Posted by: pinkturtle2 | April 23, 2010

Mengharamkan kuliah magrib di surau dan Masjid…

JAIS larang Nik Aziz berceramah di masjid Hulu Selangor

SHAH ALAM 23 April – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menegaskan tidak akan membenarkan mana-mana pihak termasuk Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk menyampaikan ceramah atau kuliah Maghrib di mana-mana masjid dan surau di Hulu Selangor.

Pengarahnya, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, arahan itu dikeluarkan sebagai menjunjung titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang pengunaan masjid oleh individu-individu berkepentingan politik menggunakan institusi umat Islam itu untuk tujuan berkenaan sebelum ini. – Utusan


Responses

  1. salam,
    pas for all = israel for all
    memang patut pun…masjid adalah tempat beibadat bukan tempat untuk berpolitik
    mencarut, memaki, menfitnah..
    lagipun masjid masjid telah didirikan oleh kerajaan BN…bukan tempat pas atau bangsa lain nak masuk buat ceramah
    malu lah sikit!!!

    • Salam,

      Apalah punya komen. Langsung tak masuk akal. Kalaulah zaman Rasulullah dan para sahabat tak boleh cakap politik dalam masjid, tak tertubuhlah empayar Islam yang telah menakluk separuh daripada dunia ini.

      Kerajaan BN bina masjib pakai duit mak bapak pemimpin BN ke? Buka ke pakai dunia rakyat yang dikutip melalui kutipan cukai yang dikutip dari pelbagai bangsa dan agama.

      Sahlah penulis komen masih jumud pemikiran dan otaknya sembab dek termakan pelbagai suapan oleh pemimpin BN.

      Taubatlah!

    • ANJIN……….ANJIIINNNNNN……

      DAH SAH ANJIN NI TADAK NGAJI AGAMA. KALU MASJID TU TEMPAT SOLAT SEMATA, SABIK TU LA MASJID2 PENUIH NGAN TAIK CICAK SABIK DOK IKUT
      ISLAM PEGHANGAI UMNOJAMBANTAIK.

      MEH NAK HABAQ KALU KAPIAQ TADAK TAQW…….
      SELEIN DAGHI TEMPAT SOLAT…… MASJID NABAWI ADALAH TEMPAT PERTUNJUKAN LAWAN PEDANG, MENYANYI, PUSAT KEBUDAYAAN. DI TEPI MASJID PULAK BANYAK AKTIVITI2 PERNEGAAN.

      BELUM KAPIAQ MAI LEBIH BEIK KAPIAQ PI NGAJI AGAMA LA……
      KALU TAK BERAMBUS AKU BAHAM JUBUQ TAIK BARGU TAAAAAAW.

      he he he
      gurau ngan ANJINNNNNN

    • salam 1mesia1israel avatar suka…

      nampak sangat hang nie
      mengaji setakat darjah 6 ja
      awat hang ingat masjid2 kat mesia
      Beer eNd punya ka….

      memang patut pun hang jadi
      penyokong jambantaik
      pemikiran pun dah macam jambantaik
      tu la makan taik banyak sangat..

      untuk pengatahuan hang
      Beer eNd dah terdesak lanie
      sebab tu jentera kera jaan diperkudakan

      tu la asyik makan taik sangat…..

      • salam 1 malaysia
        hahaha….kalau benar ceramah islam…
        bukan ceramah islam yg dipolitikkan,,diputar belitkan..
        seperti mana tokoh islam Yusut Al-Qardawi di putar belitkan
        mengenai isu liwat..
        hehehe…byk lagi tempat ada
        cari aje tempat lain..

        heranjuga kenapa tergedik gedik sangat nak buat ceramah agama kat situ?????
        kalau ceramah agama lepas undi pun boleh buat kat situ
        insyaallah sultan bagi…

  2. Memang telah menjadi dasar Zionis dan Komunis. Hanya di TV3,RTm sahaja dibenar berkempen.

    Dah pun nampak dasar zionis telah menjelma di agensi kerajaan zinos dimalaysia.

    Orang islam dilarang berkuliah atau berceramah. Tidak lama lagi orang islam dilarang bersembahyang. Ini yang ubn suka.

    Nampak juga ubn zionis1Israel ini tidak memberi ruang diTV untuk mebuat lintas lansung sidang parlimen.

    Dari Israel kamu datang. Zionis juga yang ubn praktikan.

    • hello,,,budak yahudi mabuk
      kau masih meroyan lagi…camana nak jadi pengundi hantu
      kalau camni!!!

  3. UBN telah berjaya melahirkan bangsa Yahudi Melayu macam mangkuk avtar dan akan ramai lagi Yahudi yang akan keluar selepas ni.
    Bukti mangkuk ini ialah Yahudi, dia maklum dalam N3 blog ini, dia tahu peristiwa kerajaan Yahudi Malaysia membunuh warga Memali. Ertinya pada peristiwa itu Yahudi avtar ni sedang bersorak sorai melihat kekejaman polis Yahudi malaysia meratah tubuh warga Memali dengan senjata M16.

    Yahudi mangkuk ini jugak maklum bagaimana Mona Fendy memotong 18 Datuk Mazlan seorang pemimpin UMNGOK Pahang. Ertinya mangkuk ini juga seorang pengikut kepada Ilmu sesat yang percaya kepada perkara khurafat. Lihat saja komen2 mangkuk ini banyak tersasar mengikut nafsu tanpa merujuk kepada agama.

    Benarkah mangkuk ini dilebel oleh lord reid sebagai ” Kapiag”. sama2 lah kita rujuk tulisan mangkuk ini, sbelum pastikan lebel yang diberi oleh lord reid itu benar.

  4. salam 1 malaysia,,,
    ALHAMDULILLAH…SEGALA PUJI PUJIAN
    HANYA UNTUK ALLAH..YANG MAHA BESAR
    LAGI MAHA ADIL..
    aku doakan semuga kau dapat pastikannya
    labellah walau sejijik mana walau serendah
    mana pandangan kau orang terhadap aku
    aku rela dihina!!!!!!!sebab aku buka HIPOKRIT.

  5. dan aku tak pernah rela nama ALLAH
    dipergunakan sewenang wenangnya…
    wahai k.k…jika kau adalah islam sejati
    mungkin aku tak sampai lagi ke taraf itu
    namun aku tak pernah rela bila agama islam dipermain mainkan oleh kafir laknatullah.
    ALHAMDULLILLAH kepada tuduhan tuduhan itu.

    • ANJIIINNN………ANJINNNNNN……..

      TAK TAW LAGI KA ……. HANG TU KAPIR.
      HINA HUDUD, BERIMAN NGAN LORD RIED.
      TOSAH NAK MARATUIH LA. PI BERAMBUS KALU TAK AKU BAHAM JUBUQ TAIK BARGHU TAAAAAAW

  6. Bila hang menyebut nama Allah, maksudnya hang nak tunjuk hang beriman dengan Allah, konon hang tak hipokrit.
    Hooii!! Mamat. ini hujjah yang dah beberapa kali aku entry dalam blog ni. Kalau hang beriman dengan Allah dan hang juga tafsir Umno tu juga organisasi orang2 Islam yang beriman dengan Allah.
    Kita nak tanya hang perkara yang berkait dengan iman:-
    Adakah Pas kena tunduk kepada kemahuan Umno atas nama Islam cara Umno?

    Kenapa Umno tidak mahu tegakan hukum Islam?.

    Adakah kau yakin kehidupan pemimpin Islam Umno itu adalah sebenar telah mengikut Islam?

    Kau menuding kapada Pas kononnya mengikut telunjuk DAP dan PKR. Kenapa kau yang beriya iya mempertikaikan Pas tidak melaksanakan Hudud tidak menyeru pemimpin Islam Umno supaya bersatu dengan Pas menegakan Hukum Allah ini.

    TGNA telah menyatakan secara terbuka sekiranya dasar dan perlembagaan Umno itu berubah mengikut Islam dan alquran. Pas bersedia dibubarkan dan akan menyertai Umno bagi mengurus negara tanpa perlu dapat sokongan dari parti2 yang tak setuju dengan perlembagaan ini.

    Sekarang kita hendak tengok apa alasan yang akan kau beri, tetapi awas ini ada kaitan dengan akidah. sekali kau menyimpang dengan kehendak pertanyaan ini. Kita boleh lihat kau Hipokrit atau mengesahkan lebel yang diberi oleh lord reid kepada kau.

    Sila jawap 3 soalan ini sebagai orang yang tidak hipokrit.

    • salam 1 malaysia,,
      kpd k.k..tirimakasih dengan soalan2 itu,,
      agama islam hanya satu tidak ada islam cara umno mahu pun islam cara pas..tapi mungkin kau rasa islam cara pas lebih istimewa!!!!
      baca ni :ayat 18:103 &104
      ‘katakanlah apakah akan kami beritahu tentang org2 yg paling merugi perbuatannya’
      ‘yaitu org2 yg telah sia sia perbuatannya dlm kehidupan dunia ini
      sedang mereka menyangka bahwa mereka berbuat sebaik baiknya’

      kenapa umno tidak mahu tegakkan hukum islam???
      adakah pas menegakkan hukum islam?????
      aku rasa tidak juga…baca ni
      ayat; 9:107
      ‘dan diantara org2 munafik itu ada orang2 yg mendirikan mesjid
      untuk menimbulkan kemudharatan (pd org2 mukmin) utk kekafiran dan utk memecah belah antara org2 mukmin serta menunggu
      kedtgan org2 yg memerangi Allah dan Rasulnya sejak dahulu
      mereka sesungguhnya brsumpah kami tidak menghendaki selain kebaikan dan Allah menjadi saksi sesungguhnya mereka itu adalah pendusta(dlm sumpahnya)’

      adakah kau yakin kehidupan pmipin islam umno menjlnkan kehidupan islam?
      aku juga tidak yakin dgn pemimpin islam pas yg menjalankan kehidupan islam…selagi namanya manusia yg tidak pernah lari dari melakukan kesilapan…
      baca ini – ayat 23:52,53&54
      ‘sesungguhnya agama tauhid itu adalah agama kamu semua, agama yg satu dan aku adalah tuhanmu, maka bertakwalah kpd ku’
      ‘kemudian mereka(pengikut2 rasul itu) menjadikan agama mereka terbecah belah menjadikan beberapa pecahan, tiap2 golongan merasa bangga dgn apa yg ada pd sisi mereka(masing2)’
      ‘maka biarkanlah mereka dlm kesesatannya sampai suatu waktu’
      k.k,,,
      aku bagi satu contoh,,
      isu kartika….. dia minum arak semua ahlul pas mahukan dia bertaubat dan di hukum sebat…ok tak mengapa
      tapi bila zaid yg mengaku minum arak ahlul pas hanya minta dia bertaubat tapi tidak pula dihukum sebat..
      sebaliknya dia dilantik sebagai pemimpin….sebagai wakil rakyat!!!!
      kalau bukan HIPOKRIT apalagi wahai k.k?????
      SALAM ….

      • aku kesian kat hang la Saudara
        Aftar…salam saudara ku

        mudah2an keselamatan buat kamu..

      • salam,,
        patutlah jadi chief tapi tak great lagi
        tak payah kesian kat aku..cukuplah bagiku ‘ALLAH MAHA MENGASIHANI’..
        Kasihanlah pd dirimu sendiri..

        ^^sweet dream^^^

      • salam saudara Aftar,

        Kalau hang nak tau
        sapa dusta atau tidak
        hiprokrate atau tidak
        maka syorkanlah dari
        kerajaan kamu bahawa
        kita semua kembali mengikut
        kehendak al qur’an.
        kerana di muka bumi
        1 M’sia kerajaan kamu lah
        yg berkuasa pd saat ini
        yg boleh melaksanakannya.
        Kita sokong tidak berbelah bagi.

        Tak boleh jgn. halang org. lain’
        yg mahu kearah itu..
        Cukup takat tu…
        “”””simple as that”””””

  7. Salam…

    tak dak paedah
    dilayan bdak avatar nie
    dia tak kan jawab tu, kk oii..
    dia mai sini pun
    mungkin dibayar oleh jambantaik

    puak2 Beer eNd nie
    dah terdesak skarang nie….

    kepada pengundi2 hulu slngor
    pilihlah calon yg boleh membela rakyat

    berita tv3suku tak sat nie
    pee emm siap ugut lagi
    tak undi Beer eNd
    bantuan tak dapat
    hangpa pikiaq la sendiri
    seorang pee emm kata macam tu..

  8. WOII..korang lah yg bodooo pi melayan autar..

    xde pekdah langsung..

  9. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Tak patut, memang tak patut.
    Buat apa haramkan kuliah tu.
    Dengaqlah dulu.
    Mat JAIS pon.

    Mungkin TGNA nak cakap.
    Tentang 1Malaysia.
    Tentang APCO.
    Tentang tak gi, tak gi.
    Apa salahnya.

    Tapi, apa2 pon.
    Kalau TGNA tak cakap.
    Tak seronok.
    Tarak uuuummmmph.

    TGNA kena bercakap.
    TGNA tak boleh besara/berenti.
    Kita kena bagi.
    Ceramah TGNA ‘alive’.
    Baru ada jiwa.
    Kalau tidak mana ada jiwa.

    Sekadaq kena berJIWA besaq.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: