Posted by: pinkturtle2 | Mac 21, 2010

Israel Mengganas Lagi…

A  Palestinian man walks past a building at an abandoned airport that was  hit by an Israeli air strike in the southern Gaza Strip March 20, 2010.  Israeli aircraft struck at least seven targets in the Gaza Strip on  Friday, a day after a rocket fired from the Palestinian enclave killed a  Thai worker in Israel, Hamas security officials and witnesses said. The  Israeli military confirmed several sites were hit, including two  tunnels dug near the Israeli border fence, a weapons manufacturing site  and the airport.

A Palestinian man walks past a building at an abandoned airport that was hit by an Israeli air strike in the southern Gaza Strip March 20, 2010. Israeli aircraft struck at least seven targets in the Gaza Strip on Friday, a day after a rocket fired from the Palestinian enclave killed a Thai worker in Israel, Hamas security officials and witnesses said. The Israeli military confirmed several sites were hit, including two tunnels dug near the Israeli border fence, a weapons manufacturing site and the airport.

A  Palestinian boy leaves a building at an abandoned airport that was hit  by an Israeli air strike in the southern Gaza Strip March 20, 2010.  Israeli aircraft struck at least seven targets in the Gaza Strip on  Friday, a day after a rocket fired from the Palestinian enclave killed a  Thai worker in Israel, Hamas security officials and witnesses said. The  Israeli military confirmed several sites were hit, including two  tunnels dug near the Israeli border fence, a weapons manufacturing site  and the airport.

Palestinians carry a wounded man at al Najar a hospital in the  southern Gaza Strip town of Rafah on March 19, 2010 after Israeli  aircraft hit a disused airport in southern Gaza injuring 11 people, two  of them seriously, Palestinian medical officials and witnesses said.  Cross-border exchanges occured as UN Secretary-General Ban Ki-moon was  headed for a weekend visit to Gaza, the West Bank and Israel and as the  United States sought to get Palestininans and Israelis talking peace.

Palestinians carry a wounded man at al Najar a hospital in the southern Gaza Strip town of Rafah on March 20, 2010 after Israeli aircraft hit a disused airport in southern Gaza injuring 11 people, two of them seriously, Palestinian medical officials and witnesses said. Cross-border exchanges occured as UN Secretary-General Ban Ki-moon was headed for a weekend visit to Gaza, the West Bank and Israel and as the United States sought to get Palestininans and Israelis talking peace.

Palestinians carry a wounded man at al Najar a hospital in the  southern Gaza Strip town of Rafah on March 19, 2010 after Israeli  aircraft hit a disused airport in southern Gaza injuring 11 people, two  of them seriously, Palestinian medical officials and witnesses said.  Cross-border exchanges occured as UN Secretary-General Ban Ki-moon was  headed for a weekend visit to Gaza, the West Bank and Israel and as the  United States sought to get Palestininans and Israelis talking peace.

An  injured Palestinian man gestures as he is treated by medics at the  Najar hospital at the Rafah refugee camp on the Gaza-Egypt border,  southern of Gaza Strip, Friday, March 19, 2010, after an Israeli  airstrike at the Gaza International airport, injuring 12 people,  witnesses and medics said.

A  wounded man is wheeled at al Najar a hospital in the southern Gaza Strip  town of Rafah on March 19, 2010 after Israeli aircraft hit a disused  airport in southern Gaza injuring 11 people, two of them seriously,  Palestinian medical officials and witnesses said. Cross-border exchanges  occured as UN Secretary-General Ban Ki-moon was headed for a weekend  visit to Gaza, the West Bank and Israel and as the United States sought  to get Palestininans and Israelis talking peace.

Palestinian youths gather behind barricades they set up during  clashes with Israeli forces in the Qalandia refugee camp, between  Ramallah and Jerusalem on March 19, 2010. Palestinian president Mahmud  Abbas said Israel must comply with the Middle East Quartet's call to  halt settlement activity as a means to clear the way for peace  negotiations.

Palestinians run from tear gas fired by Israeli soldiers, not seen,  during clashes near the Kalandia checkpoint between the West Bank city  of Ramallah and Jerusalem, Friday, March 19, 2010. Top international  diplomats on Friday called on Israel and the Palestinians to return to  peace negotiations with a goal of reaching a final settlement that would  create an independent Palestinian state within 24 months. They  reiterated their condemnation of Israel's latest move to add Jewish  housing in disputed east Jerusalem but did not escalate criticism of the  Jewish state.

Israeli soldiers take positions during clashes with Palestinian  protesters, not seen, near the Kalandia checkpoint between the West Bank  city of Ramallah and Jerusalem, Friday, March 19, 2010. Top  international diplomats on Friday called on Israel and the Palestinians  to return to peace negotiations with a goal of reaching a final  settlement that would create an independent Palestinian state within 24  months. They reiterated their condemnation of Israel's latest move to  add Jewish housing in disputed east Jerusalem but did not escalate  criticism of the Jewish state.

An  Israeli border police officer detains a Palestinian stone-thrower in  front of the controversial Israeli barrier during clashes at Qalandiya  checkpoint near the West Bank city of Ramallah March 19, 2010.  Stone-throwing Palestinians clashed with Israeli security forces in  several locations in East Jerusalem and the West Bank amid tensions over  Israel's recently announced plan to build houses in East Jerusalem.

Israeli border police officers detain a Palestinian stone-thrower  in front of the controversial Israeli barrier during clashes at  Qalandiya checkpoint near the West Bank city of Ramallah March 19, 2010.  Stone-throwing Palestinians clashed with Israeli security forces in  several locations in East Jerusalem and the West Bank amid tensions over  Israel's recently announced plan to build houses in East Jerusalem.

A  member of an Israeli special police forces unit arrests a Palestinian  stone-thrower during clashes in the Shuafat Palestinian refugee camp in  Israeli-annexed east Jerusalem on March 20, 2010. As UN chief Ban  Ki-moon said the international community 'strongly supports' Palestinian  efforts to build a state at the start of his Middle East tour in  Ramallah with the aim of reviving peace talks, Palestinian demonstrators  clashed with Israeli security forces in the West Bank and east  Jerusalem during anti-settlement protests.

A member of an Israeli special police forces unit arrests a Palestinian stone-thrower during clashes in the Shuafat Palestinian refugee camp in Israeli-annexed east Jerusalem on March 20, 2010. As UN chief Ban Ki-moon said the international community ‘strongly supports’ Palestinian efforts to build a state at the start of his Middle East tour in Ramallah with the aim of reviving peace talks, Palestinian demonstrators clashed with Israeli security forces in the West Bank and east Jerusalem during anti-settlement protests.

Israeli special police forces arrest a Palestinian stone-thrower  during clashes in the Shuafat Palestinian refugee camp in  Israeli-annexed east Jerusalem on March 20, 2010. As UN chief Ban  Ki-moon said the international community 'strongly supports' Palestinian  efforts to build a state at the start of his Middle East tour in  Ramallah with the aim of reviving peace talks, Palestinian demonstrators  clashed with Israeli security forces in the West Bank and east  Jerusalem during anti-settlement protests.

An  Israeli border policeman bundles an arrested Palestinian stone thrower  into the back of a police vehicle during clashes in the Shuafat  Palestinian refugee camp in Israeli-annexed east Jerusalem on March 20,  2010. As UN chief Ban Ki-moon said the international community 'strongly  supports' Palestinian efforts to build a state at the start of his  Middle East tour in Ramallah with the aim of reviving peace talks,  Palestinian demonstrators clashed with Israeli security forces in the  West Bank and east Jerusalem during anti-settlement protests.

An Israeli border policeman bundles an arrested Palestinian stone thrower into the back of a police vehicle during clashes in the Shuafat Palestinian refugee camp in Israeli-annexed east Jerusalem on March 20, 2010. As UN chief Ban Ki-moon said the international community ‘strongly supports’ Palestinian efforts to build a state at the start of his Middle East tour in Ramallah with the aim of reviving peace talks, Palestinian demonstrators clashed with Israeli security forces in the West Bank and east Jerusalem during anti-settlement protests.

Masked Hamas members attend a rally in the Nusseirat refugee camp  in the central of Gaza Strip on March 19, 2010 against Israel's  renovation of a synagogue in Jerusalem's Old City and plans to build new  settlements. The Quartet for the Middle East urged Israel Friday to  stop building settlements and set a bold target for a final deal with  the Palestinians by 2012 as it tried to kickstart the stalled peace  process.

Masked Hamas members attend a rally in the Nusseirat refugee camp in the central of Gaza Strip on March 20, 2010 against Israel’s renovation of a synagogue in Jerusalem’s Old City and plans to build new settlements. The Quartet for the Middle East urged Israel Friday to stop building settlements and set a bold target for a final deal with the Palestinians by 2012 as it tried to kickstart the stalled peace process.

Israel serang lapangan terbang Gaza

BAITULMAQDIS: Pesawat Israel menyerang sebuah lapangan terbang yang tidak digunakan di selatan Gaza malam kelmarin, mencederakan 11 orang, dua daripadanya parah, kata pegawai perubatan Palestin dan saksi.

Empat peluru berpandu mengenai tapak itu, kata saksi. Mangsa yang cedera berada dalam lingkungan kawasan lapangan terbang, berhampiran bandar Rafah.

Satu kenyataan tentera Israel menggambarkan sasaran sebagai ‘tapak pengganas’ dan juruterbang mengesahkan serangan berkenaan. Pihak berkuasa Hamas pula memberitahu, pesawat Israel melepaskan lima peluru berpandu di lapangan terbang itu dan terowong sempadan berhampiran, mencederakan sekurang-kurangnya 12 orang.
Tentera Israel mengesahkan serangan kelmarin, mengatakan mereka menyasarkan aktiviti militan sebagai maklum balas terhadap serangan roket dari Gaza.

Ia adalah malam kedua Israel melancarkan serangan sejak satu roket dilepaskan dari Semenanjung Gaza mengorbankan seorang pekerja di ladang wilayah negara Yahudi itu, Khamis lalu. – AFP/AP


Responses

  1. 1) Kerajaan Umno BN Patut semak latar belakang APCO

    2) Israel Mengganas lagi…..

    3) APCO tidak wajar campur tangan urusan negara.

    Tiga tajuk diatas ini, kalau diulas secara mendalam dari sudut hubungan UBN dengan syarikat Dajjal ini tentu cukup menarik.

    Kucing nak tunggu kut kut ada forumer yang faham kenapa tuan blog ini meletakan 3 tajuk yang ada kaitan dengan yahudi dalam blog Pinkturtle ini.

    Kucing nak tunggu ulasan budak tadika ijau yang banyak membaca. bukan komen yang tak tau hala.

  2. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA dah suka.

    Tak guna kutuk Israel.
    Tak guna semak latarbelakang APCO.
    Israel berada di mana2.
    Seropalah syaitan dan iblis pun.
    Berada di mana2.

    Kerana mereka ada di mana2.
    Maka apabila kita lemah, kalah dsbnya.
    Maka kita salahkanlah mereka.

    Seropalah dengan PR, PAS terutamanya.
    Bila ada yang tak kena.
    Maka salahkanlah BN, dan UMNO sekali.

    Begitu jugalah dengan Melayu.
    Bila tak pandai, bila gagal, bila takdak duit.
    Salahkanlah pada bangsa lain.

    Kita kena berubah.
    Kita kena ada jiwa, jiwa besaaaaaaaar.

    Pak-pak arab, jangan salahkan Israel.
    Salahkanlah pada bangsa arab sendiri.

    Kita jangan salahkan Israel.
    Salahkanlah pak2, mak2, abang2, adik2 arab.

    Kita jangan salahkan bangsa lain.
    Salahkanlah pada bangsa sendiri.
    Salahkanlah pada sukusakat, sekandaq, sebobo
    Sendiri.
    Yang BO BO, BO BO.

    Binalah bangsa kita.
    Dengan membina diri kita.
    Banyak membaca menimba ilmu.
    Jangan sampai orang kata.
    BO BO Ilmu.

    Bekerja kuat, jangan hanya pandai.
    Menulis dan berkata-kata saja.
    Jangan sampai orang kata.
    BO BO Idea.

    Bekerja kuat dan berusahalah.
    Berjimat dan menabonglah.
    Dapatkan kekuatan kewangan/aset.
    Jangan sampai orang kata.
    BO BO Ikhtiaq pulak.

    Itulah jangan dok BO BO, BO BO Ikhwan.

    • assalamualaikum BT

      hujah hang adalah hujah orang “Melayu” yang “tak cerdik, yang takdak jiwa, yang takdak pendirian, yang banyak membaca (kononnya) tapi tak faham apa yang dibaca sebab tak berguru, yang BO BO idea, yang tak akan berubah dulu kini dan selamanya. Hang boleh banggakan diri hang sekadaq hang boleh menulis saja la, tak lebih dari itu.

      • Salam KeLi.

        Dah sah dah.
        Hanglah dari Parti Arab SeMalaysia.
        Perangai seropalah Pak Arab.
        Bila seropa Pak Arab, dah keliru.
        Mana satu Islam.
        Mana satu Arab.
        Mana satu keli.
        Mana satu sembilang.

        Hang memanglah banyak berguru.
        Tu yang dok bercelaru.
        Guru ni kata gi ni.
        Guru tu kata gi tu.
        TGNA kata kot ni.
        TGHA kata kot tu.

        Dalam dok ni, dok tu.
        Israel hantaq peluru.

        Tulah yang dok gini, gitu.

    • 1 Malaysia = 1 Israel

      Umnobn tetap akan sokong sepenuhnya Israel
      meraka sangup salahkan Pak2 Mak2

      Mereka tak salah najis
      Memang dasar mereka sama dengan dengan dasar Israel
      Israel anti islam
      1malaysia pun anti islam

      Lagak nampak macam islam tetapi 1 israel

    • you are thinker.. yes its great… but only the doer will change the world… hehehe HP…

  3. Mari kita ulas sedikit, kenapa Allah melarang orang2 Islam semua bangsa yang beriman dengan Islam hendaklah menjauhi atau bersekongkol dengan Yahudi.

    Sila rujuk tafsir Pimpinan Rahman. Surah AlMaidah ayat 51 yang bermaksud:-

    Wahai orang2 yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang2 Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kamu, kerana Yahudi dan Nasrani itu bersekongkol sebagai teman rapat diantara satu sama lain, dan sesiapa yang menjadikan mereka teman rapatnya maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu. (Sama dengan Yahudi). Sesungguhnya Allah tidak memberi pertunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.

    Kenapa Yahudi memusuhi orang Islam?

    Sila rujuk surah Albaqarah ayat 55& 56 Yang bermaksud:-
    Dan kenangkanlah ketika kamu berkata ” Wahai Musa! Kami tidak akan beriman kepada mu sehingga kami dapat melihat Allah dengan mata kepala kami sendiri. Maka kerana itu kamu disambar petir, sedang kamu semua melihatnya.

    56) Kemudian kami bangkitkan kamu sesudah kamu mati ( dari sambaran petir itu) supaya kamu bersyukur.

    Lihatlah betapa sombong dan keras hatinya kaum Yahudi, setelah Allah melindungi mereka dengan awan dari pancaran terik matahari dipadang pasir, dan kemudiannya Allah turunkan kepada mereka makanan “Mann” dan “Salwa ” makanan yang terbaik kepada mereka , tetapi mereka tetap ego dan kufur nikmat seolah olah mereka menganggap Allah setaraf makhluk seperti mereka untuk mereka lihat dengan mata mereka sendiri.

    Justeru itu apabila Muhammad Rasulullah saw diutuskan kepada manusia membawa AlQuran dan memansukhkan kitab2 sebelumnya dan terdahulu yang telah diselewengkan oleh ahli kitab Yahudi dan Nasrani. Kaum Yahudi dan Nasrani tidak dapat terima kehadiran Alquran itu walau apa yang dinyatakan oleh AlQuran itu tertulis perkara yang sama dengan kitab mereka.

    Kahadiran Alquran telah melondehkan segala sifat hasad dengki tamak haloba dan kekufuran yahudi satu bangsa yang dilaknat oleh nabi Daud dan nabi Isa dari keturunan mereka sendiri : Sila rujuk surah AlMaidah ayat 77 & 78.

    Permusuhan Yahudi dan Nasrani terhadap AlQuran dan penganut agama umat nabi Muhammad ini akan berterusan hingga keakhir zaman. Mereka akan sentiasa merancang untuk melemahkan Islam dari berbagai sudut yang membolehkan mereka campuri dan mengeksploitasi apa juga bidang yang boleh melemahkan dan menyesatkan umat Islam.

    Nah hari ini kerajaan UBN yang dipimpin oleh Melayu Islam yang berdegar degar untuk memperjuangkan bangsa dan agama telah mendapatkan khidmat nasihat dari satu Syarikat yang diterajui oleh Yahudi melibatkan komunikasi dan promosi pendidikan. Bukan kah itu memberi peluang kepada Yahudi laknatullah ini akan menggunakan strategi halus yang akan membawa hasrat mereka untuk menghancurkan umat Islam.

    Kepada PM 1 Malaysia yang pernah memetik beberapa ayat Alquran dan Hadith ini, untuk menyatakan sikap Islamiknya kepada rakyat. Apa kah dia tidak ketemu dengan ayat2 yang menceritakan perangai khianat kaum Yahudi dan Nasrani sehingga tergamak PM 1 Malaysia ini mahu mendapatkan khidmat nasihat dari mereka.

    Kemanakah ulamak UMNO yang dipilih dan dilantik oleh pemimpin Melayu Islam ini, kenapa tidak tampil menyatakan maksud ayat2 Alquran yang terlalu banyak mendedahkan kejahatan Yahudi dan Nasrani untuk ditafsirkan sebagai peringatan kepada mereka yang mengaku sebagai pemimpin Islam orang2 Melayu.

  4. salam,

    1.Ada juga di kisahkan ttg. yahudi dgn. lembu betina warnanya keemasan.
    dan
    2.di kisahkan juga kpd. kita ttg. melayu dgn. kepala lembunya di jalanan.

    Bezanya
    nombot 1. dlm alQur’an
    nombot 2. dlm koran (indon mari)

    ibu ibu bapak bapak
    siapa yang punya anak
    bilang bilang aku
    aku yang tengah malu
    sama teman2 ku
    kerna cuma diri ku
    yang tak laku laku
    woooh oh ooooooo

    zaaaaas…layan

  5. salam adik beradik semua……..
    salam bt yg masih tak ceredik-ceredik………

    Kucing tulih macam tu pun hang tak faham-faham jugak………..
    aku ni sebenaqnya kesian kat hang………pasai nak jawab tu.nak jawab…..tapi isu… hang tak faham…tu yg jadi masalah kat hang tu………..nak buat macam mana….hang kena metelaah lagi laa kitab-kitab yg baik dan muktabar…………

    kata kucing…….dia tak mau komen yg tak tau hala macam hang tulih tu………

    cerita pasai yahudi sari dua ni jadi isu utama blog PT ni……….
    kalau entry dlm blog ni dok karau isu yg sama selang sahari saja…….tentu ada pasai dahhhhh…..

    pasai tu saja….. dia nak dengaq hang komen…….

    pasai apa tak guna semak l/blkng APCO???…….
    kena….kena semak…….pasai dia menyangkut paut semua orang…….bukan ambik free….bayaq kat dia…….duit tu keluaq mai dari poket BT..Keli..KK…NK…GC…aftar..manis…a.pungkoq…..sampai carek seluaq-seluaq dan tiap bijik mata di mesia ni…….tak kan yg tu pun hang tak faham????????????

    bila dia Israel mengganas…….dia perlu pakai fulus……..mana nak cekau……kalau depa tak pekena orang macam hang………….

    berapa banyak fulus depa……dok simpan di Bank of Israel…….orang macam hang saja yg tak simpan duit di sana………tu pun aku tak tau laa kot-kot hang ada sekupang dua kat sana…..yg hang bayaq melalui cukai tidak langsung……..bila hang shopping di Tesco……tu pun depa jugak yg dok meniaga kat sini………
    cukup dulu……..nanti hang penin pulaakk…….

    • Salam semua dan salam sedara

      BT tu tak leh diajaq dah, dah buta perut, konon banyak membaca, tapi baca kertas tisu jamban saja, tu pasai bagi la ayat apa pon, dia tak akan cerdik sampai bila2, dia akan terus melalut dengan cara dia seperti orang yang dah “kehilangan jiwa” dan “sakit jiwa”. BT lebih teruk dari “pribumi” yang mula cerdik dan memahami apa yang berlaku dipersekitaran dan diperbodohkan oleh pimpinan. BT tak akan berubah, dulu, kini dan selamanya…

    • salam…
      salam nasik kandaq.

      BT bukanya tak faham
      tapi dia buat2 tak faham
      Gubir rasa
      semua yang kat PT nie
      kenai dngan BT

      BT memang pandai
      Gubir tak nafikan
      cuma seperti yang Gubir kata dulu
      cerediknya saja yang kurang

      pandai tak semestinya cerdik
      bodoh tak semestinya tak cerdik

  6. Salam 1Malaysia.
    Salam SE BOBO, SEKANDAQ, SESUKU2SAKAT.

    Belum berperang.
    Dah pun kalah.

    Belum pun piliharaya.
    Dah pun nampak lemah.

    Kata kurang cerdik, marah.
    Kata lemah, mungkin baik sikit.
    Lemah ilmu.
    Lemah idea.
    Lemah jiwa.

    Suku2 enam sukusakat
    (great, kandaq, kucing, keli, gubiq dan ym bodoh)
    Semacam tak ada jiwa.
    Bila tak ada jiwa, maka.
    Tak ada idea.
    Tak ada ilmu.
    Semua fakulti pemikiran dah celaru.
    Nak menang PRU nanti, jelas susah.
    Macam mana nak menang, dengan Israel.
    Setakat kutuk Israel, bolehlah.
    Boleh pun, kutuk pun tak pandai.

    Dok kata kat kita.
    Pandailah.
    Itu saja.

    Kesian TGNA.
    Kenalah bersara.
    Apakan daya, sudah nasib bangsa.
    Kurang yang berjiwa, jiwa.

    Setakat ini.
    Tak nampak pun, tak terbaca pun.
    Dok hara, hara, kah, kah, kah.
    Tentang strategi.
    Nak pertahan dari keganasan Israel.
    Setakat dok cerita, jaja cerita sana sini.
    Bolehlah.
    Berkandaq2 sampai ke GUBIQ, Kedahlanie.

    Tu lah TGNA kena bersara, dah tak gi.

    • Salam..

      jadi inilah komen BT
      yang dikatakan
      penuh berilmu
      penuh idea
      berjiwa besar tu

      tahniah dan syabas buat BT
      kerana memerah otak
      untuk komen yang penuh
      Idea
      berilmu
      berjiwa

      tak usahlah kita bercerita
      tentang nak pertahan dari keganasan israel ka
      nak lawan israel ka, apa ka.
      PM yang BT sayang dan sanjungi
      dah mengaku
      menggunakan khidmat nasihat Yahudi
      untuk mentadbir malaysia
      dan tak mustahil israel boleh merampas malaysia..

      tu la yang ada politik angguk2 saja…Yess Boss..

  7. Assalamualaikum

    BT – “Macam mana nak menang, dengan Israel”. memang 1Malaysia tak boleh menang kalo berperang dengan Israel, bukan saja dengan Israel, dengan Singapore pon 1Malaysia tak boleh menang sebab:
    1- beli kapal selam, kapal selam tak boleh selam
    2- beli jet pejuang, enjin kena jual
    3- beli kereta kebal, dijadikan “steamroll”
    4- beli helikopter, asek terhempas jer
    5- beli peluru berpandu, tak tahu mcm mana nak lancar

    “Tentang strategi.
    Nak pertahan dari keganasan Israel” – nak stategi apa kalu dah bawak masuk Israel dalam kain? segala2 dia dah tahu sampai dalam PDRM pon dia dah masuk! inikah strategi BN?

    tu la, tak mau dengar cakap Dato Seri Harrusani – “berbaik dan bersekongkol dengan orang kafir (apatah lagi Yahudi) maka KAFIR lah kamu.”

  8. 1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel
    1 mesia- 1 israel..1 mesia..1 israel..1 mesia- 1 israel


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: