Posted by: pinkturtle2 | Februari 16, 2010

Tidak Cukup Dengan Perarakan Maulidur Rasul Sahaja


Responses

  1. BETUL TU,SBB TU PAS SOKONG LIM GUAN ENG,DIA ADLAH PEJUANG ISLAM,AHLI SYURGA,DAH RAMAI DAH PEMIMPIN PAS PKR YG MENENTANG DASAR DAP,TAPI PAS TETAP SOKONG,BELA DAP.AKU YAKIN DAP BERJUANG NAK HANCURKAN MELAYU,TAPI PAS PKR TETAP SOKONG.BUTA PUNYA MANUSIA,MENGAKU PERJUAGKAN ISLAM.TAK MALU KE DGN TUHANMU?

    • mukmin taik peliaq apa la dia ni………
      kalu dah akidah perjuangan lord ried tentu kapiaq…….
      kan,kan,kan,kan,kan,

  2. Kalau kau nak bantu Khalifah Umar Abdul Aziz cakap la! mangkuk! apa kau tak cakap tak perlu langsung buat Maulidurrasul ikut saranan Mursidul Am DAP Pulau Pinang atau nama Islamnya (Lim Guan Eng)

    • aloooooooooo adik haji kapiaq……………

      adik haji kapiaq mai lagi la nun idea gila adik aji kapiaq tu.

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat

    • Nama pun dah teruk. Orang umno ke macam ni?
      Malu kat Perdana Menteri 1Malaysia
      Orang umno semuanya ISLAM tapi teruk namanya

  3. Tak betullah, yang nak ubahsuai itu ada jawatankuasanya sendiri semuanya umat Islam.

  4. Sebenarnya nahk di adakan di Dewan Sri Pinang dan Masjid Negeri aktiviti ceramah. Kenapa nak fitnah orang. Kita nikan orang Islam

  5. Keledai sungguh la oreng2 umeno ni. Nak berarak, beraraklah. Nak mintak kebenaran pulok dah. Nak berarak sampai terlondeh pun boleh takada sesiapa pun marah. Tu yang korang buat demo tanpa kebenaran sesiapa pong. Polis bagi tabek spring lagi.

    Hah ni mesti sebab korang nak buat isu, kunun2 memperjuangkan islam & oreng2 melayu. Tunjuk korang lebih islam dari orang islam lain. Korang nak cuba menaikkan kemarahan orang2 melayu islam di sini dan di sinun. Maklumlah dah nak dekat pru, tunjuk terer lah korang dengan isu2 sensitif nih.

    Boleh blah lah bro (beruk) dengan taktik2 politik lapok tu, semua orang kampung dah tau dah perangai buruk korang tu!

  6. mukmin tak sedarkah di Kedah zaman UMNO dah takada perarakan. Jangan guna agam untuk membangkit semangat Melayu. Sedaqlah dah lama hak-hak melayu dah terhakis di Pulau Pinang. Ini bukan perkara baru di sini.

  7. salam,

    Apa nak jadi ngan melayu entah lah.
    Dok tak dok kerja hari2 dok nak cari gaduh.
    Di buat serba makneka supaya berlaku juga benda2 yg tak bawa faedah.

    Sebenaqnya jenih ni mau kita ikut serta cara depa.Bila kita tak ikut kita bantah cara depa
    kita lah jahat.

    Kalau nak pi buat kerja jahat ni pi lah sendiri.Tok sah dok heret org. lain turut serta..

    Betoi la kata hang saudara Addul Razak.Depa dok buat Penang ni sejak DAP pegang melayu tertindas padahal dah lama dah….dah mangleee…penang mari kata…

    kalau dah kemaruk nak berarak..pi la berarak..
    24 hrs round the clock pon tak pa…
    cuma jgn. tekan arak saja…kalau abu jahal tak pa…pasai dia pon berarak gak….

  8. selamat adik beradik……….

    yg puak grombolan nak belarak sangat ni pasai apa?
    apa yg depa dapat?
    nak tunjuk Islam sangat kaa?

    orang tak larang pun depa saja kata orang sekat?
    kalau jenih bangang tu…bangang jugak…….

    pi laa belarak..tak dak sapa nak halang hangpa…….

    boleh belarak sajalah……
    orang patutnya ambil iktibar maulid ni……..buat amal….kembali kepada ajaran Islam sebenaq yg dibawa Nabi S.A.W…….bukan belarak macam hangpa tu……..
    habis hari belarak hangpa berselerak……..

    sekadaq jangan dok belarak sampai naik rak

  9. Tafsiran rukun iman mengikut kaedah gerombolan.

    1. Percaya pada Allah.

    <Nama Allah hanya milik orang melayu Islam saja.

    <Allah org yahudi tak sama dgn Allah melayu Islam walaupun nabi Musa Kalimullah pernah bercakap dengan Allah.

    <Allah orang nasrani (Kristian) juga tak sama dengan Allah melayu Islam walaupun nabi Isa diangkat Allah kelangit diatas kesesatan umatnya.

    2. Percaya pada Rasul (Nabi Muhammad)

    Nanti menyebabkan ramai orang akan makan sup tangan di Kelantan.

    <Nanti Malaysia akan huru hara jika dilaksanakan

    4. Percaya kepada Malaikat.

    < Tiada malaikat yang akan mencatitkan dosa dan pahala, halal dan haram.
    Dikatakan Melayu tidak akan berjaya kalau mengambil kira kerja malaikat ini. Sebab itu hukum lesen judi tetap lulus sementara rasuah akan menjadi tafsiran SPRM sahaja.

    5. Percaya kepada Qadha dan Qadar.

    < Mengaut dan merembat harta rakyat dan negara adalah satu faktor dapat mengubah nasib seseorang pemimpin yang dahulunya biasa saja tetapi kemudian menjadi jutawan dan kaya raya, sehingga ini tiada penguatkuasa yang datang mendakwa, maka kekayaan itulah qadar tuhan.

    6. Percaya pada hari akhirat.

    < Hasil dari perbuatan dan tindakan diatas, tentunya golongan ini tidak percaya hari akhirat, dan sehingga ini tiada teman yg sudah mati atau sesiapa pun yang telah meninggal, dikembalikan allah ke alam fana ini menceritakan ada siksa dan azab kubur.

    Berarak maulidurrasul itu sekadar untuk menunjukan kepada penganut agama lain dan nak menzahirkan mereka juga ada agama seperti kaum lain yg beragama. itu saja.

  10. Yang ketiga percaya kepada ….?
    berapa ramai dikalangan mereka yang pandai membacanya dan berapa ramai pula yang membaca tapi tak suka dengan lidahnya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: