Posted by: pinkturtle2 | April 23, 2010

Heret Anwar ke JK Hak, MP keluar dewan

Advertisements

Responses

  1. Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
    Kalu dok pikiag sepintaih lalu gamaknya ramai dok anggap tajuk artikel ini ‘melampau’. Tapi yang paling penting pada Abang Kelabu sabik dok pikiag mende2 yang ada kena mengene ngan akidah
    Selama ini orang Melayu yang beragama Islam dok pikiag jika lahir sebagai Muslim, mati pun nanti sebagai seorang Muslim dan teghuih ke Syurga kelak.
    Hujah ini kalu luaran mungkin lagu tu sabik masyarakat Islam hanya pikiag seseorang itu boleh jadi kapiag bila depa sembah berhala sahaja. Hak ni la diajag di sekolah agama kerajaan. Sembah mende selain Allah disebut Syirik Jali.
    Maha Suci Allah daripada dipersekutukan.
    Selama ni masyarakat Islam tak peghenah diajag tentang ‘Perkara-Perkara Yang Boleh Membatalkan ‘Aqidah Islam’ kecuali bagi mereka yang menuntut di Sekolah Agama Rakyat dan juga di institusi pondok.
    P & P di SAR dan institusi pondok ini lebih joh ke dalam. Pelajag-pelajag yang ‘graduate’ dari institusi ini biasanya akan menjadi penyokong dan kebanyakannya teghuih‘terjun’ ke dalam perjuangan Islam. Ada di antaranya menjadi Ulama’ yang berani dan disegani.
    Hak ni la ditakuti oleh musuh Islam seperti UMNOJAMBANTAIK dan pemimpinnya. Kita tak lupa haih ngan tindakan Madiag menarik balik peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat masa menjadi PM dulu. Fikiag la sendiri, lagu mana seorang yang mengaku Islam tetapi dia sendiri bertindak menghapuskan Sistem Pendidikan Islam untuk rakyatnya.
    Lagu ni la Presiden Mesir, Hosni Mubarak Laknatullah yang tidak mahu bukak border bagi nak wat masuk bantuan kemanusiaan sampai ke Gaza baghu ni. Lagu ni jugak peel perangai Raja Jordan, Raja Abdullah yang bimbang ngan kejayaan Revolusi Islam Iran, kebangkitan Islam di Lubnan dan kejayaan Hamas merintah Palestin. Dia sendiri berkempen ngan pemimpin Liga Arab agag amik tindakan kat gerakan Islam yang bangkit. Si Raja Puaka dan Bangsat dari Jordan ini sangat bimbang jika Islam kembali berkuasa di dunia dan memberikan ancaman terhadap Amerika dan Israel.
    Jenih apa la maknusia Islam lagu ni ? Ngaku Islam tetapidepa la sebenagnya jadi talibarut Yahudi Zionis dan Nasrani.
    Benag ka Pimpinan UMNOJAMBANTAIK Ini Kapiag Walau Masih Bersolat ?
    Abang Kelabu mulakan ngan Hujah Al-Qur’an. Dalam Surah Al-Ana’am (6) : ayat 159
    إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ
    Ghertinya : Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu) dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Dia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
    Arwah Prof Hamka menafsirkan ayat ini sebagai “Apabila ada keyakinan bahawa ada sistem lein yang lebih beik daripada sistem Islam, maka kapiag lah orang itu walaupun masih sembahyang.”
    Hujah 1 : Pimpinan UMNOJAMBANTAIK telah merintah negara lebih setengah abad. Sejak dari awal pemerintahan sampai lani, undeng2 yang dok pakai ialah undeng2 ciptaan manusia iaitu Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu yang didraf oleh Suruhanjaya Reid British. Bahasa mudahnya undang-undang sekular agama suku politik suku
    Persoalannya, awaaaat pimpinan UMNOJAMBANTAIK tadak peghenah berusaha untuk menukag Perlembagaan ciptaan British ini kepada Perlembagaan Al-Qur’an ? Buleh ka diterima alasan depa yang mengatakan bahawa Al-Qur’an takleh dilaksanakan sabik Malaysia terdiri daripada masyarakat majmuk ? ATAU
    Hujah 2 : Pemimpin UMNOJAMBANTAIK sendiri lebih yakin bahawa undeng2 sedia ada (Perlembagaan Malaysia) ini lebih beik dan sesuai daripada Undang-Undang Allah (Al-Qur’an).
    Hujah 3 : UMNOJAMBANTAIK itu sendiri disahkan olehg Gemulah Tunku Abd.Rahman sebagai sebuah parti kebangsaaan (‘asobiyyah) yang berfahaman sekular. Jelas bahawa pemimpin UMNOJAMBANTAIK itu sendiri berfahaman sekular yang sesat ini.
    Apakah Hukum Jika Seseorang Islam Itu Berfahaman Sekular ?
    Syeikh Mustafa Sabri, seorang Ulama’ masyhur yang idup (1869 – 1954) di zaman Pemerintahan Khalifah Uthmaniyyah dan pernah menjawat jawatan Mufti dalam Kerajaan Islam Turki Uthmaniyyah pernah mengeluarkan fatwa berhubung dengan Sekularisma ini.
    Fatwanya : “Jalan paling mudah menjadi KAPIAG apabila memisahkan agama dengan politik.”
    Para pembaca yang budiman, anda pikiag la sendiri. Wat penilaian yang jujug lagu mana kedudukan ‘aqidah puak pimpinan UMNOJAMBANTAIK yang sedang bermaharajalela lani.
    Tengok la apa dah jadi dalam negara. Lagu mana buleh berlaku kes 250 ribu umat Islam yang MURTAD dalam negara ini. Statistik ini disahkan sendiri oleh Jabatan Pendaftaran Negara.
    Kes murtad Nur Aisyah (anak Hj Bukhari) merupakan satu kes yang menunjukkan betapa gagalnya sistem yang ada dalam negara.Lagu mana sorang anak gadis yang mendapat didikan Islam yang sempurna dari ibubapanya, hafaz Surah Yasin dan As-Sajdah, memiliki kelulusan agama sehingga peringkat 4 Thanawi boleh murtad ???
    Pikiag la tang mana silapnya.
    Jazakallah.

  2. salam….

    baguih kelabu…. kot2 depa baca…
    jadi la…

    • he he he
      saja nak gurau ngan puak ANJINNNNNN

  3. Salam..
    salam 1mesia1israil Beer Ennd suka..

    amenoo dah ketandusan idea ka
    ka depa takut melihat pengaruh anuat
    adakah dengan mngheret ke JK Hak
    dapat menutup mulutnya
    rasa2nya tidak…

    setiap manusia dikurniakan akal fikiran
    kalau kita tak menggunakannya
    makna kata taraf kita
    sama saja dengan haiwan2 yg ada kat bumi nie

    untuk pngundi ulu slngor
    gunakanlah akal fikiran anda
    secara waras
    jngan jadi sprti lembu dicucuk idung

    hak ditangan anda
    gunakanlah untuk kebaikan..

    skadaq mahu pngundi P094 jadi pandai….

  4. salam..

    Tanya sat kat Zaid pasai nk laksanakan hukum Hudud kat Malaysia, aku teringin nak dengaq apa jawapan dia..??
    PAS SOKONG ZAID….TAKEBEER..
    haha

    • ANJIN……. ANJINNNNNN

      APSAL PULAK NAK NANYA KAT ZAID NIE………
      PATUT ADIK KAPIAQ HABAQ TEGHUIH HANG SOKONG TAK HUDUD?
      PASAIPA ADIK KAPIAQ PON NGAKU ISLAM. TOSAH DOK PONG PANG PONG PANG KAT ZAID LA.

      KITA TANYA ADIK KAPIAQ……… PASAIPA NAK SUH ZAID JAWAB. GILA LA ADIK KAPIAQ NIE.

      he he he
      gurau ngan ANJINNNNNNNNNNNNNN

  5. Salam…
    salam 1mesia1israil jibmah suke…

    pelik sungguh dunia nie
    tiba2 ja org jmban taik
    bercerita pasai Hudud
    dah habis idea ka…

    • salam…
      pas for all = israel for all
      aku rasa klau baca betul2 tak ade pulak yg sokong hudud
      pun kat atas tu..
      susah betul sifat memutar belit kenyataan dah berjangkit
      drp pemimpin tertinggi hinggalah kpd penyokong haprak
      suka sangat putar belit…tak faham bahasa malaysia agaknya
      patutlah menyokong membabi buta.
      penulis kat atas tak sebut pun dia sokong hudud..

      ennadaaa…tambi!!!!!

      • tambi….
        tanya sama zaid saja da…..
        bukan cerita pasal hudud…
        mau cerita sekali pun kenapa??? tak boleh ka???
        itu hudud milik pas ka??? aiyoo…tambi

      • Demi untuk menjaga india dan cina. Ubn sanggup ketepikan rang melayu. Kami penduduk Hulu selangor tidak akan mengizin orang India mewakili kami. kami Majoritnya orang Melayu.

        Wahai puak-puak zionis 1malaysia. Kepentingan Cina dan India dijaga tetapi Melayu diketepikan.

        Dai macahaa kasi makan itu zionis 1Malaysia kari biawak.

      • Salam
        salam 1mesia1israil avatar suka..

        hang nie avatar
        hang baca la betoi2 aku tulis apa
        ada aku tulis sokong ka kat situ
        lanie sapa yang putaq belit
        aku ka hang..

        sudah la..
        kalau setakat mai nak provok
        aku rasa lebih baik hang pi kat blog jambantaik
        kat sana hang nak makan taik banyak mana pun
        yang hang suka
        nak elok lagi taik cirit boleh sedut dngn stro….

        skadaq tak suka putaq-putaq….

    • kat atas tu pelakun utama filem tamil…

      • Oleh kera terlampau taksub dengan orang India. Zionis ni teringat filem pariah.

        Orang melayu kan ada. Apa pasal sokong orang india. Mungkin aftar ni seorang paria mungkin.

        Dei Annee

        hari ada dapat biawak ke?

        Tanggung le biawak hidup untuk kepeting ameno.

  6. salam,,,1 malaysia
    waa….waaa….waaa….
    dei tambi…hang pengundi di hulu selangor ke???
    kah kah kah kah…….
    SEDARLAH HANG TU PENGUNDI HANTU
    jangan cakap byklah..berapa pr bayar
    untuk jadi hantu???
    hahahaha….

    • Salam I Israel.

      Tahu tak pe.

      Pr tak bayar. tapi ubn adalah kasi sikit. Tapi Ubn beri banyak pada India dan cina sahaja. UBN sayang pada Cina dan India dan benci orang melayu.

      Orang India nak jaga melayu diHulu selangor. Oiii Machaaa pecacai Paria
      Jangan harap la orang India nak memerintah orang melayu. Melayu tidak mudah tunduk dengan paria oiii.

      Kamu sokong orang Paria. Tentu kamu pun paria keling tuak juga le.

      Dah la komunis, israel pula. Paria pun diangkat dan dijulang oelh ubn.

      jangan jadi haparak le. pi minum todi lee

      hehehehe

  7. Kesian kat Melayu UBN ditunggang oleh hindu paria.

    Tidak habis-habis sokong paria dan cina. Paria tu berlakon sahaja depan melayu untuk menang.

    Sendiri mau ingatla, itu paria mahu tolong orang melayu ke?

    lidah ubn pun dah macam biawak gabuk.

    Masih ada orang melayu disini.

  8. marahnya amat ketara…budak yahudi ni memang dah mabuk…sama cam calun mereka gak…
    jangan marah ….lah
    mesti kena sabar…wahai pengundi hantu
    mabuk..

  9. satu lagi aku nak kata budak yahudi mabuk
    oi…
    baru tadi mlm aku dengar si khalid yg jual nama ALLAH tu kata krajaan barisan nasional tidak peduli kpd hindu dan cina
    sbb dia kata semua akan dengar ckp umno sj…tetiba kau kata lain pulak…
    sah lah kau ni budak yahudi dungu,,pasal tak banyak baca..akal dangkal…berlagak cam pandai tapi haprak.!!!!
    kita krajaan 1 malaysia maaaaaa…

    • MUKA TEBAI TAK TAW MALU………..

      DIHINA, DIMAKI, DILEBEL LEBIH DARI PARIA…… DOK HEGEH2 MAI TUNJUK GILA


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: