Posted by: pinkturtle2 | Februari 20, 2010

Najib Takut Adakan Sidang Tergempar Parlimen


Responses

  1. salam,

    Untuk kuching kota….

    Jalang jalang ngang kain pelekat
    Anging anging lalu lalang
    terselak kain npk apa
    penyu tgk telok kite
    penyu tgk telok kite

    penyu austolia nak main berteloq
    pon terkejut npk teloq kite ada beruih dawai…

  2. siapa kata najib pernah berani?…..

    di suruh duduk..duduk…

    di suruh diam..diam….

    adiosss…

  3. Dia bukan sahaja penakut.
    Tak bertanggung jawab, hipokrit dan seorang mediocre!!!
    Ingin pakai nama bapak bolih jadi hebat!!! Weeeek!ptui!!!!

  4. Apa pentingnya hendak bincangkan kes liwat pemimpin korang untuk sampai ke Parlimen? dh gila ke?

    Sebelum ni bukan main cakap BN camour tangan dlm kes mahkamah, sekarang bukankah pihak korang yang sibuk dok campur urusan mahkamah..

    Hoii lepas ni penjeyanah tak payah bawah kes ke mahkamah la.. semua bersidang kat Parlimen, MP putuskan hendak buang kes atau tidak?? mcm tu? bodoh betul pemikiran puak korang ni.

    konon perjuangkan hak sama rata, tapi bila mahkamah tidak menyebelahi pihak dia je ade je yang tk kena.

    Pemimpin banggang apa lagi penyokongnya. Tak sabar tunggu PR memerintah negara, nak tengok telus macam mana.

    Ptuih!

  5. salam! banyak sangat kerosakan yg dah dia buat.Aku naktanya takat lani apa yg boleh kita bangga ngan slogan 1 Mesia ?? Habaq mai sat.

  6. Faham -faham saje la orang umneo.
    Kuat kelentong saje demi perut
    1 mesia tu sama la dengan 1 Israel

  7. Siri Sambutan Maulidrrasul 1431H

    A) AHAD , 5 RABIUL AWAL ( 21 FEB)
    MASJID ISTIQOMAH ,
    Kayangan Heights , Subang Permai
    DATO HASAN DIN AL-HAFIZ
    selepas Maghrib

    B) KHAMIS , 11 RABIUL AWAL ( 25 FEB)
    MASJID AL-FALAH USJ 9 ,
    Persiaran Kewajipan, Subang Jaya , Selangor.
    HABIB ADNAN AL-HADDAD ,
    HABIB ALI AL-HADDAD &
    SYEIKH FAHMI ZAMZAM
    info : 013-330 9474 (imam)

    C) JUMAAT , 12 RABIUL AWAL ( 26 FEB)

    1.
    MASJID AL-FALAH USJ 9
    QIYAMULLAIL & BACAAN BURDAH
    mula jam 3.30 pagi

    2.
    MASJID AL-FALAH USJ 9
    BUAL BICARA MAULIDURRASUL :
    DATO HASHIM YAHYA (MANTAN MUFTI WILAYAH KL)
    & DATIN AMINAH ZAKARIA
    mula jam 9.00 pagi

    3.
    MASJID DARUL EHSAN ,
    taman Tun Abd Razak , Ampang, KL
    mula Jam 3.30 ptg
    info : 019-216 8426 (imam Sabri)

    4.
    MASJID ALBUKHARY
    Dekat Stesyen Monorel Jln Hang Tuah , KL .
    HABIB ADNAN AL-HADDAD
    selepas Maghrib
    info : 012-343 8074 (imam Mohd al-Jufry)

    5.
    MASJID AS-SOBIRIN,
    AU 5, Lembah Keramat
    AL-FADHIL DR. UTHMAN AL-MUHAMMADY
    mula 6.30 ptg

    D) SABTU , 13 RABIUL AWAL ( 27 FEB)

    1.
    YAYASAN SOFA , REMBAU , N9.
    DR MUHAMMAD MU’TAZ AL-HUSAINI (SYRIA)
    5 ptg – 10 mlm

    2.
    YAYASAN AL-JENDERAMI ,
    kg Jenderam Hilir , 43800 Dengkil , Selangor DE.
    HABIB ADNAN AL-HADDAD
    selepas Maghrib

    E) AHAD, 14 RABIUL AWAL ( 28 FEB)

    1.
    PUSAT PENGAJIAN MADRAS AN-NUR
    d/a Rumah Habib Husin al-Juned
    36, Jln Pantai Murni 3, Pantai Dalam, KL
    HABIB ADNAN AL-HADDAD , HABIB ALI Z.A. AL-HAMID, SYEIKH FAHMI ZAMZAM
    mula jam 11.30 pagi
    info : 019-331 6617 (syed Mohd Benhafidz)

    2.
    PUSAT PENGAJIAN BEN ALAWI,
    kemensah Heights (belakang zoo negara), Hulu Klang.
    HABIB ADNAN AL-HADDAD, HABIB ALI Z.A. AL-HAMID, TN GURU BABA AZIZ, SYEIKH FAHMI ZAMZAM
    Mula jam 5.00 ptg
    info : 019-669 3887

    F) 18 – 20 RABIUL AWAL (4-6 MAC)

    YAYASAN AL-JENDERAMI ,
    kg Jenderam Hilir , 43800 Dengkil , Selangor DE

  8. hahaha,,
    kesianla.. aku tengok bebudak kat atas
    tak sedor2 lagi..kutuk je tahu
    kesian kat mesia ni dpt budak kutukan
    tepi jalanan, yg tak faham apa yg dah jadi ngan parti mereka…

  9. PARLEY: Dalam bahasa Prancis ertinya “Tempat Bercakap”
    MENT : Dalam bahasa yg sama ertinya “Orang”

    Disusun semuala dalam bahasa Malaysia akan disebut Tempat orang bercakap.

    Orang yang bercakap di Parliment, adalah mereka yang dipilih untuk bercakap apa saja yang menjadi isu, tiada sekatan kepada yang menjadi ” Member of Parliment”

    Sebab itu kita melihat dan mendengar ada ahli Parliment bukan saja bercakap berbagai tajuk dan rang undang atau sebarang cadangan yang dibentang, bahkan mereka mengeluarkan bahasa yang kesat dan mencarut sesama mereka. mereka juga tuduh menuduh, samada yang ada bukti atau fitnah, dan tuduhan menuduh itu tidak boleh menyebabkan mereka mendakwa dimahkamah.

    Tetapi jika tuduhan yang tidak berasas dibuat diluar Dewan, sudah pasti tuduhan itu boleh didakwa dimahkamah.

    Jadi apakah kes sodomi yang disabitkan kepada seorang ketua pembangkan tidak boleh dibahaskan diParliment?

    Sedangkan ucapan diluar batasan akhlak, carut marut yang dilemparkan didewan yang dikatakan mulia ini dibolehkan dan tidak terkawal oleh Speaker, tidak dikatakan perbicangan gila?.

    Siapa sebenarnya yang Gila? Mereka yang berkonspirasi kah yang gila atau MP yang hendakkan penjelasan isu itu yang gila atau melayu bodo yg percaya itu yang Gila?

    • Salam Kucing Kota.

      Hang ni dah lah tak cerdik.
      Hang ingat orang lain pun.
      Tak cerdik.

      Dalam tulisan hang.
      Mesti ada.
      Bodo.
      Gila.
      Kalau, tak dak.
      Tak sah.
      Hang tak boleh tidoq.

      Yang hang angkut.
      Bahasa Perancis tu.
      Buat apa.
      Tak dak kena mengena lasung.
      Dengan tajuk.

      Hang kata melayu bodo.
      Hang ni bukang melayu lah.
      Hang memang sah kucing.
      Bukan kucing siam.

      Sekadaq Kucing Kota.
      Tunggu tulang2 ikang.

  10. untuk usin lempoyang………..

    nie laa hang sebagai contoh grombolan tak paham pabende yg dok bercakap……..jenis tak sekolah……tak dak baca punya orang

    hang tanya apa penting nak bawa kes pak sheh ke parlemen?
    hang tau dak sapa dia pak sheh tu?
    pasai dia tu ketua pembangkang laa?
    hang tau apa dia ketua pembangkang?
    KP….Ketua Pembangkang selalunya dilihat sebagai ….Perdana Menteri dalam penantian….
    kata orang putih…..Pee Emm in waiting…..

    kedudukan Ketua Pembangkang adalah institusi yang penting di dalam sistem berparlimen Westminster yang dipinjam dari United Kingdom dan digunapakai oleh Malaysia.

    di Britain, Ketua Pembangkang diberikan penghormatan yang sewajarnya dan dilihat sebagai Perdana Menteri alternatif yang memberikan “checks and balances”, kritikan membina dan preskripsi polisi alternatif.

    Di Malaysia, kedudukan ini diperakui oleh undang-undang, yang memberikan imbuhan elaun kewangan bagi pemegang jawatan tersebut……

    perbahasan di parlemen adalah untuk kepentingan rakyat dan bukan mengikut kepentingan politik berpuak “sectarian politics” macam hang dok pikiaq……………….

    hang ingat mudah ke orang nak letak pak sheh sebagai KP di Parlemen?…..muka macam hang tak dak pasai laa…….hang jenis juai orang…….saudagar unta konon……..meniaga manusia lebih baik dari meniaga onta…………..wauuu

    nampak sangat hang tak tau nak beza parlemen ngan mahakamah……..pasai tu hujah hang nampak bengong
    pi belajaq ngan budak tadika tu…….dia jenih sekolah punya orang…….tapi sekolah tadika le….

    hang dok tanya apa penting nak bincang kes pak sheh kat parlemen?……….
    kalau hang nak tau………pasai pak sheh bukan setakat MP saja tapi Ketua Pembangkang…..tentulah dia ada privilege……..
    lain-lain pasai hang cari sendiri laa……..banyak sangat tak larat tuleh daaaaaaaa

    sekadaq jangan dok meniaga orang……….

    • Salam nasik kandaq.

      Hang ni lah.
      Hang nak ikut orang putih.
      Hang nak ikut budaya westminster abbey.
      Kalau nak ikut.
      Hang tak boleh ikut.
      Sekerat, sekerat.
      Hang kena ikut a ke z.

      Depa tu la.
      Bila kena tuduh.
      Depa letak jawatan serta merta.
      Depa tak pegang mana2 jawatan.
      Depa bersihkan nama depa dulu.
      Baru depa, masuk semula.
      Tu pun, jarang sangat.
      Selalunya.
      Depa pencen terus.
      Depa jadi sejarah.
      Depa tahu.
      Depa bukan indispensible.

      Bang Nuar kita.
      Patut buat macam tu lah.
      Patut letak jawatan dulu.
      Selesai kes tu dulu.
      Bersih nama.
      Baru bertanding semula.

      Sebab.
      Dalam kes sedang berjalan.
      Dia tak dapat berfungsi sepenuhnya.
      Sebagai Ketua Pembangkang.
      Mana dia ada masa.
      Dia patut letak jawatan.
      Selesaikan masalah dia.

      Tu, hang kena bagi nasihat.
      Kat dia.
      Cerok Tok Kun tak jauh pun.
      Dari Ayaq Hitam.
      Sekadaq jauh sekandaq.

      Tak payah bahas2.
      Orang ramai yang percaya kat dia.
      Kena berdoa.
      Kena usaha sedaya upaya.
      Kena yakin pada Allah.
      Kita kan ada agama.
      Kita bukan kucing.
      Kita bukan keli.

      Sekadaq kita rasa Najib nak takut apa.

      • Salam BT….

        “Bila kena tuduh.
        Depa letak jawatan serta merta.
        Depa tak pegang mana2 jawatan.
        Depa bersihkan nama depa dulu.
        Baru depa, masuk semula.”

        hang suruh la gerombolan-gerombolan hang yang terang2 dan dah disahkan rasuah, salah guna kuasa, salah guna kedudukan, salah guna wang rakyat, bunuh orang dan macam2 lagi yang 1Malaysia tau tu letak jawatan dan bersihkan nama depa dulu…. baru hang boleh suruh orang lain buat ikut kehendak hang tu…. jangan pandai cakap dan suruh orang saja…..

      • Salam KeLi de WoN.

        Payah sungguh lah dengan hang sorang ni.
        Kita komen begitu kerana.
        Mengulas komen nasik kandaq.
        Yang bawak cerita westminster.
        Itu bukan cerita kita.
        Yang hang nak marah tu.
        Kat kita.
        Pasai apa.
        Hang marahlah nasik kandaq.

        Hang kena nasihat nasik kandaq.
        Budaya kita, budaya kita.
        Jangan dok bawak, budaya orang putih.

        Lemas sungguh, dengan hang sorang ni.
        Hang baca, tapi hang tak faham.
        Hang baca apa.
        Kalau hang dok baca Harakah saja.
        Tak jadi.

        Sekadaq komen hang tak menjadi.

      • Salam BT…..

        aku tak marah pon….. hang tu yang tak paham dan “tak cerdik” (pinjam kata-kata hang)…… pasai bila gerombolan2 hang melakukan segala kesalahan yang sahih hang tak cakap apa2 pon malah menyokong dan mempertahankan membuta tuli dan bermati-matian…. itulah “kecerdikan” gerombolan-gerombolan hang dulu, kini dan selamanya….

      • Salam KeLi de WoN.

        KeLi, KeLi.
        Apa nak jadi dengan hang ni.

        Kita dah lama kata.
        Kita berkecuali.
        Budak tadika, mana boleh jadi ahli.
        Parti.
        Kita mana ada.
        Gerombolan.

        Takkan tu pun hang tak tau.
        Tu lah, kita kata.
        Kena cerdik, pilih nama.

        Sudahlah cerdik pilih nama.
        Warna kita pun hijau putih.
        Warna sapa tu.

        Sekadaq warna hang, hijau pekat.

  11. ha ha ha ha ha ha ha
    org yg takut ialah org yg byk bayang2nya
    takut pada bayang2nya sehingga hilang/lupa akan dirinya
    mungkin terlalu banyak bayang2 hingga tak kenal mana satu bayang yg sebenar pada dirinya
    ha ha ha ha ha ha ha ha
    sebodo2 pun kalu takut bayang2 pegang la muka sendiri sambil pejam mata
    dah tentu ia yakin pada ia ada diri sendiri tanpa perlu melihat bayang2 diri
    ha ha ha ha ha ah ha aaaa
    lawak lawak lawak zaman sekarang
    cerita sodomi yg tak bule selesai berzaman2
    sama la kes dgn osman lorrain yg tak berpenghujung walau zaman dah bertukar ganti
    eeeemmmmmm
    fikiran jeee yg masih tak bertukar walau umur dan jasad berubah d olah masa

  12. nasik kandaq basi abis la lepaih mp kena sodomi dengan kp hang. bagi aku senang saja eksekuif, perundangan, kehakiman. sekarang ni kes kp hang ada ditangan kehakiman. biaq la depa buat keja. tak payah eksekutif dan perundangan masuk campuk. itukan konsep pengasingan kuasa. adakah kp hang orang yang maksum terlalu baik sampai tak boleh dibicarakan. sakit bontot beb.. kena baham

    • pi kelik la adik kapiaq meo bodo mavam pala lutut.

      gila la adik kapiaq meo ni ………. caya kat undeng2 lord ried lebih melia dari hukum allah…………… kalu lagu tu adik meo dah jadi kapiaq taaaaaaaaaaau.

      hehe he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat

  13. Kalau dah mangkok tetap lah mangkok
    mangkok dulu kini dan selamanya

    Selalu lah baca Utusan Malaysia dan Berita

  14. alooooooo MR aka Mat Romeo……..

    awat dah tak jumpa ngan juliet ke?………
    mereben semacam je………….
    hang pi kepung juliet dulu laa……..baru boleh faham cerita n tajuk nie…jangan dok seghebu…
    mau pakai topi sikit……….

    mahakamah nak becara lambat lagi laa………
    becara tetap becara……….yang tu tak dak masalah……..memang kena tunggu……..memang kena hormati perbicaraan….

    yang nak bawa ke parlemen nie,,,,,,satu cerita lain…….awat yang tu pun MR tak boleh nak paham ke……….pi belajaq lagi bagi faham…pasai apa depa nak bawa ke parlemen…
    dah tak rot nak cerita panjang-panjang…….
    jenih bengap macam hang payah nak reti…
    hang pi tanya geng hang BT tu…….dia ada jawapan……………

    sekadaq jangan dok seghebu……………

    • Salam !! Nasik Kandaq takyah dok ceghita banyak2 kat puaktu ,depa jenih bodo mcm teloq , teloq pun tak bodo mcm depa. Yg tikam tak apa2 yg tengok kena gantung ,teloq la tuu hayun sana hayun sini taktau hulu hiliaq.tu yg seghebu nak bela kunun, melilau ghata . Bloger2 di sini bagi hujah untuk kita renung bersama,bukan untuk pancung semata mata, kalau takbetui tak kigha parti mana pun kita ghejam. Aku tabik kat KK, NK n Great ,mudah2an d beri Allah kesejasteraan dan d kurniakan kercerdasan pd kalian. Hampir 2 tahun aku melayari ruangan ini .Hasil penulisan kalian banyak hujah2 tepat dan padat, teruskan usaha kalian.

  15. Salam BT….

    “Kita dah lama kata.
    Kita berkecuali”……. manusia yang berkecuali lah manusia yang paling tak guna didunia ni, tak ada pegangan dan tak ada pendirian serta tak ada matlamat dan hala tuju…. umpama lalang yang wajar diracun dan dimusnahkan….. manusia yang berkecuali ni hanya menyokong mana2 pihak yang boleh memberi keuntungan diri sendiri tanpa memikirkan masa depan orang lain, keluarga, negara dan agama…… cuba hang tanya diri hang, orang yang “berkecuali” macam hang ni kah yang boleh mengubah dan membangunkan masa depan?

  16. Salam KeLi de WoN.

    Tengok.
    Apa dah jadi.
    Hang kata kat kita.
    Paling tak guna.

    Itu pendapat hang.
    Subjektif.
    Pendapat orang yang kurang membaca.
    Membaca sikit, dah terasa pandai.
    Tapi tak cerdik.

    Kalau pilih nama pun.
    Tak cerdik.
    Tak cerdiklah tu.

    Orang tak cerdik saja.
    Yang kata Najib takut.

    Orang tak cerdik.
    Warnanya hijau pekat.
    Sebab pekat lebih terok.
    Dari beku.

    Sekadaq nak bagi tau.

  17. Salam BT….

    aku bukan kata Najib, aku kata hang tu manusia “berkecuali” yang paling tak guna yang akan melingkupkan segala-galanya sebab takdak pendirian, pegangan, matlamat sebab “tak cerdik” dan tak boleh berpikir dengan waras mana buruk dan mana baik, mana betul dan mana salah, penakut dan mementingkan diri sendiri, tu sebab “berkecuali”

  18. alaa
    budak tadika bukan cerdik sangat pun
    setakat pandai tulis je
    idea kosong
    hampas…

    • bukan setakat cakap kosong( zero speech)………BT tu…….
      yang teghoknye akidah lord ried……. kapiaq taaaaaaaaaaaaau

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat

  19. salam bro n sis………………

    untuk budak tadika…………..

    I wanna 2 recall back 2 yr response dated
    Februari 24, 2010
    at 10:47 pm

    “Hang ni lah.
    Hang nak ikut orang putih.
    Hang nak ikut budaya westminster abbey”.

    ni laa ayat hang……….kata kat aku ikut omputih…..
    bila sebut ‘wesminster’ saja…….hang tuduh ikut omputih……….

    ni laa cara hang dok main ayat hentam ikut dan saja…………..habih orang hang hentam

    dari pengamatan kami cara hang ‘reverse’ tu dah out dated……..dah basi……u h’ve nothing to say……..just ‘fool play’……..no such contribution……at least something that u give or doing in oder 2 help something valuable 2 say…

    dari pengamatan kami…….hang ni adalah dari jenis ‘contributory negligence’………u’re fail to take enough care 2 contribute something or to bleach yr mind in term of proper thingking …….so u’re partly responsible for any ‘kamjat’ doing with yr meaningless entries……………

    dari pengamatan kami…………
    setiap entry hang tu………..has been written in a way that seems false and not natural..so u yr self needs an ability 2 remain calm even when u feel gelabah, angry, meluat, upset or excited……..u’r looks not be able 2 control yr behaviour ………….

    parlemen m’sia ni ikut omputih laa sheh tadika….
    dah hang panggil aku lebai…..aku panggil hang sheh laa……….
    kalau parlemen Islam tak macm tu…….tak dak tepuk-tepuk meja…x dak maki hamun…x dak caci-caci……..kena ikut jugak laa………hang pun kena ikut jugak laa …..pasai hang pun dok dlm sistem tu…..ada arti kaa budak tadika????

    sekadaq jangan dok perasan sangat………..

  20. Salam nasik kandaq.

    Oh begitu lama sekali.
    24.2 hingga 28.2
    Hang mencari idea.
    Nak komen, komen kita.

    Mengapa begitu lama.
    Kan hang dulu dok kandaq2.
    Buku2 kat Wesminster Abbey.

    Hang kena baca buku banyak2.
    Asah dan tajamkan minda hang.
    Ni, hang dok ikut Mahfuz.
    Apa Mahfuz cakap, hang canang.

    Kat Perak, hang canang untuk Nizar.
    Kat Penang, hang canang untuk sapa.
    Oh, kita lupa.
    Kat Penang, hang kena gong.
    Bukan gendang.

    Najib tu.
    Nak takut apa.
    Kawan facebook dia pun ramai.
    Nak jaga dia.

    Dia tak takut.
    Koot dia takut pun, kat.
    Orang2 seperti tigasukusakat hang.
    Yang kurang membaca.
    Buku baik2.

    Yang membaca, buku2 yang baik.
    Semua nak kawan Najib.

    Sekadaq TGNA pun teringin nak kawan.

  21. tu dia!!!
    komen yg sasau
    lahir dari minda yg sasau
    dari budak tadika yg sasau

    • Salam gempak.
      Hang tak bagi salam pun.
      Kita bagi salam.
      Kerana TGNA suka orang bagi salam.

      Hang balik.
      Dari Brunei.
      Dari Indonesia.
      Tu saja komen hang.

      Alahai.
      BOBOI nanti kata.
      BO BO, BO OTAK.
      BO BO, BO DOH.

      Kita tak kata.
      Habis2 kita kata.
      Kurang cerdik, bukan tak cerdik.

      Sekadaq kurang…………..lah gempak.

  22. ini bukan lagi sasau
    tapi ini komen yg bodoh
    terbit dari akal yg bodoh
    sebab budak tadika bodoh


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: