Posted by: pinkturtle2 | Mac 11, 2010

Ibrahim Ali: Malaysiakini causing ‘unrest’


Responses

  1. Haa!!!ni satu lagi penganut Umno yang murtad Umno lalu disingkir dari wadah Umno.Laani dia buat satu mazhab pecahan dari wadah Umno, diberi nama mazhab Perkasa. Rukun iktikadnya tidak berubah, sama macam Umno. Takpa mazhab ini tidak menyimpang dari rukun Umno. Umno tetap iktiraf.

    Tuu..Laa.. Pas dan PKR ini pun dulu dari wadah Umno. Oleh kerana keduanya ini buat wadah baru, tak ikut rukun macam mazhab perkasa. Maka kedua2nya menjadi musuh Umno, mesti dinista, diperangi dan kalau boleh mesti dimusnahkan biag sampai berkubur. Memang patut pun, pasai hangpa cuba nak menentang wadah induk yang dibawak oleh Rasul melayu.

    Takcaya hangpa tanya Sahibul “rempahman”, dia lebih arif dalam perkara rukun iktikad Umno. Hangpa yang bengong dengan hukum hakam yang dibawak oleh wadah Umno iktikad melayu ini, boleh rujuk dekat Sahibul “rempahman”

    Kucing merayulah kat hangpa. Tok sahlah hangpa dok pertikai amalan yang dibawak oleh Umno. Amalan tu baguih, zuhud untuk orang yang nak mendekati dengan Allah. Jangan ikut ajaran Iblis laknatullahu Umno, yang dibawak oleh TGNA atau pemimpin lain tu. Marilah bersama Umno yang akan mendidik dan akan menunjukan siratalmustaqiim kejalan Syurga.

    Hangpa bubarlah Wadah Pas dan PKR tu… mai balik bersama Umno, buat apa nak gaduh gaduh..
    Jangan membengongkan diri hangpa. Jangan jadi Iblis. Paling tidak kalau hangpa tak suka jugak. Mai ikut mazhab Perkasa, mai kita berimamkan Sahibul Ibrahim Ali niii.

    Kalau hangpa kembali kepada wadah Umno ni. Nanti banyak ganjaran yang hangpa dapat..
    Disana ada menanti:-
    > Putri Umno yang comel2
    > Dapat menikmati hiburan konsert
    yang bebas nak buat apa saja
    > Kalau rasa nak berjudi, mudah saja
    ada disemua bandar baik kecik /besag
    > Kalau nak enjoy lagi boleh naik genting
    atau Star cruise
    > Nak dangdut, nak disco takdak kisah
    takat jam 3 pagi saja.
    > Banyak lagi perkara nikmat yg dapat

    Justeru itu saya menyeru semua kawan2 forumer marilah kembali kejalan benar yang dibawa oleh wadah Umno. Mari bersama rakan kita sahibul “rempahman”. Hidup Umno! 3x.

    • Assalamualaikum Kucing Kota

      sekarang ni dah ada Melayu Islam dan Melayu UMNO ka?
      sekarang ni dah ada Islam yg dibawa oleh Rasullullah dan Islam Hadhari ka?

      sapa imam besaq dia? Ibrahim Ali ka? Siak dia tentu la YB Zul kot, bilal dia? rempahman ngn budak tadika la tu….

      ish ish ish….

    • Salam Kucing Kota.
      Salam KeLiWoN.

      Hampa bedua ni memang perasan lah.
      Hampa ingat dah setaraf TG.

      Hampa tulis mengenai Islam.
      Hampa tulis mengenai murtad.
      Pandai sungguh noo.
      Sekolah pondok mana ya.

      Sekurang2nya IA tu berani.
      Dia berani kata.
      Dia berani kata pada yang lain.

      Hampa bedua.
      Bukan berani pon.

      Sorang ikut budaya kucing kota.
      Takut kat tikus.

      Sorang ikut budaya KeLi.
      Dok menggelepaq sana, menggelepaq sini.

      Kadang2, BO BO Idea.

      Sekadaq tahniah IA.

    • salam,

      Baguihnya hang nu Kucing Kota
      Semua tu boleh dapat & boleh buat
      Best gila tu..road to paradise
      hidup umno 3x

      makan babi dgn sembah tokong
      saja jgn cari pasai.Ni pon kena habaq.
      Baru complete…mision accomplish….

  2. salam sumer……

    konotasi brahim ni suka melompat…..ramai suka panggil katak. tapi kalu setakat katak tadak orang sampai maghah….. nak racun ka nak bunuh ka,
    namun rugi jugak spesis umnojambantaik kalu tak makan katak…….. selain tadak batas2 dalam agama……. tak makan katak bukan bermakna
    umngok dah islam……….
    tapi braim ni aku lebih senang panggil BEWAK.
    bewak kalu badan besag bukan saja curi telog ayam…… bapak ayampun dia baham sekali.anak kucingpun dia sapu. sabik tu braim ni jahat macam BEWAK.
    ramai orang tak suka bewak. selain ditembak, ada yang hambat guna beruk bila bewak naik pokok…… bawah depa pueh anjing pulak.
    kalu jatuh dan misti makan batang kayu.
    BEWAK ni kalu didokong buleh naik ataih pala.
    kalu pakai ketayap, habih jatuh ngan ketayap sekali.
    itu la persepsi… sekog makhluk perosak
    yang bernama BRAIM BEWAK KOMODO

  3. Laa….tak faham sungguh dengan Yb bt nii..
    Kita nak ajak kawan2 yang dia dok komen dengan bernas dan menginsafkan diri ni..pun dia dok kutuk kita jugak..
    Kan kita dah terima dah, seruan Yb bt yang selama ni, tak setuju dengan TGNA yang dia kata tak layak urus negeri Kelantan tu. Kita setuju laani..

    Kucing dah terpesona dengan komen Yb bt tu. Tulaa yang laani Kucing dah nak ikut jadi penyokong Umno. Pasaipa Yb bt tak sokong Kucing.
    Kucing dah insaf dah macam YB Zahrain, Yb Muhsin, Yb Badrul Hisham. Kucing nak ucap terima kasih banyak pasai Yb bt dan Sahibul “rempahman” telah menginsafkan Kucing.

    Tolonglah Kucing wahai Yb bt. Toooolooonggg…

  4. Ayah Hem ni luar nampak hero melayu tapi ada mengemis dr Vincent Tan sebagai pengarah sykt Dunham Bush anak sykt Berjaya (Tokey Judi-magnum).rujuk-http://announcements.bursamalaysia.com/EDMS/subweb.nsf/7f04516f8098680348256c6f0017a6bf/0bbb6fd0dabebd8c48256daa00134ea0/$FILE/Dunbush-CorpInfo-Directors%27Profile-GrpStructure%20(640KB).pdf

  5. Asal katak ni umno
    Dari umno kamu datang
    kepada umno juga kamu pergi

    Kakat babi ni tidak betul sikit
    Tidak ada pendirian

    lalang kering. Hanya api sahaja untuk katak babi ni.

  6. Terima kasih azah..
    Maklumat begini perlu disimpan, takut nanti kita tulis dalam komen, Nanti Umngok kata kita fitnah.

  7. salam azah…………….
    sselamat budak tadika…………

    kucing dah insaf pun hang tak caya ke……..
    kali ni hang kena sokong kucing le pula………
    kucing kan orang dok bela…belai…dakap…buat ‘pet’ lagi..hang tak geram ke? dia bukan kucing hutan…dia kucing kota…….bulu panjang..gebu pula..

    tapi aku ingat hang tak brapa nak faham sangat apa yg Kucing tulih tu………
    pasai tu hang dok merepet semacam jugak…..
    balik-balik hat tu jugak yg hang kata yg hang tulih…………
    sebenaqnya hang yg muflis idea……..kan kan kan bt……….

    lain kali lawan le kucing tu ngan idea…….jangan dok ikut sahibul rempah gulai puak hang tu……..
    dia tu bukan berapa senta sangat………….

    satu lagi……..
    hang pi baca maklumat yg azah bagi tu……..
    hang tengok apa dah jadi ngan braim hang tu….

    bila mamak parpu kamjat PP dok kacau LGE…
    ‘hero’ perkasa hangpa ni ropanya dok pi kacau vincent tan……..kah kah kah….pasai tak cukup makan……..kasihan………kah kah keh keh…..

    bila aku tengok ‘clip’ ataih tu……..
    nampak sangat ‘hero’ hangpa tu nak jwb M’sia Kini pun tegagap-gagap…….bercakap belit-belit…
    pasai tu lord ried bagi nama baru kat dia…
    dah kena dah tu…………

    see u

    • Salam nasik kandaq.

      Kita bukanlah minat dengan AI.
      Kita cuma kata.
      Dia tu berani kata.
      Berani kata pada yang lain.
      Macam Kucing Kota.
      Berani kerling saja lah.

      Tapi hang ni.
      Kita nak tanyalah.
      Yang hang nak bela sangat.
      Kucing Kota.
      Pasai apa.

      Kucing Kota, bukan hang tak tau.
      Dok terkelip, kelip.
      Dok tengok saja.

      Kita nak dia jadi.
      Kucing Kampong.
      Taring naik, ekoq menggelepaq.
      Dok nak terkam.
      Poli2TIKUS pun lari.

      Lagi satu.
      Hang jangan dok kata muflis idea.
      Sekurang2 ada idea.
      Cuma sukusakat hang habis sapu.
      Sampai SEKADAQ pun depa sapu.
      Mana tak muflis.

      Cuma hang pon.
      Kadang2.
      BO BO Idea jugak.

      • salam bt,

        Habih semua bola golf
        hang tu pukoi merata cerok.
        Jgn pi pukoi round pulak kalau
        stok bola dah habih…….

        hehehe

  8. Kurikulum baru di sekolah

    Di sebuah Sekolah sedang diterapkan sebuah mata pelajaran baru, iaitu PMWR @ Pelajaran Mengenal Wakil Rakyat. Guru memulakan sesi pengajaran dengan memberikan beberapa pertanyaan pada murid-muridnya.

    Guru : “Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, siapakah yang lebih tinggi dan harus dihormati?”
    Murid: “Perdana Menteri, cikgu!!!”
    Guru : “Menteri dengan Timbalan Menteri, manakah yang lebih tinggi dan harus dihormati?”
    Murid: “Menteri, cukgu!!”
    Guru : “Presiden dan Timbalan Presiden, manakah yang lebih tinggi dan harus dihormati?”
    Murid: “Presiden, cikgu!!”
    Guru : “Rakyat dan Wakil Rakyat, manakah yang lebih tinggi dan harus dihormati?”
    Murid: “Seharusnya Rakyat, cikgu!!”
    Guru : “hmm, kenapa ada perkataan seharusnya?”
    Murid: “Kerana sekarang sudah terbalik cikgu.”
    Guru : “Bagus, itu membuktikan awak semua sudah mengenali Wakil Rakyat kita bagaimana?”
    Murid: “Yang pastinya mereka suka warna biru.”
    Guru : “Betul, apalagi?”
    Murid: “Suka konspirasi politik”
    Guru : “Untuk apa?”
    Murid: “Kepentingan, ckgu!!”
    Guru : “Tepat sekali, selalunya mereka muncul di mana?”
    Murid: “Di televisipn, cikgu!”
    Guru : “Kenapa?”
    Murid: “Kerana skandal dan rasuah, cikgu!!”
    Guru : “Bijak anak murid cikgu, apa lagi ciri Wakil Rakyat kita?”
    Murid: “Cepat kaya, cikgu!!”
    Guru : “Macam mana lak boleh jadi macam tu?”
    Murid: “Dalam diam kan kan dia orang menyeleweng. Kalau tak dapat habuan macam mana boleh dia orang baru dua tiga bulan dah ada duit juta-juta dan rumah besar?
    Murid: “Habuan dari orang yang berkepentingan.”
    Guru : “Wakil Rakyat sering mengadakan sidang akhbar, berapa tahun sekali?”
    Murid: “Setiap hari, cikgu!!”
    Guru : “Alasannya?”
    Murid: “Untuk mendapatkan sokongan dan komisyen dengan lebih kerap dan lebat.”
    Guru : “Biasanya apa yang dibahaskan?”
    Murid: “Tak ada apa-apa pon, masuk telinga kiri keluar telinga kanan.”
    Guru : “Jadi Rakyat dengan Wakil Rakyat, yang mana bosnya?”
    Murid: “Semestinya Rakyat la, cikgu!!”
    Guru : “Kenapa semestinya?”
    Murid: “Sebab pelik, cikgu!”
    Guru : “Apa yang peliknya?”
    Murid: “Masakan bos kekurangan beras di rumahnya, cikgu! Sedangkan Wakilnya asyik impor beras dan gula. Dah menimbun, tapi harganya tetap mahal untuk Rakyat.”
    Guru : “Bagus-bagus, ternyata sebelum ckgu ajar kamu semua sudah banyak tahu tentang Wakil Rakyat ya.”
    Murid: “Iya cikgu, kan sudah bukan rahasia lagi. Rakyat dah banyak tahu, cikgu.”
    Guru : “Sudah banyak yang tahu tapi mengapa asyik bising-bising di Parlimen?”
    Murid: “Kan dia orang tu tak tahu malu!!!!.”
    Guru: “Satu lagi soalan, antara Wakil Rakyat yang lompat dengan Katak yang memang suka melompat, mana yang lebih baik?”
    Murid: “Tentulah la katak, cikgu, sebab katak adalah satu unsur menjaga kebersihan alam semula jadi, tapi Wakil Rakyat yang melompat adalah satu unsur yang tak amanah kepada pengundi!!!!”
    Guru: “Jadi apa yang patut kau buat?”
    Murid: “Lebih baik bela katak dari bela Wakil Rakyat Lompat”

  9. salam KeLiWoN…………….

    boleh tahan gak kuiz hang tu…….
    tapi BT sure tak leh jwb punya…………..
    belum sampai standard……….

    Bt bukan kenai………..
    apa itu Rakyat ,,
    apa itu wakil rakyat…….
    dia tak kenai yg mana satu pakatan rakyat….
    yag mana satu padu-padu……………
    budak-budak tadika tak diajaq lagi……….

    katak pun dia tak kenai………tak ke pelik tu??
    pisang…. Bt kenai laa….pagi-pagi cikgu dia dok jamu buat kenduri………..kah kah kah

    kata sahibul hikayat……..

    pada suatu hari…….dinegeri antah berantah….
    dekat dengan sungai kerian………sebelah sg kulim/bandaq baru…….
    ramai laa yg pergi mencari kelisa emas untuk dibela………
    Pak Awang pun dapat laa seekoq ikan dan terus dimasukan ke aquarium di rumahnya……..

    kira-kira sepekan berlalu……..pak awang pun meninjau-ninjau laa aquarium nya……….
    Terkejuit Pak Awang dibuatnya………..
    ikan kelisanya ketumbuhan……..
    sepasang kaki keluaq di bhg depan………..
    dan teruih melompat…….
    nganga lah pak awang adanya…………

    soalan untuk BT……….
    kaki apakah yg menjelma itu?
    dari manakah asal usul kelisa tu?
    spesis apakah yg melompat tadi??????……….
    kalau bukan kelisa…anak apakah yg pak awang tangkap di sungai tu???

    soalan bonus…………
    apakah yg dilakukan oleh pak awang kemundiannya????

    kuiz ini terbuka untuk budak-budak tadika saja…
    selamat mencuba……………..

  10. soalan tu x dpt la aku nk jwb pasal w.pon aku budak tadika jgak..tpi sb mak bapak aku dok dapat projek rasuah dgn umngokk & bee end..tu sbnya aku jdi suku cerdik…tpi soalan tu aku rasa budak tadika hijau leh jawab..nti kl aku jwb habihlaa projek mak bapak aku dgn umngokk…kakak aku dh x leh jdi puteri a.k.a jalang koporat2 munturi2 umngokk..ekekekekekekekkkkk


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: