Posted by: pinkturtle2 | Februari 19, 2010

Waspada dominasi ‘geng’ Terengganu – Tulang Besi


Responses

  1. Saya dah kata dulu. Presideng PAS hanya tutup pintu depang je dalang soal kerajaang perpaduang ni. Dia kena tutuplah sebab TGNA dah bagi amaran agar dipecat pendukung-pendukung utamanya.

    Pintu belakang, tingkap sisi semua depa tak tutup. Malah depa bukak seluas-luasnya.

    Bagi meredakang kemarahang TGNA, mula-mual geng ini usulkan satu mesyuarat khas bagi mengantikang EGM yang TGNA nak. Lepaih tu depa keluarkan statement tutup pintu depang.

    Apalah susah sangat depa ni nak isi borang masuk UMNO. Biasalah orang dalam perjuangan, tiba satu masa akan merasakan ada wadah lain yang lebih baik. Jadi tukar je la.

    bat8

  2. salam,

    Hoi hoi hoi
    Marul! ke laut nih…
    takat ikang di Kuala Kemamang
    Petang-petang wat kherpok gete
    Ramai orang, atah gere

    Main dang dua tiga papang
    Dok sedor sampai ke malang
    Kedai payang jual budu belacang
    Batek tembaga dan macang-macang

    Kalu nok tra nasi dagang
    Kita pakat gi kampong ladang
    Buat bekal gi Mere
    Di setiu pata perangine
    Singgah sebetor ke rantau abang
    Kita tengok penyu telor
    Kita tengok penyu telor

    Selamat datang hei…
    Tempat kami rama-rama
    Selamat datang
    Negeri kami

    Kita singgoh kat Primula
    Batu Burok tepi pata
    Laut biru di Tanjong Jara
    Tempat rilek orang dok kacai
    Tempat rilek anok-anok dara
    comel-comel belaka…
    Na na na na na Terengganu kita ( 2X )

    “…Aloh dok nyala pulok..
    guana pulok tuh..
    o jatuh pulok..
    berat-berat
    ..aku dok rok gok
    lembek ari ni..
    guana pulok
    akat berat
    dok eh
    tadi kena gandor duriang
    nelah pala bahu..
    aloh demo.. kawe…”

    akhiaq sekali

    na na na na na…
    jom ikut saleem pi berubat…
    nganu kite….

  3. Nasib baik jugok ada orang berani macang tulang besi ni…

    Yang bestnya, tulang besi ni buat aduan siap dengan bukti audio dan beberapa fakta yang agak kukuh bukan secara semberono…

    Harap Nik Aziz dapat dengar klip video dari tulang besi ni…

    Nik Aziz dulu suruh buat EGM, ‘dia’ gi buat Seminar.

    Nik Aziz suruh buang Nasa & geng perpaduang, ‘dia’ gi ambik tindakan pada Khalid Samad org yg mempertahankan keputusan muktamar iaitu memperkukuhkan Pakatan Rakyat…

    Bak kata org tganung…”kan ke bengong namenyer tur….guane PAS bengong sapar setara tur…dok rok cetong lasung…kering sodok aku dibuatnyer…”

  4. Untuk great cheif.
    Sambongang lagu Saleem.

    Singgah sebetor ke rantau abang
    Kita tengok penyu telor
    Kita tengok penyu telor

    Bila jalang tepi panta
    Jangang paka seluar pendek
    Jangang cankong tengok penyu telor
    Takok penyu tengok telor kita.

    na na na na na…
    Trengganu kite.

  5. salam great chief……..

    mu guana gamok ri ni?
    mu gi jalang-jalang buat gapo kat sana??

    pantung mu bukang main panjan lagi
    mana mu belajor nie……..
    bini mu orang tganu ke?

    mu jngn dok bekeng dok decung sangat ngan budak-budak ganu tu……..nanti mu kelecak baghak
    mu balik penang naik gapa?
    elok mu naik beng ikang tak yah bayaa…….

    dlm bahasa tganu yg yg begitu pong, tulang besi kena peringat kat kita jugak pasai permainan orang tganu ni……sebab tu dlm jamaah kena beringat sikit laa ngan puak-puak tu………

    kita bukan kenai baru ngan depa nie…..
    kita ada akhi dan sahabat kita di sana tu……
    depa ni garang sikit………..
    kalau dah naik tocang tu kena jaga-jaga…
    pasai angin UBN ni tak habih teruih lagi…….
    depa dok masih pasang angan-angan lagi…….
    pasai tu sari dua ni nampak becempegha

    sekadaq kena belajaq lagi bahasa tganu kite……

    • salan nk,

      Kenai tak kenai pon depa
      manusia macam kita jugak…
      Bezanya depa sereban bertingkat
      Di sinun plak mangkok bertingkat
      Pasai dok dlm. gelap ….vision samar2
      Npk sereban depa kata mangkok
      Npk mangkok depa kata sereban….
      Pukoi rata kata mangkok bertingkat la senang…
      Serupa …..saja

  6. Salam great chief.
    Salam nasik kandaq.
    Salam Kucing Kota.
    Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA dah suka.

    Pandai rupanya.
    Geng2 utara tulis loghat Terengganu.
    Tahniah lah.

    Alahai.
    Kita dah lama kata.
    PAS dah tak gi.
    TGNA lagu ni.
    TGHA lagu tu.
    Dok lagu ni, lagu tu lah.

    Yang di Kelate.
    Tak mboh gi, tak mboh gi.
    Nak jadi jugak MB.

    Yang di Tganu.
    Kena gi, bukan nak gi.
    Sekarang dok bermimpi.
    Nak jadi MB.

    Sekadaq biaq pi kat depa lah.

    • Assalamualaikum BT

      tak payah la hang menulis lagi dlm forum ni…. takdak isi dan fakta langsung….. buat meluat orang baca jer….. tapi aku tak salahkan hang…. “budak tadika” memang mcm tu…… dulu, kini dan selamanya bertahap tadika…..

      • Salam KeLiWoN.

        Hang ni jenis tak cerdik.
        Kita tak kata bodo.
        Kita kata tak cerdik.
        Bunyi pun manis sikit.

        Nak pilih nama pun tak tau.
        Nak tulis, lagilah tak tau.

        Yang di atas, memang tulis hang yang original.
        Kalau panjang2.
        Kalau bahasa dan nahu teratoq.
        Maka.
        Itu cut and paste lah.
        Dalam bahasa moden, ciloklah namanya.

        Macam PAS jugak.
        Kalau idea hamPAS tu, original lah.
        Kalau ada bahan sikit.
        Maka baham idea UMNO lah.

        Hang mana boleh fikiq.
        Kalau fikiq pun.
        Standard otak ikan KeLi.
        Menggelepaq sana.
        Menggelepaq sini.

        Memang ada pada nama.
        Sebab.
        Otak hang dicontrol oleh nama.
        Nama KeLi.
        Seropa jugak dengan PAS.
        Dicontrol oleh budaya A.
        A tu arablah.

        Sekadaq ikan KeLi, mana ada otak.

    • Dari Tapiang Gelanggang Mempersembahkang Jalang jalang cari makang

  7. budak tadika,

    tulisan hang tu laa yg sebenarnya hampas!!!

  8. salam ……….
    salam mesra kan ku berikan
    harap terima sepenuhnya……………….

    adioss tulang besi……
    alang-alang nak jadi tulang………….
    tulang besi ni macam besi berani laah
    tangkap lentok habihhh……..

    kita dah bagi tau lama dahh……..
    yg nak bepelok sangat ngan grombolan ni…..
    nak buat pabende??? kata tganu kite

    tak payah lagi sebut sapa-sapa yg seronok sangat nak bekamiaq, nak tidoq sebantai, nak main aci lon ngan grombolan ni……….
    TB dah bagi tau (kot-kot sapa yg tak tau lagi laa)
    opppss…….jangan salah faham…bukan BT bagi tau…….BT dia tak berapa tau sangat dlm bab ni…

    kita heran sangat lah…….
    puak-puak ganu ni tak brapa dengaq kata…..waimma dari TGNA pong……..sebab timbalan dia yg dok buat kereja songsang ni…..
    dia laa yg start buat paper work ni……..segala kereja tak senonoh nie…….
    buang steam aku saja laaa………
    entah apa pula paper work namanya tuuuuuu???

    kalau bincang pun dlm gelap…..
    kena tukaq laah bulan yg depa pakai tu……
    bulan sudah gelap…tak dak cahaya lagi……..

    kalau dah gian sangat nak panjat naik ke atas…..
    tak payah dok main dlm gelap……
    isytihar…….isi borang grombolan teruih laaa
    jangan dok buat lece…jngn dok buat siruuuuuu…

    tak kan depa tak paham lagi…….dah lama dah kenai ngan grombolan………
    teringin sangat ke…..telioq sangat ke? tengok perempuang tua 50an tu yg bernama grombolan…
    aku tengok pun tak dak selera……..
    jadi tersangat lah hairan…….bagaimana dan pasai apa depa dok mengorat tak habih-habih lagi ngan pompuan tua nie……..

    yang pompuan tua ni pun satu…….
    tarik laa jantan-jantan ni cepat……..
    tumpang depa dok ada riang lagi………..
    nanti kalau dah ganyok….sapa pun tak kebuloq

    seperti kata TB……..
    buat apa laa depa dok buat perangai lagu tu…..??
    retinya…depa dah tak yakin dengan jamaah depa sendiri…….
    dah tak yakin dengan partai Islam yg depa dok pimpin
    kehendak majoriti ditolak……kehendak puak-puak dia di tganu kite jugak dipakai……..
    lingkup……lingkup
    kalau dah lagu tu, elok humbankan saja depa-depa ni ke pulau kazambo……….

    sekadaq dah naik meluat
    dah naik geli geleman tengok peel depa

  9. Salam..
    Salam rakyat malaysia

    manusia memang pelik
    tak boleh pintu depan
    pintu belakang di usahakan
    ini yang di katakan
    bila nafsu menguasai

    dah tak sabaq sngat ka
    awat yang tergedik-gedik macam tu
    yang terhegeh-hegeh
    nak pepaduang tu pasai pa
    tak serik lagi ka

    kalau dah kelapaq sangat
    masuk saja amenoo
    lepas tu pepaduang la dengan depa

    sekadaq tak suka pepaduang-pepaduang…..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: