Posted by: pinkturtle2 | April 26, 2010

Kita tewas kerana membeli undi itu halal dalam negara ini – Zaid

PM telah membelanjakan lebih RM40 juta dalam pilihan raya kali ini – Zaid

Zaid dalam ucapannya berkata: “Kita tewas kerana membeli undi itu halal dalam negara ini”.

Dalam nada yang keadaan tenang dan kelihatan reda, Zaid mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah membelanjakan lebih RM40 juta dalam pilihan raya kali ini.

“Membeli undi di tengah malam itu halal, membeli undi di tengahari itu halal,” katanya.

Beliau berkata, politik Machiavelli yang diajar oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad selama 23 tahun, telah terhenti sebentar.

Zaid turut memuji pentadbiran bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi yang disifatkannya cuba memberikan kebebasan dan reformasi yang menyebabkan keputusan pilihan raya 2008 memihak kepada rakyat.

“Walaupun terhad tetapi dia mencuba,” katanya sambil meminta penyokongnya terus menuntut pilihan raya yang bebas dan bersih “kerana kerja kuat sahaja tidak mencukupi.” Malaysiakini


Responses

  1. salam

    huhu…sedih sungguh baca komen ni…

    Sebenarnya BA kalah kerana calonnya Zaid!!!

    • kpd manis : ketawalah selagi boleh ketawa, kerana apabila ada tawa, pasti ada tangisan… sekarang anda sudah ketawa…. tangisan sedang menunggu anda… dan ketika itu nanti air mata darah sekalipun tidak akan mengembalikan tawa anda… ketawalah…. pandang di cermin, tanyalah pada diri anda… adakah tawa itu…. tawa gembira… atau tawa itu hanya ketawa kosong…. untuk bangsa melayu.

    • adik kapiaq lama tadak mai …… iangat ka dah MAMPUIH.
      LAGU MANA PUN ABANG KELABU UCAP TAHNIAH …… SEMOGA PERJUANGAN KAPIAQ HANG AKAN LINGKUP JUGAK BILA2 MASA.

      he he he
      gurau ngan ANJINNNNN

    • Salam manis.

      Bukan, bukan, bukan.
      PR kalah sebab.

      great chief, nasik kandaq dan.
      Limaenamtujuhtigasukusakat tak turun padang.

      Kali ini.
      Depa tak banyak pasang bendera warna logo kita.
      Hijau putih tu lah.

      Dan jamuan nasik kandaq, pun tak dak.
      Yang ada nasik lemak.

      Tu yang TGNA pon lesu.

  2. Bagi saya, BN tak menang kalau tak tabur duit. Betul sangat yang BN itu menghalalkan yg haram. Beli undi itu haram, Wahai UMNO, insaflah, hangpa tak hebat mana pun, hebat Umno pasai Umno suka pada kerja-kerja haram. Moga UMNO akan mampus dari persada politik Malaysia dalam masa terdekat ini. Mampus UMNO.

    • salam….

      the ULTIMATE rasuah……JANJI MASUK SYURGA…
      need i say more..
      lagi pon kat hulu selangor tu bkn rasuah, tapi mempercepatkan apa yang tertangguh selama ini.
      kita nak selesaikn masalah rakyat cepat2 pon nk disalahkan pulak.
      dah elok2 nk buat UiTM kat sana pi tahan, kalau buat kn ramai yang dapat menambah pendapat kat sana, dgn mcm peluang yang ada nanti..??
      kalah pasai salah sendiri la, 2 tahun apa pon tarak,
      bukan nak kena membangun infrastruktur pon, semua dh siap,
      pelabur2 asing pon dh byk, negeri kaya raya, buat la sesuatu untuk kesejahteraan rakyat yang BN tak buat, umpama kalau tak hapuskan TOL pon, just kurangkan, cukai pintu , atau negeri PR boleh bagi subsidi minyak specel…., tapi apa pon tarak.!!
      TQ

  3. alhamdulillah, allah selamatkan hulu selangor dari juak2 Penipu Rakyat, tak camtu lord reid?

  4. Selesai sudah satu PRK yang melihat satu genetik kaum dan bangsa melayu yang masih tidak ceredik, berbanding dengan kaum tionghua.
    Sebab itulah Rasulullah s.a.w bersabda dan menyuruh umatnya pergi menuntut ilmu walaupun hingga kenegeri China.

    Sementara itu kaum genetik Sikitol telah mengekalkan status Sikitol dan Raja Mudaliar yang sentiasa mencari habuan dibumi orang melayu sejak zaman kesultanan melayu Melaka.

    Genetik Melayu yang tidak ceredik ini telah dibuktikan oleh sejarah Temasik dilanggar todak, apabila seorang kanak2 melayu (Hang Nadim) yang ceredik yang dianggap keceredikannya akan memusnahkan kuasa pemerintah pada zamannya.

    Diatas sifat dengki, busuk hati dan khianat pemuka raja genetik melayu ini telah mencanangkan kanak2 ini seorang penderhaka dan bercita2 merampas kuasa penguasa.
    Akhirnya satu dari genetik melayu yang ceredik telah dibunuh secara tragis oleh kaum dan bangsanya sendiri.
    Kekallah kuasa melayu yang memerintah setelah memperbodohkan rakyat Temasik.
    Tidak cerediknya kuasa yang memerintah ini sehingga turun temurun, maka lahirlah rakyat melayu yang membiarkan diri diperbodohkan oleh sang penguasa.

    Begitu juga hilangnya kuasa kerajaan melayu Melaka hasil dari permainan dan tipudaya Sikitol dan Raja Mudaliar, menyebabkan benggali putih dengan mudah menoblos pertahanan Melaka.

    Sementara itu hikayat melayu sendiri telah memperbodohkan rakyatnya diatas rukun kesetiaan kepada penguasa melebihi rukun Iman yang konon mengaku. Islam itu maha tinggi dan tiada agama yang tinggi melebihinya.
    Maka diatas nama rukun kesetiaan itulah Jebat yang mempamirkan kecerdikan secara terang terangan mencabar penguasa, telah dinyahkan dari bumi Allah melalui tangan kaum dan bangsanya.

    Perjuangan melayu yang ceredik, masih jauh lagi sampai kesasarannya selagimana sifat melayu yang dibodohkan kerana perlu membalas budi atas nama hadiah, sumbangan, dan pemberian wang yang kononnya perihatin pihak penguasa kepada rakyat jelata, disetiap ada PRK atau PRU menjelang tiba.

    Nak buat macam mana genetik yang tidak ceredik ini adalah warisan bangsa melayu sejak dulu kala.

    • salam…

      pendapat hang…

      pendapat aku pulak…orang melayu hulu selangor sungguh bijak…sebab depa tau kalau PR menang pun yang untung bukan orang melayu… undi cina masih pada PR sebab depa tau…dengan sokong PR depa dapat macam-macam terutamanya tanah-tanih…

      melayu perak dah rasa…tak kan melayu selangor rela kut…

      • Aslkm,

        Ni satu lagi contoh genetik Melayu yang tak cerdik… yang suka dibodohkan oleh genetik Melayu cerdik bernama pemimpin UMNGOK… parti tu tak salah cuma yang cerdik dok bagi gula gula 10 sen kepada yang tak cerdik macam si Manis dan yang cerdik makan coklat import dari Syria, Belgium dan Italy…

        Alahai manis … Sikap ala.. biaqla… dah memang genetik Melayu kita…

      • Salam manis,

        Nak minta ceredik skit saja.
        Cuba amati betul2 1 M’sia
        Siapakah yg sebenarnya
        akan memiliki byk. keistimewaan.
        Kalau mereka meminta sesuatu
        adakah pihak satu lagi yg bergelar
        tuan akan mempertahankan haqnya.

        “”””contradict”””

    • salam…..
      petikan dri utusan..
      sebelum nak kata kat org….cermin diri dulu..

      Kita mungkin tertanya-tanya kenapa PKR mengagihkan wang RM200 selain barangan keperluan seperti beras kepada beberapa pengundi di kawasan berkenaan, kalau bukan beli undi namanya?

      Kerajaan negeri juga melakukan pelbagai cara untuk menarik pengundi sehingga mengagihkan borang 5A iaitu borang untuk memohon tanah. Tetapi ada syaratnya, kalau PKR kalah, borang 5A akan ditarik balik dan tanah tidak akan diberikan kepada rakyat.

      Kepada pemilik premis perniagaan yang tidak diduduki misalnya di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, kerajaan negeri dikatakan membuat keputusan mengecualikan bayaran cukai pintu.

      Begitu banyak peruntukan kerajaan negeri diturunkan untuk menurap jalan, memberi bantuan kepada orang miskin dan juga menyampaikan cek-cek sumbangan kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil.

      Tidakkah ini juga ‘gula-gula’ untuk menarik sokongan pengundi. Inilah taktik dan strategi alih perhatian rakyat yang bijak dimainkan oleh PKR. Begitu bijak mereka menuduh BN membeli undi, sedangkan perbuatan itu yang dilakukan oleh mereka.

      Bukankah itu semua merupakan satu sogokan? Nampaknya sekarang pakatan pembangkang kena menelan ludah sendiri. Janganlah sudah lempar batu, sembunyikan tangan.

  5. Rakyat Hulu Selangor belum matang lagi, masih sukakan gula-gula.

  6. salam kucing………….

    aku teringat kat Sang Rajuna Tapa lah………
    hang ulas sikit………..

  7. salam,

    Kalau 1 kawasan parlimen perlu keluarkan budget 40 juta bagi menjamin kemenangan
    bayangkan 222 kawasan parlimen utk. PRU perlukan sebanyak “””close to 9 B.””” sekiranya angka ini sahih & benar.

    Walau apa pon saluran mereka sampai.Sebelum ini tersekat di tengah jalan kerana byk. sangat road block & kastam check point.

    Factor kekuatan pihak pembankang lah memainkan peranan penting dalam mengecapi
    imbuhan dan keselesaan bagi setiap PRK/PRU sesebuah kawasan.
    Kalau ini tiada maka sepanjang hidup kita
    senantiasa di perkotak katikan oleh mereka yg
    bernama pemerintah dgn. janji2 kosong.

    “”””u give…i give…u don’t give..pls’ take a walk”””

    no more promises….those are the day’s.

    Boleh kata semuanya sudah bijak dlm. bidang masing2 tetapi ada yg tidak memikirkan kesannya di masa hadapan lebih2 lagi melayu
    di kawasan rancangan……amat sedih

    Ada hikmah di sebaliknya….

    kena pi buat kerja nnt. cikgu terar maghah.
    politik tak abih2 dia cakap…kena jadik macam
    amerika

  8. PR pun satu hal, kerana terlalu yakin dengan anjakan sokongan pengundi sehingga tidak menghiraukan peranan SPR dan sentiasa bersedia untuk berlawan di atas padang yg tidak samarata sehingga menyebabkan petugas PR berhempas pulas keletihan…

    Kalau macam nilah cara PR, maka rasa lambat lagilah nak ke Putrajaya…

    Pastikan berikan tekanan berterusan terhadap SPR ke atas perkara yg dituntut oleh BERSIH tempohari…

    Kalau tidak, setiap kali sebelum wisel perlawanan ditiup, BN sudah mendahului PR dengan 5 – 0,

    Cerdikkah PR kalau asyik sedia untuk bertanding dgn cara macam ni?

  9. dah kalah tu kalah la. kalau bn kalah takdak pulak komen macam ni. memang PR parti tak gentleman. boleh balah la lu zaid.

  10. Salam…
    salam 1mesia1israil jibmah suka……

    Beer eNd dan rasuah
    tak dapat dipisahkan
    umpama isi dngan kuku
    ibarat aur dngan tebing
    begitu akrab sekali…

    jika dipisahkan
    maka hancur amenoo
    binasa lah MCA
    pupus lah MIC
    sungguh dasyat sekali…

  11. Sy amat stuju dgn GUBIR. RASUAH kini musuh UTAMA negara. bkn dadah, bkn dedah, bkn bohsia, bkn ds anwar. Selagi rasuah jln selagi itulah BeeEnd boleh menang. Selagi RASUAH bmhrjalela selagi itulah wujud pelbahagi jenayah utama di skliling kita… ibarat laut & pantai, Ameno/BN & RASUAH mmg xdpt dipisahkan.

  12. Salam 1Malaysia.
    Salam nasik kandaq.
    Salam great chief.
    Salam GUBIQ.

    Tak guna tulih panjang2.
    Sampai.
    nasik kandaq guna bahasa jawo.
    great chief, u give dan i give.
    GUBIQ mula berirama dan lagu.

    Dah kalah pon.
    Buat letih TGNA saja.
    Kesian kat orang tua tu.
    Dahlah Kelate tak gi.
    HS pon tak gi jugak.

    Lepas ni.
    Bacalah banyak sikit buku.
    Tajamkan minda.
    Buatlah strategi sikit.
    Jangan dok merapu.
    Jangan dok kelabu.
    Jangan dok KeLiRu.

    Nanti melePASlah Sibu.

  13. pakatan menang dalam kemelut yang dibuat UMNO seolah oleh Keadilan dah lingkup sebenarnya kekuatannya masih terlalu kuat.

  14. salam semua…

    apa yang pasti…orang suka BN lebih ramai dari yang suka PR di Hulu Selangar. Nohtah.

    • 13 ribu lebih lagi yg suka PR, SPR pindahkan ke kawasan lain…
      Nak menang pun biarlah cara gentleman…

  15. salam..
    petikan dari jebatmustdie.

    Saudara saudari sekalian,

    Berikut adalah nama-nama mereka yang menjadi teman rapat dan hulubalang Datuk Seri Anwar Bin Ibrahim. Bukan calang-calang orang. Mereka ini mempunyai kekuatan tersendiri.

    1. Chandra Muzaffar (Timbalan Presiden Parti KeAdilan Nasional)

    2. S. Nalla Karuppan (Ketua Bahagian PKR Kepong)

    3. Ezam Mohd Nor (Ketua Pemuda PKR)

    4. Anuar Shaari (Setiausaha Anwar Ibrahim)

    5. Fairus Khairuddin (ADUN Penanti – Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang)

    6. Zahrain Mohd Hashim (Ahli Parlimen Bayan Baru)

    7. Zulkifli Noordin (MP Bandar Baru Kulim)

    8. Zainur Zakaria (Bekas peguam bela Anwar, AJK Parti KeAdilan Nasional)

    9. Ruslan Kassim (Ketua PKR Negeri Sembilan dan juga Ketua Penerangan PKR)

    10. Nell Onn (Ketua Wanita Parti KeAdilan Nasional)

    11. Jeffrey Kitingan (Naib Presiden PKR)

    12. Marina Yussuf (Naib Presiden Parti KeAdilan)

    13. Lokman Noor Adam (Setiausaha Angkatan Muda Keadilan)

    14. V. Arumugam (ADUN Bukit Selambau)

    15. Mohd Radzi Salleh (ADUN Lunas)

    16. Badrul Hisham Abdullah (ADUN Pelabuhan Kelang)

    17. Tan Tee Beng (Ahli Parlimen Nibong Tebal)

    18. Sallehudin Hashim (Setiausaha Agung PKR)

    19. Dr Halili Rahmat (Bendahari PKR Hulu Selangor)

    20. Muhammad Zahid Md Arip (Naib Ketua Pemuda PKR)

    21. Mohsin Fadzli Samsuri (Ahli Parlimen Bagan Serai)

    22. Hamdan Taha (Timbalan Pengarah Pilihanraya Keadilan)

    23. Dr Abdul Wahid Ahmad Suhaimie (Pengerusi Perhubungan Keadilan Pahang)

    24. Jamaludin Abu Hassan (Pemangku Ketua PKR Padang Serai)

    25. Mohd Hanafiah Man (Ketua Pemuda Keadilan Perak)

    26. Fakhrul Azman Abu Bakar (Exco Pemuda Keadilan)

    27. Shamsul Bahari Shamsuddin (Exco Pemuda Keadilan)

    28. Rosli Mohd Johar (Naib Ketua Pemuda Keadilan Wilayah Persekutuan)

    29. Zainuddin Awang (Exco Pemuda Keadilan Terengganu)

    30. Datuk Bujang Ulis (Keadilan Sarawak)

    31. Rusli Mohd Shariff (Naib Ketua Pemuda Keadilan Negeri Sembilan)

    32. Jeffry Nizam (Exco Pemuda Keadilan Pahang)

    33. Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang)

    34. Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (ADUN Changkat Jering)

    35. Tan Wei Shu (ADUN Bakar Arang)

    36. Soraya Sulaiman (Ketua Penerangan Wanita PKR)

    37. Roshanita Mohd Basir (Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai)

    38 . Datin Saidatul Badru Tun Said Keruak (Naib Presiden PKR) – Updated

    Saya ingin bertanya kepada saudara saudari sekalian,

    Jika mereka yang di atas, yang pernah menjadi orang kuat dan panglima terkanan Anwar Ibrahim sudah meninggalkan parti PKR dan Pakatan Rakyat, mengapa saudara saudari sekalian yang saya rasa tidak pernah mengenali Anwar secara dekat, yang hanya pernah melihat beliau dari jauh atau hanya dalam televisyen, atau mungkin pernah berjabat tangan hanya sekali dua dengan beliau, masih mahu menyokong Anwar?

    Adakah anda semua pemimpin atau ahli-ahli politik bahagian PKR? Adakah saudara saudari pernah makan tengahari dengan Anwar? Saudara saudari pernah berceloteh, bergurau senda dengan beliau? Saudara saudari kenal beliau secara dekat sudah bertahun tahun? Saudara saudari sering berhubung melalui telefon dengan beliau?

    Saudara saudari begitu rapat dengan Anwar Ibrahim hingga boleh dengan senang keluar masuk banglo mewah milik Anwar?

    Tidak pernah kan?

    Jadi mengapa saudara saudari masih ingin menyokong Anwar Ibrahim tatkala mereka di atas yang begitu rapat sekali dengan beliau sudah meninggalkan beliau atas dasar hilang kepercayaan?

    Apakah bendanya yang membuat saudara saudari begitu HADAP sekali dengan Anwar Ibrahim hinggakan saudara saudari sekalian masih mempercayai beliau walaupun mereka yang begitu kasihkan Anwar suatu waktu dahulu sudah meninggalkan beliau?

    Ilmu apa yang anda semua pakai?

    Sila beritahu kami semua.

    Terima kasih.

    • Bapak Hamka dalam kitab Tafsir Al Azharnya secara terang menjelaskan bahawa “barangsiapa yang mengatakan atau beriktikad bahawa agama dan politik itu tidak ada kena mengena, mesti dipisahkan, sesungguhnya mereka itu jatuh kufur dan sesat”. Yusof Al Qardawi dalam kitabnya juga menyatakan bahawa sesiapa memisahkan agama dan politik, hukumnya sesat. Dan hanya orang yang kufur dan sesat saja yang akan berusaha mencegah dan menghalang masjid yang merupakan rumah Allah untuk disampaikan ilmu Allah dan ajaran Nabi termasuk politik.

      Oleh kerana politik bawaan UMNO itu jelas sesat dan syirik, maka mereka mencari jalan untuk menghalang ianya disampaikan dalam rumah Allah, kerana takut umat Islam akan faham ajaran Islam yang sebenar dan akhirnya sedar dan insaf lalu meninggalkan UMNO. Adakah Nik Aziz datang ke masjid, beri kuliah dan ajak manusia supaya lawan hukum Allah? Lawan ajaran Nabi? Lawan peringatan para-para ulama dahulu?

      • nik aziz datang ke hulu sselangor dgn niat berkempen,
        (aku melihat hati hati kamu….)
        bila dah niat berkempen tentu akan memfitnah, mencaci, memburuk burukan pihak satu lagi.
        Dalam Islam, keadilan ialah apabila seseorang yang di tuduh mesti ada untuk mempertahankan diri.
        masuk masjid menuduh penglibatan seseorang dgn pembunuhan, rasuah dan sebagainya tanpa sebarang bukti kukuh (hear say) maka jatuh fitnah
        walau pon dia tak datang mengajak orang lawan hukum Allah,
        tapi hakikatnya dia mengajak org menyukai fitnah, menyukai perasan dendam, menyukai pembohongan….
        (ni pendapat aku….maybe di zaman rasulullah tak ada tempat yg lebih sesuai dari masjid untuk berpolitik, jadi tempat yg org berkumpul untuk aktiviti ialah masjid, mungkin juga nk pergi dari satu tempat ke satu tempat jarak jauh dan tiada pengangkutan)
        lagi satu, aku juga percaya perkataan2 yg keluar dari mulut rasulullah tentu berbeza dari apa yg keluar dari mulut ajis.

      • ANJIN……ANJINNNNNNN

        PI KELIK……KALU TAK AKU BAHAM JUBUQ TAIK

        he he he
        GURAU NGAN ANJINNN

    • Bukan caranya nak selesai masalah negara dengan menyenaraikan nama-nama yang boleh dianggap Pengkianat kepada Ugama,Bangsa & Negara bagi PKR.

      Bagi UMNO nama-nama diatas tersebut adalah JUARA RAKYAT segalanya. Mereka ini bakal dan akan memimpin 1Malaysia kearah Kesejahteraan rakyat.

      Senaraikanlah juga masalah-masalah seperti:-

      1. 52 Bilion Wang tiris (bocor) – Hasil dari Lapuran Audit Negara

      2. APCO – Kabinet pun akui

      3. Kematian remaja Melayu (Orang melayu) ditembak oleh Melayu PDRM

      Pembesar umno minta PDRM telus untuk membuat siasatan. Bermakna sebelum ini apa pun PDRM tidak telus ke?

      Bekas Menteri KDN meminta PDRM buat sisatan dengan telus- Rujuk Berita TV3
      8 mlm 27 April 2010…

      4. Perbezaan Hasil Negeri dibawah pemerintah Pakatan dan BN

      5. Rasuah

      Cukup dulu. Kalau nak komen pun biar lah berfaedah kepada pembaca.

    • senang je…. depa semua tu dah diberi makan kenyang-kenyang…. bukan sebab hilang kepercayaan…. semua tu auta saja… kalau tak.. buat apa baca skrip waktu umum keluar pkr… sekarang ezam dapat habuan jadi senator pulak… lagi banyak la kotak yang nak di bukak dalam palimen nanti. (walaupun sampai kini satu kotak pun tak penah bukak)…………………..

  16. Hoo!!! Hooi!!!
    Senarai yang hang bagi ni, Cua hang chek tengok nama depa kat senarai ahli Umno dan parti2 komponen BN yang depa anggoti.

    Payah pa nak baca watak dan perangai depa ni yang telah didik oleh Umngok dan Bee End.

    Puak yang hang dok mai listing ni, masa depa join PKR. Harapan depa kalau PR dapa bentuk kerajaan negeri dan persekutuan. Puak ni lah yang akan jadi “first list ” orang yang akan ambik peluang buat duit melalui berbagai bisnes mendahului puak yang masih tinggai dalam
    Umngok dan bee end.

    Harapan depa kan jadi jutawan macam ketua2 bahagian Umngok dan Koponen bee end yang lain tu lah.
    Cua hang tengok! mana ada kawan2 depa yang dok dlm Umngok yang berjaya mengatasi depa semasa bersaing berebut jawatan dalam Umngok bee end, semua dah loaded beb!

    Bila timboi kemelut politik Umno tahun 1998 TPM dan Timb. presiden Umngok dipecat dan dihina, dan depa tengok kebangkitan rakyat melayu telah menyebelahi TPM. Maka masing2 ambik kesempatan menonjol diri dan berlagak pejuang rakyat dan rakyat memang tertipu dengan lagak puak ni.

    Bila berlaku pilihanraya tahun 1999. Hangpa kena akui, BA hampir membentuk kerajaan bila keseluruhan dun dan parlimen bila keputusan undi menyokong BA telah naik mendadak, kalau tak disebabkan undi kaum tionghua yang masih bertahan mengundi Bee End. Kerajaan persekutuan tentu telah tumbang. Dan munkin diantara mangkuk2 yang hang senarai tu, lani dah jadi menteri dah, sementara yang lain2 tu dah jadi orang kaya sebaris dengan pesaing depa yang dalam Umngok dulu laa..

    Oleh kerana nak bentuk kerajaan tu tak menjadi kenyataan, ramai lah mangkuk2 ini yang punah harapan dan ada diantara depa ni yang hampir muflis dan akhirnya ada yang jadi kupang tembaga, tak tahan diuji, kemudian mau tak mau keluag dari lubuk kecewa dengan rupa barua, pi dok hemoi semula mintak nyawa kat Umngok yang miliki kuasa serupa dajjai.

    Walau macam mana pun masih ada lagi saki baki yang dok bertahan bersama PR hanya kerana malu alah.

    Dok tak dok berlaku pula kejutan keputusan luar dugaan bila PRU 12 2008, PR dapat menawan 6 buah negeri termasuk W.Persekutuan. Mangkok2 asai lubuk bewak ni jadi terloncat, pasai ada diantara depa ni terkejut beruk dapat jadi MP dan Adun.

    Peluang buat duit terbayang semula, tambah pulak depa dah ada masalah dengan hutang, dengan masalah salah teknik hilang kerusi.
    Apalagi dalam otak depa dok cepua pasai dah ada kerusi, buleh buat modai kalau Umngok bee end sanggup bayag. Dah bayag dah pun upah jadi pengkhianat.
    Umngok bee end tak ambik kisah yang puak ni dulu adalah jugak pengkhianat kepada Umngok bee end, bahkan bagi Umngok bee end, asaikan depa dapat guna puak ni konon jadi peluru nak belasah PR, peduli apa soal maruah Umngok dan maruah pengkhianat. Pasai Umngok bee end tu sendiri berwajah lanun darat dan dajjai melantat.

    Sementara hak tinggai nyawa2 ayam semmbelih yang ada sikit lagi dalam PR ini dok melata mintak jawatan dan mintak tender dekat kepimpinan dan kerajaan negeri. supaya kerajaan negeri layan depa macam depa pernah tengok Umngok dok layan balaci2 Umngok yang bersaing dengan depa dulu. Bila tak dapat layanan dan pembelaan masalah yang depa cipta sendiri, maka yang kata semangat juang membela rakyat dan parti jadilah serupa Ungka menyalak betina dan keluag dari agenda perjuangan rakyat, untuk menuntuk perjuangan perut dan bawah. Kenapa?

    Kerana saki baki jiwa Umngok bee end telah melekat bertakhta dijiwa mereka.

    Proses membuang jelantah mesti dilakukan oleh pemimpin PR kalau ia anda semua bercakap nak memberi keadilan kepada rakyat. Anwar hanya sebagai alat menyampaikan hasrat rakyat, kalau anda khianati rakyat, siapa sangat anda dimata dan kuasa rakyat. Ada Faham?.

    • salam…..1mesia
      petikan dri utusan..
      sebelum nak kata kat org….cermin diri dulu..

      Kita mungkin tertanya-tanya kenapa PKR mengagihkan wang RM200 selain barangan keperluan seperti beras kepada beberapa pengundi di kawasan berkenaan, kalau bukan beli undi namanya?

      Kerajaan negeri juga melakukan pelbagai cara untuk menarik pengundi sehingga mengagihkan borang 5A iaitu borang untuk memohon tanah. Tetapi ada syaratnya, kalau PKR kalah, borang 5A akan ditarik balik dan tanah tidak akan diberikan kepada rakyat.

      Kepada pemilik premis perniagaan yang tidak diduduki misalnya di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, kerajaan negeri dikatakan membuat keputusan mengecualikan bayaran cukai pintu.

      Begitu banyak peruntukan kerajaan negeri diturunkan untuk menurap jalan, memberi bantuan kepada orang miskin dan juga menyampaikan cek-cek sumbangan kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil.

      Tidakkah ini juga ‘gula-gula’ untuk menarik sokongan pengundi. Inilah taktik dan strategi alih perhatian rakyat yang bijak dimainkan oleh PKR. Begitu bijak mereka menuduh BN membeli undi, sedangkan perbuatan itu yang dilakukan oleh mereka.

      Bukankah itu semua merupakan satu sogokan? Nampaknya sekarang pakatan pembangkang kena menelan ludah sendiri. Janganlah sudah lempar batu, sembunyikan tangan.

  17. Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng, dipilih oleh Pakatan Rakyat (PR) negeri sebagai calon DAP untuk bertanding pada pilihan raya kecil kerusi Parlimen Sibu pada 16 Mei in.

    Banner terbaik untuk PRK SIBU.
    ” TUAN GURU NIK AZIZ MENDOAKAN SEMOGA WONG HO LENG DIBERI KEMENANGAN OLEH ALLAH DALAM PILIHANRAYA INI “

    • Itu banner Zionis

    • antara soal kubur…. siapakah saudara kamu? maka mayat orang mukmin akan menjawab umat islam itu saudaraku…. tapi kalau hidup asyik dok sokong yang bukan islam, menentang Islam… nak jawab macammana? takkan nak jawab kamal alan nathan saudaraku kut….. lu pikiaq la sendiri….

  18. salam,

    Dah menang prk hulu selangoq
    tak buat ka doa selamat tanda
    kesyukuran….awat sombong sampai laghu tu…

    kena sujud syukor…sebagai hamba yg berterima kasih….

    “”jgn dok pi yum seng””beringat sama

    saja pesan

  19. salam…
    petikn dri utusan..

    Kita mungkin tertanya-tanya kenapa PKR mengagihkan wang RM200 selain barangan keperluan seperti beras kepada beberapa pengundi di kawasan berkenaan, kalau bukan beli undi namanya?

    Kerajaan negeri juga melakukan pelbagai cara untuk menarik pengundi sehingga mengagihkan borang 5A iaitu borang untuk memohon tanah. Tetapi ada syaratnya, kalau PKR kalah, borang 5A akan ditarik balik dan tanah tidak akan diberikan kepada rakyat.

    Kepada pemilik premis perniagaan yang tidak diduduki misalnya di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, kerajaan negeri dikatakan membuat keputusan mengecualikan bayaran cukai pintu.

    Begitu banyak peruntukan kerajaan negeri diturunkan untuk menurap jalan, memberi bantuan kepada orang miskin dan juga menyampaikan cek-cek sumbangan kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil.

    Tidakkah ini juga ‘gula-gula’ untuk menarik sokongan pengundi. Inilah taktik dan strategi alih perhatian rakyat yang bijak dimainkan oleh PKR. Begitu bijak mereka menuduh BN membeli undi, sedangkan perbuatan itu yang dilakukan oleh mereka.

    Bukankah itu semua merupakan satu sogokan? Nampaknya sekarang pakatan pembangkang kena menelan ludah sendiri. Janganlah sudah lempar batu, sembunyikan tangan.

    • PI KELIK……KALU TAK AKU BAHAM JUBUQ TAIK

      he he he

    • Dalam permasalahan ini Bn mendahului pembelian undi dari penghundi. Sebelum penamaan calon lagi BN telah pun bermula menabur janji-janji kepada rakyat.

      PKR dan Bn sama sahaja dengan janji-janji jika menang. Tetapi BN dilihat membelanjakan dengan mewah wang rakyat untuk Bn menang. Sebelum pilihanraya diadakan langsung tiada pemimpin-pemimpin datang menjenguk pengundi di Hulu Sel.

      Apa pun penghundi Hulu Sel pandai memilih pemimpin dari kalangan orang INDIA walaupun majoritynya orang Melayu. Tetapi pandai lagi Kaum Tionghua.
      kaum Tionghua tidak memberi undi pada BN. Ini kerana pemimpin MCa ada masalah.

      • salam…

        orang cina kini mempunyai satu matlamat yg asas (ultimate)
        bagi mereka yang berkuasa dalam PR ialah DAP, dan yang berkuasa dalam BN ialan UMNO, oleh yg demikian bagi kaum cina yang begitu tinggi sikap perkauman, dan juga kaum yg menguasai kekuatan ekonomi malaysia, mengundi mana2 calon dari PR baik PKR mahu pon PAS ialah satu undi bagi DAP yang menentang hak2 melayu dan juga yang menentang sekeras kerasnya penubuhan negara islam hatta hukum hudud.

        oleh itu mereka sanggup mengundi sesiapa saja dari PR dgn niat menaikakn seorang PM dari DAP bagi menghancurkan kuasa org2 melayu di malaysia.
        malangnya percaturan mereka ini kini kian membuahkan hasil dengan bantuan orang2 melayu sendiri yang kurang cerdik dan yang senang dimanupilasi.

        bagi org2 melayu yang mengundi mana2 kaum dlm komponen BN
        mereka berpendapat sokongan mereka adalah sokongan kepada UMNO iaitu sebuah parti melayu yg menjadi teras dan memegang tompok kuasa dlm BN.

        oleh itu, kita harus sedar taktik politik mainan kaum cina.
        mereka menggunakan sdr anwar dan PAS bagi mendapat sokongan kaum melayu untuk PR, dengan niat satu hari akan ada PM keturunan Cina dari DAP untuk Tanah Melayu.

        satu resepi kari dari rempahman yg harap dapat trigger pemikiran kita semua.

        TQ

  20. salam,

    Why Khairy’s election analysis is worrying

    APRIL 28 — Yesterday, an article by Khairy Jamaludin (Thoughts on Hulu Selangor) setting out his thoughts on the recent by-election was posted in The Malaysian Insider.

    It left me tickled, not just by the inclusion of the traditional words of thanks offered to the Umno big-wigs for their contribution to the campaign (so old school!), but by his attempt to present a well-argued analysis of what the results mean.

    I am tickled because I think that such an article is audacious, given the readership of The Malaysian Insider, and yet I am worried because it tells me a lot about Khairy and his journey in politics, and I hate to see good talent go to waste.

    The analysis he makes, based on extrapolating what the statistics means, fails to address key questions which are on the minds of most right-thinking Malaysians.

    And that is this: To what extent did underhanded campaign tactics by way of character assassination of the PKR candidate, and wrongful use of tax-payers money to provide incentives to the constituents of Hulu Selangor to vote BN help secure the victory?

    The answer is obvious. The low-blow character assassination campaign was carried out with no shame nor remorse, in total public glare. The same is true of the efforts to hand out presents worth many millions of ringgit, all of which is money held in trust by the Federal Government on behalf of all taxpayers, but given away by the Barisan Nasional (BN) machinery, as though it was theirs to give. Without the use of these tactics, Barisan would have lost.

    Does the BN machinery not understand honour and dignity? Does it not understand why conflicts of interest must be managed to safeguard the interests of the people. Does it not understand the fiduciary duty of government to the Malaysian citizenry. Does it not understand how propaganda poison retards the development of society, especially the Malays? And where does Khairy stand on all of this?

    Everybody is focussing on the fact that the Chinese did not vote BN, unlike the Malays and Indians. The Hulu Selangor victory is not about a BN campaign that succeeded because it offered answers to the concerns of the Indians and Malays, whilst leaving out the Chinese. It is all about deploying thuggish tactics at all costs, regardless of the morality of such tactic, to hit at the weakness of each community, where the most gain can be made. It’s as simple as that. Surely it would have been better for BN to fight a fair fight and lose with honour than to win this way?

    But why is this analysis worrying? Because Khairy remains a talent to be reckoned with. Unfortunately, he is a part of a virtual machinery that will ultimately destroy his talent and whatever remaining goodwill he has with the people. Perhaps he hopes to succeed in changing this machinery from the inside; so he has told us.

    My fear is that he will fail, and it will be he who will become the victim, and not the victor.

    • salam…..1
      petikan dri utusan..
      sebelum nak kata kat org….cermin diri dulu..

      Kita mungkin tertanya-tanya kenapa PKR mengagihkan wang RM200 selain barangan keperluan seperti beras kepada beberapa pengundi di kawasan berkenaan, kalau bukan beli undi namanya?

      Kerajaan negeri juga melakukan pelbagai cara untuk menarik pengundi sehingga mengagihkan borang 5A iaitu borang untuk memohon tanah. Tetapi ada syaratnya, kalau PKR kalah, borang 5A akan ditarik balik dan tanah tidak akan diberikan kepada rakyat.

      Kepada pemilik premis perniagaan yang tidak diduduki misalnya di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, kerajaan negeri dikatakan membuat keputusan mengecualikan bayaran cukai pintu.

      Begitu banyak peruntukan kerajaan negeri diturunkan untuk menurap jalan, memberi bantuan kepada orang miskin dan juga menyampaikan cek-cek sumbangan kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil.

      Tidakkah ini juga ‘gula-gula’ untuk menarik sokongan pengundi. Inilah taktik dan strategi alih perhatian rakyat yang bijak dimainkan oleh PKR. Begitu bijak mereka menuduh BN membeli undi, sedangkan perbuatan itu yang dilakukan oleh mereka.

      Bukankah itu semua merupakan satu sogokan? Nampaknya sekarang pakatan pembangkang kena menelan ludah sendiri. Janganlah sudah lempar batu, sembunyikan tangan.

  21. Salam,saya tak faham orang melayu kita yg beragama islam khususnya di ulu selangor macamana mereka boleh pilih org kafir menjadi khalifah mereka, inilah akibat kalau buta hati mengejar habuan yang sedikit dari mempertahankan agama.wasalam

  22. salam…..
    petikan dri utusan..
    sebelum nak kata kat org….cermin diri dulu..

    Kita mungkin tertanya-tanya kenapa PKR mengagihkan wang RM200 selain barangan keperluan seperti beras kepada beberapa pengundi di kawasan berkenaan, kalau bukan beli undi namanya?

    Kerajaan negeri juga melakukan pelbagai cara untuk menarik pengundi sehingga mengagihkan borang 5A iaitu borang untuk memohon tanah. Tetapi ada syaratnya, kalau PKR kalah, borang 5A akan ditarik balik dan tanah tidak akan diberikan kepada rakyat.

    Kepada pemilik premis perniagaan yang tidak diduduki misalnya di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, kerajaan negeri dikatakan membuat keputusan mengecualikan bayaran cukai pintu.

    Begitu banyak peruntukan kerajaan negeri diturunkan untuk menurap jalan, memberi bantuan kepada orang miskin dan juga menyampaikan cek-cek sumbangan kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil.

    Tidakkah ini juga ‘gula-gula’ untuk menarik sokongan pengundi. Inilah taktik dan strategi alih perhatian rakyat yang bijak dimainkan oleh PKR. Begitu bijak mereka menuduh BN membeli undi, sedangkan perbuatan itu yang dilakukan oleh mereka.

    Bukankah itu semua merupakan satu sogokan? Nampaknya sekarang pakatan pembangkang kena menelan ludah sendiri. Janganlah sudah lempar batu, sembunyikan tangan.

  23. salam bro n sis……….

    nak tanya rempah………

    hang buat gulai ngan utusan meloya tu nak buat apa????……..
    puak hangpa saja dok pecaya kat melayau tu……
    tak payah dok petik melayau punya ……….
    kami dah lama lempaq buang……….

    out class paper……..
    we never truth melayau so n so…………..
    sorry laa……….hangpa saja yg baca……
    berita sensasi…….buat orang benci…….kah kah kah

    see u

  24. Salam 1Malaysia.

    Apa yang dok heboh2 sangat.
    Juai beli, memang cara hidup.
    Mana ada tukaq barang (barter trade).
    Sekarang.

    Juai beli ke.
    Juai tak beli ke.

    Orang Hulu Selangoq pandai.
    Kalau tak pandai pon.
    Hebat.

    1PRK.
    Depa dapat berapa juta.
    Peruntukan.
    Kalau tak dak PRK.
    Mana nak dapat.

    PR pon kena pandai.
    Kalau pon tak hebat.
    Kalau tak kerana PR.
    Mana dapat peruntukan.
    Sapa nak bagi.

    Kadang PR pon hebat.
    Tapi depa tak tau.
    Depa hebat.
    Habis2 dok bergadoh.
    Dengan rempahman.
    Ada kah.

    Sekadaq kena tahu.

    • Salam saudara BT,

      Hang kena akui la PR hebat..
      Kalau bawa mai beraih ngan kain pelikat saja
      Hanyut…..

      SO IN FUTURE
      BN NEED TO PAY HEAVY PRICE ON PRK/PRU.
      Org. melayu rancangan pon dah ceredik
      Ikut std. of living..sekurang2 MYVI
      Kalau township will be double the price
      camry atau accord

      DULU guna cangkui
      KINI guna backhoe
      SELAMA mana boleh tahan
      BUKIT pon jadi rata…

      “””ELOK LAH PENYAMUN DGN PENYANGAK”””

      dah kena dah……

  25. salam………

    baguih laa bt……..kalu mcm nie……..
    rempah tak jwb……..hang jadi benteng dia….
    suku sakat laa katakan………….

    ini bukan gaduh punya……..
    tapi dah kira perang laa……..’clash of the Titan”……

    main stream media kat mesia ni……..boleh baca….tak boleh nak caya sangat…….tak beli…..baca kat kdai saja……..kat internet haram aku tak penah buka……waste time daaaaa

    see u

  26. Macam tu punya besaq syarikat akhbar satu Melayau satu Malaysia yang dia dapat juai 30.000 naskah saja!.

    Pelik ahli Umno ada 1.5 Juta. Depa yang dakwa.

    • UMNO baca yang free sahaja


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: