Posted by: pinkturtle2 | Mac 19, 2010

Gambar-Gambar Yang Tidak Sesuai Untuk PM Lihat

Members of Malaysia's indigenous tribes gather in front of the  Prime Minister's office in Putrajaya during a protest on March 17, 2010.  Some 500 Orang Asli from all over Peninsula Malaysia gathered in  country's administrative capital to demonstrate for their rights and  against government's land reforms.

A  member of a Malaysian indigenous tribe walks in front of the Prime  Minister's office in Putrajaya during a protest on March 17, 2010. Some  500 Orang Asli from all over Peninsula Malaysia gathered in country's  administrative capital to demonstrate for their rights and against  government's land reforms.

A  member of a Malaysian indigenous tribe walks in front of the Prime  Minister's office in Putrajaya during a protest on March 17, 2010. Some  500 Orang Asli from all over Peninsula Malaysia gathered in country's  administrative capital to demonstrate for their rights and against  government's land reforms.

A  member of a Malaysian indigenous tribe wears the skull of a monkey  around his neck as he prepares for a protest in front of the Prime  Minister's office in Putrajaya on March 17, 2010. Some 500 Orang Asli  from all over Peninsula Malaysia gathered in country's administrative  capital to demonstrate for their rights and against government's land  reforms.

Members of Malaysia's indigenous tribes gather in front of the  Prime Minister's office in Putrajaya during a protest on March 17, 2010.  Some 500 Orang Asli from all over Peninsula Malaysia gathered in  country's administrative capital to demonstrate for their rights and  against government's land reforms.

A  police officer talks to Malaysia's indigenous people staging a  demonstration in protest of the recent approved policy on the rights of  their lands, outside the prime minister's office, in Putrajaya March 17,  2010.

Female members of a Malaysian indigenous stand outside of the Prime  Minister's office in Putrajaya during a protest on March 17, 2010. Some  500 Orang Asli from all over Peninsula Malaysia gathered in country's  administrative capital to demonstrate for their rights and against  government's land reforms.

Malaysia's indigenous people hold placards outside the prime  minister's office during a gathering to hand a memo in protest of the  recent approved policy on the rights of their lands, in Putrajaya March  17, 2010. The placard on the right reads "Give the rights to the  lands of the indigenous people's. ".

A  member of a Malaysian indigenous tribe walks in front of the Prime  Minister's office in Putrajaya during a protest on March 17, 2010. Some  500 Orang Asli from all over Peninsula Malaysia gathered in country's  administrative capital to demonstrate for their rights and against  government's land reforms.

Malaysia's indigenous people gather as they wait for their  representatives to hand a memo in protest of the recent approved policy  on the rights of their lands, outside the prime minister's office in  Putrajaya March 17, 2010.

Members of Malaysia's indigenous tribes shout slogans while holding  placards in front of the Prime Minister's office in Putrajaya during a  protest on March 17, 2010. Some 500 Orang Asli from all over Peninsula  Malaysia gathered in country's administrative capital to demonstrate for  their rights and against government's land reforms.

Jangan Halang Kami!!! Kami Semua Datang Kat Putrajaya Untuk Serah Memo Pada PM

ceritanya boleh baca di sini


Responses

  1. Macam mana tak takut! Masa bat 69 dulu orang2 penduduk asal ni lah yang selamatkan depa dari serangan bintang tiga. Cuba tanya depa yang duduk dalam “Snoi Prak”.

  2. perh!
    mmg tak sesuai dilihat oleh najib!
    tapi mungkin juga tak sesuai dilihat oleh…
    the shy fool!!
    kalau dia nampak 3 gambar pertama tu,
    agaknya dia terus kata “ok”, masuk bilikair bersihkan badan dia dan keluar semula hanya dengan bertuala (atau bercawat macam gambar atas) kot… hehehehe… agaknya laaa…!

    -average joe-
    klakka-la.blogspot

  3. Dapat jalan-jalan ke putrajaya yang cik…

  4. Assalamualaikum

    nah…. nampak sangat Menteri BN – Shafie Afdal memperbodohkan dan memperlekehkan rombongan Orang Asli (Pribumi) yang menghadirkan diri ke Putrajaya dengan berkata dia orang p makan angin sebab tak pernah sampai ke sana…… lepas tu bagi makan lagi… awat, dia ingat Pribumi tu tak cukup makan ka kampong dia orang? Menteri merendahkan martabat Pribumi…… sumpit sama dia………….

    • salam…

      cantik gambar2 ni…agak2kan sapa taja depa ni mai putrajaya? saja tanya soalan provokasi…

      • Assalamualaikum Manis

        kan ke telah dijelaskan oleh ketua mereka bahawa mereka datang dengan hasil usaha mereka sendiri, takada sapa2 taja, ini semua dilakukan atas kesedaran minda “pribumi” itu sendiri yang mana menteri2 BN beranggapan bahawa “pribumi” masih kolot, bodoh dan boleh ditipu.

        Sedar tak dah berapa ramai anak2 “pribumi” yang telah tamat pengajian mereka di menara-menara gading dalam dan luar negeri? janganlah anggap bahawa pribumi ini masih boleh ditipu dan ketinggalan. Sebaliknya orang “Melayu” yang melaung-laungkan “ketuanan” itulah yang semakin berundur kebelakang dan telah hilang sikap dan sifat ketimuran dan keIslamannya……

      • UMNO BN yang taja. Tujuan untuk dapatkan perhatian rakyat betapa teruknya Ubn memrintah.
        Ada otak berfikirlah. Pakatan rakyat mana ada duit nak taja ramai-ramai.

        Kalau dah dasar pengkianat tetap akan kianat.

  5. ekekekekekekkkk…

    shy pool buntut x mau jemput ke geng2 ni pi rumah dia?..boleh la pnaggil press statement tv3 suku..utusan meroyan..berita karun..jemput sekali doktor2 yg mengesahkan buntut..tut..tut..shy fool tlh ditusuki skali…

    ekekekekekekekekkkkkk….

    tpi semah katik dok ghok laa tgk mamat asli yg sexy..dia lebih bselera kt mamat carpet lgi…

  6. Buat adik manis…
    Tak dak sapa taja. Pasai orang asli ni ada satu sikap yang susah orang lein nak faham. Depa cukup patuh dengan arahan ketua dia. Lagi satu depa pun ada kasta macam orang hindu jugak. Kasta yang dikira mulia sikit saja yang bole jadi ketua.

    Ni satu kisah contoh untuk mudah faham:-

    Dalam pasukan polis ada satu briged semua orang asli belaka. ketua dia pun orang asli jugak

    Depa ni telah ditugaskan buat sekatan kat sempadan Thailand Malaysia untuk basmi penyeludupan dari Thai.
    Ketua depa telah bagi arahan, sekiranya ada barang larangan dibawak masuk ke Malaysia, tahan dan rampeh.

    Suatu hari pihak kastam yang jaga sempadan telah merampas beberapa guni beras seludup.

    Masa balik bertugas, grup kastam ni telah melalui sekatan yang dijaga oleh briged orang asli. Briged ni telah menahan anggota kastam supaya berhenti. Semasa buat pemeriksaan, depa telah dapati kastam ada bawak beras. Kerana patuh pada arahan briged orang asli telah merampas beras barang bukti yang dibawa oleh kastam.

    Anggota kastam jadi kecoh nak terang pada briged ini, tapi depa tak peduli pasai ini arahan ketua depa bukan arahan ketua kastam.

    Orang asli ni dia suka orang kata depa bodo, pasai dalam buat bodo tu depa banyak dapat untung. Banyak lagi cerita pasai depa nii…

    • salam

      ma kasihlah bagi info kucing….maklum tak kawan2 orang asli..

  7. la la la
    la la la
    la la la

    aku tidak takut
    dengan hantu atau jembalang
    aku tidak kecut
    walau apa pun yg datang

    jin atau mambang
    baik-baik jaga-jaga
    aku tidak bimbang……..
    walau matanya beterloda…

    setan dan puaka……
    taring bercabang-cabang
    jangan lah menyangka……..
    hati aku boleh goyang………………..

    petikan lagu langkah seribu……….
    nyanyian aiz satar….film hantu jerangkong

    moral lagu ni………
    grombolan sikit pun tak heran ngan kaum asli ni….
    walau pun depa pakai tengkorak ka…taring ka…tanduk kaa….apa kaa
    sikit pun grombolan tak heran…tengok bait terakhir lagu di atas tu……..sikit pun hati dia tak boleh goyang…………

    bait seterusnya……..

    datanglah satu…
    atau pun seribu……..
    barulah kau tahu…….
    aku tindas macam kutu

    tak menang dengan jampi.
    aku lawan dengan silat
    ku memang ahli………..
    belajar banyak tempat………

    aku boleh mengelak
    aku boleh menumbuk…….
    kalau ku dapat cekik…
    matanya ku buat jerok………

    hangpa perabih laa sendiri lagu ni……

    moral seterusnya…………
    grombolan tak akan ‘give up’ setakat tengok pameran depa di atas tu……….
    pasai dia dah ada ‘skill’ nak cool down depa-depa yg mai ‘makan angin’ kat PJ tu………..

    kah kah kah………….

  8. Tak ada masalah dengan pakaian. Itu budaya mereka.

    Pakaian cantik tapi hati compang-camping apa nilainya?

  9. Yang menjadi titik persoalan sekarang,mereka pun dah tahu untuk menuntut hak mereka,dan pakaian itu melambangkan situasi dari mana mereka datang.Makna yang lebih jelas ,mereka juga ingin hidup sebagai rakyat 1Malaysia.

  10. assalamualaikum

    munkn orang “Melayu” UMNO sudah lupa, bahawa yang dipanggil “orang asli” itu adalah PRIBUMI negara Malaysia ini. mereka telah ada disini sebelum kedatangan “Melayu” tetapi telah disisihkan oleh “penjajah” seperti mana “pribumi” di Amerika, Australia, New Zealand, Hawaii dan semua negara yang pernah dijajah.

    Jadi janganlah Melayu merasa bongkak dan asek melaung-laungkan “Ketuanan Melayu” dan terus menyisih dan menipu kaum “pribumi” ini.

  11. salam..

    orng asli pun
    dah trbuka minda depa
    yang mengaku
    bukan orang asli bila lagi???
    jangan ingat org asli
    boleh diperbodohkan
    mereka juga manusia
    sama seperti kita
    mempunyai akal fikiran

    kpada piee bedal
    hang tak layak jadi menteri…

  12. Pehh kalau Anwar tengok musti geram ni.

    • RUGI LA MAK ADIK KAPIAQ AUTAR BEGHANAK KAT ADIK KAPIAG NI SAMPAI KOYAK PUKI………. INGATKAN NAK JADI ORANG BEIK2 . BILA MAK BAPAK ADIK KAPIAG NI MAMPUIH, DIA MENINGGALKAN ANAK YANG SOLEH ATAIH MUKA BUMI BERDOA UNTUKNYA DALAM KUBUG.
      APALA JADAHNYA KALU TINGGAL ANAK PEEL NYA MACAM BEGHOK KULUM PELIAG…….. MAKIN SUSAH MAK BAPAK DALAM KUBUG.

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil nasihat ngan adik kapiaq

  13. Kalau Azmin tak mau buat aduan kerana disodom Anwar. Mungkin kerana Azmin dah jadi orang kanan Anwar.
    Tetapi Kalau Ezam yang telah lama duduk didalam pejabat bersama Anwar, semasa jadi Setpol Anwar dulu, kenapa tak buat aduan polis yang dia diliwat Anwar. Masa tu Ezam muda dan cun melecun kalau nak bandingkan dengan makhluk diatas, atau si Sayfool, atau Azizan Abu Bakar atau Dr. munawir yg berbulu satu badan.

    Kalau macam makhluk kat atas ni pun Anwar sanggup balun, Ibrahim Ali yang ditahan ISA bersama Anwar kat penjara Kamunting dulu, rasanya lebih cun untuk dibalun Anwar .

    Ayuh!!! Ezam. Sila buat laporan Polis segera, kenapa mau malu, dedahkan yang kamu juga telah disodom Anwar. Kenapa kamu mau guna Syfool!!!.

  14. walau siapa pon di belakang tabir perhimpunan ini anda berjaya… yg paling penting sekali.. kembali kan kepada tuan nya.. jgn di tindas mereka ini..

  15. ezam mane ade buntut..tut..tut..

    ekekekekekekkkk…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: