kena tangkap gabuih duit dari macam2 projek tu pun juga melayu.

    Apa lah salahnya sangat, sekorang2 nya yang kaya tu masih melayu. Kerajaan pun dah lama dah dok nak tengok orang melayu ramai yang kaya.
    Toksah la dok sebut pasai iman ngan taqwa. Pasai perkataan tu hanya untuk khatib baca khutbah hari jumaat saja, taka kena mengena dengan melayu Islam, pasai tu syarat sah khutbah jumaat. Kalau tak sebut nanti taksah pulak solat jumaat. Lagi pun khatib baca khutbah yang diedar oleh Jabatan agama Islam saja, khatib dengan burung Tiong seropa saja. takpa! takpa!

    Sampai harini 52 tahun dah UBN dok bagi peluang macam2 cara nak bagi melayu kaya, tapi bila disenaraikan orang kaya di Malaysia, cua tengok berapa ekog ja yang nama melayu yang kaya?. Nak buat camana Allah tak mau bagi melayu Islam kaya. Ni nak kena tanya Allah lah pasaipa tak bagi melayu kaya.

    Alaaa sekedag nak komen2 sembang2,
    takda fakta apapun.

  29. Salam 1Malaysia.
    Salam TGNA dah suka.
    Salam TGHA pun dak nak suka.

    Tak cerdik.
    Memang tak cerdik.
    Pilih nama pun tak reti.

    Pilih Kucing.
    Kalau kucing kampong.
    Boleh tahan, makan tikus.
    Ini kucing kota.
    Tengok tikus terkelip-kelip mata.
    Takut kat tikus.

    Pilih KeLi.
    Kalau KeLi saja, baik jugak.
    Ini KeLiWoN.
    Yang WoN tu, apa pulak.
    Keli memang suka menggelepaq.
    Tapi, bila KeLiWon menggelepaq.
    Dah macam orang tua pelupa.
    Bila pelupa, main lah tu.

    Ini hikayat.
    Kucing Kota dan KeLiWoN.
    Pilih nama pun tak reti.
    Nak berpolitik.
    Jadi politikus, boleh lah.
    Macam tikus.
    Tak takut hanya pada kucing kota.
    Suka makan pun, ikan keli.

    Faktanya.
    Hampa bedua tak reti.
    Pilih nama.
    Tak cerdik lah tu.
    Tak cerdik bukan bodoh.
    Cuma de Bodo.

    Macam mana nak berbicara.
    Tentang rasuah.
    Rasuah ini, isu besaq.
    Satu dunia dok rioh nak selesai.
    Tapi, tak boleh selesai.

    Nak rasuah Kucing Kota.
    Kena bagi ikan keli.

    Nak rasuah KeLiWoN.
    Kena bagi nasik basi.

    Tulis lain, tak tau.
    UBN, 52 tahun.
    Dok ulang2.
    Itu saja yang tau.

    Kalau ada tulisan.
    Yang cantik2.
    Yang nahunya betoi.
    Yang bahasa baik2.
    Tak lain, tak bukan.
    Hampa bedua,
    Copy and paste.
    Cedok dan cilok.
    Lah.

    Selamat jadi Politikus.
    Lah.

    • salam,

      awat gelong semacam…
      musim kemarau..hangat la

  30. tak pa laa pilih nama kucing
    tapi idea bertaraf manusia
    bukan macam hang
    dah tua bangka mengaku budak tadika
    idea hampas tak dak guna

  31. Buat macam mana Yb bt ni depa upah untuk masuk kacau daun dalam blog ni. tu sajaa…

    Dia jealous pasai kucing bole komen macam
    manusia yang tak ceredik2 macam dia.

    Cua hangpa tengok, kalau dia budak pandai, tentu dia boleh beza, mana n3 yang kucing copy paste kita sebut sapa yang tulih. Kalau n3 yang kucing tulih pun dia kata kucing copy paste. maknanya dia tak masuk dlm posting blogger lainlah tu…

    Dalam quran ada ayat yg Allah ulang2 beberapa kali dalam surah yang berbeza. Kalau ikut komen Yb bt ni Allah tu macam takdak idea la…
    Dah bodo jahil pulak…

    Nilah… budak bodo & Jahil yang perasan ceredik.

  32. Assalamualaikum semua….

    memang betoi apa kucing kota cakap tu… BT tu kata dia banyak baca, tapi setakat baca cerita katun ja….. yg lain dia tak leh baca sebab kena eja satu2, lepas tu dia paham apa-apa pon, dia cuma sonok tengok gmbr2 ja….. mana dia ada idea sendiri… bebudak la katakan…. otak pon dia takdak….. tapi perasan dia lah yg paling cerdik…..

  33. Salam PoliTikus.PoliTikus.
    Salam yang TGNA tak suka sangat.

    Kita lama dah kata.
    PoliTikus perangai macam tikus lah.
    Ada peluang.
    Dia kerumun semacam.

    Bila SETPOL kena tangkap.
    PoliTikus2 pun kerumun semacam lah.
    Kerumun tu kutuk lah.
    Semua mai.

    Yang dari Bolivia, great chief sampai gelong mai.
    Yang KeLiWoN pelupa dok main2 pun mai.
    Kucing Kota, yang takut tikus, tapi nak jadi politikus, pun mai.
    Yang tengah kandaq nasi pun mai.
    BOBOI yang bebuih mulut pun mai.
    Semua mai la.
    Mai kerumun, mai kutuk.

    Lepas tu.
    Bila kita tak setuju dengan depa.
    Depa kerumun kita pulak.
    Depa kutuk kita.
    Ada ka.

    Kesian.
    Kesian kat TGNA.
    Dapat poliTikus2.
    Macam depa ni.

    Sekadaq seropa tikus la.

    • salam,

      Kira baguih la ramai dok kerumun
      Kerumun masa hidup
      Kerumun sambil sampaikan apa yg di baca
      Baca baca baca…iqra’

      Kalau dah kambuih ngan pasiaq
      Kerumun juga tapi dah nak buat apa
      Dah tutup buku
      Dah tak bleh nak baca dah
      Boleh dok kerumun saja la

      tu tandanya
      depa semua sayang kat hang la
      kalau dah tua bangka pusingannya
      akan mai jadi budak…
      kencing merata pakai pampes
      ikut pusingan laghu tu
      kira tak lama dah….

  34. Salam chief.

    Hang ni dulu.
    Memang baguih.
    Masa kat Bolivia, hang great.
    Bila hang sampai Malaysia, hang masih great.
    Hang tulis tentang hadis.
    Sampai hang dan hadis.
    Seperti irama dan lagu.
    Tak boleh dipisah.

    Ni, hang dok bekawan dengan.
    Kucing (kencing merata)
    Keli (tahu menggelepaq saja lah)
    BOBOI (kita tak tahu apa ke benda)
    Mana nak baguih.
    Hang dah jadi melelong.

    Dan, yang hang baca.
    Harakah.
    Mana nak jadi.
    Tak jadi.
    Dok kot tu, kot tu lah.

    Tentang SETPOL kena tahan.
    Biaq kat dia.
    Biaq kat pihak berkuasa.

    Hang pun dah patut jadi SETPOL.
    Lim Guan Eng.
    Tapi, kerana hang dok baca Harakah saja.
    Hang dok bekawan dengan depa2 tu.
    Mana Lim Guan Eng nak bekenan.

    Sekadaq tempat hang kat Padang Kota lah.

  35. Itulah saja kemampuan Yb budak tadika boleh buat komen dari dulu sampai laani seropa saja.

    Banyak baca tapi buku kartun la..
    komen pun macam kartun jugak lah.

    Permintaan kepada tuan punya blog ni.
    Tak bole kah hangpa tolong letak mana2 komen Yb bt ni jadi satu “Front page” supaya nampak setanding dengan tukar tiub ka, atau Perisek Rakyat ka?
    Paling tidak pun macam n3 Kucing yg kadang2 hangpa sua jugak dok ataih tu.
    Bukan pasaipa nak bagi dia rasa macam
    great cheif.

  36. gila ahh ts nor mohamed + hasebi satar (setpol die)
    padan muka hang pa.
    yang p amek rasuah apa pasal? tak cukupkan duit halal nak bagi anak bini makan? bini demandkah?
    sedih tengok orang kecik yang kene dulu, yang besar selamat jek. sian jugak tengok si mamat setpol ni. semoga awak berubah la ke arah kebaikan. duniawai jek semua duit2 tuh hasebi oii. mamak tuh gunakan awak jek la. pas tuh bila awak kene die kata poooodahhhhhcittttttttttttt…………


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: