Posted by: pinkturtle2 | Februari 24, 2010

Amalan Kerajaan Haram Perak… Ulasan DS Nizar


Responses

  1. Interesting speech. I’m always amazed with Nizar’s determination.

    However, enough is enough. Personally, I think people are getting tired of Nizar’s game. Instead of wasting time talking about the ‘kerajaan haram’, it’s better for him to work for the ‘rakyat’.

    Let’s juts wait for the coming PRU. Rakyat will still be behind Nizar (Nizar is confident that the ‘rakyat’ still supports him).

  2. dia ni dah tak betul pasai kejap sangat jadi MB.

    • alooooooooooooooow adik kapiaq meo……

      adik kapiaq meo ni gila la…………. ngan sapa la mak adik kapiaq meo belaki sampai terbeghanak kat adik kapiaq……. gila manjang.

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat

  3. Siri Sambutan Maulidrrasul 1431H

    A) AHAD , 5 RABIUL AWAL ( 21 FEB)
    MASJID ISTIQOMAH ,
    Kayangan Heights , Subang Permai
    DATO HASAN DIN AL-HAFIZ
    selepas Maghrib

    B) KHAMIS , 11 RABIUL AWAL ( 25 FEB)
    MASJID AL-FALAH USJ 9 ,
    Persiaran Kewajipan, Subang Jaya , Selangor.
    HABIB ADNAN AL-HADDAD ,
    HABIB ALI AL-HADDAD &
    SYEIKH FAHMI ZAMZAM
    info : 013-330 9474 (imam)

    C) JUMAAT , 12 RABIUL AWAL ( 26 FEB)

    1.
    MASJID AL-FALAH USJ 9
    QIYAMULLAIL & BACAAN BURDAH
    mula jam 3.30 pagi

    2.
    MASJID AL-FALAH USJ 9
    BUAL BICARA MAULIDURRASUL :
    DATO HASHIM YAHYA (MANTAN MUFTI WILAYAH KL)
    & DATIN AMINAH ZAKARIA
    mula jam 9.00 pagi

    3.
    MASJID DARUL EHSAN ,
    taman Tun Abd Razak , Ampang, KL
    mula Jam 3.30 ptg
    info : 019-216 8426 (imam Sabri)

    4.
    MASJID ALBUKHARY
    Dekat Stesyen Monorel Jln Hang Tuah , KL .
    HABIB ADNAN AL-HADDAD
    selepas Maghrib
    info : 012-343 8074 (imam Mohd al-Jufry)

    5.
    MASJID AS-SOBIRIN,
    AU 5, Lembah Keramat
    AL-FADHIL DR. UTHMAN AL-MUHAMMADY
    mula 6.30 ptg

    D) SABTU , 13 RABIUL AWAL ( 27 FEB)

    1.
    YAYASAN SOFA , REMBAU , N9.
    DR MUHAMMAD MU’TAZ AL-HUSAINI (SYRIA)
    5 ptg – 10 mlm

    2.
    YAYASAN AL-JENDERAMI ,
    kg Jenderam Hilir , 43800 Dengkil , Selangor DE.
    HABIB ADNAN AL-HADDAD
    selepas Maghrib

    E) AHAD, 14 RABIUL AWAL ( 28 FEB)

    1.
    PUSAT PENGAJIAN MADRAS AN-NUR
    d/a Rumah Habib Husin al-Juned
    36, Jln Pantai Murni 3, Pantai Dalam, KL
    HABIB ADNAN AL-HADDAD , HABIB ALI Z.A. AL-HAMID, SYEIKH FAHMI ZAMZAM
    mula jam 11.30 pagi
    info : 019-331 6617 (syed Mohd Benhafidz)

    2.
    PUSAT PENGAJIAN BEN ALAWI,
    kemensah Heights (belakang zoo negara), Hulu Klang.
    HABIB ADNAN AL-HADDAD, HABIB ALI Z.A. AL-HAMID, TN GURU BABA AZIZ, SYEIKH FAHMI ZAMZAM
    Mula jam 5.00 ptg
    info : 019-669 3887

    F) 18 – 20 RABIUL AWAL (4-6 MAC)

    YAYASAN AL-JENDERAMI ,
    kg Jenderam Hilir , 43800 Dengkil , Selangor DE

    info lanjut : pondokhabib dot wordpress dot com

  4. Apa hal Bekas MB DAP ni

    • ni sekoq najis kapiaq………….
      kalu hotak giler macam adik kapiaq lebih beik tosah mai la

      he he he
      abang bergurau sambil nasihat

  5. untuk Kay Du Lac…………….

    The originality and style of Mohd Nizar Jamaluddin, creates the feeling security for many. Even in the currently chaotic Perak, the man is dealing each and every move amazingly with grand elegance and style. His conviction and confidence surpasses The Boss (Anwar Ibrahim), he reflects the qualities of a leader that Malaysians would like to see leading the country.

    I bet, many Perakian are behind him firm and steady!.
    Who the heck is he anyway? He never really talks much, humbled through opportunities given despite the fact that many misjudge him

    orang ramai masih selesa dgn’game’ dari nizar yg u kata tu……….
    dia orang tak dak penat…. tak letih punya untuk terus bagi support kat nizar……….

    memang nampak mcm nizar buang masa dok becakap pasai ‘govt of the day’ di perak sekarang nie………..tapi u kena ingat!!!!…….

    ramai yg tak berapa tau pasai ‘game’ ni…
    ramai yg tak tau mcm mana nizar boleh terbalik..
    ramai yg tak tau pasai apa jadi lagu tu…….
    ramai yg tak tau mcm mana nizar boleh tetungging…………..

    jadi semua ini…..kena becakap, kena cerita…kena bagi tau……so…nizar kena bergeraklah seluruh perak

    PRU akan datang tak payah tunggu laa…….memang dia akan mari punya……..
    jadi dari sekarang.cerita sebenar mesti diperjelaskan………

    sekadaq mcm nizar tak ramai di mesia………….

    • salam

      ramai rakyat perak penat ngan game nizar ni… penyokong dia dulu pun dah mengeluh soh dia rehda…apa maknanya?

      • aloooooooooow menatang adik kapiaq……….

        adik kapiaq ni gila babi ka………..
        kalu ramai rakyat perak benci ngan nizar……… awat bukit gantang umnojambantaik kalah……… kalu dah yakin rakyat suka zamberi taik kucing tu
        awat x wat pilihanraya kecil untuk perak.?

        menatang adik kapiaq ni…… pi la kelik tadak sapa nak terpengaruh ngan tulisan adik kapiaq macam taik tu.

        he he he
        abang kelabu bergurau sambil nasihat.

  6. Dalam pengadilan pertandingan bola sepak, Nizar umpama pasukan yang menjadi mangsa pengadil yang dibeli oleh pihak lawan.

    Untungnya pengadil kes Nizar, tiada majlis pengadil yang akan mempertikai dan mengambil tindakan diatas salah guna kuasa dan digantung sebagai pengadil.

    Memang sewajarnya Nizar menghidupkan cerita salahguna kuasa oleh pihak yang takut hilang kuasa dan gila kuasa kerana mereka masihlagi berkuasa.

    Sebelum ini Nizar seorang jurutera dan peniaga.

    Sekarang Nizar adun dan MP kepada parti politik.
    Apakah seorang ahli politik hanya perlu diam dan buat bodo setelah dirinya dikenakan tindakan mahkamah kuasa politik. Senjata terakhir untuk membunuh semangat juang Nizar?.

    Kerana berani dilambong ombaklah, Nizar berumah ditepi pantai.

  7. Salam 1Malaysia.
    Kejor Yob Kerjor.
    TGNA pun tak tekejor.
    Nasik kandaq lagilah tak boleh kejor.
    Kucing Kota, tikus pun tak kejor.
    BO BO I, dah jadi bo liau.

    Kita kat Perak, steady aje.
    Tak rasa haram pun.
    Aman, damai.
    Boleh berbasikal.
    Boleh berjogging.

    Kalau kata, boleh main golf.
    Ada yang cemburu pulak.
    Bukan ramai pun, yang cemburu.
    Cuma puak-puak.
    nasik kandaq.
    Kucing Kota.
    KeLiWoN.
    BO BO I.
    great chief.
    aje.

    Depa pun bukan tak teringin.
    Nak main.
    Cuma takut nak main golf.
    Takut kena kutuk.
    Penyokong yang berlebai-lebai.

    Apa ada pada style.
    Kemana pergi ilmu kejuruteraan.
    Kalau hisab pun, tak boleh terjemah.
    Mana majoriti, mana minoriti.
    Siapa yang lari.

    Sekadaq kena mengerti lah.

    • salam bt,

      Kena hati2 sama hisab
      Majoriti ramai dlm neraka
      Minoriti dlm syurga
      Kalau rajin la baca
      Bukan dlm buku
      di dlm kitab yg satu
      yg semua kena akur

      tapikan
      yg paling pandai hisab
      tak nafi
      budak budak..hisab apa?????
      hisap tek
      kalau bukan tek hisab puting
      tak dak dua tu …meracau macam hang

      “”””selamat menghisab”””

  8. Salam BT…..

    “Kita kat Perak, steady aje.
    Tak rasa haram pun.”

    ish ish ish……. hang tak rasa haram sebab gerombolan-gerombolan hang suka benda-benda yang “haram” tu pasai tak rasa apa-apa pon…… hang tak tau rata-rata orang Perak dok maki hamun perbuatan “haram” hangpa tu…. hang tak tau sebab hang masih dok tekongkong dalam “kelas tadika” hang tu ja…. tak tau apa yang berlaku kat luaq sana…… hang jangan ingat semua orang Perak macam otak hang jugak….

  9. Salam KeLi de WoN.

    Kesian kat hang.
    Nizar bercakap macam tu pun.
    Hang dah syok.

    Nizar tu.
    Kalau reti
    Dulu dah, dia terima hakikat.
    Yang sukusakatnya hilang majoriti.
    Kata, demokrasi.
    Dia ingat semua orang seperti Keli.

    Dia jadi MB pun.
    Kerana DAP terpaksa bagi.
    Bukan kena bagi kat dia pun.
    Kena beralah dengan PAS.
    Cuma dalam PAS.
    Dia yang nampak cerdik sikit.
    Takkan, hang tak tau.

    Pasai cerdik sikit tu lah.
    Yang dok sondoi semacam.

    Sekadaq kesian kat PAS.

  10. Salam BT….

    “Dia jadi MB pun.
    Kerana DAP terpaksa bagi.” hang ni betoi la tak baca, tak baca Perlembagaan / Undang-Undang Tubuh Negeri Perak…… DAP mana boleh pegang jawatan MB, MB Perak mesti keturunan Melayu dan Islam……

    tu la kata banyak membaca, tapi baca buku katun, buku yang tak memberi ilmu tu la pasai hang “tak cerdik”, menulis ikut suka kepala hang ja….. orang Perak yang lain tak macam hang kecuali yang “tak cerdik” macam hang ja yang sokong dan suka sangat dengan benda2 “haram” tu…..

  11. Salam KeLi de WoN.

    Dah sah dah.
    Hang kurang membaca.
    Otak hang kurang menangkap.

    Kita kata DAP terpaksa bagi.
    Kerana perlembagaan lah weh.
    PAS terima ikhsan perlembagaan.

    Kalau tidak kerana perlembagaan.
    Tak merasalah PAS.
    Nizar terlePAS.

    Sekadaq hang kena PAS.

  12. Salam BT

    berbicara dengan orang “tak cerdik” (bodoh) macam hang ni memang tak guna satu sen pon….. bila tekena batang idung, mengelak dan berhelah….. sama la macam gerombolan2 hang, bila tak leh nak menang, kata la alasan teknikal la, salah tafsir la, orang tak faham la, orang tak cerdik la, lepas tu memperalat dan memperbodohkan orang lain demi kepentingan diri sendiri, mengaku kesalahan dan kebodohan diri sendiri jauh sekali…..

  13. aloooooooooo budak tadika………
    alooooooo yop tadika……..

    ropanya hang ni orang perak sesat……..
    sesat untuk bezakan yg halal ngan haram…..
    pasai dok mentekedarah….dok amal benda haram……..dah jadi buta kayu
    tak nampak dah yg mana boleh telan yg mana mana boleh muntah…..bagi hangpa semacam saja…

    elok laa tu

    Hati, Otak Dan Akai dah tak reti nak beza……

    Hati = tempat tinggai akai dan rumah ruh.
    Akai = alat untuk paham … tau baik-buruk …beza benar-salah.
    otak = hantaq data kat akai…..
    akai saja yg boleh faham dalil syariat

    kalau dah hang tak reti nak beza halal haram… kira hang tak dak akai laaaaaaaa…….
    padan pun KeLiWon kata kat hang dulu tu…….. otak hang ada taik saja……… he he he

    mai sini aku nak ajaq main golf…….
    pak lebai lagi terer main golf……..hang mau brapa handicap………kita boleh try laa kalau brani
    aku ingat hang ni dok kutip bola golf saja kot…
    memang sesuai ngan kereja budak-budak tu…..

    sekadaq jangan dok kutip bola golf saja…….

  14. budak tadika tu
    cerdik tak leh diikut
    bodoh tak leh diajar
    sebab otak dia kecik
    jiwa dia kerdil
    idea dia ciput

  15. budak tadika ty kan anak haram ….
    mana nak tahu beza halal dan haram ….

    • bukan setakat anak haram…………. caya hukum hakam ciptaan manusia adalah kapiaq. so ….anak haram lagi kapiaq.

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat

  16. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka aka
    Salam TGHA pun dah suke.
    Unity Government menjadi cita2.

    Hari ini, kita hendak berbicara.
    Tentang KESIAN bukan KASIHAN.
    Kesiannya.

    Bukan kesian kat PAS.
    PAS memang dah terlePAS.

    Bukan kesian kat Nizar.
    Nizar memang dah melePAS.

    Kita sangatlah kesian.
    Kesian pada TGNA.
    Kerana sokongan yang diterima TGNA.
    Dari tigasukusakat hamPAS, hamPAS.

    Sekarang bukan suku lagi.
    Dah jadi tigasuku.
    Tigasukusakat, yang suka sangat.
    Dengan.
    Taik.
    Anak haram.
    Kapiaq.
    Hisap.
    Ciput.
    Yang takdak idea.
    Dok meraba, raba, cari ide.

    Kesianlah pada TGNA.
    Dah menangis tak berlagu, dah.
    Orang tua tua, tu.
    Tu yang, tak gi, tak gi.
    Dok lagu tu.

    Kita juga kesian kat nasik kandaq.
    Mengaku lebai, baru kita tau.
    Dia lebai ropanya.
    Sampai kelamkelibut.
    Masuk kali ini, tak bagi salam.
    Lebai apa.
    Manalah boleh jadi SETPOL Nizar.
    Tukang buka pintu.
    Hantaq nasi kandaq, boleh lah.

    Kalau kat Perak lah.
    Tigasukusakat di atas.
    Dengan perangai hodoh.
    Tak suka baca buku.
    Kita tak nasihat, pun.
    Kita kata, nasihat pun.
    Mengabiskan bo bo raaas saje.

    Sekadaq bo bo bo liau lah.

  17. Memang betul, tepat, benar, …. sekali
    Budak Tadika ni memang anak haram …. haram jadah.

  18. ohhooo.. patut pong.. go nizar selagi terdaya.. terjah jgn tak terjah.. hahaha

  19. Salam saudara BT,

    Di awal permulaan keliwon dgn. hadithnya
    Kita serta rakan2 yg lain Kucing Kota beserta dg. kalam ALLAH…
    Semuanya hang perlecehkan….
    Kini dgn. kutukan di lemparkan kpd. hang
    Memusingkan belitan lidah hang utk. menyerlahkan
    kelakuan blogger pr lebih2 lagi PAS supaya dapat di pertontonkan oleh blogger2 yg berkecuali melihat dgn. sendirinya dlm. forum ini…
    di kira ada kebersanan juga motif hang

    “””””syabas BT””’ BAU SERAWA BASI LA
    .hentikan lah sandiwara hang tu.

    • Salam great chief.

      Hang ni pun kalut juga.
      Kita ingat yang mengaku AKU saja.
      Kalut.

      Orang2 dan sukusakat hang, yang teringin.
      Nak memerintah.
      Mesti pandai.
      Mesti cerdik.
      Mesti standing tall.

      Ni.
      Nak bersilat dengan budak tadika.
      Logo hijau putih yang TGNA pun suka.
      Tak mampu, tak reti.
      Kalau tersangkut, kutuk.
      Rasanya kutukan sukusakat hang.
      Tak terkandaq, banyaknya.

      Kalaulah sukusakat hang teringin sangat.
      Nak jadi SETPOL atau SETAKBAR.
      Kenalah pandai tulis.
      Kena tulis yang baik2.
      Penuh dengan budi bahasa.
      Tak kutuk sapa2 pun.
      Tak kutuk lawan.
      Barulah ada alternatif.

      Ini tulis hadis.
      Belum habis bernafas. dah kutuk orang.
      Kata beserta kalam Allah.
      Kalam sendiri, tulis lain.
      Kadang beri salam.
      Kadang dok hi, hi.
      Pilih nama pun, tak reti.
      Dah tu, apa yang reti.
      Guna perkataan taik, babi.
      Berbudi bahasa ke, berbudu bahasa.
      Mengata orang, anak haram.
      Itu budaya sapa, PAS, PKR atau DAP.
      Kata kerajaan haram.
      Pemimpin2 sapa, bukankah PAS, PKR dan DAP.
      Semua orang buat, tak kena, tak betoi.
      Takkanlah, sampai begitu.
      Bukalah mata, bukalah minda,bukalah hati.

      Kalau kita, malulah.
      Kena malu, malu kat Allah.

      Kita ingat, dah hang mengaku chief dan great.
      Hang kenalah ada ciri2 chief dan sifat2 great.

      Tu kita letakkan hang setanding.
      Great Chief Indian Bolivia atau South Dakota.
      Ni, hang mengaku saja, buat apa.
      Tak fokus, tak ada matlamat.
      Hang kena serah balik title.
      great chief tu, pada yang hak.

      Kita tidak bersandiwara.
      Kita tidak memihak mana2 kumpulan.
      Kita memihak pada yang benar.

      Sekadaq TGNA kena bersara itu, benar.

      • anda marah…
        celaka lah hang…

        salam……..

  20. Apa lah jenis orang macam ni.Terimalah hakikat yang telah tertulis di lohmahfuz.Jangan menyangkal benda yang telah tersurat.Kalu nak merubah pun biarlah dengan cara yang terhormat.
    Jangan jadikan bangsa melayu mangsa permainan politik yang kotor.Sampaikan ada bangsa asing berkata ‘Melayu sama Islam sudah gaduh’…..
    Yanh rugi siapa.? Kau tu 2/3 tahun nak mampossss.
    Tak kan nak tinggalkan BANGKAI kepada anak cucu kau…!
    Fikir2kanlah….

  21. Tak perlu bersopan bila bercakap dengan anak haram jadah tu ……..
    Dia kata apa pun tak guna sebab anak haram tetap naka haram …..

    • Salam AKU.

      Susah2 keluaq dari kampong ulu.
      Tu saja mu tulis.
      Buat malu kat computer saja.

      Sampai kelamkabut.
      Anak haram dah jadi naka haram.

      Mu ni, gapo.
      Buat malu TGNA sajo.

      Sekadaq tak berbudu bahasa lah mu ni.

  22. salam……Budak tadika hang buka (ambuyatel binangkit.blogspot.com) hang cari tajuk SURAT DAJJAL DARI KAPAR 1&2. hang baca isi surat tu,lepas tu hang cerita kat aku.kesian kat hang dok kena maghah hari2. hang pun satu hal sesekali cuba fikir sejenak dmana silap dan salahnya? Yang benar itu pihak yang mana?? jangan dok tulis syair pulak kat aku panjang bejela

    • Salam lori hantu.

      Terima kasih.
      Tak payah lah.
      Kita tak kisah, seropa Aiman tak kisah.
      Dengan maghah2 dia orang tu.
      Perangai memang hodoh pun.
      Minda pulak kelabu.
      BOBOI kata, bo otak.

      Dia orang tu seropa budak kampong.
      Seropa AKU, Anak Kampong Ulu.
      Bila kalah main gasing atau main dam.
      Mulalah mengamok.
      Maghah sana, maghah sini.
      Balik mengadu kat mak bapak.
      Suruh sama2 maghah.
      Maka sekamponglah dok bergaduh.

      Perangai dia orang, terbawa-bawa.
      Ke peringkat pemimpin.
      Tengoklah apa jadi kat Perak.

      Pertama.
      Bila dah tak ada majoriti.
      Depa maghah2.
      Sampai dok sidang bawah pokok.
      Lepas tu, depa nak bina tugu.
      Kutukan pulak berkandaq.

      Kedua.
      Bila kalah kes kat mahkamah.
      Depa katalah.
      MB haram.
      Kerajaan haram.
      Takkan tu saja, yang dia orang tau.

      Tapi, dia orang lupa.
      Kalau tak salah.
      Dia orang nak tawan Parlimen.
      Dia orang nak beli.
      Dia orang ingat, boleh beli dengan.
      Sekupang, dua kupang.
      Habis2.
      Dia orang yang terkupang-kupang.

      Hang, lori hantu,
      Sukusakat dia orang ka.
      Jangan.

      Dia orang bukan sukusakat lagi.
      Dah tambah jadi.
      Tigasukusakat.
      Keli pun ada.
      Kucing pun ada.
      poyok de moyok pun balik dari betapa.
      gempak dari Brunei pun balik.

      Buat apa nak baca surat DAJJAL.
      Dah nama pun DAJJAL.

      Sekadaq terima kasihlah kat hang.

      • Tak salah jadi orang bodoh, asalkan sentiasa berusaha untuk belajar, yang salah menjadi bodoh sombong, dah tahu diri bodoh, tapi masih malas untuk berubah, tidak suka diajar dan tidak suka ditegur. Kononnya akulah yang paling bijak, jangan sekali-kali cuba untuk menegur aku. Padahal pada pendapat orang yang mendengar pulak, masih ada maksud tersirat. ‘Apalah mamat/minah ni, dah lah bodoh..tak boleh diajar , bodoh sombong namanya……..’

        Inilah realiti kehidupan,dimana-mana pasti ada saja jenis manusia bersikap bodoh sombong ni. Sekiranya anda berhadapan dengan manusia yang bersikap seperti ini, abaikan sahaja, kerana manusia seperti ini tidak akan berubah dek ajar, kerana sikap sombong masih beraja di dalam diri.

        Bukankah sombong dan bongkak itu perangai Syaitan? Kerana sikap sombong ini jugalah , syaitan dinyah dari syurga…..

      • Bodoh sombong . Manusia sering alpha dengan penciptanya. Mahu menunjuk kekuatan, kepandaian dan keegoan masing-masin­g, sedangkan kekuatan, kepandaian yang dimiliki itu setakat mana. Sedarlah di dunia ini usahlah kita sering mahu menunjuk-nunjuk sekiranya kita pandai ada lagi orang yang lebih pandai. Sekiranya kita bermegah-megah kita kuat ada lagi orang yang lebih kuat contohnya cerita gajah dan semut dimana gajah dapat dikalahkan dengan seekor semut. Oleh itu kita hendaklah sering berkompromi di antara satu sama lain untuk menyelesaikan sesuatu konflik. Sesuatu masalah timbul tentu ada sebabnya oleh itu belajarlah dari setiap kesalahan dan baiki jangan bersikap BODOH SOMBONG tanpa menyelidik bukti yang sedia ada

  23. Buat peringatan untuk semua. Apa juga yang ada dialam maya ini ada dua sahaja.

    Diantaranya ialah:-
    YANG HAK DAN YANG BATHIL.

    Yang hak tidak akan pernah bersatu dengan yang bathil.
    Wajib menegakan yang hak dan menentang kebathilan.

    Tiada ada yang lain ditengah2 hak dan yang bathil.
    Pertembungan ini tidak akan selesai hingga kiamat sehingga yang hak diperakukan haknya.

    Ini adalah sunnatullah untuk mengklifikasikan hambanya yang memilih siapa dikalangan manusia yang tahu yang mana hak dan yang mana bathil.

    Selagi ada manusia yang mahu menegakan kebathilan, maka orang yang memilih hak akan terus bertembung dan akan memerangi gerombolan bathil ini dimana saja dibumi Allah ini.

    Menulislah dengan perkara yang hak berlandaskan hukum dan firman Allah.

  24. Angin ribut mula bertiup dari selatan tambak johor bakal menerjah ke negeri serendah sekebun bunga dan di anjung kota darul naim..

    sultan mizan sudah pulang dari jerman dan perkhabaran sultan kelantan mungkin bakal menyusul pulang ke kubang kerian..

    blog kick defella seakan memberi satu petanda amaran awal kepada perkara yang bakal berlaku di negeri serendah sekebun bunga

    http://kickdefella.wordpress.com/2010/02/25/menteri-besar-derhaka-kepada-tuanku

    selepas sultan pulang wujud lagikah dia ..dia…dia..dia ..dia..dan dia serta mereka yang menghuni kerusi empuk di pejabatnya…

    sama-sama kita tunggu dan lihat…

    PemikirTongKosong

    I Use 3/4 Genius Brain to think…heheheh

  25. anak haram tak pernah tahu malu ….
    dah anak haram ….
    dulu kini dan selamanya …..
    dasar munafikun ……

  26. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA dah suka aka
    Salam sayangkan Malaysia.

    Nasib baiklah.
    Kerajaan Perak sah.
    Di sisi undang2 dan perlembagaan.

    Kalau tidak.
    Dah lama dah.
    Tigasukusakat dan saka2.
    KeLi x WoN.
    Kucing Kota.
    Anak Kampong Ulu.
    Dihumban, dicampak, dilempaq
    Ke dalam Tasik RABAN.

    Baru dia orang tau.
    TerKUAK, KUAK.
    Nak bernafas.

    Nak kena tunggu Bomba dan Penyelamat.
    Datang.
    SAUK, SAUKkan mereka.

    Sekadaq, RABAN, KUAK dan SAUK.
    Dah faham 1Malaysia.

  27. salam bro n sis………….

    budak tadika ni nampak rajin n kerap tulis-tulis
    tulis sana tulis sini………..
    tapi apa yg dia dok tulis nie? merepet…mereben…meraban
    budak tadika 3 M
    ….habih orang disampok…………
    memang jenih tak reti haram halal……….

    tolong sat sapa-sapa bagi sijil halal kat dia nie…..

    “Nasib baiklah.
    Kerajaan Perak sah.
    Di sisi undang2 dan perlembagaan.”

    hang pakai plembagaan mana???……..
    hang pakai U2 mana?………..
    baik tang mana????? kalau hari-hari orang ramai 1M dok petikai……..
    petikai ketelusan…….
    petikai kebenaran……….
    petikai ketidak siuman puak-puak hang tu………

    main tarik-tarik speaker tu elok ka?…..sah ke?
    londeh-londeh baju speaker tu….elok ke…sah ke?

    hang ni perak jenih apa?……..
    jenih tak sekolah punya orang,,,,,,,,,,,,,,,,padan pun dok taktih lagi………baru mengaji,,,,,,,,tu pun jangan……nak komen isu-isu besaq…….

    aku baru balik dari tasik raban tu………..tak jumpa hang pun……….aku dok tunggu jugak…
    belum hang rejam aku……..aku nak sidai hang dulu…….he he he

    sekadaq jangan dok meraban di tasik raban

  28. Salam nasik kandaq.

    Hang ni, betoi2lah pembela.
    Bukan pembela bangsa.
    Hang bela setakat.
    Dua, tiga, sukusakat hang lah.

    Kita humban, campak, lempaq.
    KeLi x WoN.
    Kucing da Kota.
    AKU, Anak Kampong Ulu.
    Dalam Tasik Raban.

    Mai, mai.
    Hang yang dok meraban.
    Ni pasai, hang dok sokong sangat.
    MB yang dah melePAS.
    Sampai kerajaan pun, hang kata.
    Haram.

    Sungguh pun hang nak dengaq.
    Nasihat kita.
    Hang mana ada masa nak baca.
    Banyak buku.
    Nasik kena kandaq.
    Jadi, mana hang tahu.
    Tentang perlembagaan.

    Tapi, yang herannya.
    Dalam takdak2 masa.
    Meraban sampai Tasik Raban.
    Hang ada masa pulak.

    Sekadaq jangan terKUAK, KUAK.

    • salam…budak tadika hang kena ingat makhluk 3 ekoq yg lompat tu pengundi yg pilih depa atas tiket pembangkang. Depa 3 ekoq saja yg lompat. Pengundi tak lompat. DEpa jadi Bebas sokong BN pasai ada sogokkan. Najib bagi taik kat pembangkang tangan dia sendiri yg busuk taik. dasar tikuih mundok

      • Salam lori hantu.
        Kerajaan Perak tak haram.
        Coma Nizar yang meroyan.

        Kalau hang tau gitu.
        Mengapa tak campak depa.
        Dalam Tasik RABAN.

        Tapi, kalauj hang campak pun.
        Depa 3 tak terKUAK, KUAK.
        Sebab depa pandai

        Bukan seropa yang tigasukusakat.
        KeLi x WoN.
        Kucing da Kota.
        AKU, Anak Kampong Ulu.
        Hang kena SAUK depa.
        Depa bukan jenis pandai.

        Sekadaq yang bukan jenis pandai tu.
        Tak cerdiklah.

    • bravo…. bravo….. hebat…. hebaaat……

      tahniah kepada BT…… syabashh…….

      semua forumer berikan satu sorakan dan tepukan gemuruh kepada BT yang telah dianugerahkan “Forumer Terbaik” dan “Tokoh Maulid-ul-Rasul” tahun ini….

      kehebatan BT tidak dapat disangkal dan dipertikaikan lagi…… BT is The Forumer of The Year……

      • Salam KeLi x WoN.

        Ni, yang dok menggelepaq.
        Apa pasai.
        Sampai masuk pun, tak bagi salam.

        Mana kalam Allah.
        Yang great chief bagi.
        Dia ambik balik ke.

        Nampak, macam orang.
        Tak cerdik tulis.
        Tak cerdik ulas.

        Sekadaq, kalau nama kucing.
        Tak cerdiklah maknanya.

  29. Anak Haram Budak Tadika bukan tahu halal dan haram …..
    Budak Bandar konon ……
    piiiiiiiiiira …….

    • Salam 1Malaysia aka
      Salam TGNA suka.

      Kesian pulak kat TGNA.
      Ada anak buah pun.
      AKU.

      Lagu tu saja, yang dia tulis.
      Tak payah lah.

      BO BO I kata.
      Mengabiskan bo bo ras saja.

      Sekadaq, kalau lagu tu.
      Tak payah tulis lah.

  30. rajin lak menulis komen hari nie budak tadika awak de bodo nie ….

    • Salam BO BO I.
      Tak apa, tak bagi salam pun.
      Kita bagi salam.
      Kerana TGNA suka orang bagi salam.

      Kita hari hari rajin.
      Tidak, pulak, pulak.
      Rajin sokmo.

      Kerana kita tak mahu.
      BO BO, BO OTAK.
      Atau jadi.
      BO BO, BO DOH.

      Sekadaq BO lagi.

  31. Majlis Sambutan Maulid Kubro Nabi Besar Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم ke -8 di Yayasan al-Jenderami
    InsyaALLAH, pihak Yayasan Al-Jenderami berserta kerjasama Madrasah Islamiah Al-Jenderami berhasrat menganjurkan Majlis Sambutan Maulid Kubro Nabi Besar Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم ke -8 dan butir-butirnya adalah seperti berikut:

    Tema
    “Tradisi Salafussoleh Benteng Ahli Sunnah Wal Jamaah”

    Tarikh
    18hb – 20hb Rabi’ul Awal 1431
    Khamis, Jumaat dan Sabtu
    bersamaan
    4hb – 6hb Mac 2010

    Tempat
    Kompleks Yayasan Al-Jenderami, Kg Jenderam Hilir, 43800 Dengkil, Selangor Darul Ehsan

    Antara ulama-ulama yang dijangka hadir (sila klik pamplet dibawah untuk paparan lebih jelas)

    Tentatif Program (sila klik pamplet dibawah untuk lebih jelas)


    Untuk maklumat lebih lanjut sila hubungi saudara Faiz – 0123625192.

  32. Lord reid anak haram jadah. keluar dari perut babi. bapak dia memantat dengan babi lalu keluarlah lord reid spesis babi versi baru. aloo lord reid kepala butuh hang.

    • Orang ameno tidak begini. Malu la dengan TG Najib Altan 2 ya lihat orang kuat ameno macam Mamat ni. Kata umno yang islamic dalam dunia.
      Kemana pergi budi bahasa orang ameno?

      Amneo dulu kini dan selamnya
      Amneo islamic dalam dunia ini

  33. Kemana perginya semua mufti mufti sehingga membisu atas fitnah -fitnah yang sedang dimaikan oleh Umno dan kuncu kuncu nya
    tidakah nanti anda semua akan di soal atas jawatan yang anda pegang .lihat saja yang berlaku cuba lah selaki sekali tunjuk perasan cegah yang mungkar sunguh sunguh dan tegakkan kebenaran

  34. Apake bangang…. kan bodoh lagi bahlul pada orang melayu yang selalu bercakaran.Bangsa kapiaq tepok tangan bergumbira sebab umpan dah dijamah oleh melayu yang bodoh bercakaran.
    Bangsa kapiaq modal ayaq liok ja….
    Depa kata ‘ Orang melayu dengan islam dah gaduh’….. woooooo
    Orang melayu jadi gila babi kena sawan…..
    Piqiak piqiak lah……

  35. sori la mufti umnoo. aku ngan orang lain ok. tp ngan Lord reid tak boleh bagi muka. dah lama dah aku nak terajang dia ni.

  36. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka aka
    Salam TGHA suka sokmo.

    10suku2sakat kena baca.
    Kena baca komen great chief.
    Di sini hari ini.

    Dah tak tahu nak tulis.
    Dah menggelabah.

    Kata.
    BO BO I
    BO BO Idea.

    Sekadaq tarak idealah tu.
    Bukan marah.

    • salam bt,

      Celaka dari allah mungkin
      di pandang ringan tapi celaka
      dtg.nya dari manusia heboh
      1 m’sia….komen org. lain
      semuanya mengata…
      ttg. kita indah bahasa…

  37. Salam chief.

    Kita ingat tak mau komen.
    Sebab.
    KeLiWoN nasihat kita.
    Jangan dok komen sahaja.
    Tulis ilmiah sikit.
    Guna bahasa2 indah.

    Tapi.
    Kalau kita tak komen.
    great chief merajuk pulak.
    Orang great tak suka marah.
    Cuma suka merajuk.

    Tapi lagi.
    Kalau tak silap kita lah.
    Yang dok suka mengata.
    Rasanya, 10suku2sakat great.
    Kita mana suka mengata.
    Melainkan apabila dikata.

    Takkan suruh baca banyak buku.
    Buku baik2, buku berbagai bab pun.
    Mengata.

    Takkan minta TGNA bersara.
    Pergi berdakwah.
    Pun mengata.

    Cuma.
    Kena baca tulisan2 sendiri lah.
    Yang dari dulu2lah ya.
    Kalau tengok kat cermin, tak nampak.

    • salam bt,

      Tu la suruh baca
      ttg. bab celaka tu…
      saja la lambong celaka
      macam lambong bola takraw.
      feeder bagi bola gantung
      killer pemati buang la.

      cuma celaka dari kita
      ramai meremut2 depa npk.

      kita minta maaf la…
      bukan niat kita nak kata mu
      celaka…cuma kita double
      meaning…1 bahasa 1 m’sia
      1 lagi bahasa hanya 1 saja
      yg berkuasa….

      kita nampak yg mana…
      selera kita tang mana…
      elak lah celaka dari depa
      yg bawa mai celaka…

      salam sekali lagi

  38. Salam great.

    Kita rasa.
    Kita rasalah.
    Tak sesuai.
    Tak kena.

    Hang kena fullstop.
    Bukan setakat stop look go.
    Yang orang dah tak pakai.

    Kalau hang sokong TGNA.
    Kalau hang berbicara tentang.
    Kalam Allah.
    Hadis.

    Hang kenalah.
    Hang kena berenti guna perkataan2.
    Celaka.
    Haram.
    Taik.
    Kapiaq.

    Hang kena promote.
    Kemuliaan.
    Ramai yang tak tahu.

    Sekadaq orang Islam itu mulia.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: