Posted by: pinkturtle2 | April 24, 2010

Hulu Selangor : Sidang Media Tok Guru Dan Zaid Ibrahim..


Responses

  1. salam 1 malaysia,,
    kpd k.k..tirimakasih dengan soalan2 itu,,
    agama islam hanya satu tidak ada islam cara umno mahu pun islam cara pas..tapi mungkin kau rasa islam cara pas lebih istimewa!!!!
    baca ni :ayat 18:103 &104
    ‘katakanlah apakah akan kami beritahu tentang org2 yg paling merugi perbuatannya’
    ‘yaitu org2 yg telah sia sia perbuatannya dlm kehidupan dunia ini
    sedang mereka menyangka bahwa mereka berbuat sebaik baiknya’

    kenapa umno tidak mahu tegakkan hukum islam???
    adakah pas menegakkan hukum islam?????
    aku rasa tidak juga…baca ni
    ayat; 9:107
    ‘dan diantara org2 munafik itu ada orang2 yg mendirikan mesjid
    untuk menimbulkan kemudharatan (pd org2 mukmin) utk kekafiran dan utk memecah belah antara org2 mukmin serta menunggu
    kedtgan org2 yg memerangi Allah dan Rasulnya sejak dahulu
    mereka sesungguhnya brsumpah kami tidak menghendaki selain kebaikan dan Allah menjadi saksi sesungguhnya mereka itu adalah pendusta(dlm sumpahnya)’

    adakah kau yakin kehidupan pmipin islam umno menjlnkan kehidupan islam?
    aku juga tidak yakin dgn pemimpin islam pas yg menjalankan kehidupan islam…selagi namanya manusia yg tidak pernah lari dari melakukan kesilapan…
    baca ini – ayat 23:52,53&54
    ‘sesungguhnya agama tauhid itu adalah agama kamu semua, agama yg satu dan aku adalah tuhanmu, maka bertakwalah kpd ku’
    ‘kemudian mereka(pengikut2 rasul itu) menjadikan agama mereka terbecah belah menjadikan beberapa pecahan, tiap2 golongan merasa bangga dgn apa yg ada pd sisi mereka(masing2)’
    ‘maka biarkanlah mereka dlm kesesatannya sampai suatu waktu’
    k.k,,,
    aku bagi satu contoh,,
    isu kartika….. dia minum arak semua ahlul pas mahukan dia bertaubat dan di hukum sebat…ok tak mengapa
    tapi bila zaid yg mengaku minum arak ahlul pas hanya minta dia bertaubat tapi tidak pula dihukum sebat..
    sebaliknya dia dilantik sebagai pemimpin….sebagai wakil rakyat!!!!
    kalau bukan HIPOKRIT apalagi wahai k.k?????
    SALAM ….

    • ANJIN………..ANJINNNNN

      KAPIAQ TOSAH DOK AMIK AYAT SEKERAT2 NAK MAI BERHUJAH LA…….
      LAGI ULAMA2 PARTI JAMBAN TAK MAW BERDEBAT @ BERMUZAKARAH @ APA2 LAGI. ISU KAPIAQ MENGKAPIAQ SUDAH LAMA KUSUT MASAI TADAK SAPA DARI ULAMAK UMNO MAW BERDEBAT.

      LAST2 SEKALI TUN MAHDIAQ PANGGIL MALAUN USTAZ2 PAS YANG DAH MASUK PARTI JAMBAN BUAT DEBAT OLOT2. DEBAT TU TERBONGKAQ JUGAK
      YANG CD BERLAMBAK2 DI PASARAN. KALU TAK SILAP AKU PERISTIWA TU SEKITAR TAUN 2000. MASA TU KAPIAQ KECIK LAGI LA…… MASIH TAK BERSUNAT LAGI. KALU KAPIAQ BERSUNAT PUN SIA2 PASAI AKIDAH KAPIAQ TU.

      KALU ANJIN ADA OTAK…….. PIKIAQ LA PASAIPA MASALAH AKIDAH NI TAKLEH NAK SELESAIKAN. BAGI PAS BILA2 MASA, DAN DIMANA SAJAPUN BULIH KALU NAK DEBAT BERHUBUNGAN AKIDAH.

      KALU SETAKAT ANJIN NAK BAK MAI AYAT2 MENTAH DARI ALQURAN YANG ANJIN TAFSIQ SENDIRI WAT MALU KAT PALA LUTUT LA.

      ANJINNNN NI MUKA BANYAK TEBAL LA…….. DI MAKI DAN DIHINA SEBEGITU
      RUPA, MASIH MAI HEGEH2 NAK KECEK KITA SUH MASUK UMNOJAMBANTAIK.

      he he he
      gurau ngan ANJINNNNN

  2. Buat avtar.

    Haa.. kalau bicara macam ni kan bagus. Tak payah lah nak kurap kan orang itu nak kepala bapak kan orang ini.
    Kucing cuba rojok Alquran ayat 18:103 & 104 tetapi tak tahu dari surah apa ayat ini dipetik.

    Walau bagaimanapun kucing mau terus betanya adakah Surah itu menganggap kerja2 ulamak yang hendakkan Islam itu ditegakan dan memilih cara perpolitik itu satu kesalahan dan dikatakan siasia perbuatannya.
    Sila kamu beri cadangan, bagaimana cara kamu hendak menegakan Islam dan hukumnya dapat dilaksanakan.
    Bagaimana pula kamu hendak menghuraikan maksud ayat ini dlm surah Al-Hijr ayat 90 & 91 ini.
    “Kami berikan pada mu (Alfatihah dan AlQuran) samalah seperti kami menurunkan (kitab2) kepada orang yang membahagi bahagi:-

    (Iaitu) mereka yang menjadikan AlQuran terbahagi kepada beberapa bahagian (lalu mereka percaya kepada sebahagian dan menolak sebahagian yang lain.

    Tidakkah perbuatan orang Islam ini sama seperti yahudi dan nasrani yang percaya sebahagiannya dan menolak sebahagiannya.

    Kalau perbuatan ini telah bertentangan dengan AlQuran. Siapa yang akan membetulkannya?

    Ya! inilah yang Pas memang nak Tegakan Islam dan hukumnya, tetapi persoalannya orang2 Islam itu sendiri ada yang bersedia dan ada yang menolak, tentu saja Islam tidak diberi kuasa.

    Ayat 9: 107 tidak jelas dari surah mana tetapi surah ini seingat Kucing diturunkan supaya rasullulah meruntuhkan masjid yang dibina oleh Abdullah bin Uabai bin Salul seorang tokoh munafik terhadap rasul dan Islam. Dia membina masjid yang lebih canggih dari masjid nabi dengan tujuan supaya orang Islam memakmorkan masjid nabi itu berpindah keMasjidnya dengan tujuan untuk menghasut penduduk Madinah membenci Rasulullah S.A.W.

    Untuk kamu berfikir tidak perlu Kucing menghuraikan disini. kamu lihat sendiri siapa sebenarnya yang tidak suka pada Islam kerana membina masjid tetapi masjid tidak dibenarkan untuk menyampaikan mesej Islam kaya dengan Ilmu bukan yang tidak terhad pada Ibadah sahaja

    Menyentuh ayat 23:52, 53&54 dari surah yang tidak disebutkan tapi dihuraikan ayat ini mennyatakan bahawa Islam telah terpecah selepas wafat nabi s.a.w dan nabi juga telah menyatakan ” Bahawa Islam akan berpecah kepada 73 firqah dan dari firqah2 itu hanya satu sahaja diterima Allah. Islam itu ialah Islam yang mengikut sunnah ku dan perkara yang diamal dan sampaikan oleh sahabat ku kalifah Arrasyidin.

    Ulamak telah bersepakat bahawa hanya mazhab ahlussunnah waljamaah selepas rasul adalah firqah yang satu itu berdasarkan visi yang telah diamalkan. Bagaimana pula mereka yang menentang visi ini?. Kamu jawap sendiri.

    Cuba kamu rujuk surah Yunus ayat 37:
    Dan bukanlah AlQuran ini sesuatu yg boleh diada2kan oleh yang lain dari Allah untuk membenarkan kitab kitab yg diturunkan sebelumnya, dan untuk menjelaskan satu persatu hukum Syara’ yg diwajibkan (atas kamu) dan tidak ada sebarang syak dan ragu2 pada AlQuran itu tentu datangnya dari Allah. Tuhan yang mencipta dan mentadbir sekelian alam.

    Untuk ini siapakah yang wajib melaksanakan perintah Allah ini?

    Kamu jangan belit fakta. Pas memang suruh Kartika bertaubat tapi Pas tidak suruh dia diSebat, apa perlunya Kartika hendak disebat. Sedangkan undang sebat yang dibuat oleh mahkamah syariah Pahang itu bukan undang2 yang dituntut oleh Islam. Engkau ingat ulamak pas itu bodoh kah?

    Ok kamu sebut fasal Zaid mengaku minum arak. Bukankah Zaid minum arak semasa dia menjadi pemimpin Umno. Berapa ramai lagi pemimpin Umno yang minum arak seperti Zaid. Sebab itu Kucing kata kalau Undang2 Islam ini diamalkan di Malaysia ini dari dahulu lagi sudah tentu semua pemimpin Umno sudah disebat dan ada yang direjam termasuk Zaid.
    Kesimpulannya kejahilan dalam Umno itu sama seperti jahiliyah Quraish dalam zaman rasulullah.

    Zaid telah melepaskan diri dari kelompok jahiliyah itu dan apakah salah Zaid telah bertaubat nasoha berbanding dengan pemimpin Jahiliyah Umno yang masih bergelumang dengan maksiat kepada Allah. Dan kamu juga mungkin setuju membiarkan pemimpin jahiliyah itu kekal didalamnya dan mereka tidak perlu bertaubat kan? Wssalam.

  3. Salam Kucing Kota.

    Ini soal politik.
    Hari ini soal PRK Hulu Selangoq.

    Orang tak dak masa nak baca.
    Yang panjang2.

    Hang kena baca dan faham apa yang dibaca.
    Hari2.
    Bukangnya sekali sekala, pasang surut.

    Bila ada TGNA.
    Hang tulih lagumana pon.
    Orang tak baca.

    Sekadaq nak dengaq TGNA jugak.

  4. TERKINI DARI KKB

    kempen barisan nasional macam koyak. najib ambil
    alih dari muhyiddin. muhyiddin lesap. najib tak
    mahu dilihat mengekor muhyiddin. kalau kamalnathan
    menang najib tak mahu muhyiddin 100 peratus dapaty glamour.

    bik mama berkempen hingggakan bergegar felda suharto.

    Ini penenetu undi prk hulu selangor.
    china memberi sokongan solid paka pakatyan.
    indian memberikan 50 peratus sokongan
    melayu ? masih belum jelas –


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: