Posted by: pinkturtle2 | April 29, 2010

Long wait for truth in submarine scandal expected


Responses

  1. Mamat Pranchis ni masuk mai nak cari pasai pulak dah…
    Pasai Dr. Pornthip belum setel lagi, dia mai bawak masalah baru pulak dah..

    Tak lama lagi adala pulak tukang ugut, atau keluag berita mamat ini didapati hilang dan ada mayat dijumpai berkulit perang tetapi jasadnya telah berkecai.

    Adoo!!! yai…Sapa pulak nak kena inkues ni…

  2. salam,

    140 m euro = 592563730.0225 at present rate

    wow meniaga kapal lebih untong dari meniaga unta.

    1 month old company before contract awarded moreover without experience.

    Tak perlu ada SPRM la.Dok buang duit bayaq gaji depa kerana npk cukup simple mat PARIS cuuun
    tu ckp.Dia dok loghat pasai comission kita pula tak loghat….jom pakat ramai2 masuk rancangan lah…

  3. huh! ni mesti kes sarjan sign agreement ni.. agreement tak baca betul2 hahaha

  4. salam,,
    gshit main dua peranan la ni!!!

    • salam saudara Aftar,

      Walau bagaimanapon aku
      bangga kerana melayu pandai
      meniaga….untung atas komisen
      saja 140 j euro.Itu yg kita beli
      dari org. lain.Kalau kita yg juai
      lagi banyak untong.Lagi satu
      the only one in the world
      negara yg ada juai jet potong/half cut.
      Kedua2 perniagaan ini di terajui
      oleh PM kita 1 M’sia.Hebat sungguh
      PM aku…luv u la PM…..

      “”””TREMENDOUS””””

  5. Ni Kucing Copy Paste dari bloggers Umngok Melayu Bersatu.
    Bukan pasaipa, cuma nak buktikan yang pemimpin melayu sejak zaman Temasik dilanggar todak sampai laani…hangpa ingat genetik melayu tu tambah ceredik ka dak?

    Pak Mentua KJ – Khairy Jamaludin memang bodoh melantun lantun

    harini Mantan PM kita Che Det/Tun M/Dr M/Tun Dr M telah membuat satu pendedahan gempar dalam blog beliau…

    menurut penasihat Petronas ini negara telah kehilangan dua blok kawasan menggali minyak yang digelar Blok L dan Blok M…

    dalam dua blok ini dianggarkan terdapat minyak bernilai lebih kurang USD100 billion… banyak tu beb

    kalau harga minyak naik lagi ke USD160/barrel tak doubel nilai tu… pergh pecah kepala memikirkan berapa bebalnya seorang manusia bernama Pak Lah ni

    menurut kisah Che Det si tundun dari Kepala Batas dan Pak Mentua Khairy Jamaludin ni bersetuju untuk menyerahkan dua blok minyak ni untuk mendapatkan balik pulau Limbang…

    ewah ewah, apa Malaysia ni bapak dia punya negeri ke nak suak suka runding tanah mana nak beri tanah mana nak mintak???

    Wisma Putra.. Helloo…korang makan gaji buta ke?

    Apahal korang biarkan si orang tua bodoh ni pergi buat deal sendiri, dia tah paham ke tidak apa yang dia buat…

    Siapa siapa dari Wisma Putra yang mengikut Pak Lah ke Brunei untuk rundingan tu mesti di buang kerja ataupun diturunkan pangkat ke gred ofis boy tahap fail SRP pasal orang yang ikut tu pun sama bodoh….

    tak kira lah apa pun alasan, hak sempadan takkan sorang aje decide, tak de ke jawatankuasa kabinet yang kena luluskan perkara macam ni????

    bodoh bebal, laknat

    laknat

    laknat

    Pak Mentua dengan anak menantu sama aje, menjahanamkan negeri… pergi lah berambus cepat sikit ke Australia ke Kanada lubang neraka ke…..

    isy menyusahkan orang aje kamu anak beranak.

    Posted by kita anak melayu at 8:21 AM
    Labels: dr M, minyak, pak lah, petronas, tun mahathir

  6. salam,,
    dia mabuk masa tu..
    pastu dia harap pulak bukan kat anak menantu tapi anak hantu …..
    maka rugilah 1 malaysia!!!!

    • Nampak jahil umnobn. 52 tahun rugi.
      <layasia yang rugi. Puak umno tidak rugi. Semua rumah besar-besar hasil rompakan duit negara.

  7. Ni Pulak copy Paste
    dari Blog Mengejar Cahaya.
    Agak2 mengikut Sunnah dak ni?.

    FRIDAY, APRIL 30, 2010
    Majlis Solat Hajat & Bacaan Yassin untuk Kamalanathan

    gambar hiasan yg tak jauh bezanya

    Apa sudah jadi dengan puak-puak Umno Al BN ini? Gara-gara kemaruk inginkan kemenangan di Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor baru-baru ini, kalian sanggup buap apa saja malah turut mengaitkan kemuliaan Islam itu sebenarnya.

    Inilah kekuatan Umno dalam mengekalkan keupayaannya, maka mereka telah mengadakan satu majlis “Solat Hajat Dan Bacaan Yassin Untuk Calon Barisan Nasional” di semua masjid-masjid dalam kawasan Hulu Selangor.

    Majlis yang diadakan pada hari “mulia umat Islam” iaitu Jumaat tanggal 23 April 2010 yang lalu. Patutlah tiba-tiba BN dimenangkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gara-gara perbuatan puak-puak Islam Hadhari dalam UMNO itu. Amat tidak masuk akal, pabila puak-puak mereka sanggup mengadakan majlis seperti itu untuk calon BN , P.Kamalanathan sedangkan beliau bukannya orang Islam.

    Agaknya, puak-puak UMNO fikir dengan mengubah nama calon BN itu kepada “Kamal” maka, Kamalanathan telah diIslamkan. Inilah bukti, kedangkalan dan betapa ceteknya agama puak-puak UMNO ini sebenarnya. Tidak mungkin perkara ini dilakukan oleh puak-puak India dalam MIC atau Cina dalam MCA. Tambahan pula majlis diadakan di masjid-masjid dan bukannya di kuil-kuil hindu atau tokong Cina. Maknanya memang sah majlis ini diadakan dan mendapat arahan daripada Imam Besar UMNO, PM Najib Razak. Tambahan pula gambar Najib diletakkan disemua “kain rentang” mengenai majlis tersebut. Ini bermakna beliaulah seolah olah yang telah memberi arahandan merestukan agar tindakan tersebut dilakukan oleh puak-puak UMNO.

    Malah perbuatan sedemikian turut diikuti oleh Panglima PERKASA Ibrahim Ali, yang mengatakan ‘akan berdosa jika tidak menyokong Kamalanathan’, sejak PRK baru baru ini beliau terus berada dalam selimut tebal juak juak itu.

    Persoalannya sekarang, mana perginya pemimpin Melayu yang sering melaungkan kononnya mereka membela bangsa dan agama seperti Ibrahim Ali Al-Kataki (Perkasa) dan lain-lain ulamak UMNO (Jamil Khir Baharom, Dr.Masyitah Ibrahim, Ustaz Pirdaus Ismail dan lain-lain).

    Apa cerita dengan tuan Mufti Perak? Takkan taknak membuat sdikit ulasan dan apa pula kesah ulamak Al Muhammadi? Juak juak YADIM takkan membisu saja.

    Kenapa mereka mendiamkan diri dengan isu panas ini. Tergamak, puak-puak UMNO membuat solat hajat dan bacaan yassin untuk memastikan kemenangan calon BN yang bukan beragama Islam itu.

    Bayangkan, apakah perasaan Imam-Iman Masjid yang terpaksa mengimami majlis berkenaan. Imej banner yang dipaparkan adalah diambil dari Masjid Jamek Al-Rahimah, Kuala Kubu Bharu. Kenapakan mereka tergamak melakukan perbuatan demikian yang jelas sekali menghina dan mempermainkan kesucian agama Islam itu agaknya. Oleh itu, sebarkan info ini supaya orang Melayu di Hulu Selangor sedar akan perkara ini. Maknanya mereka turut bersubahat dengan satu perbuatan yang bertentangan dengan agama Islam yang dianuti oleh mereka sendiri.

    Anehnya ada puak UMNO yang bebal marahkan Tok Guru Nik Aziz yang berceramah di masjid, walhal ia ada dalam Islam itu sendiri. Malah, menyampaikan kebenaran itu adalah satu kewajipan kepada setiap umat Islam. Mana agaknya nas dan dalil yang dipakai oleh UMNO itu untuk membenarkan puak Islam Hadhari solat hajat dan baca yassin kepada orang bukan Islam.

    -tetikus2/matjejakrasul

  8. salam……..

    untuk mamat prancis nie……….

    hang jenuh tunggu laa mamat paris oiii…..
    ini malasia laa………..
    bukan zaman melaka atau zaman Tan Malaka……..

    yang dlm kotak kami pun……banyak yg tak buka lagi………..
    habih……camna nak buka hang punya……….
    hang bok mai laa sapa pun……..
    jangan harap laa……..depa tak buka punya………
    bawak laa geng hang mai bekampung kat sini….
    boleh gak cari makan……..kah kah kah…..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: