Posted by: pinkturtle2 | Februari 17, 2010

Sambutan Maulidur Rasul… Kupasan Oleh TGNA


Responses

  1. salam………
    salam bt yg bnyk membaca……….

    hari ni keluaq berita yg pahang, johor dan peghelih pun dak tak mau belarak-larak dahhh
    k’tan 100% dah tak belarak…………

    habih…….yg puak mamu ngan nana tanjung dok bersilat kat LGE tu awat tak pi keriau di pahang, peghelih n johor sama……..pi laa besilat di sinun ……….silap tak silap depa buat korma rendang ngan parpu tosai……….

    bila lagi nak bejuang hak belarak
    pi laa loncat kat sana pulak………kah kah kah

    pasai tu kena mengaji
    kena dengaq ilmu tok guru
    bukan beli buku……..simpan ataih para….lepas tu dok meraba…….teruih jadi tak ketahuan punca ……..
    kasih kpd Nabi tak tau cara
    ni laa jadi huru hara…….

    apa punya turrrrrrrrrr daaa

    bila PR penang
    bincang ndak berlarak
    ke tidak hari maulid
    bukan main lagi nana ngan mamu tanjung meloncat – begegaq kuah parpu….
    macam hebat sangat islam depa.

    …..kalau nak glamour.. cari laa jln lain …tunjuk kan kejantanan…buat la demonstrasi, panggil la raja katak yg kuat menyalak jadi ketua kat johor, pahang & peghelih, boleh kiter join skali….kah kah kah …

    pasai rasuah
    semua buat tuli buat pekak
    ni laa jamaah islam belarakkkkkkkkk
    memang kamjatttt

    Jika nana n mamu grombolan PP nak sangat belarak, boleh laa depa bejalan kaki dari ‘main land’ masuk penang bridge – Padang Kota Lama – Batu Feringgi – Balik Pulau – Bayan Lepas – rentas semula Jambatan Pulau Pinang – Nibong Tebal – Bukit Mertajam – Pinang Tunggal – Penaga – Kepala Batas – Butterworth – dan diakhiri di dalam feri. Baru kata hampa pejuang Islam…………….

    he he he

    sekadaq belarak bukan arak

  2. YB zul yang berapi rapi marahkan LGE, tak nak hemtam ker KM 3 negeri yang tak nak berarak juga

  3. pasal benda mcm ni pon nak jadi isu.. ape punya BANGANG le politik ni…

    • Assalamualaikum…..
      Yang jadikan isu dan huru hara serta berdemonstrasi tu sapa? Yang dok maki hamun orang dengan kata-kata kesat tu sapa la agaknya ek?
      kalau dah depa nak belarak sangat, biaqlah depa buat, buat besaq2 perarakan macam kat Batu Caves ari tu, baru gah dan glamour……. takat belarak ja tp tak ambil pengajaran dan iktibar buat apa……

    • Hoiii sedara

      Bukan politik yang BANGANG
      Suadara dan umnobn yang BANGANG

      Umno yang jadikan ini isu
      Pahang,johor pun tidak berarak
      Pekasa kejohor buat demotrasi pula
      selepas Penang

      Banyak membaca
      jgn baca utusan atau berita harian saje
      Baca-baca juga harakah

      • Salam Bodoh.
        TGNA tak suka yang mengaku Bodoh.

        Kita tak suka baca Harakah.
        Kalau baca.
        Kena mengaku Bodoh.
        Macam mu.

        Sekadaq kita gelak, hara, hara, kah, kah, kah.

      • KEPALA HAYAH KO budak tadika bodoh yg tahap BANGANG… AKU TAK BACA UTUSAN MELOYA.. APE TAH LAGI NAFSU HARAKAH… kalau ko nak baca silakan lah baca benda tu.. surat khabar politik aku tak campur.. takbleh percaya..

        negeri lain buat perarakan ke??? tak buat ke??? penang nak buat ke singapore nak buat ke??? malah antartika nak buat ke aku peduli ape??? BANGANG.. bodoh tahap gampang..

    • salam yop,

      Marah npknya yop.
      sabaq yop
      Yop masuk blog politik
      tapi yop tik tik tik……..
      “””””pulitikan””””

      lantak lah kome
      minum ayor yop byk2.

      • hehehe.. saje bikin panas.. isu mcm ni pon nak dijadikan cerita skrg ni.. naik meluat baca.. terlampau duk dlm blog pon keras gak nanti Great..

  4. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA sah dah suka.
    Salam nasik kandaq pun suka auka.

    Ini sudah cerita gong.
    Gong bila diketuk, dipalu.
    Barulah bunyi.

    Ni yang kita dok kata.
    TGNA tak gi, tak gi.
    Dah macam gong.
    Mentang2lah Kelate banyak gong.
    Gong Badak, Gong.. apa lagi.
    Tak ingat.

    Kalau nak kupas pun.
    Dulu2 mengapa tak kupas.
    Mengapa sekarang.
    Tu yang kita tak.
    Bekenan.

    Berarak Maulidur Rasul ni.
    Dah lama dah orang buat.
    Kita nak perkayakan budaya.
    Ini soal budaya.

    Apa salahnya, orang nak seronok, seronok.
    Nak pakai sampin.
    Nak pakai selendang.
    Nak pakai ketayap.
    Nak pakai serban.
    Nak belajaq bagi ucapan.
    Nak tunjuk suara sedap.
    Masa ni lah.

    Ini bukan kupas lagi.
    Ini dah sondoi.

    Sekadaq TGNA dah tak gi.

  5. Assalamualaikum BT

    hmmmmm….. sambutan Maulidur Rasul sebab nak seronok2 ek….. kepala hotak hang….. betoi la hang ni tahap budak tadika……

    kalau hang nak seronok belarak, hang pi la join perarakan kat Batu Cave tu, lagi best, boleh junjung macam2, boleh gantung bunga lagi kat tengkok hang…. melompat lebih teruk dari kera pon takpa….

    Maulidur Rasul sepatutnya disambut dengan penuh keinsafan dan pengajaran, bukan nak seronok2…

    Ni la yang hang dok kata tu…. “melayu tak cerdik” tu orang-orang yang macam hang la….

    • Biasa la orang umno bn
      Agama hanya seronok-seronok
      Liwat pun boleh dipermain-main
      1 dunia tahu 1malaysia seronok-seronok dalam ugamat

      Menteri besar haram perak
      buat rumah terbuka sempena Gong Hi fa Chai
      Umnobn sangup gadai ugama demi perut
      Inilah umno bn

      Melayu umno tidak cerdik
      Melayu umno cerdik untuk tipu melayu sahaja

      Budak Tadika dan rakanx
      Belajar lah ugama Islam juga
      Jangan belajar Kristian sahaja

    • Salam KeLi.
      Salam Bodoh.
      Dua2 nama TGNA tak suka.

      Kalau pilih nama pun tak reti.
      Nak pilih nama pun tak tahu.
      Pilih KeLi, dah KeLi, WoN pulak.
      Pilih Budak Tadika, tambah Bodoh pulak.
      Maknanya tak cerdik lah tu.
      Takkan tu pun tak tahu.

      Apa ada pada nama.
      Mesti ada.

      Pasai nama pun KeLi.
      Tu yang dok menggelepaq semacam.

      Pasai tambah Bodoh pada nama.
      Tu yang komen pun tak cerdik.

      Pasai sambutan Maulidur Rasul pun.
      TGNA nak komen.
      Apa ke hainya.
      Dah tak dak kerja lain.
      Dengaq2 Rumah Tetamu Jalan Stonor.
      Dah dijuai.
      Betul kah.
      Senang sungguh, ya.

      Ya lah.
      Ada penyokong2 pun.
      Otak ikan KeLi.
      Otak yang mengaku Bodoh.
      Tak membantu.
      Menghabiskan booras sajo.

      Sekadaq kita suka kata orang bodoh.
      Tak cerdik lebih manis, ada budi bahasa sikit.

  6. Ni semua angkara Nick Ajis lah yang menyokong penuh Khalifah Penang atau nama islamnya Lim Guan Eng……dari Parti komunis Malaya

    Tahniah Nic Ajis kau berjaya merosak perpaduan umat islam

  7. salam,

    Khalifah LGE kalau nak di bandingkan yg. sudah2
    jauh lebih baik….

    cuma org. yg x mau kepada perubahan saja
    akan senantiasa jauh ketinggalan….

    lihat saja pd barang yg berusia 52 tahun….
    tiada nilai….nak kata brg. purba pon x bleh
    cuma sekadaq brg. lama….umpama sekat burok..
    nak buang sayang nak guna tak bleh….
    dok laghu tu dgn. idea yg lama…kolot

    • salam

      apa yang great chief dapat setakat ni…compare ngan yang lama?…kalau terfikir lama sebelum jawab…maknanya apa? bangun pagi kena pi kerja cam biasa jugakkan… yang kaya yang kuasa masih bukan great chief..

      • salam manis,

        pikiaq lama seblom jawab
        takut jatuh riak….
        dulu bangun pagi pi kerja
        la ni ikut suka hati ….nak pi pi
        cukup la takat tu….

        betoi kaya kuasa bkn kita
        tapi kaya kuasa depa ada hak kita di situ
        tunaikan lah yg hak dgn. adil
        bagi mereka berlaku adil..kita sokong
        yg kita bantah ni pasai sampai umoq
        dah dekat nak mampuih yg rumah kata pi
        kuboq say sini mari kerja nak menipu….

        kerja tau nak menipu sampai mampuih….
        celik la skit cik manis oiiiiiiiiiii………………..

    • Salam great chief.

      Hang dah mula dah.
      Hang dok merapu.
      Ni PENANGan lama tak balik.
      Ke Bolivia lah ni.

      Hang dok banding manusia.
      Dengan barang.
      Buat apa.

      Ini soal kupasan.
      Kupasan, bukan sebarang kupasan.
      Kupasan oleh Mursyid Am.
      Cuma kupasan ni sudah terlewat.
      Dah ketinggalan bas.
      Patut dah lama dah.
      Dikupas.

      Sekadaq tak perlu dikupas.

      • Salam bt,

        Suka hati hang lah…
        Nak kupaih apa bt oi..
        Buah nyiok pon dah tak kupaih
        Lambong duit santan mari
        Lain la kaum puak hang
        Lambung duit cintan mali..
        Arak arak syuur mari…..

  8. Apa nak jadi dengan Melayu Kita?
    Budak Tadika belum bersunat dan peliaq penuh dengan tahi pun dah mula mahu masuk saf depan bersolat dengan org dewasa, bercakap macam orang dewasa, ……
    Niki Ajis ni sudah pasti kafir sebab tak kenal ulama Islam ……. pun dah mula kutuk TGNA macam Budak Tadika juga ….
    AKU rasa sudah depa ni suka mati sebagai Melayu dan jauh sekali nak mati sebagai seorang Islam.
    Pi jahanam dgn dua mangkuk hanyun ni.
    LGE tu lebih baik daripada beribu-ribu Melayu kita yang tak erti makna “keadilan”. Nasib baik masih ada Melayu yang pandai, bukan macam puak Melayu kita tu.

    • Salam AKU, Anak Kampung Ulu.

      Mu ni la.
      Tak kesian langsung.
      Kat TGNA.

      Isu macam ni pun.
      TGNA kena kupas.

      Patutnya standard mu saja.
      Mu kupas pun, dah cukup.
      Kan mu dok mengaji kat pondok.
      Pondok bendang kampong ulu.
      Tak cukup lagi.

      Sekadaq mu kupas, cukuplah.

      • salam BT…..

        menulis juga? tahap tadika tak payah tulis la…… takdak isi apa-apa pon… asek dok komen orang jer, tapi hang sendiri takdak buah fikiran yang matang yang hang bentangkan kat sini…… buat malu kat budak-budak kelas tadika jer…… hang ni dah jadi tahap “bodo, bahalul, bangang” jer

      • Salam KeLiWoN.

        Hang ni dah kena control.
        Dicontrol oleh inner mind.
        Tu sebab, hang menggelepaq semacam.
        Menggelepaq macam keli.
        Kata orang, bodo, bahalul. bangang.
        Sebenaqnya, hang.
        Tak cerdiklah tu.

        Sekadaq hang kena banyak membaca.
        Baca Harakah saja, tak jadi.

  9. kepada yang bernama AKU yang terlalu bodoh yang ytidak kenal ulamak. Seorang ulamak tidak akan menyokong kafir(israel) dimalaysia. Ulamak tidak akan menyokong perbuatan Liwat ,ulamak tidak akan menyokong perpecahan umat islam , ulamak akan sentiasa menyokong umat islam supaya bersatu, Yang menyokong Lim Guan Eng bukannya ulamak tapai Ulam….mak politik Anuar Ibrahim. Orang yang bernama AKU jangan suka mengkafirkan orang lain nanti kau akan dikafirkan oleh Allah

    Jangan menyokong membuta tuli

    • kalau dah ulamak sini dah sesat.
      Ikut lah ulamak hampa yg tak sesat.
      Dok loghat apa…masing2 ada kitab

      hilang sokongan mai buat gelong di sini.

  10. alaa…
    memang budak tadika 3B pun…

    (bodo, bahalul bangang)

  11. pasai tu kena mengaji
    kena dengaq ilmu tok guru
    bukan beli buku……..simpan ataih para….lepas tu dok meraba…….teruih jadi tak ketahuan punca ……..
    kasih kpd Nabi tak tau cara
    ni laa jadi huru hara…….

    Ni cik nak tanya hang ni,….
    Mengaji tak khatam-khatam….
    Dalam 6666 ayat yang hang ngaji ayat yang mana satu boleh masukkan hang ke syurga? Kalau tak dapat gi tanya hangnya tuk guru tu.

    Apa pasal nak kena dengag ilmu tok guru,
    Ilmu tok guru hang boleh masukkan hang dalam syurga ka?
    Mai khabak sikit, apa sangkut paut agama dengan tuk Guru hang tu?
    Dalam kalimah Tauhid tak dak nama tuk guru hang tu, yang ada nama Allah dan nabi Muhammad je.

    Meh khabak sat tang mana tuk guru hang ajak hang kasih kat Nabi, yang ada kasih kat dia adalah…
    Dia pakai je nama nabi, kalau dia tak pakai nama nabi siapa pun tak kenal kat dia.
    Lain kata tumpang popular nabilah gamaknya.

    Awal agama mengenal Allah,
    Sapa boleh bagi hang agama , hanya Allah dan Rasulnya..
    Tuk guru hang boleh bagi hang agama ka???…
    Tak dak pun dalam ayat tu kata Awal agama mengenal Tuk guru..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: