Posted by: pinkturtle2 | Mac 26, 2010

Saya nasihatkan kepada rakyat semua, patuh kepada perlembagaan – MB Kelantan

Saya nasihatkan kepada rakyat semua, masa kekecohan ini supaya patuh kepada perlembagaan, jangan dengar A dengar B, tetapi ikut perlembagaan - MB Kelantan

Semua rakyat Mesti mematuhi undang-undang yang ditetapkan – MB Kelantan

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta semua rakyat mematuhi undang-undang yang ditetapkan dalam perlembagaan bagi menyelesaikan kemelut Istana Kelantan sekarang.

Beliau tidak mahu rakyat terikut-ikut dengan mana-mana-mana kumpulan dalam isu itu, tetapi mengikut apa yang dikehendaki oleh perlembagaan kerana kerajaan negeri mempunyai perlembagaan tubuhnya sendiri.

“Saya nasihatkan kepada rakyat semua, masa kekecohan ini supaya patuh kepada perlembagaan, jangan dengar A dengar B, tetapi ikut perlembagaan,” katanya. -BERNAMA


Responses

  1. salam,
    semua rakyat memang patuh kepada perlembagaan KECUALI
    mereka yang
    1.menderhaka kepada sultan,
    2.pernah mohon derhaka kepada sultan
    3.tidak mahu menerima institusi diraja.

    • SALAM MAKAN TAIK WAT KAPIAQ………..

      oleh kerana terlalu patuh ngan perlembagaan lord ried………
      baca nih…..

      Masih ingatkah lagi kenyataan-kenyataan berikut;

      “apa erti Negara Islam jika mundur”
      (Dato’ Abdullah Ahmad Badawi, 13 Nov 1999, berita Harian)

      “tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”
      (Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5 sep 1997, PWTC, perhimpunan Agung UMNO, Pita rakaman)

      “Hukum rejam kepada penzina adalah primitif”
      (Kenyataan Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad kepada wartawan, 3 Mac 1994 di Nilam puri, Kelantan, Pita rakaman)

      “Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?”
      (Ucapan Dato Seri Dr Mahathir Mohamad pada 3 mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, Pita rakaman)

      “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran islam”
      (Dato’ Seri Mahathir Mohamad, Ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 ogos 1994, Pita rakaman)

      • jalang tua lord rape
        pasai apa dok marah??? dok naik hantu???
        betui hang kata hukum hudud hampa memang baguh
        tengok di kelantan memang indah sekali hududnya
        dgn bandarnya yg kotor,
        si betina keluar bekerja si jantan
        dok umah hisab rokok daun, rasuah yg menjadi jadi di kalangan hudud hududnya
        dan kini di kedah hududnya lagi hebat
        membesarkan kandang babi, membiarkan pelancong hampir telanjang di Pulau Langkawi utk di nikmati oleh org tempatan
        yg menjalankan hudud..

      • yang hang dok habaq tu adalah puak2 jamban wat kija.
        di kelantanpun banyak jugak maksiat…… tapi depa suma orang umnojambantaik.

        ramai jugak spesis umno di kelantan ni…… depa la wat angkara.
        udah la kapiaq…….. pi kelik mak kapiaq nak tunjik puki

  2. kali ni aku setuju dengan Nik Aziz, tapi tolong bagi tau sama Nizar J. kat Perak. jagan jadi lok lak, orang lain buat tak boleh, tapi bila kena batang hidung sendiri boleh lah pulak.

    • RUGI LA MAK ADIK KAPIAQ DINO GMAIL BEGHANAK KAT ADIK KAPIAG NI SAMPAI KOYAK PUKI………. INGATKAN NAK JADI ORANG BEIK2 . BILA MAK BAPAK ADIK KAPIAG NI MAMPUIH, DIA MENINGGALKAN ANAK YANG SOLEH ATAIH MUKA BUMI BERDOA UNTUKNYA DALAM KUBUG.
      APALA JADAHNYA KALU TINGGAL ANAK PEEL NYA MACAM BEGHOK KULUM PELIAG…….. MAKIN SUSAH MAK BAPAK DALAM KUBUG
      .he he he
      gurauan yang ada iso 2000 untuk adik kapiag dino gmail sambil mberi nasihat

      Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir. – surah al-Maidah, 5

  3. Salam…kecuali satu lagi umnongok lantik sultan kelantan dibawah pokok ketapang….di bandar ketereh……oooo kalau umnongok buat tak darhaka….ingat rakyat mesia nie bodo kaa….50 dah bod.. kini cerdik dahhhh….

  4. apa si jalang tua ni dok meratuih lagi
    anjing kurap ni dok perasan ingat
    semua orang dok baca apa yg dia tulih
    orang tengok nama sj orang forward cepat
    cepat..takdak sapa pun nak baca tulisan tahap anjing kurap, pencacai makan gaji haram kerajaan, hina diri dia sendiri..
    sesiapa pun jgn peduli dgn anjing kurap ni
    biarkan dia meratuih macam jalang tua

    • AIK …….. LEMBUUUUUUUUUUUT JE BAHSA KAPIAQ NI.
      LUNAAAAAAAAAAK JE.

      NGATA KAT ABANG KELABU GUNA BAHSA KESAT………. SEPATAH HARAM ABANG KELABU TADAK DOK INGAT GUNA BAHSA2 LAGU TU….. KALU ADA PUN TERMAKI SABIK ADIK KAPIAQ DOK BAK PEEL BEGHOK KULUM PELIAQ.

      AGAKNYA MAK BAPAK AUTAR NI BELAKI MASA NAK WAT ADIK KAPIAQ NI TADAK BACA DOA BERSETUBUH. SABIK TU LA JADI LAGU TU.

      he he he
      abang kelabu bergurau sambil

  5. hehehhe
    lord rape……kena kencing

    • KALU KENCING PUN…….KAPIAQ TADAK BASUH LA

      he he he

  6. tuuuu dia..
    makin brtambah umat depa
    mcam2 dok mai..

    avatar ada
    dinosaur ada
    rempah cap kepala ikan pun ada

    dah boleh wat union nie

    lpas tu lantik dak todi ka
    jadi ketua
    tapi dak todi ka tak ngaku
    kata ahli jambantaik
    dia malu kot nak ngaku
    jangan la malu….

    senda gurau di petang hari….

  7. hehehe,,,betul ke!!! ada pernah tengok ka
    sampai org kencing pun hang belek
    ooo betul le anjing…

  8. nampak mcm si lord rape jalang tua
    dah tak boleh jawab…
    terpaksalah dia mencarut mak dia punya
    kesian kat mak dia dapat anak dok meratuih
    mencarut mak punya…
    tahap anjing kurap punya anak.
    hahaha

    • KAPIAQ NI BODO MACAM BATU PELIAQ LA……….

      KAPIAQ TAU TAK ……… SETIAP KALI KAPIAQ MAI……. ADA SAJA PEMBURU YANG ACU SENAPANG……. SAH MEMANG BETUI LA KAPIAQ NI
      IBARAT BABI MASUK KAMPUNG…… MISTI KENA KEPUNG PUNYA.
      KALU KAPIAQ NI BABI……. LEBIH BEIK KAPIAQ JANGAN MASUK KAMPUNG…….. KAPIAQ BULIH CARI MAKAN DALAM HUTAN…….
      TADAK SAPA YANG NAK TEMBAK. PI BLOG UMNOJAMBANTAIK TUH…
      KAN SELAMAT.

      he he he
      abang kelabu sedang bergurau ngan menatang adik kapiaq autar sambil nunjuk jalan yang benar

  9. Assalamualaikum semua….

    dibawah ini diperturunkan satu petikan riwayat untuk renungan bersama:

    ANJING-ANJING NERAKA

    Sabda Rasulullah S.A.W kepada Mu’adz, “Wahai Mu’adz, apabila di dalam amal perbuatanmu itu ada kekurangan :

    · Jagalah lisanmu supaya tidak terjatuh di dalam ghibah terhadap saudaramu/muslimin.
    · Bacalah Al-Qur’an
    · tanggunglah dosamu sendiri untukmu dan jangan engkau tanggungkan dosamu kepada orang lain.
    · Jangan engkau mensucikan dirimu dengan mencela orang lain.
    · Jangan engkau tinggikan dirimu sendiri di atas mereka.
    · Jangan engkau masukkan amal perbuatan dunia ke dalam amal perbuatan akhirat.
    · Jangan engkau menyombongkan diri pada kedudukanmu supaya orang takut kepada perangaimu yang tidak baik.
    · Jangan engkau membisikkan sesuatu sedang dekatmu ada orang lain.
    · Jangan engkau merasa tinggi dan mulia daripada orang lain.
    · Jangan engkau sakitkan hati orang dengan ucapan-ucapanmu.

    Nescaya di akhirat nanti, kamu akan dirobek-robek oleh anjing neraka. Firman Allah S.W.T. yang bermaksud, “Demi (bintang-bintang) yang berpindah dari satu buruj kepada buruj yang lain.”

    Sabda Rasulullah S.A.W., “Dia adalah anjing-anjing di dalam neraka yang akan merobek-robek daging orang (menyakiti hati) dengan lisannya, dan anjing itupun merobek serta menggigit tulangnya.”

    Kata Mu’adz, ” Ya Rasulullah, siapakah yang dapat bertahan terhadap keadaan seperti itu, dan siapa yang dapat terselamat daripadanya?”

    Sabda Rasulullah S.A.W., “Sesungguhnya hal itu mudah lagi ringan bagi orang yang telah dimudahkan serta diringankan oleh Allah S.W.T.”

  10. kata kata itu amat sesuai untuk lord rape!!!
    anjing anjing kurap,,,,,

  11. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Tok Guru weh.
    Demo2 tu tahu.
    Cuma demo2 buat tak kisah.
    Macam Aiman tak kisah.

    Dengan Tok Guru pon.
    Demo2 tak kasih.
    Tok Guru bersara lah.
    Sekurang2nya boleh berdakwah.
    Setidak2nya boleh menjaga maruah.

    Itulah Tok Guru baik sangat.

  12. Rakyat tak dak masalah tok guru weh… Hak bermasalahnya ialah Tengku A***. Tak kan tok guru tak tahu dan tak perasan.

    Nasihatlah sikit ko dio tu. Tok guru ni ambo anggap ketua kepada segala rakyat Kelate. Jange dok lok jadi kucar-kacir lah. Mungkar jga kalu kita tahu dia buat salah tapi diam diri buat tak tahu.. tak kena sake kalu lagu tu…

  13. patuh pada ajaran islam kan tok guru.. tul tak.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: