Posted by: pinkturtle2 | Februari 28, 2010

UMNO Tiada Isu, Lancar Serangan Peribadi – DSAI


Responses

  1. Menggunakan mahkamah sebagai senjata kepada Umno adalah satu dari jalan terakhir untuk memusnahkan politik pembangkang.

    Harapan memusnahkan pemimpin pembangkang yang disenaraikan sebagai berpengaruh kepada semua kaum dengan cara menjatuhkan reputasi dan kredibiliti dikira berkesan kepada rakyat untuk menilai semula seseorang tokoh.

    TGNA juga tidak terlepas dari dakwaan tuduhan rasuah yang diberitakan siasatan SPRM negeri Kelantan terhadap tuduhan ini telah selesai. Terpulang kepada Peguam Negara bilakah masa yang sesuai untuk dakwaan.

    Kita percaya bila pendakwaan ini dibuat, semua akhbar di Malaysia akan meyiarkan kes ini dimuka hadapan terutama akhbar perdana milik Umno.

    Yang dijangka soal ada bukti yang kukuh atau tidak kepada pendakwaan ini adalah persoalan lain. Peguam Negara diberi tanggungjawab mengolah kes ini seolah2 benar berlaku, yang penting kronologi dakwaan akan disiarkan oleh akhbar dan akan dibaca oleh rakyat.

    Susunan kronologi kes diharap akan meninggalkan persepsi kepada pembaca, kononnya seorang ulamak seperti TGNA juga tidak terlepas dari sifat cinta benda atau cinta dunia.
    Persepsi ini dengan sendirinya memberi lintasan dipemikiran rakyat bagi memaafkan kepada pemimpin UBN yang bukan ulamakpun apasalahnya hidup atas harta rasuah kerana seorang ulamak seperti TGNA juga tertewas dengan kuasa wang dan harta. Itulah gambaran sebenar yang hendak dipaparkan kepada rakyat.

    Soal sanggup atau tidak fitnah ini akan dihalakan kepada TGNA bukan sesuatu yang menghalang. Sebaliknya TGNA pula yang akan dipersalahkan kerana fitnah ini.

    Bagi hisab politik cara Umno yang mentafsirkan kancah politik ini kotor dan bergelumang dengan berbagai sifat jahat dan hodoh, hanya mereka yang sanggup menempuh dan menerima penangan tindakan jahat berpolitik sahaja yang layak untuk menjadi pemimpin politik. Maka itulah Anwar telah dan sedang menghadapinya sekarang.
    Dalam tafsiran politik anutan Umno, telah dipupuk oleh kehendak politik barat yang seorang yang bertitle dalam ugama sangat dilarang berpolitik dengan sebab seperti yang disebutkan diatas.

    Jadi kesalahan TGNA kerana kedegilan beliau yang tegas mahu berjuang menegakan agama melalui politik. Maka UMNO telah dan akan mencipta berbagai musibah politik untuk menghancurkan reputasi TGNA sama ada memfitnah peribadinya atau lain2 mehnah yang boleh menghancurkan kerjaya politiknya.

    Soal halal dan Haram tiada dalam kamus politik Umno yang ditarbiah oleh kafir Macheveli laknatullah.
    Politik secara inilah yang dianuti oleh Pemimpin Melayu Islam Umno. Mereka akan menghancurkan sesiapa saja yang menjadi penghalang demi kuasa dan cita2 politik mereka.

    Politik cara mereka mungkin telah difatwakan oleh mufti2 lantikan UBN lebih tinggi darjatnya dari Islam kononnya agama mereka.

    • Salam Kucing da Kota.

      Tentang tulis panjang, panjang.
      Hang rajin.

      Tentang isi kandungannya.
      Hang kurang pandai.
      Bukan tak pandai.

      Hang bacalah tajuk.
      Tiada isu tu, tiada peluru ka.
      Lancaq serangan, guna apa.
      Mana pulak, pertahanannya.

      Hang kena kaji semua tu,
      Baru tulis.

      Sekadaq manalah nak pandai.

  2. Assalamualaikum saudara-saudara…

    “Firman-Nya:
    “Dan janganlah kamu mencampur-adukkan yg haq dgn kebatilan dan janganlah kamu menyembunyikan kebenaran sedangkan kalian mengetahuinya.”

    Dan firman-Nya:
    “Sesungguh orang2 yg menyembunyikan apa yg telah Kami turunkan berupa penjelasan dan petunjuk dan setelah kami menjelaskan kepada manusia dlm Al Kitab, mereka itulah yg dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh orang2 yg melaknat.”

    berkata Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam:
    “Tidaklah seseorang menghafal suatu ilmu kemudian dia ditentang lalu dia menyembunyikan kecuali didatangkan pada hari kiamat dlm keadaan terkekang dgn kekangan dari api neraka.”

    Barangsiapa yg mengilmui sesuatu maka hendaklah dia menyebarkan dan jauhilah sikap menyembunyikan ilmu. Sesungguh menyembunyikan ilmu adalah kebinasaan.

    ini menunjukkan kepada kita diharamkan menyembunyikan ilmu yg semesti utk disampaikan kepada manusia apakah itu disebabkan kerana takut kehilangan kenikmatan dunia berupa jabatan harta kemasyhuran atau bertentangan dgn pendapat madzhab atau golongannya. Semua termasuk dlm ancaman mendapatkan laknat dari Allah subhanahu wa ta’ala. Termasuk di sini adalah para pelaku bid’ah yg menisbahkan bid’ah tersebut kepada Islam.

    “Sesungguhnya Allah tidak mencabut ilmu secara langsung dari manusia tetapi mencabut degan dimatikan para ulama. Sehingga ketika tidak tinggal seorang pun yg alim, maka manusia mengambil pemimpin yg bodoh. Mereka ditanya lalu mereka berfatwa tanpa ilmu maka mereka adalah sesat dan menyesatkan.”

    Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
    “Sesungguhnya di antara tanda-tanda hari kiamat di antaranya adalah ilmu diambil dari orang2 kecil.” Siapakah orang2 kecil itu? meraka adalah orang2 yg berpendapat dgn akalnya… dan mereka membelakangkan hukum Allah…. Kekuasan dipegang oleh orang2 kecil di antara kamuperbuatan keji dilakukan para pembesar kamu dan ilmu dimiliki oleh orang yg hina dari kamu…. yg selama ini dianggap sebagai orang ‘alim’ atau ‘kiai’ oleh masyarakat untuk menjadi pembimbing umat Islam utk kembali ke jalan Allah ajja wa jalla tetapi sebaliknya mereka menyebabkan kegelinciran dan mereka turut menggelincirkan manusia lain.

    Kita telah menyaksikan di zaman ini ada orang yg dianggap sebagai ‘alim’ atau ‘kiai’ hanya kerana kepandaian bersuara di hadapan publik meskipun ceramah kosong dari lantunan ayat-ayat Al Qur’an dan hadis Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Hanya dgn bermodalkan gelaran dan anugerah kebesaran namun sesungguhnya dia adalah orang yg paling tersesat dari jalan Allah dan sangat jauh dari ilmu.

    Ada lagi yg disebut ‘alim’ hanya kerana berhasil menyandang gelaran doktor dari Chicago, dato’ dato seri. keadaan ini sangat menyedihkan dlm keadaan majlis taklim hanya dijadikan sebagai lembaga. Bersabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam:
    “Sesungguhnya di antara tanda-tanda hari kiamat: ilmu semakin sedikit dan kebodohan semakin merajaleladan didengari serta dipatuhi. lebih mengutamakan kehidupan dunia, dibesarkan dunia di dalam hati-hati mereka, sedangkan akhirat lebih baik dan kekal”

    • Salam KeLi x WoN.

      Apa dah jadi dengan hang ni.
      Nak jadi USTAZ pulak ke.

      Ni, bukan pusat latihan.
      Nak jadi ustaz lah.

      Di sini, hang kena komen.
      Tentang serangan2.
      Tentang strategi.

      Sekadaq hang kena cerdiklah.

  3. salam bro n sis…………….

    aku naqal balik apa yg bro anwar kata di hujung dlm clip di atas,………”grombolan leaders taking h’reds of millions of dollars from this country….thier free n above the law……therefore,…..w’ll have 2 fight them…..change the system………..get 2 Putra Jaya”…….

    apa makna semuanya ini?????
    tak kan nak tolak mentah-mentah kot apa yg bro anwar kata??

    jadi aku teringat tentang angan-angan puak-puak tertentu dlm Pas yg gian sangat nak main padu-padu tu……..angan-angan depa ni ada lagi…belum habih lagi…….
    nak buat apa padu-padu toh……..kita nak ubah sistem……..bukan nak bekawan n bekamiaq ngan depa lagi………

    semua sistem yg dok ada ni…..nak kena ‘overhaul’…tak boleh nak buat ‘minor service’…..
    kena buat ‘total overhaul’ daaaa……

    kalau dlm ceramah pas dulu-dulu tuuu……..selalu depa sebut,……..”jangan lah kamu cenderong kepada orang yg membuat kezaliman……nanti kamu akan disambar api neraka…….” ini lah maksud ayat al-Quran yg dipetik oleh mereka-mereka yg dok bagi ceramah dulu tu…….
    laa nie dah tak dengaq lagi dahhhhhh………

    sebahagian nya adalah orang yg nak padu-padu ni, yg dulu tu bukan main lagi dok main aci lon ngan grombolan………..

    boleh kaa puak-puak yg nak padu-padu ni ubah sistem bila dah berpadu nanti……..silap tak silap depa yg kena ‘check mates’

    sejak tsunami politik 8 Mac 2008, grombolan hanya akan melakukan satu perkara iaitu memecahkan Pakatan Rakyat. ……………….., bila Pakatan Rakyat kuat, depa akan tersungkoq…….

    yang depa tumpu laa nie cuba pecah belah pas dgn sokong puak yg suka UBN …….kalau puak ni menang……….mudah laa depa dakap pas…buat bantai tidoq……….dan tentunya memecahkan kekuatan Pakatan Rakyat……….wallahua’lam……..

    sekadaq kena peringat sokmo………..

    • Salam nasik kandaq.

      Hang dah ketinggalan zaman.
      Zaman sekarang.
      Orang dah tak overhaul, overhaul lagi.

      Orang main tukaq ganti.
      Tu yang kita dok kata.
      TGNA kena gi.
      Husam tukaq ganti.

      Sekadaq depa kena reti.

      • SALAAM BT,

        Hang pon kena nasi tambah
        Guna half cut…sape byk..
        tapi tak pa…komen hang baguih..
        terbaik so far…..
        teruskan…kehebatan hang…

      • Salam BT….

        seperti yang telah aku katakan dan great chief katakan…… kamulah yang terhebat dan memang hebat diantara semua penulis dalam blog ini…. memang hebat…. Tahniah dan teruskan kehebatan hang….

  4. salam bro n sis……….
    salam BT…….selalu buat reti……….

    mulanya aku malaih nak layan kerenah budak-budak………
    tak reti dok diam…………..
    kalau orang tua tak reti dok diam……..
    alamat laa tu………….

    apa pun……..tahniah laaa
    depa dah bagi kredit kat hang sebagai ‘budak of the year’…………
    bukan senang nak dapat tu………
    nak kena bejuang habih-habihsan baru ada nampak kesan…………

    bukan sebarang budak yg boleh dapat anugerah nie……….
    nak kena besilat, kuntau mantau, mengelat sampai ada yg tekulat dan naik meluat…………
    dlm dok meluat pun masih ada yg layan hang……..
    jadi depa pun surrender dgn hang lahhhhhh……
    buah perak hang tu kira ‘halal’ laaa……..

    pasai tu hang dapat gelaran ‘Boy of The Year’ ringkasnya…”BOTY”

    he he he……………..

    • Assalamualaikum Bro…

      bukan surrender…. malaih dah nak layan budak sekoq ni…. biaq pi la kat dia…. puji pi la walaupun “tak cerdik” kod-kot dia mau dok diam dan menulis dengan lebih matang dan ilmiah…..

  5. Aku tidak setuju. Budak tu pun bukan cerdik sangat. Orang macam ni layak untuk “BOTY”?.

    Jangan tersilap.

    UMNO banyak guna media tempatan untuk membogel PKR. Dah habis isu-isu parti yang ditelanjang oleh umno. Sampai ketandusan idea.
    jadinya tidak hairanlah umno sreang peribadi.

    Jadi umno nak serang apa lagi. Itulah sebabnya DSAI jadi tempat untuk umno serang.

  6. Salam nasik kandaq.

    Ramai2 yang menulis.
    Hang lah nampak cerdik sikit.

    Yang lain tu bukan tak cerdik.
    Cuma kurang cerdik.

    Sampai, ada sorang.
    Dah mengaku Bodoh, pun.

    Hang AKU tau.
    Hang banyak membaca.
    Semasa kat Westminster Abbey.
    Tak terkandaq buku, yang hang baca.
    Coma hang jenis low profile.
    Hang tak mau bagi tau.
    Tu yang kita tak boleh lancaq.
    Serangan peribadi kat hang.
    Hang hebat.

    Tapi, kita dok kesian.
    Limaempatsukusakat hang.
    Membaca yang merapu, merapu.
    Lepas tu merapu kat sini.
    Bila kita serang sikit.
    Depa dah kata, serangan peribadi.

    Depa2 tu salah guna.
    The power of thinking.
    Kalau kita thinking hebat, hebatlah kita.
    Kalau dok thinking karut, mengarutlah deoa.

    Sekurang2 depa dah baca.
    Buku Thinking Big.
    Ini, pi mai, pi mai.
    Dok baca Harakah, Sinar.
    Otak depa dok kot tu, kot tu lah.
    Dok merekah, dok bersinar.
    Dapat kat BOBOI.
    Dia kata BO, BO, BO DOH pulak.
    Kita tak kata.
    Itu bahasa BOBOI.

    Sekadaq lawan tetap lawan.

    • SALAM BT,

      Betoi tu apa yg hang cakap..
      Seadey raaaaaaaaaaaaaaah..
      Baghu terserlah org. yg byk membaca..
      Semua kena belajaq dari hang….

      • bkn serang bt………
        tanjung mari kata
        “””””serbuuuuuuuuu””””

        sbb. tu bila mamak2 marah
        depan komtar tempuh hari
        depa melayu ramai2 pi keriau
        serang….mamak mana faham
        depa tangkap syuuuur dok di rumah..

        La ni mamak rezal merican dok
        serbu LGE secara peribadi.Tak abih2.
        Ketua pemuda bah.
        Kepala Batas.Aku heran sungguh
        tak dak ka melayu di kepala batas tu..
        786 juga depa berkenan….

        Hang balik mai lah BT….
        Hang melayu champion…
        Kata2 belit hang tu kot
        bleh lah selinap mamak 786 tu…

  7. Salam great chief.

    Nak balik mai, macam mana.
    Kita bukan suka sangat, kat Penang.
    Kalau pi pun.
    Setakat jalan sempadan, Parit Buntaq.
    Nibong Tebai pun, kita tak mau pi.

    Orang kita, bukan ada apa2 pun.
    Kat sana.
    Dah nak pupus.
    Depa dok serang dari dulu lagi.
    Bukan serangan peribadi.
    Serangan strategi lemahkan.
    Orang kita.
    Tu yang sampai ada.
    Nama Cerok tu.
    Lain tempat, tak dengaq ada.
    Cerok pun.

    Lagi satu kita takut.
    Kena putaq.
    Putaq lebih dahsyat dari belit.
    Sampai, putaq alam pun ada.
    Kan ramai ada nama.
    Alam, Alam.

    Sekadaq tak mau naik feri.
    Takut tenggelam.

  8. mu duduk la bawah tempurung budak tadika

  9. Ada Kapal terbakar
    Ada kapal Selam tidak boleh selam
    Ada kapal terbang, enjin hilang
    Altantuya pun belum beres

    Malu,malu,malu

    Apa isu yang ada
    Elek pocik. puuuihh umno

    kerajaan 1 malaysia dibawah umno

  10. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Yang suka lancaq serangan peribadi.
    Bukannya UMNO.
    Tapi, sukusakat2.
    BO BO I.
    Kucing da Kota.
    KeLi x WoN.
    Gempak.
    AKU, Anak Kampong Ulu.
    Dan.
    Yang syok mengaku Bodoh.

    Depa, bila marah kat kita.
    Depa lancaq serangan peribadi kat kita.
    Macam2 depa kata.
    Tapi, kita tak kisah.
    Macamlah Aiman tak kisah.

    Tapi, bila kita serang balik.
    Mulalah depa merungut, complain.
    Serangan peribadi, konon.

    Hakikatnya.
    Ada tak kita tu.
    Pernah lancaqkan serangan peribadi.
    Terhadap orang.

    Kalau jawabnya, pernah.
    Maka itulah caranya.
    Depa dah guna cara yang betoi lah.
    Hang serang aku.
    Aku serang hang.

    Sekadaq jangan serang orang.
    Orang akan serang kita.

  11. kalau dah bodoh tu bodoh juge
    tak kan leh buat2 cerdik

    sekadaq kata budak tadika bodoh

  12. Salam
    salam rakyat malaysia..

    ish,ish,ish
    macam2 ada
    macam astro pulak
    serang sana
    serang sini
    hakikatnya sama saja

    ini dunia maya
    setiap individu ada hak
    untuk menyatakan pendapatnya
    terpulanglah orng terima ka tak
    kalau tak suka mana2 pendapatnya
    jangan baca jangan layan
    kita tak boleh
    nak halang pendapat/hak orng lain

    sekadaq menyatakan pendapat…

    • Salam nasik kandaq.

      Hang dok diam, pasai apa.
      Hang kena jalankan tanggungjawab.
      Hang kena pegi ke Cerok.

      Hang tanya Bang Nuar.
      Dia pernah tak lancaq.
      Serangan peribadi.
      Terhadap sesiapa.

      Kalau jawapannya.
      Tidak pernah.
      Kita salute dia.

      Tapi.
      Kalau jawapannya.
      Pernah.
      Maka, terima sajalah padahnya.

      Sekadaq TGNA kena ambik tau.

  13. salam semua..
    salam BT……….

    awat hang berasa kaa?
    kalau hang berasa…….baguih laa

    kalau pasai isu ni…….
    memang hang ngan grombolan dah tak dak isu sangat nak riuh……….
    apa isu yg hangpa ada???????

    yang dok buat kamjat hari-hari tu mai dari puak hang,,,,,,,,,,
    sampai dah tak tau sempadan…….
    nak bincang cara jantan aka ilmiah……..tak dak punya……….
    so n so……apa lagi……..hantam sama dia laa……
    londeh apa yg boleh londeh……..

    kita tak main laa cara tu……..
    kita becakap ada isi punya……
    ada hala tuju……..
    ada misi n visi……….
    ada preparation…………….
    skrip pun karang sendiri daaaa…….
    kita bukan jadi tongkoi……….

    puak hang nak isytihar apa pun……..
    orang tolon buat skrip,,,,,,,,kah kah kah
    mesti baca…..jangan tak baca……..
    kalau tak baca……..boleh demam seminggu….

    kita tak dak kata kat orang punya
    orang yg dok bcakap pasai orang ni………low class mentality daaa……..
    kita becakap pasai isu,,,,,,,cuma sesekali kena sebut actor dia.pasai ada dlm plot…tu saja…..

    dah puas??????…………..

    • yo ko? bia boto.. jgn berkokok jo..

  14. Salam nasik kandaq.

    Hang ni, kalau ambik periksa.
    Gagal, dapat E.

    Orang tanya hang.
    Hang tak bagi jawapan.
    Hang dok melalut.

    Kita tanya.
    Sukusakat hang, pernah kah.
    Lancaq serangan peribadi.
    Terhadap sesiapa.

    Kalau pernah.
    Maknanya, hang nakai lah.
    Bukan jahat, cuma nakai.

    Jadi.
    Kalau orang serang hang.
    Hang terimalah padah.
    Hang, jangan dok marah pulak.

    Seropalah.

    Bila sukusakat hang.
    Nak rampas Parlimen, tak apa.

    Bila, Perak kena rampas.
    Rioh sedunia.
    Sini haram, sana haram.

    Sekadaq steady lah brother.

  15. salam the gang……….
    salam BT yg masih dok meniti…………

    the hidden massage was there…………..
    u’ve 2 find out where the massage is……….
    jawapan dah ada di situ…….saja hang cari tak jumpak……..
    kalau cari tak jumpak …….jangan dok kata benda tak dak……………

    tu laa orang suruh belajaq lagi hang tak mau……
    dok tunggu kelas tadika sampai tua……..
    tak naik-naik darjah…….
    kan kaa naya namanya tu???…..bahasa mudah pun hang tak paham??……………

    kalau ada otak sekali baca orang paham……..
    nampaknya hang tu laa yg tak paham……….
    kalau periksa bukan takat dapat E tapi flop F teruih………….

    sekadaq jangan dok seghebu buta tuli………

  16. Salam nasik kandaq.

    Kita pun keliru dengan hang.
    Ingatkan straight forward.
    Ni, do pi, dok mai.
    Dok pi, dok mai.

    Apa hidden, hidden message.
    Zaman sekarang orang berterus terang.
    Transparent.
    Yang hang dok hidden, hidden, pasai apa.

    Orang lancaq serangan terbuka.
    Orang tak dok serang senyap2 lagi.

    Sekadaq hang jangan BO BO Idea.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: