Posted by: pinkturtle2 | April 15, 2010

Roboh Kubur Keramat, Dua Terkorban… Rusuhan Di Jakarta

Demonstrators clash with police in Jakarta on April 14, 2010.  Bloody clashes broke out in Indonesia's capital between scores of  demonstrators and security forces over the demolition of a cemetery,  witnesses and officials said.

Demonstrators protest themselves with shields they seized from the  city's public order force during bloody clashes which broke out over the  demolition of a cemetery outside the Jakarta international container  port on April 14, 2010. Bloody clashes broke out in Indonesia's capital  between scores of demonstrators and security forces over the demolition  of a cemetery, witnesses and officials said.

Demonstrators throw stones during bloody clashes which broke out in  Jakarta over over the demolition of a cemetery outside the Jakarta  international container port on April 14, 2010. Security forces used  teargas and pepper bullets against demonstrators armed with machetes and  sticks in over two hours of clashes around the cemetery area.

Demonstrators hit a police vehicle with wooden sticks during bloody  clashes which broke out in Jakarta over over the demolition of a  cemetery outside the Jakarta international container port on April 14,  2010. Security forces used teargas and pepper bullets against  demonstrators armed with machetes and sticks in over two hours of  clashes around the cemetery area.

Demonstrators throw stones towards police during bloody clashes  which broke out in Jakarta over over the demolition of a cemetery  outside the Jakarta international container port on April 14, 2010.  Security forces used teargas and pepper bullets against demonstrators  armed with machetes and sticks in over two hours of clashes around the  cemetery area.

Police fire tear gas during bloody clashes which broke out in  Jakarta over over the demolition of a cemetery outside the Jakarta  international container port on April 14, 2010. Security forces used  teargas and pepper bullets against demonstrators armed with machetes and  sticks in over two hours of clashes around the cemetery area.

Demonstrator throws a petrol bomb during bloody clashes which broke  out in Jakarta over over the demolition of a cemetery outside the  Jakarta international container port on April 14, 2010. Security forces  used teargas and pepper bullets against demonstrators armed with  machetes and sticks in over two hours of clashes around the cemetery  area.

Residents look at a police van in fire after some 70 police  vehicles were torched by demonstrators during clashes with police near a  cemetery outside Jakarta's international port on April 14, 2010. Two  people were killed and dozens injured in bloody clashes between security  forces and people protesting at  the bulldozing of a cemetery  containing the remains of a Muslim scholar. Police fired tear gas,  pepper bullets and water cannon to disperse dozens of men armed with  machetes and sticks in clashes that lasted all day, witnesses said. It  left international port area looking like a war zone, with blood-stained  streets and burning police vehicles sending black smoke into the sky.

Looters damaged burnt vehicles while a police water canon truck is  in fire after some 70 police vehicles were torched by demonstrators  during clashes with police near a cemetery outside Jakarta's  international port on April 14, 2010. Two people were killed and dozens  injured in bloody clashes between security forces and people protesting  at  the bulldozing of a cemetery containing the remains of a Muslim  scholar. Police fired tear gas, pepper bullets and water cannon to  disperse dozens of men armed with machetes and sticks in clashes that  lasted all day, witnesses said. It left international port area looking  like a war zone, with blood-stained streets and burning police vehicles  sending black smoke into the sky.

Indonesian police try to help their injured colleague during bloody  clashes which broke out in Jakarta over over the demolition of a  cemetery outside the Jakarta international container port on April 14,  2010. Security forces used teargas and pepper bullets against  demonstrators armed with machetes and sticks in over two hours of  clashes around the cemetery area.

An  injured policeman is pushed on a stretcher following clashes between  security forces and demonstrators in Jakarta on April 14, 2010. Bloody  clashes broke out in Indonesia's capital between scores of demonstrators  and security forces over the demolition of a cemetery, witnesses and  officials said.

Police and demonstrators throw stones at each other during bloody  clashes which broke out over the demolition of a cemetery outside the  Jakarta international container port on April 14, 2010. Bloody clashes  broke out in Indonesia's capital between scores of demonstrators and  security forces over the demolition of a cemetery, witnesses and  officials said.

An  injured demonstrator is manhandled by policemen following clashes  between security forces and demonstrators in Jakarta on April 14, 2010.  Bloody clashes broke out in Indonesia's capital between scores of  demonstrators and security forces over the demolition of a cemetery,  witnesses and officials said.

A  demonstrator (C) protects himself with a shield seized from the city's  public order force during bloody clashes which broke out over the  demolition of a cemetery outside the Jakarta international container  port on April 14, 2010. Bloody clashes broke out in Indonesia's capital  between scores of demonstrators and security forces over the demolition  of a cemetery, witnesses and officials said.

Demonstrators damage and burn vehicles belonging to the city's  public order force during bloody clashes which broke out in Jakarta over  over the demolition of a cemetery outside the Jakarta international  container port on April 14, 2010. Security forces used teargas and  pepper bullets against demonstrators armed with machetes and sticks in  over two hours of clashes around the cemetery area.

Protesters beat a municipal police officer during a clash in  Jakarta, Indonesia, Wednesday, April 14, 2010. A protest over a historic  tomb on government land in the Indonesian capital turned bloody  Wednesday, with nearly a hundred wounded in clashes between riot police  and hundreds of demonstrators armed with machetes and sticks. The  protesters believed city officials were trying to remove the tomb of an  Arab cleric who helped spread Islam in North Jakarta in the 18th  century.

An  injured demonstrator is manhandled by policemen following clashes  between security forces and demonstrators in Jakarta on April 14, 2010.  Bloody clashes broke out in Indonesia's capital between scores of  demonstrators and security forces over the demolition of a cemetery,  witnesses and officials said.

A  police water cannon truck spray water to disperse rock-throwing  protesters during a clash in Jakarta, Indonesia, Wednesday, April 14,  2010. A protest over a historic tomb on government land in the  Indonesian capital turned bloody Wednesday, with 90 wounded in clashes  between riot police and hundreds of demonstrators armed with machetes  and sticks. The protesters believed city officials were trying to remove  the tomb of an Arab cleric who helped spread Islam in North Jakarta in  the 18th century.

An  Indonesian protester beats a municipal police officer during a clash in  Jakarta, Indonesia, Wednesday, April 14, 2010. A protest over a  historic tomb on government land in the Indonesian capital turned bloody  Wednesday, with 90 wounded in clashes between riot police and hundreds  of demonstrators armed with machetes and sticks. The protesters believed  city officials were trying to remove the tomb of an Arab cleric who  helped spread Islam in North Jakarta in the 18th century.

Protesters beat a municipal police officer during a clash in  Jakarta, Indonesia, Wednesday, April 14, 2010. A protest over a historic  tomb on government land in the Indonesian capital turned bloody  Wednesday, with nearly a hundred wounded in clashes between riot police  and hundreds of demonstrators armed with machetes and sticks. The  protesters believed city officials were trying to remove the tomb of an  Arab cleric who helped spread Islam in North Jakarta in the 18th  century.

Dua terbunuh, 25 cedera dalam operasi roboh kubur

Sebanyak dua orang terbunuh, manakala 25 lagi cedera apabila anggota penguat kuasa Dewan Bandar Raya Jakarta Utara bertempur dengan penduduk di sini hari ini.

Kejadian itu berlaku pada kira-kira pukul 11.30 pagi ketika anggota penguat kuasa berkenaan menggunakan jentera berat bagi merobohkan kubur Mbah Priok atau Habib Hasan Muhammad al Haddad di Koja, utara Jakarta yang dianggap sebagai keramat oleh penduduk setempat.

Mereka yang terbunuh ialah seorang penduduk awam dan seorang anggota penguat kuasa.

Pasukan penguatkuasa menggunakan gas pemedih mata dan meriam air untuk mengusir penduduk bagi membolehkan kerja-kerja merobohkan kubur diteruskan tetapi ditentang oleh penduduk yang bersenjata parang dan batu.

Dua orang wakil rakyat yang cuba menjadi orang tengah bagi meleraikan pergaduhan itu turut cedera ringan terkena batu yang dibaling penduduk.

Seorang penduduk yang dikenali sebagai Salim ketika ditemui berkata, beliau bersama berpuluh-puluh penduduk kebanyakannya remaja melawan pihak penguat kuasa yang mahu merobohkan kubur yang dianggap sebagai keramat oleh penduduk setempat.

“Kami sering beribadat dan mengaji di kubur ini, tiba-tiba ada pihak yang mahu merobohkannya. Tentulah kami marah dan terpaksa mempertahankan diri dengan senjata apa sahaja yang ada,” katanya.

Seorang wakil rakyat, Andika pula berkata, beliau cedera di kepala akibat diserang oleh anggota penguat kuasa.

“Serangan dilakukan secara tiba-tiba ketika perbincangan masih berjalan dengan penduduk,” katanya.

Jurucakap Dewan Bandar Raya Jakarta, Cucu Ahmad Kurnia berkata, seorang anggota penguat kuasa cedera parah di perut akibat ditikam dengan senjata tajam.

Menurut beliau, kejadian itu berpunca daripada salah faham kerana pihak berkuasa tempatan bukan mahu merobohkan kubur berkenaan, sebaliknya mahu memperindahkan kawasan berkenaan.

“Kita sama sekali tidak akan membongkar kubur Mbah Priok, bahkan menyentuh pun tidak. Justeru nanti luasnya akan kita tambah, yang sekarang 20 meter persegi menjadi 100 meter persegi,” katanya.

Cucu berkata, pihaknya sedar makam berkenaan mempunyai nilai sejarah yang sangat besar bagi masyarakat di sekitar Tanjung Priok. – Utusan


Responses

  1. ape yg terjadi adalah disebabkan kerakusan manusia membuat keputusan.yg berkuasa hya mahu menunjukkan kuasa mereka.apa kesudahanya?rakyat yg menderita.mereka yg memberi arahan duduk sahaja di dlm pejabat ber aircondition.pegawai yg diarahkan serta rakyat berbunuhan sesama sendiri.

  2. Nih lagi satu khurafat yang tak terdaya nak dibasmi oleh kerajaan Bambang Susilo di Indonesia.

    Di Indonesia ini telalu banyak muslim yang percaya kepada khurafat dan perkara2 mistik.
    Bekas presiden allahyarham Gus Dur juga pengamal kepada perkara2 mistik, tentu saja rakyatnya juga mengambil teladan berlomba lomba mencari kehebatan melalui mistik, lantas ramailah dikalangan mereka ini menjadi pengamal ilmu paranormal.

    Mengamal ilmu paranormal, bisa menjadikan pengamalnya mudah dapat uang ongkos sara hidup, buat belanja harian untuk keluarga lagi, bahkan ada yang bisa pakai mobil.

    kalau ngak percaya, cobak tanyaien sama beberapa orang bapak2 menteri dan tokoh politik Umno dari malaysia yang sering berulang alik ke Indonesia bertemu tokoh2 paranormal yang dikira kononnya bisa bantu kasi menang setiap menjelang PRU.

    Tidak kurang juga di Malaysia yang juga masih ada pemuja khurafat dan pengamal ilmu paranormal, cumanya pengamal paranormal dari Indonesia dikatakan punya tingkat makam yang kononnya lebih hebat dari yang di Malaysia.

    Jadik! Yang meyuruh para pembantah menyerang bapak2 polisi yang terkorban dan pembantah yang dikorbankan itu, kalau disiasat hingga kepangkalnya, bukannya mustaa..hil yang mengarah kan pembantah itu, datanganya dari pengamal2 ilmu paranormal.

    Gilak ya! bilak yang kononnya sudah beriman dengan Islam, tapik masih percaya dengan khurafat kuburan yang dikatakan keramat!.

    Kalau ia benar ein dikatakan kuburan itu keramat. kenapa misti mau dipertahankan kuburan itu ya..!
    Kan lebih senang biar aja deh kuburan itu mempertahankan dirinya. Kan ianya keramat?.

    Dari pasantren manak ya!? para pembatah ini?.

    • Salam Kucing Kota.

      Kang hang tak tau.
      Ini dunia lah.
      Mesti ada berbagai, bagai.
      Kalau tidak.
      Mana bisa di panggil dunia.

      Allah pon sedia dua tempat.
      Syurga dan neraka.
      Mesti kena diisi.
      Isi, kena isi.
      Penuh, tak penuh, lain cerita.

      Janganlah hang dok ambik pusing sangat.
      Baik hang sibok tentang Hulu Selangoq.
      Naik bendera kah.
      Pasang banting kah.

      Tapi, jangan lupa warna logo kita.
      Hijau dan putih, yang TGNA suka.

      Sekadaq nak beri salam kat hang lah.

  3. salam bt………

    hang ni tak sporting langsung….memba nak ngobrol pasai khurafat di indon pun hang tenyeh……..
    mestilah dia tulih pasai khurafat ……..
    yg posting di ataih tu pasai khurafat laa……..bukan pasai ulu selangoq…………
    kk dah tulih pasai ulu selangoq……hang balaih laa komen tu kalau rajin………
    hang jangn dok buat siru laaaaaa bt…………

    indon memang panas dengan adegan khurafat ni…
    wali songo……
    pateh karma wijaya…….
    kutukan dewata……….
    chandi borobodur …………..
    ancak bali…………..
    si pitung bertukaq jadi ayam jantan…..nasib baik depa tak semeleh……….
    mak nenek lampir…..ini semua cerita mistik….ilmu hitam……..dukun beranak ………

    kat mesia ni banyak jugak khurafat yg terang lagi bersuluh……..
    hanya grombolan yg boleh memerintah……..
    lain puak tidak yaa……..
    kan itu jugak namanya khurafat dong!!!!……….
    ini tidak bisa diteruskan……..

    kalau ini dipercayain………syirik jadinya dong……
    hang bukan ijau putih ………hang karat biru……
    jngn dok main wayang laa kat sini……….

    anak kedak dlm bubu…….
    budak-budak senang ditipu……….he he he

    • Salam nasik kandaq.

      Hang pon seropa.
      Tulis panjang2 pasai indon.
      Apa yang hang dok syok sangat, kat depa.
      Hang jaga sukusakat hang.
      Cukup lah.

      Hang ingat.
      Depa dok kisah kat hang, ka.
      Depa tau pun tidak.
      Tentang kandaq nasik dan nasik kandaq.

      Orang kita, saja yang dok sibuk2.
      Dengan depa.
      Depa tak kisah.
      Tak kisah langsung.

      Sekarang.
      Tentang Hulu Selangoq.
      Hang pulak tak kisah.
      Hang marah kat Zaid, kah.

      Tapi, jangan.
      Kita nak hang naikkan bendera warna logo kita.
      Kalau hang tak naik.
      Kita tak marah.
      TGNA nanti marah.

      Sekadaq hang kena takutlah kat dia.

  4. ni bukan masalah kurafat njing ,tapi ini masalah hak yang di cerobohi semena2 oleh pengguasa,tapi dari gaya bahasa mu menulis aku rasa kamu bukan muslim tapi seorang kafir,dan kamu coba memcah belah kami.dasar anjing memang anjing….anjing kristen.

  5. Biarkan….biarkan….si luncai terjun bersama2 labunya….

  6. Wahai saudara muslim AKU,
    Khurafat tu kan syirik. Dosa syirik tu kan dosa yang tidak diampuni Allah swt kerana kita menduakanNya. Sebagai penguasa, sudah pasti perkara macam harus dilarang. Kalau kita sokong orang yang menegakkan khurafat, sudah tentu kita pun terkena bahangnya.
    AKU merayu pada saudara AKU, jangan sekali-kali menyokong orang yang cuba maupun menegakkan khurafat. Kalau orang kristian menentang khurafat, kenapakah harus kita menentang tindakan depa tu? Jangan jadi manusia yang tidak berakal dan tidak mahu menggunakan akal untuk berfikir secara waras. Penentangan kita biarlah berasas dan berlandaskan nas-nas dan hukum agama kita. Insyaallah, kita sebagai MUSLIM akan menjadi insan yang disegani kawan dan lawan. Jangan jadi macam ….. hang tahu maksud AKU.

  7. salam semua….demikian tauladan untuk semua… sebener2 pemerintah adalah rakyat…yg berhak atas tanah ibunda.MOga pemerintah sering mendekati rakyat agar kekeliruan sebegini dapat di elakkan.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: