Posted by: pinkturtle2 | Februari 22, 2010

PR Tubuh Jawatankuasa Displin, Memantap Gagasan


Responses

  1. salam!!! Buat jgn takbuat.yg terlajak cakap kena jentik teloq bagi sedaq . Bagitau yg kami ghaayat dah tolak UMNO.Toksah dok jadi lidah umno,soory YB Zul

  2. salam……..

    baguih….elok sangat laa tu…..dah patut lama dah buat JKD ni dlm PR
    mesti ada ‘task force’…ada pemantau……
    mesti ada badan tahkim …….

    jangan jadi macam JKD yg lepas tu…….
    tulang besi pun marah
    mana tak marahnya…………
    lain yg beli ketam lain pula orang yg makan….
    lain orang rendng pekasam…lain orang yg sentai….. mana aci lagu ni

    jangan jadi mcm JKD dulu tu dah laaaa…….
    tengok target betoi-betoi
    orang kulim tu…….jangan dok biaq lama sangat… nanti penyakit tu bejangkit…susah nak berubat……tu pun kalau ada ubat……..
    tapi bila dok tengok penyakit depa ni…..rasa mcm dah tak dak ubat yg sesuai dengan depa ni…masuk icu pun belum tentu boleh baik………

    kalau saf bawah tak hormat pimpinan ataih…….
    tak kira la dia ni PKR ke Pas ke DAP ke……..elok betegas betoi-betoi………biaq yg munafiq politik ni di keluaq buang dari tubuh badan PR……..baru tinggal yg betoi-betoi genuine n genius n gentle n generous………
    ini lah struktur 4G yg perlu ada dlm PKR, PAS n DAP

    in the other hand, they are willing to give thier strong support, spend thier time in oder to help people n PR itself…….

    furthermore……..I’d like to thank bro anwar,LKS n TGHH n Saifuddin Nasution,LGE n Azmin too……who’s been very generous with those ‘kamjat’ larger than usual n what we expected……
    u all looks very sympathetic in the way u deal with people n tending not 2 criticized them, get angry or treat them unkindly…….

    ini lah ‘benefits package’ 4G yg sekurang-kurangnya mungkin boleh membantu menjana kebaikan saf kepimpinan PR dlm rancangan ke Putra Jaya kelak……..

    janganlah ada……..
    *rasa iri hati
    *rasa nak naik cepat
    *publisiti murahan
    *gelojoh nak cepat kaya dsb

    see u

  3. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA pun suke aka
    Salam nasik kandaq lama dah suke.

    La baru nak tubuh.
    JK Disiplin.
    Baru dok bertateh ke.
    Macam mana.
    Nak perintah Malaysia.

    Tubuh JK Disiplin pun.
    Heboh se Malaysia.
    Nanti keputusan JK Disiplin pulak.
    Heboh se dunia.

    Ini suatu perkara biasa.
    Bukan luaq biasa.
    Biasalah tu.
    Semua tentang biasa2.

    Kita pun terkejut jugak.
    Perkara biasa.
    Nasik kandaq excited semacam.
    Sampai kata baguih.
    Apa yang baguih.
    Lagu tu pun.
    Baguih.
    Ni, dah salah guna perkataan.
    Baguih.

    Tapi apa2 pun.
    Tahniah nasik kandaq.
    Kerana buat komen.

    Kucing Kota.
    KeLiWoN.
    BOBOI.
    Depa dok tengah cari idea.
    Nak komen.
    Bukan tahu nak komen, pun.
    Tak cerdik.
    Yang cerdik sikit, great chief.
    Tu pun, belum komen.

    Sekadaq berdisiplinlah poliTikus.

  4. YB, budak tadika yang perasan ceredik, tapi satu komen pun tak boleh nak ikut.
    Bodo dia tak pulak boleh di ajag.

    Orang lain komen dia pun nak komen
    tapi sebengnya dia bukan komen,
    tapi dia mereben.
    Mereben ni, maksudnya orang gila yang suka melalut tak tentu pasai.

    • Salam Kucing Kota.

      Ini isu serius.
      Isu JK Disiplin.

      Tu lah, kita dah kata.
      Tengah cari idea, nak komen.
      Ropanya masih mencari idea.
      Sampai sekarang, tak dapat idea.
      Nak komen tentang JK Disiplin.
      Apa dah jadi.
      Otak bo liau ka.

      Jadi komen, bo liau lah.

      Bila hang suka perkatan bodo.
      Kita ingat bagi gelaran kat hang.
      Kucing Kota de Bodo.
      Tapi tak sedap benoor bunyinya.
      Jadi kita panggil hang.
      Kucing Kota o Bo Liau.
      Sedap sikit bunyi.
      BOBOI pun suka.
      Kerana ada bo.

      Sekadaq tergaru-garu tunggu.
      Tulang ikang.

  5. ha ha ha ha h ha
    elok la j/k disiplin tuuu
    susun bagi selari apa2 yg dah lari atau yg nak lari
    dah byk yg lari tiun tuuuuu
    kalu bulee susun lurus macam pembaris
    eeeemmmmmm
    tapi kalu dah manusia niii payah
    kalu d suruh engkar,d larang tu laaa yg nak d buat
    pasal tu kena ada disiplin
    tak kira laaa tua muda,memang itu tabiat manusia
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    hanya jiwa yg kuat bertuhan jeee tak macam tuu
    ramai la pulak perasan
    hu hu huh uh huuuu huuuh

  6. budak tadika nie perasan tak habis laaa
    mengata dulang paku serpih
    mengata org awak yg lebih
    yg hampas tu ialah komen awak
    tak ada isi
    kosong
    bodoh

    • Hi BOBOI.

      Ini perkara serius lah.
      JK Disiplin, bukan sebarang JK.
      Hang jang dok tulis.
      HamPAS dan bodoh.
      Tak elok.

      Hang jangan dok kata hamPAS.
      Nanti great chief marah.
      Itu perkataan dia.
      Nanti, dia kata hang.
      Otak BO LIAU.
      Hang marah pulak.

      Hang pun seperti KeLiWoN jugak.
      Suka sangat dengan perkataan bodoh.
      Orang ke sekolah, tak kata gitu.
      Orang sekolah kata, tak cerdik.
      Habis2 pun depa ikut Edward.
      Edward de Bono.
      Tu kita kata, KeLiWoN de Bodo.
      Tapi, kalau kata.
      BOBOI de BODO.
      Pun.
      Bunyi pun sedap jugak.
      Ada nilai commercial.

      Sekadaq BOBOI otak bo liau lah, bo jugak.

      • Salam BT…..

        hang kalau nak menulis dalam ni, tuis berkaitan dengan tajuk dan berikan hujah yang realistk dan ilmiah. Kata diri hang tu pandai sangat sebab banyak membaca, tapi penulisan hang tak mencerminkan “kecerdikan” yang hang dok bangga-bangakan diri hang yang “betol2 bodoh”.

        memang dah dasar orang2 yang suka “berbaris” dan dok hunus “keris” sejak dulu tu memang “bodoh” macam hang, tak sedia dan sanggup melakukan perubahan minda, tak berani berhijrah dari yang tidak baik kepada yang baik, dari yang baik kepada yang lebih baik serta mendekatkan diri kepada Allah dengan keinsafan dan ketulusan hati, sebaliknya masih bersedia diperkotak katikkan serta mengikut telunjuk dan dicucuk hidung macam lembu yang depa pijak kepala hari tu kot, sepatutnya kepala hang yang dipijak dalam demonstrasi tu….. hang patut diletakkan dalam golongan orang-orang yang “bodoh sombong” – bodoh tak boleh diajar, cerdik yang tak boleh diikut…..

        semoga hang selamat dan bahagia dengan sikap hang sekarang ni, dulu, kini dan selamanya……

  7. Salam KeLi de WoN.

    Kita ni bekenan kat hang.
    Kerana hang suka bagi salam.
    Tak seropa si BO BO I tu.
    Dok hi, hi.

    Kita ni dok heran kat hang.
    Sebab hang.
    Kadang2 macam beragama.
    Kadang2 macam kurang agama.

    Bila hang tulis Allah.
    Kita rasa hang ni percaya kat Allah.
    Tapi, bila hang dok kata kat orang.
    Kita pun bertanya jugak.
    Pondok mana yang hang mengaji.

    Sekadaq jangan merana di dunia.
    Dan merana di akhirat.

  8. budak tadika
    agaknya mu nie kena main laa dengan si BOBOI tu

    seingat aku dia tak pernah komen benda lain pun
    tapi setiap kali mu komen
    dia komen mu

    nampaknya mu kena provok laa
    tapi seronok juge ye
    budak tadika melatah

  9. Makin sesat Yb bt yang kononnya banyak membaca ni!.
    Pondok mana pun tak pernah ajag murid dia mengata kat orang, tapi ilmu dipondok tu baik kitab2 yang berkaitan atau tafsir alquran yang cerita pasai sikap dan perangai manusia yang suka menentang sunnatullah.

    Alquran itu diturunkan kepada manusia dan jin, alquran itu kalamullah yg sentiasa meyebut kejahilan manusia yang ingkar kepada Allah. Alquran bukan minta manusia bertilawah saja. Alquran firman Allah ini minta manusia jadikannya sebagai panduan dan iktibar kerana perbuatan manusia yang terdahulu jahil dan ingkar.

    Bila Quran sebut jahil, jahat, ingkar, bodoh, sombong, riak, takabbur, dll, syirik dan kafir maka itulah yang ada dan dibuat oleh manusia.

    Maka Yb bt semacam tak sukalah dengan sifat yang ada dalam quran ini, sebab:-

    Bila pelajar pondok ini sudah jadi guru dan mengajar, guru ini akan membaca firman yang berkaitan dengan sifat jahat manusia yang kena pada batang hidung empunya sifat begitu atau kena pada batang hidung Yb. bt sendiri yang riak dan takabbur, konon manusia yg banyak membaca, rasa cerdik, berparadigma, orang lain kurang membaca, tetapi sehingga hari ini tiada satu isi ilmu bacaan bt yang boleh dijadikan panduan keran komen bt bukan soal ilmiah, tetapi nak mengata.

    Kucing kota takut tikus. Itu komen ilmiah ke?
    BOBOI macam Bo Lio . Itu nkomen ilmiah ke?
    great cheif boleh balik Bolivia. Itu asas komen ke?
    Keliwon maksud apa benda. Itu komen standard ke?

    Memang kami tau yg kami tak sewajarnya layan budak tadika macam hang ni, nama pun budak tadika, tapi tulah bila hang dok mai menyemak dalam blog ni, hang sengaja dok tulih tak tau apa bijik butir, berjela jela dok guna ruang, sikit sebanyak memang sakit mata dok tengok.

    Bagi hang ni kononnya hang seronoklah pasai forumer dok jawab kata mengata dengan hang. Hang rasa berjaya kacau daun dalam blog ini.

    Tapi sebenagnya otak dan komen hang macam senarai yg ditulih ini, ialah komen budak pernah termakan taik masa hang kecik2 dulu.

  10. Kalau Yb bt ni nak sangat isu yang dia kata serios ni, hang tolong maklum. Bila jawatankuasa disiplin BN telah diujudkan, kalau hang kata pernah ada.

    Hang jangan dok nak bagi tau tarikh JK Disiplin Umno, MCA atau MIC, itu JK displin parti masing2.

    Hang ingat senang ka nak ujudkan JK Disiplin untuk parti2 gabongan.

    Mangkok betullah budak tadika ni.
    Nanti kita tengok cara mana pulak dia nak mereben!

  11. salam!!! aku syok baca ,baca apa yg KK tulis kalau tak paham jugak kena loceh peliaq sunat skali lagi. Baghu padan, bulu ataih bawah dok ngaku budak.

  12. salam…..

    dah tau lama dah budak tadika hingus ijau tu…..
    biaq la dia nak meraban…..

    dulu kini dan selama lamanya dok meraban…
    he he

    memang tak nampak komen ilmiah pun…..
    dok pi mai …pi mai
    bebelit belilit……

    macam tu laaaaa sampai mampuih…..

    tak payah layan la… dia
    ignore saja…..

    ajak great chief lepak padang kota tengok alam ciptaan Allah s.w.t lagi best….

    • Salam,

      Dok tunggu BT mai la..
      Nak habaq kat dia ayaq
      laut masin………………
      Kalau tawaq hebiaq…
      Habih la semua makluq
      dlm. dunia ni berpenyakit..
      TERA laghu tu pon ramai
      berpenyakit….

  13. Salam.

    Dah mai.
    Poyok de MOYOK mai.
    Gempak, tegempak pun mai.
    Bukan sukusakat lagi.
    Dah tigasukusakat mai.

    Nak tolong.
    Kucing Kota.
    Nasik kandaq
    great chief.
    BO BO I.
    KeLi de WoN.

    Kena nyanyi.
    Depa datang, depa datang.
    Bukan dengan idea baiknya.
    Depa datang, depa datang.
    Dengan kelabu asapnya.

    Mai, mai lah.
    Mai bawak kelosong peluru.
    Buat apa.
    Kita nak isi, meat.

    Tentang kosong.
    BO BO I, tahu sangat.
    Bo lah.
    Bo liau lah.

    Kita nak tengok, depa bedua komen.
    Tentang JK Disiplin PR.
    Ni, yang tau.
    Nak komen kita.

    Sekadaq seronok kita, kena komen.

  14. dah sasau kot budak tadika nie…

  15. Salam 1Malaysia aka
    Salam yang TGNA pun suka.
    Salam poyot.
    Salam great.
    Salam gempak (nanti TGNA marah, masuk tak bagi salam. Sebab PKR, DAP dah jadi tigasukusakat PAS)

    Kita bagi salam banyak, sorang2 pulak.
    Sebab.
    Kita suka hati.
    Kita seronok.

    Mana tak seronok.
    Poyok de Moyok balik dari betapa.
    Bukan kerana bendera hijau.
    Dia balik kerana.
    Hingus hijau kita.
    Terima kasihlah poyok.

    Mana kita tak suka.
    great chief dengan kalam Allah nya.
    Selalu konsisten.
    Bagi salam.
    Cuma kadang2 saja.
    Dia gelong.
    Tu pun, bila balik dari padang kota.

    Yang tang gempak.
    Payah sikit, kita nak suka, nak seronok.
    Sebab.
    Dahlah baru balik dari Brunei/Indonesia.
    Masuk.
    Tak tau bagi salam.
    Jenis ni, PAS kena rujuk ke.
    JK Disiplin PR.
    Dia dah menyentuh kalbu TGNA.

    Sekadaq kawan dengan poyok dan gempak.
    Manalah nak great.

  16. sekadak baca
    isi komen yg hampas
    dari budak tadika yg bodoh


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: