Posted by: pinkturtle2 | April 19, 2010

Zaid strikes back at BN’s character attack


Responses

  1. salam………..

    syabbas zaid………
    u r transparent……

    lihat saidina umar al-khattab……..
    apa yg dia tak buat semasa dia jahiliah dulu????…
    macam-macam dia buat…..
    bila hidayah datang…….umar terlalu ikhlas dlm perjuangan Islam……..dia menjadi gandingan yg mantap kepada Rasulullah sendiri……..

    aku bukan nak samakan zaid dlm cerita umar ni……..tetapi fikrah kita hendaklah ke sana…….menjadikan satu sempadan dengan kisah-kisah besar begitu………

    jadi zaid ni aku rasa dah sedari kesilapan dia dlm grombolan dulu……so n so………kita kena bantu dia……..

    kalau manusia belajaq dari sejarah dan ikhlas dlm menilai seseorang…..menilai kepimpinan….menilai wibawa……..maka tidak adalah suasana pandemonium yg begitu teruk melanda d HS sekarang ini………..

    so zaid………u r just in the right track 2 strike back to those kamjatun…………..he he he

    • Salam nasik kandaq.

      Hang nasik kandaq, kena jaga.
      Jangan dok puji lebih, lebih.
      Jangan dok tambah, tambah.
      Kalau nasik, bolehlah tambah.

      Kita risau.
      Si Zaid ni ada sejarah.
      Nanti Si Zaid ni, melopat pulak.
      Maka.
      MelePASlah lagi.

      Kita jugak, kesian kat bang kita tu.
      Sorang, sorang.
      Tinggalkan dia.
      Di mana silap.
      Di mana tak kena.
      Tak tau lah.

      Sekadaq hantu pon tak tau.

    • nak buat lagu mana,,
      dah calon ampa kaki botol…

      • NI SEKOQ ANJIN AMENO DOK MAI JAJA BARANG TADAK LAKU LA.
        IDEA KAPIAQ TU LAKU KALU KAPIAQ JAJA KAT PUAK2 KAPIAQ HANG LA.

        NGAKU ISLAM SABIK TAK MAKAN BABI JE. CUBA BAK MAI HUJAH UMNOJAMBANTAIK TU MEMPERJUANGKAN HUKUM ALLAH. INI MAI2 DOK KATA
        DAP TADAK MAU HUDUD. HANG TU SEBENAQ TAK MAU HUDUD SABIK TU AKU KATA HANG KAPIAQ.

        TERIMA HAKIKAT…… HANG TU KAPIAQ WALAUPUN TADA MAKAN BABI.
        MAK BAPAK HANG TAK TAW LA, MAKAN KE TAK.

        he he he
        abang kelabu bergurau ngan anjin umno sambil nasihat

      • Kaki botol pun dia orang Islam. Orang berugama Islam. kalau dia minum itu antara dia dengan TUhan.

        UBN sokong orang kafir. Sanggup Julang orang Kafir diatas bahu. Memang dasar UBn sokong orang kafir macam sokong Zionis.

        Jangan pendek akal sangat walaupun dah sokong zionis. Zionis itu Yahudi. yahudi itu anti Islam. Ubn kawan dengan yahudi. Ni apa cerita?.

  2. UBN Zionis suka ambil cerita lama dan dah lapuk untuk serang PKR.
    Isu dah tandus. Modal ubn pun dah habis. Sebab itu berkawan dengan ZIONIs pula. nak cari modal untuk menjatuhkan orang Islam.

    UBN pilih orang India. Nama adaslah sedikit melayu (Kamal). Orang UBN ingat mamat india ini melayu.

    Serkarang ni di Hulu sel cukup banyak duit ditabur oleh UBN zionis.

    menteri yang tidak pernah datang pun sampai di sini. Guna segala jentera kerajaan untuk berkempen. Nampak ZIONIS sangat UBN ni di sini.

    teruskan UBN dengan Zionis anda

  3. Kejujuran dalam memperakui kesilapan lama adalah satu hal yang tiada pada setengah kesanggupan manusia.Benar dan amat benar pada sebahagian sahabat Nabi pada masa silam sebelum mendapat pertunjuk hidayah,ada dikalangan mereka yang telah membunuh anak nya(menanam secara hidup2).Namun itu bukan halangan untuk mereka jadi hamba Allah yang bertaqwa.Kisah Zaid itu(minum arak) adalah kisah lama,hanya manusia yang tak beriman waras yang ingin membangkitkan hal itu.

  4. senang jer lah cakap org org pakatan pak janggut yg lebih munafik dari lim kit siang…tiket syurga depa jual habeh sebab depa ingat ISLAM tu depa punya…kalau beginilah mentality yg anuar dok acukan pada org org PAS maka tak lama lah PAS itu lingkup mcm PKR jugak….tak yah lah dok tayang muko nik aziz menangis lagi lepas ni…kena tayang poster besar besar zaid brahim tengah bersujud insaf dgn tangisan tapi kat riuba letak botol whisky bro!!!!

    • mulut mu busuk kepalamu kepala butuh otakmu otak abulahab lebih baik mu diam, mengalahkan abu jahal baghal.

  5. Bismillah

    POLITIK BERAKHLAK MULIA

    Membaca dan mendengar apa yang tersirat mengenai haq dan bathil ; dosa dan pahala, perwira dan pembelot ; peribadi yang bersih dan kotor yang banyak disuarakan oleh UMNO-BN memberikan gambaran bahawa UMNO sedang menuju jalan “BARU” ke “SYURGA”.

    Bermula daripada tertendangnya DSA dari UMNO, faktor utama ialah nilali “moral”. Banyak kali Mahathir menghujah sebab. Baca dalam semua akhbar perdana dan segala media massa. Demikian, maka MAHATHIR dengan sedniri , begitu cerdik telah “menjadikan” dirinya sebagai seorang pemimpin politik “moralist”. dan UMNO [diikuti oleh BN berasaskan “moral philosophy” yang hebat].

    Begitu insafnya UMNO sekarang, pemimpin terutamanya, kembali kepada maruah diri yang berakhlak mulia. Maka untuk menuju jalan-raya kepada KENABIAN dan KETUHANAN, perlu sekali pakai “cermin” dan bacalah buku bab mengenai “falsafah cermin” diri yang terdapat dalam banyak buku tassawuf berbahasa Melayu/Indonesia dan juga Inggeris selain daripada bahasa Arab.
    SEMOGA PEJUANGAN DAN SEMUA ORANG UMNO berada dalam keadaan bersih dan berakhlak mulai. UMNO akan menjadi contoh bagi MELAYU-ISLAM dunia Islam. Amin. ~ahmad~ APRIL 19, 2010.

    • Berjunag untuk Yahudi ZIONIS boleh la. Berjuang untuk Islam eleek.

      dunia kutuk Malaysia berkerjasama dengan Yahudi Zionis yang membunuh ramai umat Islam.

      Gas petronas dihentikan untuk Iran. Dah jelas ikut telunjuk YAHUDI. Faham tak?

      oRANG MELAYU iSLAM DITUDUH BERMACAM-MACAM

      Yahudi anti Islam. UMNO kawan degan Israel Zionis.
      Zionis anti Islam. Umno nak bantu Islam?

      Cuba renung dengan bijak, kearah mana yang dikatakan contoh untuk dunia islam.

  6. Begitu insafnya UMNO sekarang, pemimpin terutamanya, kembali kepada maruah diri yang berakhlak mulia…

    yalah tu, rasuah tak sudah2.

  7. Zaid: Saya rela dikutuk untuk membela rakyat http://j.mp/9XYo0x

  8. Ish! Ish! Ish..Umno nak kembali kejalan yang benar. Umno akan lebih memperjuangkan kebenaran Islam dari Pas… Umno akan Insaf….tengok!! dah batal dah kontrak dengan Apco…

    Datuk Sri Najib dan isteri dah tobat dah.. dah gi Mekah..

    Sekarang dok dakwah Obama masuk Islam..
    nak jadikan Jepun Negara Islam…

    Nak jadi juara bela Baghdad…
    Nak bela Iran…
    Nak menuntut hak rakyat Palastine…

    Dah Insaf!! dah insaf!! dah ni…tak tau ka…?
    mai laaa… kembali bersama Umno..

    • nAJIB DAN ROSMAH DAH BERTAUBAT?

      Nak tolong orang Islam ke?

      jauh sekali UBN nak tolong Islam. Walaupun APCO telah dibatalkan bermakna Yahudi dah dapat segala rahsia-rahsia negara.

      Sultan Perak bertitah ada orang jual negara. Siapa?
      UMNOBN la.

      kenapa sultan tidak menaggil mengadap ubn?. Fulus oiiiii. semua orang pun mahu. tapi jangan gadai maruah ISLAM.

  9. aku pemerhati

  10. aku dulu meman jahil.. aku dok kaji pasai apo depo sume dok gadoh..kata sama2 islam..bila aku dok perhati ada dua puak parti terbesar kat malaysia ni..ni dulu punya cita..ni..aku nk bagi tau..kat hanpa sume la..satu parti ni dia kata dia parti islam.tapi x nampak mcm islam pum..dia semua juara..siap, bagfi lesen lagi ckp je nak buka apa.kilang arak.pelacuran.judi.apa saja alquran bagi tau..semua dia langgar patut la yg parti satu lagi ni berani kata kafir..rupa nya pemerintahan cara kafir..dah betulah tu..yg parti kedua ni meman dia bnyak kelemahan dlm segi kewangan ni nama pun pembakang..tapi perjuagan diorg ni betul2 istikomah..x ada lompat2 ni..rupanya diorg ni berpegang dgn alquran..al sunnah.ini la yg kita mau..ini kan janji nabi s.w.t sblum dia wafat..jadi aku cuma pemerhati..sekian…jgn mara,,nati aku contineu lg..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: