Posted by: pinkturtle2 | Mac 23, 2010

Katak tak boleh panjat pokok kelapa kerana ia jenis melompat..

SEORANG wakil rakyat bebas tetapi menyokong UBN di parlimen mencadangkan supaya si pembacuh kopi yang menyebabkan Anwar Ibrahim didakwa atas tuduhan liwat supaya berjumpa degan ulama Yusuf Qardhawi. Kata ahli parlimen itu si pembacuh kopi itu perlu berjumpa dengan Yusuf kerana beliau tidak mendapat penjelasan dan fakta berhubung kes liwat.

Tambah ahli parlimen bebas itu lagi, bila berjumpa nanti si pembacuh kopi boleh menjelaskan kedudukan sebenarnya kepada Yusuf. Beliau juga mencadangkan supaya kerajaan mengaturkan pertemuan berkenaan.

Saya menyokong atas cadangan itu untuk mencari keadilan dan kebenaran. Tetapi soalnya apakah perlu sampai kerajaan mengatur pertemuan itu? Kita sudah ada NGO Melayu bernama Perkasa yang memperjuangkan hak-hak bumiputera. Adalah baik kalau NGO ini yang mengambil inisiatif mengaturkannya. Atau pun presidennya takut untuk berjumpa degan Yusuf kerana Yusuff sudah lama menghidup bau mulutnya?

Lagipun presiden NGO berkenaan yang nampak beriya dan tergila-gila hendak membela si pembacuh kopi itu. Kerajaan masih ada banyak perkara lain yang lebih besar. Jangan membazir wang rakyat dengan mengaturkan pertemuan yang sia-sia itu. Dalam hal ini si pembacuh kopi boleh cari wang sendiri atau pun minta parti komponen mengumpul wang untuk pergi jumpa Yusuf.

Pada saya ia tidak akan menyelesaikan masalah dan kebenaran yang diharapkan itu tidak akan tercapai. Yusuf Qardhawi bukan boleh dicucuk hidung oleh sesiapa. Kenapa saya kata ia tidak memberi kesan kerana bila berdepan dengan Yusuf Qardhawi nanti beliau tidak akan mempercayai begitu saja penjelasan si pembacuh kopi itu.

Apa yang akan ditanya oleh Yusuf ialah mana empat orang saksi yang melihat kamu diliwat oleh Anwar. Yusuf tidak akan minta ujian pemeriksnaan dokotr ataupun kapas yang dicalit ke jubir si pembacuh kopi. Bagi Yusuf itu bukan persaksian yang sah.

Dalam Islam saksi adalah penting. Kehadiran saksi adalah wajib. Kalau pun misalnya Presiden Perkasa diliwat lembu atau kerbau, sampai mani kerbau ada dalam perut tetapi kalau tidak ada skasi kerbau atau lembu itu tidak boleh disabitkan. Tanpa saksi ia boleh diragui. Kalau setakat mani ada dalam perut ia boleh ditolak kerana dengan pelagai kemudahan dan kecanggihan dunia hari ini mani boleh dimasukkan ke dalam perut sesiapa pun tanpa batang celak di masukkan ke dalam tumbulnya.

Sebab itulah mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu tidak boleh menerima sebegitu saja permohonan cerai talaq tiga Sultan Kelantan ke atas isteri keduanya Elina Suhana, melainkan ianya ada bukti yang nyata dan jelas.

Islam bukan pertubuhan politik atau pun NGO seperti Perkasa yang boleh bertukar bulu dan roma mengikut keadaan. Islam adalah mutlak dan hukumnya tidak boleh berganjak. Sifatnya qadim. Bukan bermakna apabila sudah ada penemuan baru, kaedah baru apa yang disebut Quran itu termasuh dengan sendirinya.

Islam ada prinsip yang jelas. Ada konsep dan dasar yang jelas. Islam bukan seperti orang politik yang boleh menipu dan kelentung rakyat sepanjang hari. Hari ini begini esok begitu. Hari ini cium punggung orang ini esok pula cium mulut orang ini. Tidak begitu. Orang Islam pula berhaus dahi kerana sujud kepada Allah tetapi orang politik sampai haus hidup kerana cium punggung untuk membodek.

Kalau kita tidak faham Islam dan tidak reti mengenai hukum hakam dan jahil murakat mengenali falsafahnya usahlah kita cuba-cuba bercakap menggunakan nama Islam. Islam bukan alat kosmetik untuk memperindahkan diri. Membawa si pembacuh kopi berjumpa dengan Qardhawi kalau menurut seperti mana disarankan ahli parlimen itu samalah kerja membawa keldai untuk memanjat pokok kelapa.

Yang patut dibawa ke pokok kelapa bukan keldai tetapi beruk atau kera. Katak pun tak boleh kerana ia jenis melompat! MSO


Responses

  1. Assalamualaikum

    tak perlu la si pembancuh kopi tu pi jumpa Ulama’ Yusuf Qardawi, cukup lah dengan bersemuka dengan Majlis Mufti Malaysia dan Jakim untuk bertanya apakah permasalahan dan jalan penyelesaian. Sewajarnya perkara seumpama ini dilakukan sebelum telanjur sebegini, bukan setelah ianya dihebohkan satu dunia, Apakah peranan Mufti-Mufti yang ada di Malaysia ini yang telah diistiharkan sebagai Negara Islam oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi dan PM Najib? adakah Mufti sekadar bercakap tentang “perpaduan” tetapi tidak cuba menyelesaikan masalah yang sebesar ini yang mana kepakaran dan ilmu mereka dalam syara’ dan syariat?

  2. Lepas ni katak ni boleh dibuat umpan memancing.

  3. Salam 1Malaysia.

    Dah nasib bangsa kita.
    Perangai menghabiskan masa.
    Untuk perkara2 yang remeh temeh dan tak berfaedah.

    Bila kita kata kena banyak membaca.
    Suku2sakat, sekandaq, sebobo.
    Janganlah pula terasa.
    Kita minta, kita saran kepada semua Melayu.
    Semua Melayu maknanya semua Melayu lah.
    Supaya banyak membaca.
    Membaca buku yang baik2.

    Politik Melayu yang diterajui oleh PoliTIKUS.
    Perangai seperti lah tikus.
    Tak ubah tikus.
    Tak kiralah, Tikus Kampong ke, Tikus Kota ke.
    Tikus tetap tikus, walaupun berpolitik.
    Takkan sukusakat tak tahu.

    Banyak2lah membaca.
    Supaya boleh jadi pemikir.
    Menulis buku dan menaja idea.
    Membela bangsa.

    Tu lah setakat poli jadi Tikus, tak guna.

  4. Uish!!!!Cantiknya komen KeLiWoN ni.
    Kucing tak mau komen lagi lahh……
    Dah memadai dah tu….

    Cuma kita tunggu apa kata budak tadika ijau.

    • Salam Kucing Kota.

      Hang nak bodek KeLi, sampai masuk pun.
      Tak bagi salam.
      Ni, yang TGNA tak suka.
      Tu yang dia dah nak bersara.
      Coba tengok gambaq sebelah.
      Tak kesian ka.
      Dah letih.

      Komen KeLi lagu tu pun.
      Hang kata cantik.
      Cantik apa, cantik kat mana.
      Nak nilai pun, hang tak tahu.

      Tu lah, hang pun poliTIKUS jugak.
      Ropanya.

      • Salam bt,

        Cantik tang jiwa.
        Ni la yg dinamakan
        jiwa yg besaq…

        Bukannya berjiwa besaq
        tapi bila org. lain launch
        SCUD kita sekat.

        Org. naik mutu kita naik sekat.
        Jiwa ketinggalan kalau lagu tu.

        saja la habaq.

  5. komen KeLiWoN memang cantik
    tapi komen budak tadika haprak dan hampas

    • Hi.

      Inikah BO BO Ilmu.

  6. Munafikun,
    Suruh orang banyak membaca. Bila berhujah macam orang jahil.
    Berjuang atas landasan agama mana boleh terasa letih. Rasa sayang pada Allah swt tak meletihkan malahan amat bersemangat. Hanya munafikun sahaja yang terasa letih dan dia terasa letih akan perjuangan orang Islam sejati seperti Tok Guru Nik Aziz. Lupakan saja hajat dan niat jahat, wahai munafikun.
    AKU pasti TGNA akan berjuangan ke nafasnya yang terakhir demi menegakkan agama Allah swt. Tak usahlah kau bersusah hati, wahai munafikun @ budak tadika hijau.

    • salam Aku,

      Letih bagi org. yg jiwanya
      merasa kemanisan iman
      bagi mereka yg kurang
      membaca dan betul2
      memahami apa yg di bacanya.
      Bukannya mempunyai jiwa yg
      besar dgn byk membaca bertenaga
      tak rasa letih tetapi gebang saja
      yg lebih…

    • Salam 1Malaysia aka
      Salam TGNA suka.

      Kesian kat TGNA.
      Dahlah letih, lagi meletihkan.
      Dan lemahlah jiwa.

      Bila membaca tulisan AKU (Anak Kampong Ulu).
      Bukan sebarang Ulu.
      Ulu Kelate.

      Bila membaca tulisan Kucing Kota.
      Yang takut kat poliTIKUS.

      Memang betoi kata great chief.
      Kalau tidak, tidaklah dia great.
      Bukan sebarang great.
      great chief yang datang dari Bolivia.

      Bila kita berjuang untuk keagongan Islam.
      Maka jiwa kita terasa kemanisan iman perjuangan.

      Tetapi.
      Bila ada se BO BO, se SU KU, se SA KAT.
      Yang merapu, yang melalut.
      Maka hilanglah segala kemanisan itu.
      Jiwa rasa lesu.
      Jiwa rasa letih.

      Tu lah yang terjadi pada TGNA.

    • betul ke nak menegakkan agama Allah
      atau
      nak menegakkan kuasa komunis supaya lebih kukuh.

      • RUGI LA MAK ADIK KAPIAQ AUTAR BEGHANAK KAT ADIK KAPIAG NI SAMPAI KOYAK PUKI………. INGATKAN NAK JADI ORANG BEIK2 . BILA MAK BAPAK ADIK KAPIAG NI MAMPUIH, DIA MENINGGALKAN ANAK YANG SOLEH ATAIH MUKA BUMI BERDOA UNTUKNYA DALAM KUBUG.
        APALA JADAHNYA KALU TINGGAL ANAK PEEL NYA MACAM BEGHOK KULUM PELIAG…….. MAKIN SUSAH MAK BAPAK DALAM KUBUG.
        he he he
        gurauan yang ada iso 2000 untuk adik kapiag autar sambil mberi nasihat

  7. Yb. budak tadika ijau ni dari dia mola masuk N3 dlm, blog ni sampai sekarang dia belagak macam dia dipilih oleh semua bloggers sebagai tukang nilai. Blagak penentu KPI forumer.

    Apa jadah komen dan tulisan dia yang standard forumer ternama, haram tak nampak pun. paling tidak pun adala blog dia sendiri yang top dan meletup. Barula bole belagak tukang nilai.

    budak ni bila dia dok depan ceremin, dia nampak muka dia macam Pujangga Aristotel. Jiwa besag..tapi akai macam peelag.

    Komen pun macam jubog Sayfool. Tuu…pun nak berlagak…kan dia tengah cari jiwa dia yg hilang..
    Dia tengah sakit jiwa tuu..yg sebenagnya dia nak bagi tau kat kita.

    • KALU DAH AKIDAH TAK BETUI……… JADI LA PERANGAI MACABEGHOK KULUM PELIAQ.

      he he he

    • Salam KK

      budak-budak memang macam tu
      dia buat macam tu supaya diberi perhatian
      budak mengaji kat tadika sama jadi macam tu
      kalau dia ngaji kat PASTI
      insyallah mesti dia ceredik..

      beza antara PASTI & TADIKA

      • Budak-budak umnobn sahaja.
        Budak-budak umnobn yang kayakan cina & india
        Melayu difitnah,dipenjara,ditangkap dll.

        Siful punya belakang nanti sedekah pada cina atau india pula.
        Dasar umno kayakan cina india.

  8. 1. Majlis Maulid/Ta’lim Darul Murtadza pimpinan Habib Ali Zainal Abidin Alhamed : http://wp.me/piAx4-1go

    2. Taqwa Kepada Allah – Al Habib Umar Bin Salim Bin Hafidz : http://wp.me/piAx4-fn

    3. Merasakan nikmat membaca Al-Qur’an – Al-Habib Umar bin Muhammad Bin Hafidz : http://wp.me/piAx4-gb

    4. Cinta kepada Rasulullah SAW – : http://wp.me/piAx4-mj

    5. Menggapai Ridho Allah – Al-Habib Umar bin Muhammad bin Hafidz : http://wp.me/piAx4-uG

    6. Pendidik JIWA – Habib Umar Bin Hafiz : http://wp.me/piAx4-1gY

    7. Habib Umar bin Hafiz, Ulama Habaib Terkenal Masa Kini : http://wp.me/piAx4-oP

  9. AKIDAH HANG TU BETUI SANGAT KA, ENTAH2 HANG YANG SELALU KULUM PELIAQ

    • ADIK NIKI KAPIAQ…………..

      BAK LA HUJAH MAI YANG AKIDAH UMNOJAMBAN TU TU BETUI SABIK DOK AGUNG HUKUM LORD RIED TU……. INI TIDAK MAI NAK PROVOK JA.

      ABANG KELABU KIGHA ….KALU SECAWAN AYAQ KOPI MASUK SETITIK AYAQ KECING DAN TAKLEH NAK MINUM DAH…….. KALU PUAK JAMBAN JANGAN SETITIK…….. AYAQ KENCING 90% AYAQ KOPI 10% MASIH DIKIGHA AYAQ KOPI………. KALU LAGU TU…….. BABIPUN HANG BULIH MENTEKEDARAH….
      HANG TAKLIK JA DARURAT.

      “Kekufuran merupakan salah satu kezaliman yang dinyatakan oleh Allah dalam Al-Quran.
      Firman Allah;

      أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آَتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

      Maksudnya;
      “Apakah kamu tidak memperhatikan orang yang mendebat Ibrahim tentang Tuhannya (Allah) karena Allah telah memberikan kepada orang itu pemerintahan (kekuasaan). Ketika Ibrahim mengatakan: “Tuhanku ialah Yang menghidupkan dan mematikan,” orang itu berkata: “Saya dapat menghidupkan dan mematikan.” Ibrahim berkata: “Sesungguhnya Allah menerbitkan matahari dari timur, maka terbitkanlah dia dari barat,” lalu terdiamlah orang kafir itu; dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.”
      (Surah Al-Baqarah : 258)

  10. Yang hilang dan tak ada kemanisan jiwa mujahid….
    Yang merapu …
    Yang melalut …
    Yang lesu ….
    Yang letih ….
    Yang Bo Bo, se Su Ku, se Sa Kat ….
    ialah ‘cow’, munafikun @ budak tadika hijau.
    Sedih melihat “Melayu” seekoq ni ….

    • Hi.

      AKU dok MUNAFIKUN.
      Cantik nama.
      Nama yang budak tadika hijau bagi.

      Itu lah nama mu.

      • salam..
        salam 1msia BT sukee..

        BT punya la sibok nak komen
        salam pon dah tak bgi dah..
        kalut sngat ka..

      • Salam GUBIQ.

        Tu lah hang nie.
        Dok Kedah lanie.
        Dok nak hentam kita.
        Sampai tak perasan.

        Macam manalah nak bagi salam.
        Si AKU dok MUNAFIKUN tu.
        Tak bagi salam pon.
        Dia tu Islam kah.

        Setahu kita.
        Orang Islam tak munafikun orang lain.
        Dia suka sangat dengan munafikun.
        Kita bagi nama dia MUNAFIKUN lah.

        Kalau kata.
        AKU de MUNAFIKUN, commercial sangat.
        Jadi kita bagi.
        AKU dok MUNAFIKUN, biaq dia dok, dok.
        fikun, fikun.
        Dah suka sangat.

        Jangan tak tau.
        Alkatak pon boleh panjat pokok.

        Itu lah yang ter fikun, fikun.

  11. BUDAK TADIKA TU MELAYU KEE…

    ekekekekekekekekekkkk….

    • BARANGKALI ASLI……..JHEOA

      he he he

    • Hi ahmad albab.

      Bagi pening kepala kita saja.
      Nak bagi salam.
      Tak nak bagi salam.

      Tak payah bagi salam lah.
      Bukan semua Melayu tu Islam.
      Bukan semua Arab tu Islam.

      Sebab apa, albab tu.
      Bunyi semacam arab sesat saja.
      Seropa tahu satu bab saja.

      Ada katak yang boleh panjat pokok.
      Bukan satu jenis katak saja yang ada.

      Itu lah kena baca banyak2, banyak bab.

      • Salam 1Malaysia sama lah juga salam 1Israel.
        Umno juga anti Islam

        UMNOBN sahaja yang Islam
        Islam ala Israel

        Apa umno buat pada Islam?
        Buat masjid dalam air
        Cina juga yang Kaya

  12. Kat munafikun nak bagi salam buat apa …..
    bukan boleh dapat pahala ….
    dah sasau nampak …
    ha … ha … ha …


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: